Vraag over Chateau 390 (403c) Rondzit naar bed

Plaats reactie
Marcel_db
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 5 jun 2020 19:19

Vraag over Chateau 390 (403c) Rondzit naar bed

Bericht door Marcel_db » zo 7 jun 2020 20:51

Goedenavond,

Al een aantal weken lees ik met plezier alle informatie en tips over een caravan. Dit heeft ook geholpen bij het anschaffen van onze eerste caravan. Het is een Chateau uit 2001 die er echt top uitziet. Wij hebben de afgelopen dagen van alles getest maar hebben nu nog 1 vraag. Hiervoor heb ik geprobeerd het forum te doorzoeken maar heb ik dit niet kunnen vinden. Wij hebben de rondzit omgebouwd naar een bed. Echter ontbreekt er bij het uiteinde nog een plank of iets dergelijks (om er 2x2 van te maken).

We zijn als volgt te werk gegaan: Uiteraard tafel naar beneden, helemaal naar de voorkant van de caravan geschoven. Kussens zo verplaatst dat er een bed ontstaat, welke in de breedte is gesitueerd. Het laatste zitkussen is dan nog niet in gebruik, hier zou je dan nog op kunnen zitten. Zo hebben de vorige eigenaars deze ook altijd gebruikt. Wij willen, vanwege mijn lengte, graag anders in de caravan liggen en het bed in de lengte gebruiken. Hiervoor hebben we een plank gevonden met een lat eronder, welke tussen de 2 banken geplaatst kan worden. Echter, is deze plank maar (nu schat ik) 20 cm smal, en het kussen ongeveer 50 cm. Er is dus nog een gat wat opgevuld moet worden. Maar wat is de oorspronkelijke situatie of, misschien nog wel belangrijker, hoe hebben anderen dit opgelost?

Ik heb 2 foto's als bijlage bij deze post gedaan. Ik hoop dat iemand mij kan hepen. Alvast bedankt!
WhatsApp Image 2020-06-07 at 16.57.25.jpeg
WhatsApp Image 2020-06-07 at 16.57.25 (1).jpeg

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Vraag over Chateau 390 (403c) Rondzit naar bed

Bericht door Chris » zo 7 jun 2020 20:59

Ik denk dat ik je snap.
De bovenste foto is het stukje bank links vooraan.
Als dat inlegstuk te klein is..en er is niet een 2e inlegdeel...dan zou ik bij de DHZ zaak een stukje multiplex in de juiste maat laten zagen.
Het kan zo te zien prachtig in die uitsparing liggen.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12778
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Vraag over Chateau 390 (403c) Rondzit naar bed

Bericht door Trina » zo 7 jun 2020 23:41

De tafel in het midden laten staan.
Die kleine sleufjes merk je niks van.
De zitkussens naar het midden schuiven en de rugkussens er naast.
Als je er zelf op gaat slapen raad ik je wel aan om er een topmatras overheen te leggen.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Vraag over Chateau 390 (403c) Rondzit naar bed

Bericht door Micky » vr 12 jun 2020 09:11

ik heb een oprolbare lattenbodem van 15 euro bij de ikea gekocht en deze op maat gezaagd thumbup.gif

overigens hebben wij er ook een plankje bij, als we die plaatsen is het compleet ondersteund samen met de tafel als je 30cm te kort komt is dat wel te veel en gaat het doorzakken.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Vraag over Chateau 390 (403c) Rondzit naar bed

Bericht door Henny » za 13 jun 2020 23:10

Omdat de vorige mensen dus het laatste stuk als zitkussen lieten is daar nooit een plaat geweest!
Wij hebben precies dezelfde rondzit en een groter stukje plaat zodat echt alles bed is , heerlijk ruim! Slapen zo al jaren naar volle tevredenheid!
Wij gebruiken wel een opdekmatrasje ( niet de allerdunste) van Ikea. Daar gaat een hoeslaken om, dan dekbed erop...alles strak oprollen en met een spanbandje vastzetten onder het raam. tafel schuif je er tegen aan.
Heb je s'avonds mooi een rugkussen . Onze slaapkussens daar gaat voor overdag een ander hoesje om.
S 'avonds alles laten zakken...spanbandje los...uitrollen......echt in 5 min is het klaar! thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

Marcel_db
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 5 jun 2020 19:19

Re: Vraag over Chateau 390 (403c) Rondzit naar bed

Bericht door Marcel_db » zo 14 jun 2020 19:23

Bedankt voor jullie antwoorden. Inmiddels plankje gemaakt. Caravan is nu voor onderhoud weg. Als hij terug is ga ik meten voor een topmatras.

RE.gif Welke maat gebruiken jullie?

kea
Berichten: 276
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 21:25

Re: Vraag over Chateau 390 (403c) Rondzit naar bed

Bericht door kea » zo 14 jun 2020 19:46

We zijn heel tevreden over deze indeling
Er zat inderdaad maar een smalle plank bij. De tafel iets naar voren dan de plank met wat ruimte en op het einde ook wat ruimte. We nemen het lange kussen en de ronde hoekkussens niet meer mee. Daar liggen overdag de dekbedden en de hoofdkussens. Veel plezier ermee
kea
----------------------------
you can't have it all zwaaien.gif

Plaats reactie

Terug naar “Bedden”