DoubleLock Loop Chain lastig aanbrengen
DoubleLock Loop Chain lastig aanbrengen
Hoe flikken jullie dat? Bij de vorige Troll was het geen probleem maar bij de huidige Knaus Silver Selection 450FU 2016 krijg ik de DoubleLock LoopChain bijna niet aangebracht. De mover zit aan de achterzijde en een gat waar de pen door kan is er eigenlijk niet en ook nog door het wiel lukt dus niet. Zoals op de foto vind ik maar behelpen. Kun je alsnog een ander wiel plaatsen. Het enige wat ik zie is om de schokdemper
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
- ArdNieuwenhuizen
- Berichten: 30
- Lid geworden op: ma 20 jul 2020 21:25
Re: DoubleLock Loop Chain lastig aanbrengen
Ik leg de ketting met oog eerst door het chassis en steek de pen van achter naar voren door de lus. Gaat steeds gemakkelijk zo.
Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
LMC Vivo 500k - VW Passat Variant 2.0d DSG - Skoda Octavia 1.6 Tdi DSG
- ArdNieuwenhuizen
- Berichten: 30
- Lid geworden op: ma 20 jul 2020 21:25
Re: DoubleLock Loop Chain lastig aanbrengen
Het oog van de ketting krijg ik niet door het wiel heen zoals bij jou.
Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
LMC Vivo 500k - VW Passat Variant 2.0d DSG - Skoda Octavia 1.6 Tdi DSG
Re: DoubleLock Loop Chain lastig aanbrengen
RE.gif
Hoe bedoel je dat dan? Ik sla de ketting om het chassis haal de rode pin door het oog en steek enkel de rode pin vanachter door het wiel.
Hoe bedoel je dat dan? Ik sla de ketting om het chassis haal de rode pin door het oog en steek enkel de rode pin vanachter door het wiel.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: DoubleLock Loop Chain lastig aanbrengen
Ik moet daarvoor liggend onder de Knaus, wordt met de jaren een beetje lastig. Zoals jullie het doen ging goed bij de Troll. Zo'n Knaus ziet er vanonder echt heel anders uit
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
- ArdNieuwenhuizen
- Berichten: 30
- Lid geworden op: ma 20 jul 2020 21:25
Re: DoubleLock Loop Chain lastig aanbrengen
Zo staat het in de uitleg dus zo doe ik het maar.
Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
LMC Vivo 500k - VW Passat Variant 2.0d DSG - Skoda Octavia 1.6 Tdi DSG
Re: DoubleLock Loop Chain lastig aanbrengen
Nog iemand met zo'n slot Γ©n een Knaus zoals ik??
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: DoubleLock Loop Chain lastig aanbrengen
Kan dat slot niet om de wieldraagarm??
Dat doe ik met mijn extra kettingslot tenminste.
Nu heeft dat niet die pen.... dus ik gok maar iets.
Mijn "deurkant" wiel heb ik de Nemesis voor en op de dissel zit de zwarte Alko Premium.
Dat zijn 2 SCM sloten... de ketting heeft geen keurmerk, is alleen extra..
Dat doe ik met mijn extra kettingslot tenminste.
Nu heeft dat niet die pen.... dus ik gok maar iets.
Mijn "deurkant" wiel heb ik de Nemesis voor en op de dissel zit de zwarte Alko Premium.
Dat zijn 2 SCM sloten... de ketting heeft geen keurmerk, is alleen extra..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: DoubleLock Loop Chain lastig aanbrengen
+1
Ik doe het ook zo. Ketting door de opening in het chassis, dan de ' stok' door het oog van de ketting en alleen de stok door het wiel.
De andere optie lukt mij ook bijna niet, dan moet het wiel net goed staan tegenover het gat in het chassis.
Ik zag dat je hem nu meer aan de achterkant van het het wiel hebt, is er aan de voorkant ook meer ruimte en misschien een gat in de chassisbalk?
Ik doe het ook zo. Ketting door de opening in het chassis, dan de ' stok' door het oog van de ketting en alleen de stok door het wiel.
De andere optie lukt mij ook bijna niet, dan moet het wiel net goed staan tegenover het gat in het chassis.
Ik zag dat je hem nu meer aan de achterkant van het het wiel hebt, is er aan de voorkant ook meer ruimte en misschien een gat in de chassisbalk?
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino
Re: DoubleLock Loop Chain lastig aanbrengen
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: DoubleLock Loop Chain lastig aanbrengen
zo gaat dat perfect; soms zoek je een oplossing en neemt steeds de verkeerde route; nu ook een keer; en het is zo simpelCaravanner12 schreef: βdi 8 sep 2020 20:45+1
Ik doe het ook zo. Ketting door de opening in het chassis, dan de ' stok' door het oog van de ketting en alleen de stok door het wiel.
De andere optie lukt mij ook bijna niet, dan moet het wiel net goed staan tegenover het gat in het chassis.
Ik zag dat je hem nu meer aan de achterkant van het het wiel hebt, is er aan de voorkant ook meer ruimte en misschien een gat in de chassisbalk?
Bedankt voor het in de juiste richting duwen van mij gehannes
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: DoubleLock Loop Chain lastig aanbrengen
Mooi dat het gelukt is
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: wo 21 jun 2023 13:48
Re: DoubleLock Loop Chain lastig aanbrengen
Hebben jullie de 130cm variant of de 200cm variant?
Locatie Midden limburg
Re: DoubleLock Loop Chain lastig aanbrengen
De 130 cm is lang genoeg.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: DoubleLock Loop Chain lastig aanbrengen
Nu een andere caravan en wil ik deze ketting door een gat onder de caravan doorhalen lukt dat niet meer. Of je moet plat op de grond onder de caravan kruipen. Bij de vorige Eriba Touring lukte primaNimma schreef: βwo 9 sep 2020 13:55zo gaat dat perfect; soms zoek je een oplossing en neemt steeds de verkeerde route; nu ook een keer; en het is zo simpelCaravanner12 schreef: βdi 8 sep 2020 20:45+1
Ik doe het ook zo. Ketting door de opening in het chassis, dan de ' stok' door het oog van de ketting en alleen de stok door het wiel.
De andere optie lukt mij ook bijna niet, dan moet het wiel net goed staan tegenover het gat in het chassis.
Ik zag dat je hem nu meer aan de achterkant van het het wiel hebt, is er aan de voorkant ook meer ruimte en misschien een gat in de chassisbalk?
Bedankt voor het in de juiste richting duwen van mij gehannes
Voor de Knaus verder met een Nemesis
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016