Aanhangwagen beveiligen, maar hoe doe ik de best?
Aanhangwagen beveiligen, maar hoe doe ik de best?
Aangezien wij regelmatig ook onze moto wel eens op uitstapjes meenemen hebben we achter onze wagen een gesloten aanhangwagen hangen.
Nu willen we buiten de moto zelf ook de ongeremde aanhangwagen (op Alko-Chassis) tegen diefstal beveiligen op momenten wanneer de aanhangwagen aan de kant van de weg staat, op de parking van de camping of gewoon in de stalling.
Bedoeling is om te werken met een universeel disselslot en een wielklem.
Voorkeur disselslot
Ik ben dus op zoek naar een universeel disselslot dat ik zowel tijdens het rijden kan laten zitten, maar ook wanneer deze niet aan de wagen gekoppeld is.
- Niet rammelt tijdens het rijden of enigszins eenvoudig is op te lossen.
- Geen prullen, dus best iets dat degelijk is, en niet te snel is te kraken.
Voorkeur wielklem
- Liefst in een sterk opvallende kleur, zodat het me en de dieven eraan herinnert dat de wielklem er zit.
- Eenvoudig en snel aan te brengen.
- Geen prullen, dus best iets dat degelijk is, en niet te snel is te kraken.
Verder zoek ik ook nog een oplossing om de bouten van de dissel zelf te beveiligen tegen diefstal, anders kan men gewoon eenvoudig de dissel zelf los schroeven.
Nu willen we buiten de moto zelf ook de ongeremde aanhangwagen (op Alko-Chassis) tegen diefstal beveiligen op momenten wanneer de aanhangwagen aan de kant van de weg staat, op de parking van de camping of gewoon in de stalling.
Bedoeling is om te werken met een universeel disselslot en een wielklem.
Voorkeur disselslot
Ik ben dus op zoek naar een universeel disselslot dat ik zowel tijdens het rijden kan laten zitten, maar ook wanneer deze niet aan de wagen gekoppeld is.
- Niet rammelt tijdens het rijden of enigszins eenvoudig is op te lossen.
- Geen prullen, dus best iets dat degelijk is, en niet te snel is te kraken.
Voorkeur wielklem
- Liefst in een sterk opvallende kleur, zodat het me en de dieven eraan herinnert dat de wielklem er zit.
- Eenvoudig en snel aan te brengen.
- Geen prullen, dus best iets dat degelijk is, en niet te snel is te kraken.
Verder zoek ik ook nog een oplossing om de bouten van de dissel zelf te beveiligen tegen diefstal, anders kan men gewoon eenvoudig de dissel zelf los schroeven.
Re: Aanhangwagen beveiligen, maar hoe doe ik de best?
RE.gif
Blijft lastig dit 100% goed te beveiligen.
Ik zou zeggen: Doublelock WAK35 onderbouwslot en Doublelock wielklem of Doublelock loop chain. Mijn advies als hij niet aan de auto vast zit een saftey bal in de koppeling plaatsen.
Blijft lastig dit 100% goed te beveiligen.
Ik zou zeggen: Doublelock WAK35 onderbouwslot en Doublelock wielklem of Doublelock loop chain. Mijn advies als hij niet aan de auto vast zit een saftey bal in de koppeling plaatsen.
Re: Aanhangwagen beveiligen, maar hoe doe ik de best?
Het disselslot dat u bedoeld dat tijdens het rijden gewoon kan blijven zitten is de doublelock wak35.
Alleen zie ik bij dit type dat de bouten op een eenvoudige manier zijn los te draaien en de beveiliging te omzeilen is.
Zijn er betere en veilige systemen dan onderstaande?
De Doublelock wielklem ziet er me precies wel goed uit, want ze is goed opvallend en de wielbouten zijn eveneens veilig afgedekt en beter dan de Doublelock loop chain.
Alleen zie ik bij dit type dat de bouten op een eenvoudige manier zijn los te draaien en de beveiliging te omzeilen is.
Zijn er betere en veilige systemen dan onderstaande?
De Doublelock wielklem ziet er me precies wel goed uit, want ze is goed opvallend en de wielbouten zijn eveneens veilig afgedekt en beter dan de Doublelock loop chain.
Re: Aanhangwagen beveiligen, maar hoe doe ik de best?
Toen ik bij het ophalen van de caravan bij de dealer om een disselslot dat tijdens het rijden kon blijven zitten vroeg, werd mij uitgelegd dat dat wel kan maar niet mag, het is de bedoeling dat hulpdiensten, in geval van nood, de auto en aanhanger snel van elkaar kunnen scheiden....
Tegenstrijdige belangen, hebben we in het dagelijks leven wel vaker last van, brandweer vindt het wel prettig dat in gestalde voertuigen de contactsleutel in het contact steekt, verzekeraars hebben daar andere ideeën over
Tegenstrijdige belangen, hebben we in het dagelijks leven wel vaker last van, brandweer vindt het wel prettig dat in gestalde voertuigen de contactsleutel in het contact steekt, verzekeraars hebben daar andere ideeën over
Mercedes Sprinter 318 met aan de haak een Hobby 720WLC
Re: Aanhangwagen beveiligen, maar hoe doe ik de best?
Die wielklem volstaat toch?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Aanhangwagen beveiligen, maar hoe doe ik de best?
Bouten zijn te 'beveiligen' met breekmoeren. Wel een bijpassende huls gebruiken.
Fendt Saphir 490 TF, Truma SE-R, Toyota Avensis 1.8 vvti cvt 2011
Re: Aanhangwagen beveiligen, maar hoe doe ik de best?
@Riegert
Hoe ziet dit er precies uit, eventueel een link aub?
Hoe ziet dit er precies uit, eventueel een link aub?
Re: Aanhangwagen beveiligen, maar hoe doe ik de best?
volgens mij is dat helemaal niet verbodenSaRa7069 schreef: ↑zo 19 apr 2020 11:25Toen ik bij het ophalen van de caravan bij de dealer om een disselslot dat tijdens het rijden kon blijven zitten vroeg, werd mij uitgelegd dat dat wel kan maar niet mag, het is de bedoeling dat hulpdiensten, in geval van nood, de auto en aanhanger snel van elkaar kunnen scheiden....
Tegenstrijdige belangen, hebben we in het dagelijks leven wel vaker last van, brandweer vindt het wel prettig dat in gestalde voertuigen de contactsleutel in het contact steekt, verzekeraars hebben daar andere ideeën over
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Aanhangwagen beveiligen, maar hoe doe ik de best?
Dit wielslot kan ook... is nog goedgekeurd ook..
Nemesis, bijzonder simpel aan te brengen... niet op de knietjes..
.
Nemesis, bijzonder simpel aan te brengen... niet op de knietjes..
.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Aanhangwagen beveiligen, maar hoe doe ik de best?
Is het wielslot van Nemesis beter dat dat van DoubleLock?
Beiden zien er even praktisch uit om aan te brengen, al lijkt die van Nemesis universeler toe te passen.
Ik heb een vrij eenvoudige dissel zoals onderstaande afbeelding.
Hoe kan ik deze nu het best beveiligen wanneer deze achter de wagen hangt?
Beiden zien er even praktisch uit om aan te brengen, al lijkt die van Nemesis universeler toe te passen.
Ik heb een vrij eenvoudige dissel zoals onderstaande afbeelding.
Hoe kan ik deze nu het best beveiligen wanneer deze achter de wagen hangt?
Re: Aanhangwagen beveiligen, maar hoe doe ik de best?
Het Nemesis slot is een pen die door een velggat gaat.
Het slot sluit op een speciale wielbout..geleverd bij het slot.
Je hoeft dus niets in te haken of aan te draaien zoals bij de Doublelock.
Ik zal effe een foto plaatsen van het wiel zonder slot, kan je die bout zien, duidelijk afwijkend... Linker bout dus.
De pen is simpel van de oranje slotplaat te schuiven en heel compact om op te bergen, de doublelock is vrij groot.
.
Het slot sluit op een speciale wielbout..geleverd bij het slot.
Je hoeft dus niets in te haken of aan te draaien zoals bij de Doublelock.
Ik zal effe een foto plaatsen van het wiel zonder slot, kan je die bout zien, duidelijk afwijkend... Linker bout dus.
De pen is simpel van de oranje slotplaat te schuiven en heel compact om op te bergen, de doublelock is vrij groot.
.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Aanhangwagen beveiligen, maar hoe doe ik de best?
Het gaat ook prima met deze, zelfs mijn 40jaar oude karretje met 2CV wielen gaat ermee op slot
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: Aanhangwagen beveiligen, maar hoe doe ik de best?
Dit misschien een optie, kan alleen niet als de aanhanger aangekoppeld is, denk ik.
Re: Aanhangwagen beveiligen, maar hoe doe ik de best?
@Chris
Hmm, het systeem van Nemesis spreekt me wel erg aan.
Werkt het sleutelsysteem na veel gebruik nog even feilloos als voorheen?
@Nimma
Ziet er ook wel goed uit, maar heeft voor mij precies als nadeel dat ik op mijn knieën moet om de ketting ergens door te lussen?
@workel
Ben echt op zoek naar een disselslot dat tijdens het rijden kan blijven zitten, iets anders is voor mij geen optie.
Stel ik kom op de camping toe en wandel even naar de receptie om te vragen of er nog plaats vrij is, dan wil ik me geen zorgen hoeven maken dat de aanhangwagen inclusief inhoud verdwenen is.
Hmm, het systeem van Nemesis spreekt me wel erg aan.
Werkt het sleutelsysteem na veel gebruik nog even feilloos als voorheen?
@Nimma
Ziet er ook wel goed uit, maar heeft voor mij precies als nadeel dat ik op mijn knieën moet om de ketting ergens door te lussen?
@workel
Ben echt op zoek naar een disselslot dat tijdens het rijden kan blijven zitten, iets anders is voor mij geen optie.
Stel ik kom op de camping toe en wandel even naar de receptie om te vragen of er nog plaats vrij is, dan wil ik me geen zorgen hoeven maken dat de aanhangwagen inclusief inhoud verdwenen is.
Re: Aanhangwagen beveiligen, maar hoe doe ik de best?
Omdat er een dop op de slotbus zit is het slot beschermd, blijft dus schoon.
En het slot zit ook nog eens diep in die bus.
Daarom is het ook een speciale sleutel... een extra lange zeg maar.
Werkt als een tierelier... al zolang ik hem heb.
Zo'n sleutel is het dus..
Mochten de gaten in jou velg nou heel klein zijn dan is altijd ook de beschermings foam van de "stang" af te halen.
Ik weet dat een forumlid dat heeft moeten doen om dat "met" foam net te dik was voor de kleine gaten in zijn velg.
Hier kan je de fabrikant info vinden: https://www.purpleline.co.uk/all-products/nemesis-ultra
( leuk filmpje, ze laten alleen niet zien dat je ook de vulringen kunt gebruiken om het slot perfect uit te vullen tegen de velg... da's nou weer jammer he.. )
.
En het slot zit ook nog eens diep in die bus.
Daarom is het ook een speciale sleutel... een extra lange zeg maar.
Werkt als een tierelier... al zolang ik hem heb.
Zo'n sleutel is het dus..
Mochten de gaten in jou velg nou heel klein zijn dan is altijd ook de beschermings foam van de "stang" af te halen.
Ik weet dat een forumlid dat heeft moeten doen om dat "met" foam net te dik was voor de kleine gaten in zijn velg.
Hier kan je de fabrikant info vinden: https://www.purpleline.co.uk/all-products/nemesis-ultra
( leuk filmpje, ze laten alleen niet zien dat je ook de vulringen kunt gebruiken om het slot perfect uit te vullen tegen de velg... da's nou weer jammer he.. )
.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Aanhangwagen beveiligen, maar hoe doe ik de best?
@chris.
Bedankt voor je positieve gebruikservaring
De gaten in de metalen velg zal ik nog eens goed moeten nameten, en indien deze te klein zijn kan ik je oplossing nog toepassen met nadien een dunnen krimpkous er overheen.
Wat betreft de Nemesis wielklem zal ik eens naar de goedkoopste prijs googlen.
Dan rest me alleen nog verder te zoeken naar een goed disselslot dat ik tijdens het rijden kan laten zitten.
Bedankt voor je positieve gebruikservaring
De gaten in de metalen velg zal ik nog eens goed moeten nameten, en indien deze te klein zijn kan ik je oplossing nog toepassen met nadien een dunnen krimpkous er overheen.
Wat betreft de Nemesis wielklem zal ik eens naar de goedkoopste prijs googlen.
Dan rest me alleen nog verder te zoeken naar een goed disselslot dat ik tijdens het rijden kan laten zitten.
Re: Aanhangwagen beveiligen, maar hoe doe ik de best?
Ik zie dat er 2 versies in omloop zijn.
Ik veronderstel dat onderstaande de laatste versie is?
Ik veronderstel dat onderstaande de laatste versie is?
Re: Aanhangwagen beveiligen, maar hoe doe ik de best?
Hee...
De eerste ken ik idd niet, ik heb de 2e.
Of dat een ouder model is... kan ik niet zeggen.
Ik weet wel dat het 2e model een goedkeuring heeft... een SCM keurmerk.
Of de eerste dat ook heeft... ??? geen idee.
De eerste ken ik idd niet, ik heb de 2e.
Of dat een ouder model is... kan ik niet zeggen.
Ik weet wel dat het 2e model een goedkeuring heeft... een SCM keurmerk.
Of de eerste dat ook heeft... ??? geen idee.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Aanhangwagen beveiligen, maar hoe doe ik de best?
In die Bol advertentie worden beide modellen flink gemixed..
Ik zie korte en lange sleutelbussen en sleutels.
Welke krijg je dan.
En die prijs is ook wat ik ongeveer betaald heb.
Ik denk dat daar geen mega verschillen in zullen zitten.
Succes
Chris
Ik zie korte en lange sleutelbussen en sleutels.
Welke krijg je dan.
En die prijs is ook wat ik ongeveer betaald heb.
Ik denk dat daar geen mega verschillen in zullen zitten.
Succes
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Aanhangwagen beveiligen, maar hoe doe ik de best?
maar dan laten ze je karretje staan, en breken ze de kar open. gebeurt imo vaker dan de hele kar
Re: Aanhangwagen beveiligen, maar hoe doe ik de best?
@Niels83
Wanneer ik op de website kijk, lijkt me versie met de langere cilinder (buis) me de meest recente versie te zijn.
https://www.purpleline.co.uk/all-products/nemesis-ultra
Nu kan het best zijn dat men in de aanhangwagen ook nog aan mijn gaat zitten, maar het belangrijkste (mijn moto) staat ook nog eens vast met 3 sloten.
Het zal dan ook een hele karwei worden om die los te maken, het kan maar ze zullen wel zweten.
Wanneer ik op de website kijk, lijkt me versie met de langere cilinder (buis) me de meest recente versie te zijn.
https://www.purpleline.co.uk/all-products/nemesis-ultra
Nu kan het best zijn dat men in de aanhangwagen ook nog aan mijn gaat zitten, maar het belangrijkste (mijn moto) staat ook nog eens vast met 3 sloten.
Het zal dan ook een hele karwei worden om die los te maken, het kan maar ze zullen wel zweten.
- sander_knaus
- Berichten: 285
- Lid geworden op: di 7 feb 2017 08:11
Re: Aanhangwagen beveiligen, maar hoe doe ik de best?
Blijft die speciale bout altijd zitten? Ook tijdens het rijden? Of moet je die wisselen?Chris schreef: ↑zo 19 apr 2020 16:08Het Nemesis slot is een pen die door een velggat gaat.
Het slot sluit op een speciale wielbout..geleverd bij het slot.
Je hoeft dus niets in te haken of aan te draaien zoals bij de Doublelock.
Ik zal effe een foto plaatsen van het wiel zonder slot, kan je die bout zien, duidelijk afwijkend... Linker bout dus.
De pen is simpel van de oranje slotplaat te schuiven en heel compact om op te bergen, de doublelock is vrij groot.
.
wielnaafsticker geplakt.jpg
Opel Grandland X 1.2 (2020) met een Knaus Sport 450 FU (2017)
Re: Aanhangwagen beveiligen, maar hoe doe ik de best?
RE.gif
Blijft gewoon zitten.
Komt ipv een normale wielbout.
Zit een speciale tool bij die in die bout en in mijn wielsleuteldop past.
Wel goed dat tooltje bewaren natuurlijk.
bij de set zitten ook 2 verschillende wielbouten...voor Alu en voor stalen velgen.
Verschil niet alleen lengte maar ook bol en vlak raakvlak... bekend van de alu velgen.
p.s.
Ik denk ook dat de eerste met die ondiepe bus was... nu alleen maar de diepe bus ( die ook beschermt) te koop volgens mij.
Blijft gewoon zitten.
Komt ipv een normale wielbout.
Zit een speciale tool bij die in die bout en in mijn wielsleuteldop past.
Wel goed dat tooltje bewaren natuurlijk.
bij de set zitten ook 2 verschillende wielbouten...voor Alu en voor stalen velgen.
Verschil niet alleen lengte maar ook bol en vlak raakvlak... bekend van de alu velgen.
p.s.
Ik denk ook dat de eerste met die ondiepe bus was... nu alleen maar de diepe bus ( die ook beschermt) te koop volgens mij.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Aanhangwagen beveiligen, maar hoe doe ik de best?
Misschien een gekke vraag, maar aan welke zijde plaatsen jullie de wielklem?
Uit veiligheidsoverwegingen ben ik geneigd om dit langs de stoepzijde te doen.
Langs de andere kant ben ik van menig dat een potentiële dief wel vanuit zijn luie wagen rond toert, op wat er zoal mogelijks te stelen valt.
Uit veiligheidsoverwegingen ben ik geneigd om dit langs de stoepzijde te doen.
Langs de andere kant ben ik van menig dat een potentiële dief wel vanuit zijn luie wagen rond toert, op wat er zoal mogelijks te stelen valt.