Wat te zien is op de foto is een blikken dopje wat scheef in de naaf geslagen is.
Hier achter zit de moer om de remtrommel te kunnen demonteren.
Dopje is meestal gevuld met vet.
Dopje zit met een conisch vlak gemonteerd.
Even het dopje voorzichtig een beetje recht slaan en hij zit weer goed.
Groet,
Henk
naafgat vs naaf: verschillende afmetingen
Re: naafgat vs naaf: verschillende afmetingen
Ford Focus 2.0 Wagon Rally Edition - Dethleffs C'joy 480 QLK 2019
Re: naafgat vs naaf: verschillende afmetingen
Niets aan de hand dit is gebruikelijk bij aanhangers, de centreerring bij auto's is om trillingen tegen te gaan bij hogere snelheden, bij een caravan niet van toepassing, de bouten trapeze of bol conisch zorgen voor het centreren in dit geval.
Laten we aub geen facebookachtige site worden en zo maar zaken gaan roepen als levensgevaarlijk enz. als je niet weet waar je het over hebt.
Laten we aub geen facebookachtige site worden en zo maar zaken gaan roepen als levensgevaarlijk enz. als je niet weet waar je het over hebt.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: naafgat vs naaf: verschillende afmetingen
Nou... Achter dit dopje zit de moer waarmee je je wiellager spant. Daarom zit er dan ook ALTIJD vet. Draai deze moer dus niet kneitervast omdat je denkt dat de remtrommel maar beter goed vast kan zitten.
Ja, dit zou ik onder mijn aanhanger ook heel graag doen. Helaas heb ik met de TüV te maken en zit ik vast aan de bandenmaat welke op het kenteken staat.Jan van Vijven schreef: ↑wo 12 aug 2020 05:52Ik wil eerdaags bredere en zwaardere velgen en banden onder mijn tandem as aanhanger, hierin laat ik mij dan adviseren door de echte specialist om ellende te voorkomen.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: naafgat vs naaf: verschillende afmetingen
Ja, dat zeg ik.De remtrommel met daarin het lager.
Groet,
Henk
Groet,
Henk
Ford Focus 2.0 Wagon Rally Edition - Dethleffs C'joy 480 QLK 2019