AXA caravan kluis veilig ?

<Gilbert-DC>
Berichten: 56
Lid geworden op: za 17 apr 2021 15:26

AXA caravan kluis veilig ?

Bericht door <Gilbert-DC> » za 24 apr 2021 14:54

Om waardepapier, reserve sleutels, en wat cash geld in op te bergen is een veilig kluisje in de caravan heel handig, het vergt voor een potentiële dief al wat tijd, en gereedschap om kluisjes in de caravan open te maken , en vooral tijd hebben potentiële dieven niet.

Eén van de populaire heel robuuste kluisjes is de zgn ronde AXA kluis, die word op de bodem van de caravan of camper (ergens in een kastje) vastgeschroefd, met een daarbij horende beugel onderaan de caravan voor de stevigheid.
In het ronde deksel zit een slot, met een halve draai aan het deksel wordt het deksel verwijdert en kan je in het kluisje.
Het is heel stevig (+/-9kg) en is voor een doorsnee dief niet zo gemakkelijk te kraken.
Maar....
Mijn euro viel toen ik op marktplaats een dergelijk kluisje aangeboden zag met de bodem van de caravan er nog aangehecht. De bodem was netjes rond het kluisje afgezaagd , men had niet de moeite gedaan op die te verwijderen.

Eigenlijk is het heel eenvoudig om op die manier het hele kluisje van onder de caravan uit de bodem te halen.
De bevestigingsbeugel is heel kenmerkend voor dit kluisje, is zelfs meestal groen geschilderd. Als je onder de caravan kijkt zie je meteen of dergelijk kluisje is gemonteerd, met een handzaagje zaag je die er zo uit, en valt de kluis in uw armen.

Maar daartegen beveiligen is al even eenvoudig : voor je de kluis vastzet op de bodem , leg je een stuk wat stevig kippegaas op de bodem en monteer hierop het kluisje, je hebt al redelijk gereedschap nodig om hier door te geraken, een ammateur zal het snel opgeven.

Reizigers

Re: AXA caravan kluis veilig ?

Bericht door Reizigers » za 24 apr 2021 16:10

Natuurlijk allemaal leuk bedacht.
Helaas heeft zo’n jongen (daar gaan we maar van uit) echt geen zaag bij hem.
Hooguit een klauwhamer of een grote schroevendraaier die hij bij de HEMA heeft gejat.
Maar meestal heeft hij niets bij zich.
Dat kastje waar dat kluisje dan in staat wordt eerst finaal uit elkaar getrapt.
Daarna is de adrenaline zo hoog (zeker met een pilletje op) dat het kluisje met schroeven/bouten en al uit de bodem van de caravan wordt getrapt.
Thuis wordt het kluisje opengemaakt.
Andere kant van het verhaal is dat het ze langer bezig houdt, maar voor meer schade zorgt.
Oh ja, de amateur waar over gesproken wordt komt ook alleen maar naar jou en mij.
Een prof gaat naar de bank of museum waar wat te halen valt.

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1341
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: AXA caravan kluis veilig ?

Bericht door Bob Diesel » za 24 apr 2021 16:44

Ik heb ooit zelf dat kluisje moeten open breken
Viel in eerste instantie nog niet mee
Toen viel het kwartje, niet breken maar
Een goed 6 mm boortje in binnen 20 seconden was het messing slotje er uit geboord
En kon ook bij mij spulletje,s,s

De reden voor open breken,, met had mijn sleutels gejat, stom.gif eigen schuld ,dat wel

Op gegeven bij de reisverzekering en een nieuwe vergoed gekregen, nav eigen risico €50,-

En id een inbreker sloopt je gehele waaiboom houten fineer meubelement stom.gif stom.gif
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

<Gilbert-DC>
Berichten: 56
Lid geworden op: za 17 apr 2021 15:26

Re: AXA caravan kluis veilig ?

Bericht door <Gilbert-DC> » za 24 apr 2021 17:01

Ja, je kan het hun maar zo moeilijk mogelijk maken en hopen dat ze ontmoedigd geraken, of dat de buren alert zijn en tussenkomen

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: AXA caravan kluis veilig ?

Bericht door deusjevo » za 24 apr 2021 20:07

Die kluisjes zelf zijn geen donder waard, met enkele seconden zijn ze open.
En een kast en vloer in elkaar trappen op een camping, denk t niet hoor...
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Reizigers

Re: AXA caravan kluis veilig ?

Bericht door Reizigers » za 24 apr 2021 22:37

[re.gif]
Droom maar lekker verder.
Nog wel gekkere dingen meegemaakt.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: AXA caravan kluis veilig ?

Bericht door deusjevo » za 24 apr 2021 23:06

Vertel? [aschrik.gif]
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: AXA caravan kluis veilig ?

Bericht door VIP » zo 25 apr 2021 08:04

[re.gif] [re.gif]

Zeker complete caravans die ze meenamen........
Porsche + Tabbert

Wally
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: AXA caravan kluis veilig ?

Bericht door Wally » zo 25 apr 2021 13:42

Ik vraag me eigenlijk af wat het nut nog is van een kluisje.
Contant geld op voorraad lijkt me heden ten dage niet meer van toepassing.

Pasjes, die worden gedragen op de man/vrouw.

Misschien voor waarde volle sieraden, om iedere dag een ander halsketting te kunnen dragen?

Frans

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: AXA caravan kluis veilig ?

Bericht door deusjevo » zo 25 apr 2021 13:50

Waardevolle zaken gaan bij ons in de auto, de caravan staat eigenlijk altijd open en is nooit op slot en de ramen staan altijd open.
Zelfs op camping International in Maisons Lafitte een op zich niet al fijn arrondissement van Parijs.

Breekschade zit ik niet op te wachten bij een caravan uit 1995.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: AXA caravan kluis veilig ?

Bericht door RDDR » zo 25 apr 2021 19:26


Wally schreef:Ik vraag me eigenlijk af wat het nut nog is van een kluisje.
Contant geld op voorraad lijkt me heden ten dage niet meer van toepassing.

Pasjes, die worden gedragen op de man/vrouw.
Dat vroeg ik me ook al af. Ik heb wel een kostbare horloge (of eigenlijk: een paar). Draag die thuis dagelijks, maar op vakantie gaan die echt niet mee. Pasjes altijd bij me, geld wat contanten bij me. Hoogstens een laptop, maar die past dan weer niet in zo'n kluisje.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: AXA caravan kluis veilig ?

Bericht door Chris » zo 25 apr 2021 20:56

Ik denk dat een kluisje meer schade geeft dan dat het voorkomt.
Dus..ik heb ......... kluisje.
Wel een "slim" plekkie...
Paspoorten blijven daar..de rest..de pinpas zit op de man zelf.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: AXA caravan kluis veilig ?

Bericht door dieseltijger » zo 25 apr 2021 22:09

Het zal vast wel veilig zijn. Je kan de vraag ook anders forumuleren: Hoe kan ik waardevolle spullen veilig bewaren in de caravan? Autosleutels, horloges: prima zo'n kluisje. Alleen een aantal kostbare zaken die je "niet kan thuislaten" - denk inderdaad aan laptops, televisies, een fototoestel - passen er niet in. In dat geval kan je denken aan maatregelen als een luid alarm in combinatie met een waarschuwingssticker, het opbouwen van een goede band met jouw buren op het veld.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Wally
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: AXA caravan kluis veilig ?

Bericht door Wally » zo 25 apr 2021 22:34

Chris schreef:
zo 25 apr 2021 20:56
Ik denk dat een kluisje meer schade geeft dan dat het voorkomt.
Dus..ik heb ......... kluisje.
Wel een "slim" plekkie...
Paspoorten blijven daar..de rest..de pinpas zit op de man zelf.
Paspoort?

Ben je in het buitenland en er hoeft maar iets te zijn en je dient je paspoort/identiteitskaart te tonen.
Maw. paspoort/identiteitskaart op de man/vrouw en niet in de kluis.

Frans

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: AXA caravan kluis veilig ?

Bericht door Ab » zo 25 apr 2021 22:46

Ik vind het onzin. Excusez moi.
Waarom zou je waardevolle dingen meenemen als je gaat kamperen..
En daarvoor een kluis in een caravan bouwen, die er sowieso in 5 minuten uitgetrokken kan worden ?
Laat die zooi thuis, of begraaf dat heel diep ergens onder een speciaal gevormde boom met een kruisje op een diep verstopte kaart, ergens onder ën gemerkte steen, die niemand ( ook jijzelf) nooit meer terug kan vinden.
Waar je dus zelf, je partner of je kinderen of wie dan ook, nooit meer iets aan hebt.
Da's gewoon jammer..
Je kan het eigenlijk veel beter laten jatten.
Dan worden er misschien nog wat hongerige kindertjes blij van.
knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: AXA caravan kluis veilig ?

Bericht door dieseltijger » zo 25 apr 2021 22:58

Nou ja, ik kan me wel wat voorstellen bij autosleutels en dat soort werk, als ze geleend worden - inclusief de auto die daaraan vast zit vertegenwoordigt het bij mij een waarde van 3k en een hele hoop gedoe, bij velen hier op dit forum meer dan 30k met hetzelfde gedoe Ik bedenk trouwens dat de cassette van het toilet wel een veilige plek is. Zeker weten. (toegegeven: flauw)
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

AXA caravan kluis veilig ?

Bericht door thmeyer » zo 25 apr 2021 23:16

Mijn mening

Toch wil ik opmerken dat het handig is om een kluisje in de caravan te hebben.
Er zijn altijd dingen die belangrijk zijn en niet op het lichaam gedragen hoeft te worden.
Zelf heb ik wel een kluisje voordat soort dingen.
Ook ben ik van menig dat zo’n kluisje met grof geweld te verwijderen is en daarom zit die van mijn “uitzicht” en op een plek waarbij je bijna niet bij kan komen.

En zo heb iedereen weer zijn oplossing. En sleutels, die hebben wij beide een flinke bos !!

Theo
Laatst gewijzigd door thmeyer op zo 25 apr 2021 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: AXA caravan kluis veilig ?

Bericht door dieseltijger » zo 25 apr 2021 23:22

Precies. Het bemoeilijkt het jatwerk. Niet meer, niet minder - en dan voldoet zo'n kluis prima. Ik heb zo'n ding niet, ik wil zo'n ding niet omdat ik 'm te groot vind en het risico van diefstal accepteer.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: AXA caravan kluis veilig ?

Bericht door Micky » zo 25 apr 2021 23:48

thmeyer schreef:
zo 25 apr 2021 23:16
Mijn mening

Toch wil ik opmerken dat het handig is om een kluisje in de caravan te hebben.
Er zijn altijd dingen die belangrijk zijn en niet op het lichaam gedragen hoeft te worden.
Zelf heb ik wel een kluisje voordat soort dingen.
Ook ben ik van menig dat zo’n kluisje met grof geweld te verwijderen is en daarom zit die van mijn “uitzicht” en op een plek waarbij je bijna niet bij kan komen.

En zo heb iedereen weer zijn oplossing. En sleutels, die hebben wij beide een flinke bos !!

Theo
Daar heb je geen kluisje voor nodig, je kunt het gewoon in een doosje ijsjes in de vriezer leggen, of in een zakje in de watertank hangen bijv. alles wat op een kluisje lijkt wordt eruit geropt....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: AXA caravan kluis veilig ?

Bericht door Chris » ma 26 apr 2021 08:33

[re.gif]
Ik heb wel eens een nep blik bruine bonen gehad.
Sprekend uit de supermarkt maar 1 liter kluis.
Tussen de worteltjes en de blikken soep...hoppa.. mrgreen.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: AXA caravan kluis veilig ?

Bericht door dieseltijger » ma 26 apr 2021 08:43

Ach, ik laat mijn sterrenkijker en foto equipment gewoon 24x7 buiten staan (kan ook niet anders, want het opbouwen en uitlijnen is bewerkelijk). De sociale controle is al ruim 10 jaar effectief gebleken. En gebieden waarvan ik vermoed dat er veel gejat wordt mijd ik met dat spul.

Ik sta nu in de buurt van Eibergen, ik haal de GPS geeneens van mijn fiets op de camping, sterker: de fiets staat niet op slot. Uiteraard ben ik voorzichtiger in Palermo of Palermo aan het IJ.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1341
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: AXA caravan kluis veilig ?

Bericht door Bob Diesel » ma 26 apr 2021 09:05

Kan ik alleen maar toevoegen
Plak ergens een reserve toegangs sleutel
Zo dat als je sleutels gejat worden scratch.gif stom.gif
Je tenminste je eigen hut in komt , zonder schade

Al is dat ook een makkie awhoea.gif
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: AXA caravan kluis veilig ?

Bericht door Niels83 » ma 26 apr 2021 09:15

Het zwakke punt van een slot is altijd de opening en de ondergrond. Bij een caravan vooral de ondergrond. Met ongeveer alles kun je daar wel een gat in maken.

Ik vraag me ook gelijk af wat je daar nu allemaal inlegt tegenwoordig. Vroeger namen mijn ouders stapels lire mee naar Italië, en de reis en credit brief, verzekeringsbrieven etc. Dit is nu allemaal digitaal. Cash hebben we voor de reis 100 of 200 euro, vooral omdat mijn vrouw anders zenuwachtig wordt. Dan heb je de paspoorten nog. Het ID bewijs zit in onze portemonnee waar je deze ook hoort te hebben om hem re kunnen tonen. Ik denk dat de gendermarie minder geduldig is dan ook agent wanneer je id bewijs 10km verderop in de caravan ligt.

Onder het achterwiel van de auto en ergens in de caravan ligt een kopie van de ID bewijzen en mijn bankpas, sinds de gezamenlijke rekening staat daar nauwelijks iets op, maar dat is te regelen natuurlijk.

We hebben 2 bosjes sleutels 1 in het dashboard kastje en 1 in mijn zak(meestal dus niet dus dat wordt weer zoeken).

Scheelt mij een kluis uit.

Verder ben ik gewoon niet zo bang, als ze willen steken doen ze dat toch wel. Als jouw auto of caravan is uitgekozen dan ben je de sjaal. Kun je 30 kluizen installeren je spullen gaan hoe dan ook mee. En dan is het vervelend dat je kluis op wielen staat.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: AXA caravan kluis veilig

Bericht door WillyL » ma 26 apr 2021 09:23

Mijn computer, ook al is het een oud erfstuk (overgeërfd van de schoonmoeder en nog uit Vistatijd, W10 er op installeren en draaien lukt zelfs niet meer) ligt aan een kensingtonkabel dat zelf aan de tafelsteun gelust hangt.
Losse handjes krijgen die wel los maar het duurt even of ze moeten ook met de tafel aan de haal en dat is een wat groter en zwaarder spul.
Verder niet te veel bucht meenemen.
Voor de camera heb ik nog niet echt een oplossing, behalve in de auto laten...
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: AXA caravan kluis veilig ?

Bericht door PD » ma 26 apr 2021 10:53

Het nut van een kluis in de caravan ontgaat me volledig. Waardevolle spullen passen er niet in en het werkt hooguit als een rode lap op een stier...

Laat ze het maar meenemen, braakschade is vervelender.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Plaats reactie

Terug naar “Beveiliging, Disselslot, Wielklem”