DOT code

Over banden, velgen, reservewiel, neuswiel, levellers, waterpas zetten, krik, enz.
Corvanwaesberge
Berichten: 160
Lid geworden op: do 15 mar 2018 00:20

Re: DOT code

Bericht door Corvanwaesberge » za 1 aug 2020 23:39

Pas op als je een 100 km sticker voor Duitsland hebt; als er iets aan de hand is kijkt de politie naar de DOTcode.
Je bent het haasje als je banden 7 jaar of ouder zijn. Bij de verzekering mogelijk ook.
Subaru Forester met Solifer Artic 520

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: DOT code

Bericht door Conradi » zo 2 aug 2020 09:20

Vino schreef:Maar bij de Quick-Fit zeggen ze, dat de datum voor hun pas bekend zal zijn, op het moment dat de banden binnen komen.
Laat je niets wijs maken. De inkoopprijzen van QF, en andere bandenboeren, is echt op basis van oa versheid. Ze zijn vaak goedkoper omdat ze oudere voorraden kopen, vooral omdat dat in D niet mag en er dus partijen worden aangeboden.

Ik heb in maart nieuwe banden laten monteren bij de dealer: verse Hankooks gevraagd en een prijs afgesproken. Ze zijn echt kakelvers :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: DOT code

Bericht door Morgoth » do 6 aug 2020 10:40

Ik koop mijn banden hier bij een plaatselijke handelaar. Een jonge gast die zelf als monteur werkt maar in zijn schuur een part-time bandenhandeltje is begonnen. Hij heeft geen voorraad dus moet alles bestellen. Altijd vers omdat hij er specifiek om vraagt bij zijn leverancier. Je krijgt er geen koffie, je hebt geen gezellige wachtruimte, je moet hem WhatsAppen in plaats van bellen en je krijgt nog een handgeschreven bon. Maar je krijgt wel een goede service en vakmanschap tegen een concurrerende prijs. Daarbij ondersteun ik graag de plaatselijke middenstand.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Plaats reactie

Terug naar “Banden, Velgen, Levellers, Uitdraaisteunen”