Hallo,
Ik heb een caravan gekocht met een Westfalia SSK 1 koppeling.
Weet iemand hoe je kan zie of de remcups versleten zijn? Ik kan op de koppeling nergens slijtage indicatoren vinden.
Heeft iemand toevallig een handleiding van de koppeling? Op internet kan ik hem niet vinden.
Westfalia SSK koppeling
Re: Westfalia SSK koppeling
Heb die wel van de SSK 2 gevonden wellicht wat overeenkomsten en staat ook iets over slijtage indicatoren in.
http://www.wkuhnert.de/shopseiten/Westf ... ienung.pdf
http://www.wkuhnert.de/shopseiten/Westf ... ienung.pdf
Re: Westfalia SSK koppeling
Dank je wel.
Hij lijkt er op, maar is net even anders. De frictiecups bij type 2 zijn bijvoorbeeld kleiner. Bij type 2 zit een slijtageindicator met groene en rode kleur. Die zie ik niet bij mijn type 1. Misschien is het een sticker die in de loop der jaren verdwenen is?
Hij lijkt er op, maar is net even anders. De frictiecups bij type 2 zijn bijvoorbeeld kleiner. Bij type 2 zit een slijtageindicator met groene en rode kleur. Die zie ik niet bij mijn type 1. Misschien is het een sticker die in de loop der jaren verdwenen is?
Re: Westfalia SSK koppeling
RE.gif
Of gewoon voor de zekerheid vervangen, weet je zeker dat ze goed zijn.
Of gewoon voor de zekerheid vervangen, weet je zeker dat ze goed zijn.
Re: Westfalia SSK koppeling
Dat meet je met een kogel in de koppeling en een momentsleutel, als je ze verwijdert kun je ook wel zien hoeveel voering er nog op zit, maar iig zou ik ze ook gewoon vervangen en dan zorgen dat je kogel lekker schoon geschuurd is, dan krijg je ook geen krakende koppelingchester schreef: ↑wo 2 sep 2020 09:07Hallo,
Ik heb een caravan gekocht met een Westfalia SSK 1 koppeling.
Weet iemand hoe je kan zie of de remcups versleten zijn? Ik kan op de koppeling nergens slijtage indicatoren vinden.
Heeft iemand toevallig een handleiding van de koppeling? Op internet kan ik hem niet vinden.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB