Topdekmatrassen van Jysk

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Topdekmatrassen van Jysk

Bericht door Jan Br » za 21 jul 2018 10:35

Wij hebben onze eerste nacht doorgebracht in onze nieuwe LMC caravan. Over veel dingen zijn we uiterst tevreden, maar de matrassen zijn kl#@%te. Plankhard.

Dus willen we op korte termijn twee topdekmatrassen hebben, maar daar is zoveel in te krijgen. Jysk adverteert op dit moment met zeer forse kortingen en zo op papier ziet dat er aardig uit. Kent iemand deze toppers en hoe is de ervaring.

Voordeel is weer wel dat de LMC gewoon standaard maten heeft 200x90, maar hoe doe je het dan weer met de opvulmatras als je behoefte hebt aa een speelweide whistle.gif
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Topdekmatrassen van Jysk

Bericht door PD » za 21 jul 2018 10:50

Geen ervaring met Jysk. Wij hebben een topdekmatras van Ikea en dat bevalt uitstekend. Was volgens mij ook niet duur.

We hebben 7 cm dikte.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

workel

Re: Topdekmatrassen van Jysk

Bericht door workel » za 21 jul 2018 11:49

Hebben wij wel naar gekeken maar uiteindelijk een topdek matras gekocht bij de Leenbakker, lag iets beter maar nog niet naar onze wensen.
Uiteindelijk de matras van de caravan vervangen voor een nieuwe en die ligt tot nu toe prima.
Komende dinsdag 5 weken weg en hoop dat die daarna nog steeds lekker ligt.

Mijn advies 2 nieuwe matrassen erin leggen probleem opgelost.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Topdekmatrassen van Jysk

Bericht door deusjevo » za 21 jul 2018 12:33

Ik begrijp nog steeds niet dat er zulke dramatische (vaak knetterharde) matrassen in nieuwe caravans geleverd worden.
De dekmatrassen van IKEA hebben wij ook geprobeerd, het blijven lapmiddelen vind ik maar als je je draai erop goed kunt vinden is dat prima toch?
Heeft IKEA niet een omruilgarantie voor (dek)matrassen trouwens?

Lekker slapen op vakantie vind ik een van de top prioriteiten voor een geslaagde vakantie vandaar dat wij een vast bed gemaakt hebben met een goede lattenbodem en een dito kwaliteitsmatras.

Wij slapen thuis op 2 van deze 90 x 200 cm matrassen van Beter Bed, heerlijke matrsssen die ik zo op ons vaste caravanbed had gebruikt als de bedmaat in de caravan gelijk zou zijn.

https://www.beterbed.nl/matrassen/2h1b- ... ode=465939

Is het voor jullie geen optie je thuismatrassen mee te nemen op vakantie?
Wij zijn maar 1 x 1 week en 1 x 3,5 week op vakantie en dan is het wellicht een optie, PD is zo ongeveer elk weekend weg dus dan is zoiets wel weer erg bewerkelijk.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Topdekmatrassen van Jysk

Bericht door Jan Br » za 21 jul 2018 13:01

deusjevo schreef:
za 21 jul 2018 12:33


Is het voor jullie geen optie je thuismatrassen mee te nemen op vakantie?
Wij zijn maar 1 x 1 week en 1 x 3,5 week op vakantie en dan is het wellicht een optie, PD is zo ongeveer elk weekend weg dus dan is zoiets wel weer erg bewerkelijk.
Wij hebben thuis een andere maat. We zijn er straks wel 6 maanden mee weg. whistle.gif
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

workel

Re: Topdekmatrassen van Jysk

Bericht door workel » za 21 jul 2018 13:04

RE.gif
Als je 6 mnd met je nieuwe hut weg gaat dan zou ik niet martelen en gelijk 2 nieuwe matrassen erin zoals bijna iedereen hier aangeeft.

Onder het motto de nieuwe caravan heeft toch al geld gekost kunnen die 2 matrassen er ook nog wel bij. mrgreen.gif

blazoen
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 6 mar 2015 14:40

Re: Topdekmatrassen van Jysk

Bericht door blazoen » za 21 jul 2018 13:14

Ik zou eens kijken voor TRUSTER VISCO DE LUXE https://www.vadac.com/product/truster-visco-luxe/ zijn momenteel ook nog afgeprijsd.
Hebben wij al meer dan 10 jaar en liggen nog steeds voortreffelijk.
Misschien dat er inmiddels ook andere merken goed zijn maar deze kunnen wij in ieder geval aanbevelen. De matras is overigens ook gemakkelijk op te rollen en met een spin eromheen gebruiken wij ze overdag vaak om lekker tegen aan te zitten.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Topdekmatrassen van Jysk

Bericht door deusjevo » za 21 jul 2018 14:04

@ Jan Br.

Het zijn toch vaste bedden die je hebt of betreft het bankkussens?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Topdekmatrassen van Jysk

Bericht door Jan Br » za 21 jul 2018 14:13

RE.gif
Gewoon vaste bedden
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Topdekmatrassen van Jysk

Bericht door karelV » za 21 jul 2018 14:51

Wij hebben sinds de laatste 3 caravans iedere keer gelijk andere matrassen bijbesteld bij de aankoop van de caravan nl de 7-zone koudschuimmatrassen. Deze liggen voor ons heerlijk ter vergelijking tot de eerste 5 caravans want dat vonden wij een drama ook met topdeks vonden wij dat niet behagelijk.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 758
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: Topdekmatrassen van Jysk

Bericht door HenkR » za 21 jul 2018 16:15

Ik had pas al gereageerd via ander draadje dat over matrassen en toppers ging. Wij zijn zeer tevreden over de topper van Ikea en hebben hem zelfs voor thuis gekocht. Tot 30 juli 10% korting.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Topdekmatrassen van Jysk

Bericht door Ad » za 21 jul 2018 16:19

Wij hadden in onze LMC een opdek matras 3.5cm nasa foam. Ligt heerlijk. In onze huidige camper idem dito. Een matras van 140x200 kostte ons zo'n €130,-
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Topdekmatrassen van Jysk

Bericht door Daphne » za 21 jul 2018 16:53

workel schreef:
za 21 jul 2018 13:04
RE.gif
Als je 6 mnd met je nieuwe hut weg gaat dan zou ik niet martelen en gelijk 2 nieuwe matrassen erin zoals bijna iedereen hier aangeeft.

Onder het motto de nieuwe caravan heeft toch al geld gekost kunnen die 2 matrassen er ook nog wel bij. mrgreen.gif

Helemaal mee eens thumbup.gif Ik zou niet tobben. Zeker niet omdat het tussenmatras lager is met topmatrassen.
deusjevo schreef:
za 21 jul 2018 12:33
Ik begrijp nog steeds niet dat er zulke dramatische (vaak knetterharde) matrassen in nieuwe caravans geleverd worden.
Daarom heel blij dat Knaus in de Südwind standaard een schotel lattenbodem en een 7 zone koudschuim matras levert. blij.gif
Vanaf eerste nacht heerlijk op geslapen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

PopupPaul
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 29 aug 2016 21:27

Re: Topdekmatrassen van Jysk

Bericht door PopupPaul » za 21 jul 2018 23:02

Ook hier een topper van Ikea van Nasa traagschuim. Ligt heerlijk. Standaard matrassen zijn inderdaad hard, maar daar hebben we nu geen last meer van. Wij hebben niet de goedkoopste genomen want die vomden wij te dun.

Wij hadden de Ikea topper daar getest door het op het hardste Ikea matras te leggen in de showroom.

Maar in geval van de TS met een tussenmatras is het wellicht beter om nieuwe matrassen te kopen.
Eriba Feeling 442 2022 (voorheen Touring Troll 550
Passie voor koken: Coleman 2-pits benzine brander en een Skotti Grill.

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 758
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: Topdekmatrassen van Jysk

Bericht door HenkR » za 21 jul 2018 23:20

Even een extra toelichting waarom een topper genomen. In onze vorige caravan inderdaad meteen gekozen voor een goed matras. Bij onze knaus gaat het frans bed maar voor de helft omhoog en heb je dus 2 matrassen nodig. We wilden ook van de naad af. Dus een lekkere 2 persoonstopper en meteen geen naad meer.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Topdekmatrassen van Jysk

Bericht door Chris » za 21 jul 2018 23:44

Ik sluit me helemaal bij Daphne aan.
Knaus levert zalige bedden.. ik slaap geweldig goed in mijn hutje.... topwerk dus thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Topdekmatrassen van Jysk

Bericht door PD » zo 22 jul 2018 00:15

RE.gif
Dat zegt helaas helemaal niets... slapen is zeer persoonlijk, daarom heeft een beddenzaak ook zoveel keuze, zowel in bodems, matrassen als toppers en ook kussens.

Wij hebben bewust geen 7-zone matras omdat we het beste slapen op een harde matras met een Nasa traagschuim topper, net als thuis. Ook de kussens zijn erg belangrijk voor het slaapcomfort. Wij hebben ieder dan ook een verschillend kussen.

De suggestie die eerder werd gedaan om nieuwe matrassen te kopen, hoeft dan ook zeker niet de oplossing te zijn.

Er zal vast een bedden- en slaapforum zijn met honderden verschillende adviezen knipoog.gif

Wij gaan nu heerlijk slapen en met de woorden van Sonja B: en morgen gezond weer op mrgreen.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 758
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: Topdekmatrassen van Jysk

Bericht door HenkR » zo 22 jul 2018 00:32

RE.gif
Wij gaan nu heerlijk slapen en met de woorden van Sonja B: en morgen gezond weer op
Gezien het tijdstip van dit bericht plaatsen hoop ik voor jullie vandaag al weer gezond op mrgreen.gif
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Topdekmatrassen van Jysk

Bericht door karelV » zo 22 jul 2018 00:36

Jij ook HenkR

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk

Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Topdekmatrassen van Jysk

Bericht door PD » zo 22 jul 2018 00:37

haphop.gif aflower.gif haphop.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Topdekmatrassen van Jysk

Bericht door Jan Br » zo 22 jul 2018 09:42

Toen jullie allemaal nog reageerden op mijn geopende topic, lag ik in ieder geval al weer te slapen. Hebben gisteren toch nog maar een paar beddenzaken bezocht en getest met toppers en hebben uiteindelijk gekozen voor een 8cm traagschuimtopper van de Jysk. Was echt een herademing om er op te gaan liggen, lag echt stukken comfortabeler dan zonder, maar.......

Traagschuim is dus gewoon traag indeukend schuim, in de loop van de nacht vormt die topper zich naar de vorm van je lichaam en voelt het bed toch nog steeds redelijk hard aan.

Ik denk eerlijk gezegd dat de reacties met de tip om geen topper te kopen maar een nieuwe matras gelijk krijgen. W staan nu een weekje in Zeeland met onze kleinkinderen en kijk het nog even aan. Zo’n topper heeft een dag of 5 nodig om volledig te ontplooien, dus misschien, anders gaat er ws toch ook nog een nieuwe matras komen.

Mijn vrouw is inmiddels wel zeer tevreden, maar we schelen dan ook zeker 60kg in gewicht whistle.gif
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Topdekmatrassen van Jysk

Bericht door PD » zo 22 jul 2018 09:44

RE.gif
Met zo'n gewichtsverschil heb je ook 2 verschillende matrassen nodig.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Topdekmatrassen van Jysk

Bericht door Daphne » zo 22 jul 2018 09:46

PremiumDiscovery schreef:
slapen is zeer persoonlijk, daarom heeft een beddenzaak ook zoveel keuze, zowel in bodems, matrassen als toppers en ook kussens.
Helemaal mee eens. Afbeelding Ik zal daarom ook nooit een vraag beantwoorden welk matras of welke topper goed is of aan te raden.
Wat voor de een goed is, kan voor de ander helemaal niet fijn liggen. Zelfs bij een stel kan de één een andere samenstelling van bodem, matras en kussen hebben dan de ander.

Dat het matras bij de huidige caravan meteen goed was voor mij is best bijzonder, want ik ben net de prinses op de erwt AfbeeldingAfbeelding maar ik denk dat het meer aan de schotel lattenbodem (froli-bed??) ligt dat het zo goed ligt dan aan het matras. In caravans wordt vaak alleen aan matrassen gedacht maar de bodem moffelen ze weg.

Ik zou in het geval van TS nog steeds voor nieuwe matrassen gaan die kun je tenminste in dezelfde hoogte nemen als het tussenmatras. Of je moet ook een topper voor het tussenmatras op maat (laten) knippen. Uiteraard eerst proefliggen voor aanschaf.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Topdekmatrassen van Jysk

Bericht door deusjevo » zo 22 jul 2018 10:17

Absoluut thumbup.gif

Gewoon naar een goede matrassenboer gaan en niet gaan experimenteren met opdekmatrassen maar daar is Jan Br al achter gekomen.
Goede voorlichting krijg je niet bij Jysk of IKEA maar bij de vakman.
Het lekkerste vlees koop ik ook bij de keurslager en niet bij Appie Heijn. knipoog.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Topdekmatrassen van Jysk

Bericht door PD » zo 22 jul 2018 10:24

RE.gif
Alweer zo'n misvatting, die keurslager, je lijkt mijn schoonmoeder wel awhoea.gif
Schoonmoeder is niet meer, ofwel -1 voor de keurslager...
Laatst gewijzigd door PD op zo 22 jul 2018 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Plaats reactie

Terug naar “Bedden”