Inbraak in de caravan

Gebruikersavatar
Paul Joosten
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 14 aug 2019 12:37
Locatie: Zuidwending
Contacteer:

Re: Inbraak in de caravan

Bericht door Paul Joosten » do 3 okt 2019 08:11

De Lidl heeft momenteel leuke aanbiedingen, zie hier.

Gebruikersavatar
ECPC
Berichten: 35
Lid geworden op: za 10 aug 2019 21:26

Re: Inbraak in de caravan

Bericht door ECPC » wo 20 okt 2021 23:27

Zelf ben ik een techneut die graag creatieve toepassingen bedenkt.
Wat mij opvalt is dat er snel geredeneerd wordt hoe je iemand uit je caravan verjaagt als die binnen komt.

Vooropgesteld zijn er twee dingen van belang.
Ten eerste stelt het deurslot niets voor en is makkelijk open te maken.
Ten tweede wil je een persoon uit je caravan weren, daarmee voorkom je schade en inbreuk op je privacygevoel.

Daarom lijkt mij het beste om te kiezen voor een 'systeem' dat potentiele kandidaten afschrikt nog voor zijn gaan beginnen met forceren.
Dat kan als je bv kiest voor een signalering die je handmatig in- en uitschakelt met een a/b en waarop je een piëzo-alarm aansluit dat veel herrie produceert.
Zo vond ik bv deze pir: https://www.conrad.nl/p/pentatech-beweg ... 13-2180120,

Het belangrijkste is wel dat je bij deze een startvertraging kunt instellen zodat hij niet bij iedere passant direct afgaat ingeval hij bv op een plaats staat waar af en toe iemand langs loopt, zoalss de stoep voor je huis.
Als een kandidaat bv langer dan 5 seconden voor de caravandeur staat en opgemerkt wordt door de PIR voor het keukenraampje, dan vraag ik mij af hoe lang hij daar nog zal blijven staan.

En ik vond bv deze piëzo sirene: https://www.conrad.nl/p/kepo-kps-g6210- ... uks-719195
De sirene moet wel ín de caravan geplaatst, zodat er sowieso niet binnengekomen wordt!
Het alarmgeluid zal zéker buiten de caravan goed te horen zijn!
Het geheel kun je bv voeden met een losse bromfiest-accu die je 1x/jaar oplaadt.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Inbraak in de caravan

Bericht door Jan van Vijven » wo 20 okt 2021 23:47

Gelieve niet op de camping gebruiken, als er wat volk toevallig te lang gezellig voor jou hok staat wordt ik wakker van jou herrie…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Inbraak in de caravan

Bericht door Micky » do 21 okt 2021 00:40

ECPC schreef:
wo 20 okt 2021 23:27
Zelf ben ik een techneut die graag creatieve toepassingen bedenkt.
Wat mij opvalt is dat er snel geredeneerd wordt hoe je iemand uit je caravan verjaagt als die binnen komt.

Vooropgesteld zijn er twee dingen van belang.
Ten eerste stelt het deurslot niets voor en is makkelijk open te maken.
Ten tweede wil je een persoon uit je caravan weren, daarmee voorkom je schade en inbreuk op je privacygevoel.

Daarom lijkt mij het beste om te kiezen voor een 'systeem' dat potentiele kandidaten afschrikt nog voor zijn gaan beginnen met forceren.
Dat kan als je bv kiest voor een signalering die je handmatig in- en uitschakelt met een a/b en waarop je een piëzo-alarm aansluit dat veel herrie produceert.
Zo vond ik bv deze pir: https://www.conrad.nl/p/pentatech-beweg ... 13-2180120,

Het belangrijkste is wel dat je bij deze een startvertraging kunt instellen zodat hij niet bij iedere passant direct afgaat ingeval hij bv op een plaats staat waar af en toe iemand langs loopt, zoalss de stoep voor je huis.
Als een kandidaat bv langer dan 5 seconden voor de caravandeur staat en opgemerkt wordt door de PIR voor het keukenraampje, dan vraag ik mij af hoe lang hij daar nog zal blijven staan.

En ik vond bv deze piëzo sirene: https://www.conrad.nl/p/kepo-kps-g6210- ... uks-719195
De sirene moet wel ín de caravan geplaatst, zodat er sowieso niet binnengekomen wordt!
Het alarmgeluid zal zéker buiten de caravan goed te horen zijn!
Het geheel kun je bv voeden met een losse bromfiest-accu die je 1x/jaar oplaadt.
Is er al vaak ingebroken in jouw omgeving dan scratch.gif als iedereen met dit spul gaat strooien dan wordt het snel een rommeltje ben ik bang mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5737
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Inbraak in de caravan

Bericht door Morgoth » do 21 okt 2021 10:52

[re.gif]
Dat niet alleen. Weet je hoe vaak zo'n passief infraroodmelder vals alarm geeft? De koplampen van een auto zijn al voldoende om hem te laten schakelen. Ook fijn als je zelf slaapt en de buurman vertrekt vroeg.

Gewoon de deur van het slot laten en zorgen dat er niks van waarde ligt. Inbrekers jatten echt je bestek en haringen niet. Het gaat ze om geld en misschien mobile telefoons en tablets. Deze dus niet achter laten in de caravan.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Inbraak in de caravan

Bericht door Jaap van Duijn » do 21 okt 2021 12:38

@Morgoth

Hallo, dat kan misschien op de boeren buiten in Niedergrafschaft of zo iets.
Maar in bewoonde wereld gaat dat niet lukken.
Ik zie ze hier rond lopen door de parkeergarage 650 plaatsen in de duinen en voelen aan iedere auto deur.
Ja controleren of die op slot zit zeggen ze als je het vraagt, durf eigenlijk niet meer dan dat, immers je hebt snel een mes.
En geen waarde spullen, moet je echt alles eruit halen, TV, radio, en zo meer, gaat niet gaan.
In de Swift hadden we een PIR alarm dat ging wel af, wel eens getest op de camping, op scherp gezet en toen de kinderen er in laten gaan, nu kijken ze eerst

Dus Morgoth, niet alles is rozengeur en maneschijn :).

Jaap

Ikkeeindhoven
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 4 okt 2021 11:32

Re: Inbraak in de caravan

Bericht door Ikkeeindhoven » do 21 okt 2021 12:54

Maar de waarheid is ook dat geen enkel slot op een caravan een dief tegen houd. Al dat plastiek en aluminium hoef je maar boos naar te kijken, en het springt al open.. Al die allarmpjes houd ze ook niet tegen, eer jij erbij bent zijn ze al gevlogen. Willen ze dan de tv bv, dan heb je enorm schade. Want ze ruiken m dan gewoon van de muur af.. Goed verlichten (lamp met bewegingsensor bv) hebben ze hekel aan (staan niet graag in het licht omdat ieder ze dan ziet..) en grote hond, das zo'n beetje enige wat iets helpt. Dik camera systeem ook nog iets, alhoewel ze dan gewoon een muts opzetten... Flink gemeen beveiligen heb je denk meer aan. (Spijker bedden om de caravan heen leggen, scheermessen zodanig positioneren dat ze zich ernstig open halen enz... )

Techn
Berichten: 1117
Lid geworden op: di 9 jan 2018 21:26

Re: Inbraak in de caravan

Bericht door Techn » do 21 okt 2021 13:01

Wat een gepruts allemaal als ik dit lees.
Ik vraag me werkelijk af of dit nu ontspanning is??

Wellicht is een hekwerk rondom plaatsen of een gracht graven ook wel een oplossing.

Wat Jan ook zegt, als je buren zo’n handig alarm hebben wat te pas en te onpas vals afgaat wordt het pas echt gezellig op de camping


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
ECPC
Berichten: 35
Lid geworden op: za 10 aug 2019 21:26

Re: Inbraak in de caravan

Bericht door ECPC » do 21 okt 2021 13:27

Ik begrijp de kritische reacties tav aanbrengen van alarmsystemen.

Mijn insteek is dat een camping niet de omgeving is waar je een alarmering moet willen inschakelen, in mijn gedachtegang leek mij dat vanzelfsprekend.
Alarmering is eerder nuttig als hij daar níet staat, dus onderweg tijdens de reis zoals op een groot parkeerterrein van een tankstation, of andere publieke plek waar je er geen oog op kunt houden.
In die gevallen is het belangrijkste dat een kandidaat verstoord wordt nog voordat hij met zijn handelingen begint, ipv die uit te voeren en in je caravan zijn gang kan gaan met alle gevolgen van dien.

Dan nog iets: het dievengilde herkent ook de melding wanneer je duidelijk maakt dat je wegens eerdere diefstal geen spullen van waarde in je caravan of auto hebt liggen. (dat dit niet het geval hoeft te zijn geweest, weten zij niet). Een simpel kaartje achter je raampje neerzetten is dan voldoende, spotgoedkoop en houdt niemand uit zijn slaap thumbup.gif

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Inbraak in de caravan

Bericht door Aviva » do 21 okt 2021 13:52

Ik heb thuis de caravan op twee sloten staan voor diefstal. Er hangt een sensorlamp die de parkeerplaats verlicht.
Ook hangt er een camera gericht op onze parkeerplaats… waar de caravan staat (en anders onze auto) geeft een beetje veilig gevoel maar ben ook wel zo nuchter dat als ze er in willen ze dat ook niks zegt. Het slot van de caravandeur is zo open.

Heb nu +/- 3 kwart jaar de camera er hangen. Ik verbaas mij erover wat er ‘s nachts nog allemaal achter onze woning langsloopt bij de auto’s.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Plaats reactie

Terug naar “Beveiliging, Disselslot, Wielklem”