Caravanbanden
Re: Caravanbanden
RE.gif
Lijkt mij geen probleem en volgens de tyre calculator ook niet.
. @ArnoM:
Het scheelt al heel wat als de bandenboer zelf caravanner is, die van mij is dat en is er heel bedreven mee.
Van Bentum in Vlaardingen.
Lijkt mij geen probleem en volgens de tyre calculator ook niet.
. @ArnoM:
Het scheelt al heel wat als de bandenboer zelf caravanner is, die van mij is dat en is er heel bedreven mee.
Van Bentum in Vlaardingen.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Caravanbanden
Dat kun je zien als je de gegevens invoert in de calculator waarvan ik de link op de vorige pagina het geplaatstbelgmetsleurhut schreef: ↑do 25 jun 2020 09:00Dankjewel voor alle feedback. Heb net het gelijkvormigheidsattest bekeken en daar staat op regel 52 de bandenmaat: 195/70R15C 104 M
Nu staan er 185R14C 's op - maakt dat een wezenlijk verschil?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Caravanbanden
Het ging mij om de stabiliteit.mrbullmastiff schreef: ↑do 25 jun 2020 00:43Ik heb vorige week toen ik mijn ventielen heb laten vervangen bij de bandenhandel gesproken over de Security road banden die bij mij nog steeds op de caravan liggen.Chris schreef: ↑wo 24 jun 2020 21:12Ook ik heb de Security road rubbers bij aanschaf direct laten wisselen voor Conti Vancontakt 100
Gewoon een merkband en veel stabieler.
De volgende banden worden trouwens Hankook.... schijnt echt ideaal voor een zeer betaalbare prijs te zijn.
Enne.... ook welkom op het forum hoor... en bij de Knaus club..
Volgens de handelaar is er helemaal niets mis met deze banden en zijn die niet beter of slechter dan alle veel gebruikte C banden op caravans. Security road is een submerk van een grote bekende bandenfabrikant en voldoet gewoon aan alle veiligheidsstandaarden. Hankook, door velen aangeprezen was hij zelfs helemaal niet zo heel positief over, na vier a vijf jaar beginnen die vaak al droogtescheurtjes te krijgen
Mijn banden zagen er ook nog prima uit en er was geen enkele reden voor vervanging.
De Security heeft heel slappe wangen.
Thats the point.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Caravanbanden
Ik heb gegoogled op 195/70R15 6PR( AT 55psi=3,75 bar) , en vond 100/98R , wat als je dat terugrekent naar M ( 130kmpu) ,170-130= 4x 10 kmpu, dus 4 LI stappen hoger is 104 M.belgmetsleurhut schreef: ↑do 25 jun 2020 09:00Dankjewel voor alle feedback. Heb net het gelijkvormigheidsattest bekeken en daar staat op regel 52 de bandenmaat: 195/70R15C 104 M
Nu staan er 185R14C 's op - maakt dat een wezenlijk verschil?
Stond oop nog dubbelmerk bij ( zo heet dat dus) van 97T dus vreemd genoeg wel weer van 160 kmpu uitgegaan , want 190 kmpu- 160 kmpu is 3x10 kmpu dus 3 LI stappen lager.
Dus volgens fabrikant van caravan, zou 104M er ook op mogen , maar exact die " normaalmerk" kwam ik niet tegen.
Of had je je verschreven met die M.
Dit alles weer " ter leering ende vermaeck" .
over bandendruk, copy en plak in browser .
http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=70&t=9252 over bandendruk voor caravans.
http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=72&t=6954 "Grote serieuse bandendruk en aslastenspel"
http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=70&t=9252 over bandendruk voor caravans.
http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=72&t=6954 "Grote serieuse bandendruk en aslastenspel"
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: di 23 jun 2020 21:20
Re: Caravanbanden
Dank voor de leering ende vermaeck ;-)Jadatis schreef: ↑do 25 jun 2020 12:25Ik heb gegoogled op 195/70R15 6PR( AT 55psi=3,75 bar) , en vond 100/98R , wat als je dat terugrekent naar M ( 130kmpu) ,170-130= 4x 10 kmpu, dus 4 LI stappen hoger is 104 M.belgmetsleurhut schreef: ↑do 25 jun 2020 09:00Dankjewel voor alle feedback. Heb net het gelijkvormigheidsattest bekeken en daar staat op regel 52 de bandenmaat: 195/70R15C 104 M
Nu staan er 185R14C 's op - maakt dat een wezenlijk verschil?
Stond oop nog dubbelmerk bij ( zo heet dat dus) van 97T dus vreemd genoeg wel weer van 160 kmpu uitgegaan , want 190 kmpu- 160 kmpu is 3x10 kmpu dus 3 LI stappen lager.
Dus volgens fabrikant van caravan, zou 104M er ook op mogen , maar exact die " normaalmerk" kwam ik niet tegen.
Of had je je verschreven met die M.
Dit alles weer " ter leering ende vermaeck" .
dank ook aan Chrisje,Deusjevo (heerlijke naam trouwens) en allen die ik nu vergeet voor de reacties, calculators enz. Wat een geweldig forum is dit!
On topic @Jadatis: er staat wel degelijk 104M op het gelijkvormigheidsattest.
"Nen blauven'otto mé witte sleurrut"
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: di 23 jun 2020 21:20
Re: Caravanbanden
thanks! Ik had erover gekekenMicky schreef: ↑do 25 jun 2020 09:17Dat kun je zien als je de gegevens invoert in de calculator waarvan ik de link op de vorige pagina het geplaatstbelgmetsleurhut schreef: ↑do 25 jun 2020 09:00Dankjewel voor alle feedback. Heb net het gelijkvormigheidsattest bekeken en daar staat op regel 52 de bandenmaat: 195/70R15C 104 M
Nu staan er 185R14C 's op - maakt dat een wezenlijk verschil?
"Nen blauven'otto mé witte sleurrut"
Re: Caravanbanden
In Nederland geldt alleen de regel, dat de 2 banden bij elkaar minimaal de max toegelaten aslast moeten kunnen dragen, en dat de max snelheid van de band,hoger of gelijk moet zijn aan de maximum technische voertuigsnelheid, die bij een caravan waarschijnlijk 120kmpu is.
In België is dat anders, daar mag je niet afwijken van het gelijkvormigheids-attest ,
( heb ook wel COC gelezen) .
Dus zelfs maat van de band moet in dat attest genoemd worden.
Bij campers al eens gelezen dat CP band ( camping pneu) met 109 loadindex wel mocht, maar zelfde maat met hogere plyrating dus bijvoorbeeld LI 116 weer niet.
Mijn conclusie was dat de velgen dan niet voor het hogere gewicht gemaakt waren. Een rare reden want op achteras camper komt vaak zelfs nog hoger gewicht da n 2x LI 116.
Dus ergens wel een logische regel.
In België is dat anders, daar mag je niet afwijken van het gelijkvormigheids-attest ,
( heb ook wel COC gelezen) .
Dus zelfs maat van de band moet in dat attest genoemd worden.
Bij campers al eens gelezen dat CP band ( camping pneu) met 109 loadindex wel mocht, maar zelfde maat met hogere plyrating dus bijvoorbeeld LI 116 weer niet.
Mijn conclusie was dat de velgen dan niet voor het hogere gewicht gemaakt waren. Een rare reden want op achteras camper komt vaak zelfs nog hoger gewicht da n 2x LI 116.
Dus ergens wel een logische regel.
over bandendruk, copy en plak in browser .
http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=70&t=9252 over bandendruk voor caravans.
http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=72&t=6954 "Grote serieuse bandendruk en aslastenspel"
http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=70&t=9252 over bandendruk voor caravans.
http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=72&t=6954 "Grote serieuse bandendruk en aslastenspel"
Re: Caravanbanden
Hi Allemaal,
Nieuw hier op het forum, ik lees al best een tijd mee maar nu dan als gebruiker geregistreerd.
De banden van de LMC Sunny zijn van maart 2014 dus tijd voor nieuwe.
Op dit moment liggen er Continental VANCONTACT 100 185R14 onder welke goed bevallen.
Echter lees ik hier ook goede ervaringen met de Hankook Vantra LT (RA18).
Dus hier eens in iets meer detail gekeken en daar viel mij iets op.
Op de bekende banden boeren sites zoals Profile, Kwikfit en ook Autoweek wordt deze band aangebonden in deze maat met een load index van 102: precies wat ik nodig heb,
Echter meld de Hankook site zelf een load index van 100, dus 50 kilo per band minder.
Zie ook: https://www.hankooktire.com/nl/passenge ... -ra18.html
Dan begint natuurlijk de twijfel toe te slaan: wat is het nou: 102 of 100?
Om eerlijk te zijn: als de index 100 is, dan worden het weer Conti's.
Is er iemand hier op het forum die de index op de band kan checken? Ben wel erg nieuwsgierig wat daar nou op staat.
Groeten, Rob.
Nieuw hier op het forum, ik lees al best een tijd mee maar nu dan als gebruiker geregistreerd.
De banden van de LMC Sunny zijn van maart 2014 dus tijd voor nieuwe.
Op dit moment liggen er Continental VANCONTACT 100 185R14 onder welke goed bevallen.
Echter lees ik hier ook goede ervaringen met de Hankook Vantra LT (RA18).
Dus hier eens in iets meer detail gekeken en daar viel mij iets op.
Op de bekende banden boeren sites zoals Profile, Kwikfit en ook Autoweek wordt deze band aangebonden in deze maat met een load index van 102: precies wat ik nodig heb,
Echter meld de Hankook site zelf een load index van 100, dus 50 kilo per band minder.
Zie ook: https://www.hankooktire.com/nl/passenge ... -ra18.html
Dan begint natuurlijk de twijfel toe te slaan: wat is het nou: 102 of 100?
Om eerlijk te zijn: als de index 100 is, dan worden het weer Conti's.
Is er iemand hier op het forum die de index op de band kan checken? Ben wel erg nieuwsgierig wat daar nou op staat.
Groeten, Rob.
- HenkR
- Berichten: 761
- Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
- Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning
Re: Caravanbanden
Ik heb er "net" nieuwe Hankook onder zitten en wat op de site van profile staat voor mijn banden klopte met wat er onder is gezet: Hankook Vantra LT RA18
195/70 R15 104R. Terwijl de Hankook site die jij gebruikt aangeeft dat er R98 en R102 bestaat.
Als er meer dan 1 bandensite met jouw bandenmaat aangeeft dat het R102 is zal het wel zo zijn, anders een belletje en je weet het zeker.
195/70 R15 104R. Terwijl de Hankook site die jij gebruikt aangeeft dat er R98 en R102 bestaat.
Als er meer dan 1 bandensite met jouw bandenmaat aangeeft dat het R102 is zal het wel zo zijn, anders een belletje en je weet het zeker.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.
Re: Caravanbanden
Ik ben erg van de premium banden. Wat heerlijk dat er voor nieuwere caravans in 15 inch zoveel keuze is. Mijn oude Hobby heeft 13 inch wielen. Dan is er ineens een stuk minder keuze. Ik heb er nu dus Maxxis op liggen. Het was Maxxis of Jing Ping Pang
Hobby 420 De Luxe uit 1988
- dieseltijger
- Berichten: 11147
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Caravanbanden
Gelukkig blijkt de Kip Shuttle qua weggedrag ongevoelig te zijn voor het soort banden, dus Kla-bang en Wag-gel banden volstaan - al jaren.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: zo 13 okt 2019 13:42
Re: Caravanbanden
@Morgoth:
Grappig wel, want Maxxis is niets meer of minder dan een Cheng Shin band. Wel goed om te vernemen dat u dat toch een goede band vindt........
Grappig wel, want Maxxis is niets meer of minder dan een Cheng Shin band. Wel goed om te vernemen dat u dat toch een goede band vindt........
- dieseltijger
- Berichten: 11147
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Caravanbanden
Ik heb het vermoeden (maar niet meer dan dat) dat er bij banden voor caravans andere eigenschappen vereist zijn dan voor auto's. Bepaalde caravans zijn er gevoelig voor. Lawaai: hoor je niet. Rolweerstand: niet van belang - je hebt toch al een draaikolk in de tank.
Een zekere zijdelingse stugheid, en een wat constante rolweerstand ongeacht de mate van indrukking: prima. Een onrustige caravan komt daarmee wellicht tot bedaren. Een test zou kunnen zijn als een proefkonijn met zijn/haar onrustige caravan als experiment de banden op een hogere spanning zou brengen om te zien of dat effect heeft. Helaas.
Over de Chinese banden is al veel geschreven, en bij ADAC tests eindigen ze steevast in de onderste regionen. Maar ze voldoen. Ze voldoen zelfs prima.
Een zekere zijdelingse stugheid, en een wat constante rolweerstand ongeacht de mate van indrukking: prima. Een onrustige caravan komt daarmee wellicht tot bedaren. Een test zou kunnen zijn als een proefkonijn met zijn/haar onrustige caravan als experiment de banden op een hogere spanning zou brengen om te zien of dat effect heeft. Helaas.
Over de Chinese banden is al veel geschreven, en bij ADAC tests eindigen ze steevast in de onderste regionen. Maar ze voldoen. Ze voldoen zelfs prima.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Caravanbanden
Wat denk je dat wij hebben gedaan met de Security Road banden? Precies dit. Wij wilden graag tijdens de eerste vakantie met de caravan, de terugrit uit Duitsland proberen comfortabeler te maken. Helaas..... inderdaad, hielp geen moer.dieseltijger schreef: ↑do 16 jul 2020 06:19Een zekere zijdelingse stugheid, en een wat constante rolweerstand ongeacht de mate van indrukking: prima. Een onrustige caravan komt daarmee wellicht tot bedaren. Een test zou kunnen zijn als een proefkonijn met zijn/haar onrustige caravan als experiment de banden op een hogere spanning zou brengen om te zien of dat effect heeft. Helaas.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
- dieseltijger
- Berichten: 11147
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Caravanbanden
Ah, ok. De theorie lijkt dus niet te kloppen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Caravanbanden
Tja..... bespaar vooral een paar tientjes (je hebt er maar 2 nodig voor een caravan) om banden te kopen van het afvoerputje van alle tests. Niet komen klagen hier als het mis gaat, ok? Snap werkelijk niet dat mensen daarop bezuinigen.dieseltijger schreef: ↑do 16 jul 2020 06:19Over de Chinese banden is al veel geschreven, en bij ADAC tests eindigen ze steevast in de onderste regionen. Maar ze voldoen. Ze voldoen zelfs prima.
Bij Morgoth is het simpelweg gebrek aan opties en dan moet je iets.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Caravanbanden
Dit zijn andere dan gok ik? Is namelijk de eerste hit op Google.
Ik heb trouwens ook Maxxis banden(maat weet ik niet eens), zijn pas 3 jaar oud over 3 jaar maar is kijken wat er komt.
Erwin
Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Home-car racer 48
- dieseltijger
- Berichten: 11147
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Caravanbanden
Het is nog nooit mis gegaan, en dus ook geen klachten. Maar toegegeven: Een rechttoe-rechtaan Michelin band valt mee qua prijs hoor. Ik kies liever voor een betrouwbare auto, en een kwalitatief goede - en stabiele caravan die qua weggedrag niet zo gevoelig is voor het soort banden. Dan heb je de sores bij de bron aangepakt, toch?RDDR schreef: ↑do 16 jul 2020 08:56Tja..... bespaar vooral een paar tientjes (je hebt er maar 2 nodig voor een caravan) om banden te kopen van het afvoerputje van alle tests. Niet komen klagen hier als het mis gaat, ok? Snap werkelijk niet dat mensen daarop bezuinigen.dieseltijger schreef: ↑do 16 jul 2020 06:19Over de Chinese banden is al veel geschreven, en bij ADAC tests eindigen ze steevast in de onderste regionen. Maar ze voldoen. Ze voldoen zelfs prima.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
-
- Berichten: 6222
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Caravanbanden
Dat zegt helemaal niets;hoeveel verschil,in kwaliteit of eigenschappen zitten er tussen de hoogst en de laagst gekwalificeerde band ? daar gaat t om.dieseltijger schreef: ↑do 16 jul 2020 06:19
Over de Chinese banden is al veel geschreven, en bij ADAC tests eindigen ze steevast in de onderste regionen. Maar ze voldoen. Ze voldoen zelfs prima.
Met banden is t net als met wijn : een goedkope fles van een Duitse discounter hoeft niet persé slechter te zijn dan een Chateau Rothschild.( wel goedkoper)
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Caravanbanden
RE.gif RE.gif
@ Dieseltijger:
En hoe kom je er achter of je een kwalitatief goede - en stabiele caravan hebt?
Een proefrit maken met een caravan heb ik nog nooit gedaan eigenlijk...
Grt Fred
@ Dieseltijger:
En hoe kom je er achter of je een kwalitatief goede - en stabiele caravan hebt?
Een proefrit maken met een caravan heb ik nog nooit gedaan eigenlijk...
Grt Fred
SUBARU FORESTER (SG) 2.0X AWD met Fendt Saphir 490Q 2006
Soms herken je de juiste weg aan de tegenliggers
Soms herken je de juiste weg aan de tegenliggers
- dieseltijger
- Berichten: 11147
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Caravanbanden
Waarom niet? Met een auto maak je toch ook een proefrit?
Klinkt lullig, maar ik heb gewoon 18 jaar geleden gevraagd of ik die proefrit kon maken. Men keek wel vreemd - maar daar laat ik mij niet door van de wijs brengen: . Snelweg gepakt (omdat slingeren bij hogere snelheden optreedt). Ik heb na die rit wel zitten twijfelen - want de Shuttle was een stuk zwaarder dan m'n Kip de luxe, en de Carina had er merkbaar moeite mee.Maar geen gewiebel en geen geslinger
En bij auto's maak ik ook een proefrit, en aangezien ik altijd "ervaren" modellen koop (ik heb weinig met auto's) kom ik soms schriftelijk aanvullende garantiebepalingen overeen bij twijfel. De andere partij moet de auto kwijt - en voor hun een ander. En ik koop toyota's - redelijk betrouwbaar. Ik vind alfa'tjes en de nieuwe peugeot 3008 en ook een recent besproken Seat goddelijk mooie modellen, maar een auto is maar 3 maanden "nieuw" zo is mijn ervaring met lease auto's, en als je er in zit zie je het model niet.
Klinkt lullig, maar ik heb gewoon 18 jaar geleden gevraagd of ik die proefrit kon maken. Men keek wel vreemd - maar daar laat ik mij niet door van de wijs brengen: . Snelweg gepakt (omdat slingeren bij hogere snelheden optreedt). Ik heb na die rit wel zitten twijfelen - want de Shuttle was een stuk zwaarder dan m'n Kip de luxe, en de Carina had er merkbaar moeite mee.Maar geen gewiebel en geen geslinger
En bij auto's maak ik ook een proefrit, en aangezien ik altijd "ervaren" modellen koop (ik heb weinig met auto's) kom ik soms schriftelijk aanvullende garantiebepalingen overeen bij twijfel. De andere partij moet de auto kwijt - en voor hun een ander. En ik koop toyota's - redelijk betrouwbaar. Ik vind alfa'tjes en de nieuwe peugeot 3008 en ook een recent besproken Seat goddelijk mooie modellen, maar een auto is maar 3 maanden "nieuw" zo is mijn ervaring met lease auto's, en als je er in zit zie je het model niet.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Caravanbanden
RE.gif
Die vlieger gaat maar zelden op, je kunt ook niet van een autodealer verwachten dat ze je een proefrit laten maken in een spik splinter nieuwe showroom auto, dus als ze een vergelijkbare buiten hebben staan kun je dat vragen, anders wordt het lastig
Die vlieger gaat maar zelden op, je kunt ook niet van een autodealer verwachten dat ze je een proefrit laten maken in een spik splinter nieuwe showroom auto, dus als ze een vergelijkbare buiten hebben staan kun je dat vragen, anders wordt het lastig
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- dieseltijger
- Berichten: 11147
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Caravanbanden
Hier ging het (eerlijk gezegd) min of meer vanzelf. Ik vroeg aan de Kip dealer waarom ik een Kip zou moeten kopen en niet bijvoorbeeld een Hobby. Toen kwam de riedel: toepassing van betere materialen, bij de banken e.d. werd multiplex gebruikt en geen vezelplaat, en een betere wegligging door de Delta as, enz enz. De eerste punten konden we zelf ook wel zien, maar toen het aspect wegligging naar voren geschoven werd - vroeg ik of ik het dus kon uitproberen.
En plat gezegd: Als ik een TV ga kopen ga ik het in de winkel even bekijken en proberen of het voldoet aan mijn verwachtingen, en iets wat meer dan 40 keer zo duur is zou ik dan niet uitproberen. Dat is toch eigenlijk vreemd? Bewust zonder frictiekoppeling gereden zodat eventuele instabiliteit niet gemaskeerd werd.
Maar uiteraard genoeg figuurlijk op mijn b*k gegaan met motorfietsen die - zacht gezegd - storingsgevoelig waren, toevallig Duits en Oostenrijks. Ik heb mijn lesje geleerd: ik blijf bij japanners: hoe kèk zo'n Ducati, APrillia, of BMW er ook uit ziet.
En plat gezegd: Als ik een TV ga kopen ga ik het in de winkel even bekijken en proberen of het voldoet aan mijn verwachtingen, en iets wat meer dan 40 keer zo duur is zou ik dan niet uitproberen. Dat is toch eigenlijk vreemd? Bewust zonder frictiekoppeling gereden zodat eventuele instabiliteit niet gemaskeerd werd.
Maar uiteraard genoeg figuurlijk op mijn b*k gegaan met motorfietsen die - zacht gezegd - storingsgevoelig waren, toevallig Duits en Oostenrijks. Ik heb mijn lesje geleerd: ik blijf bij japanners: hoe kèk zo'n Ducati, APrillia, of BMW er ook uit ziet.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Caravanbanden
RE.gif
Wat betreft die Kipjes, helemaal met je eens
Wat betreft die Kipjes, helemaal met je eens
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Caravanbanden
Ik wist wel dat mijn banden uit 2014 zijn, maar niet welke week. Nu zag ik 0414 staan. Ze zijn nu dus ruim 6 jaar oud.
Zaterdag ga ik naar de Ardennen. Dan moeten ze sowieso nog mee. In september nog 1 keer een weekje Frankrijk ofzo.
Zouden jullie de banden dan toch nu vervangen of wachten tot volgend voorjaar?
Zaterdag ga ik naar de Ardennen. Dan moeten ze sowieso nog mee. In september nog 1 keer een weekje Frankrijk ofzo.
Zouden jullie de banden dan toch nu vervangen of wachten tot volgend voorjaar?
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS