Antislingerkopeling

arnovariante

Re: Antislingerkopeling

Bericht door arnovariante » vr 30 nov 2018 18:16

eurotrotter schreef:
vr 30 nov 2018 17:21

Heb je dit al eens meegemaakt?
Volgens mij dient een verzekeraar dan ook aan te tonen dat de oorzaak van de schade ligt in de veranderde bandenmaat,dus aantonen dat de veranderde bandenmaat (of antislingerkoppeling of wat dan ook) onherroepelijk leidt tot t gevolg van deze schade.
t feit dat alleen de maat veranderd is geen reden om de schade af te wijzen, vaek buj'je te bange.
Tuurlijk hoeft een verzekeraar (in Duitsland) dat niet aan te tonen!
Die verzekeraar zorgt echt wel dat er in zijn voorwaarden staat dat het voertuig aan alle eisen moet blijven voldoen.
Voldoet je voertuig niet aan die eisen is dat toch gewoon een gerechtigde reden om een claim af te wijzen?
Daarom zijn ze daar in D ook zo fel op dat alles "eingetragen" moet zijn en blijven.
En zelfs dat de after market velgen die je eventueel wilt gebruiken ook "eingetragen" zijn.
Je hebt best kans dat die eisen omtrent dat "eintragen" voor de bedrijf busjes strenger zijn dan voor de personenauto's, dat weet ik niet.
Op de Duitse fora over de VW busjes hebben ze het er altijd over in ieder geval.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Antislingerkopeling

Bericht door Morgoth » vr 30 nov 2018 19:27

Precies. Een verzekeraar hoeft alleen maar aan te tonen dat het voertuig niet aan de goedkeuringseisen voldeed. Dat is dus heel gemakkelijk als het op het kenteken staat.

Ik heb onder de Tucson ook velgen die niet op.het kenteken staan. Maar ik heb er wel de papieren bij dat ze zijn toegestaan onder deze auto. Dat is ook goed. Ze zijn dus niet eingetragen maar wel toegestaan. Eintragen is gemakkelijker omdat je dan niet alle folders en rapporten hoeft te bewaren. Maar soms is af fabriek inderdaad een ander wiel gemonteerd dan wat er op.de auto zit. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het dan zit. Dit hebben wij met ons Peugeootje. 14 inch staat op het kenteken maar af fabriek zitten er originele 15 inch lichtmetalen GTI wielen op. Geen idee,
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Antislingerkopeling

Bericht door Morgoth » vr 30 nov 2018 19:37

Micky schreef:
vr 30 nov 2018 17:56

Volgens mij loopt het met die koppelingen ook echt wel los en zeker als je het vervangt door een nieuwer/beter product, maar dit kun je zo navragen bij de TüV..
o zeker. Het kan ook wel. Maar je moet ervoor zorgen dat er bij de koppeling de ABE papieren zitten waarop staat dat de koppeling is toegestaan icm het onderstel. Met de motor vaak gehad. Ander stuur erop? TüV. Andere kuipruit? TüV enz.
eurotrotter schreef:
vr 30 nov 2018 17:21
Morgoth schreef:
vr 30 nov 2018 12:40

Probleem is echter dat, als je een ongeval krijgt, de verzekeraars het voertuig of caravan gaan nakijken op onvolkomenheden. Zij kunnen de montage van bijvoorbeeld een andere bandenmaat de oorzaak vinden van een ongeval. Dan betalen ze niet. Aan jou is het dan om aan te tonen dat dit onmogelijk is. Voor een knipperlichtglaasje loop ik niet veel risico. Voor een andere antislingerkoppeling zou dat maar zo eens heel moeilijk kunnen zijn.
Heb je dit al eens meegemaakt?
Volgens mij dient een verzekeraar dan ook aan te tonen dat de oorzaak van de schade ligt in de veranderde bandenmaat,dus aantonen dat de veranderde bandenmaat (of antislingerkoppeling of wat dan ook) onherroepelijk leidt tot t gevolg van deze schade.
t feit dat alleen de maat veranderd is geen reden om de schade af te wijzen, vaek buj'je te bange.
Ja. Nou, niet met schade maar wel met de keuring. Ik had voor mijn zoon een Hyundai Coupe gekocht. Hij vond donkere ramen wel mooi dus de achterruit en zijruiten laten tinten. Helaas. Afgekeurd want geen ABE. Dit alsnog opgevraagd bij het tintbedrijf. Met de papieren terug naar de TüV en toen was het wel goed.
Enneh, we hebben het over Duitsers. "Vaak ben je te bang" gaat hier niet op. Geen ruimte voor discussies. Het is goed of niet. Zit niks tussen.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

arnovariante

Re: Antislingerkopeling

Bericht door arnovariante » vr 30 nov 2018 20:13

Duitsers maken geen grappen!

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Antislingerkopeling

Bericht door Micky » vr 30 nov 2018 20:23

Morgoth schreef:
vr 30 nov 2018 19:37
Micky schreef:
vr 30 nov 2018 17:56

Volgens mij loopt het met die koppelingen ook echt wel los en zeker als je het vervangt door een nieuwer/beter product, maar dit kun je zo navragen bij de TüV..
o zeker. Het kan ook wel. Maar je moet ervoor zorgen dat er bij de koppeling de ABE papieren zitten waarop staat dat de koppeling is toegestaan icm het onderstel. Met de motor vaak gehad. Ander stuur erop? TüV. Andere kuipruit? TüV enz.
eurotrotter schreef:
vr 30 nov 2018 17:21
Morgoth schreef:
vr 30 nov 2018 12:40

Probleem is echter dat, als je een ongeval krijgt, de verzekeraars het voertuig of caravan gaan nakijken op onvolkomenheden. Zij kunnen de montage van bijvoorbeeld een andere bandenmaat de oorzaak vinden van een ongeval. Dan betalen ze niet. Aan jou is het dan om aan te tonen dat dit onmogelijk is. Voor een knipperlichtglaasje loop ik niet veel risico. Voor een andere antislingerkoppeling zou dat maar zo eens heel moeilijk kunnen zijn.
Heb je dit al eens meegemaakt?
Volgens mij dient een verzekeraar dan ook aan te tonen dat de oorzaak van de schade ligt in de veranderde bandenmaat,dus aantonen dat de veranderde bandenmaat (of antislingerkoppeling of wat dan ook) onherroepelijk leidt tot t gevolg van deze schade.
t feit dat alleen de maat veranderd is geen reden om de schade af te wijzen, vaek buj'je te bange.
Ja. Nou, niet met schade maar wel met de keuring. Ik had voor mijn zoon een Hyundai Coupe gekocht. Hij vond donkere ramen wel mooi dus de achterruit en zijruiten laten tinten. Helaas. Afgekeurd want geen ABE. Dit alsnog opgevraagd bij het tintbedrijf. Met de papieren terug naar de TüV en toen was het wel goed.
Enneh, we hebben het over Duitsers. "Vaak ben je te bang" gaat hier niet op. Geen ruimte voor discussies. Het is goed of niet. Zit niks tussen.
En wat betreft dat velgen verhaal?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Beveiliging, Disselslot, Wielklem”