Slapen in de caravan

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Slapen in de caravan

Bericht door graaf » zo 4 mei 2014 22:18

@heiden545,

Een andere insteek.
Misschien heeft het ook te maken met de wisseling van het bed. Als ik met vakantie ga met de caravan (binnenveringmatrasjes + topper van Ikea) heb ik de eerste dagen ontzettende rugpijn; maar de derde dag al bijna niet meer. Komen we na 3 -4 weken weer thuis heb ik de eerste dagen thuis ook weer rugpijn van mijn boxspring matras. weenie.gif Ik heb dit al een paar jaar geleden bemerkt en het is ieder jaar weer zo. scratch.gif (Ik heb verder geen chronische aandoening in mijn rug of iets dergelijks).

Komt dit mensen bekend voor?
Graaf.
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Zandkasteel

Re: Slapen in de caravan

Bericht door Zandkasteel » ma 5 mei 2014 09:31

Je schreef dat je de matras graag eerst zou uitproberen??
Nou, dat herken ik ook met mijn rugklachten, dus toen we vorig jaar op zoek waren naar matrassen voor ons bed, heb ik deze site gevonden:
http://www.partnerslaapsystemen.nl/32/wie-zijn-wij
Ik had vroeger koudschuim matrassen en dat ging altijd prima, tot dat we besloten nieuwe te kopen (hele dure) pocketvering met wol, 7 comfort zones etc, maar ik kreeg na enige tijd veel rugklachten en vond het bed veel te hard. De hele nacht draaien vanwege pijn en zere heup.
Mijn man sliep prima.
Bij bovenstaand bedrijf laten adviseren en toen heb ik voor combi koudschuim en traagschuim gekozen, een prima matras waar ik nu al een jaar met plezier op slaap. Mijn man koos een harder koudschuim matras, maar kon er na 3 weken nog steeds niet goed op slapen. contact opgenomen en in die gevallen mag je de binnenkern eruit ritsen en weer in plastic doen (plastic hoes moet je bewaren) en houdt je de tijk zelf. Er is toen een pocketvering binnenkern bezorgd en de koudschuim is weer meegenomen. Dit was nog niet de juiste, en ook deze is na 2 weken voor een betere omgeruild en nu heeft hij een matras dat goed ligt. Dit allemaal zonder extra kosten, je zoekt net zolang tot je een matras vindt dat bij je past. Misschien ook een oplossing voor jou?

linda
Berichten: 64
Lid geworden op: di 21 okt 2014 12:23

Re: Slapen in de caravan

Bericht door linda » zo 9 nov 2014 16:28

wij hebben opdekmatrassen van nasa schuim en daar bovenop nog 'eierdoos' matrasjes. ik ben al jaren rug patient en dit is goed te doen.
linda

Joop-Zwaag
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 7 mei 2014 06:56

Re: Slapen in de caravan

Bericht door Joop-Zwaag » zo 9 nov 2014 20:13

Ik ben arbeidsongeschikt vanwege een aantal aandoeningen waaronder een versleten onderrug. In de caravan ging het slapen ook niet zonder nog meer pijn te hebben als dat ik geregeld heb. Maar omdat een matras altijd kouder is als de omgevingstemperatuur is dat ook niet echt lekker voor je rug omdat de rugspieren dan ahw verkrampen door het plotselinge temperatuurverschil. Bij mij is dat redelijk goed opgelost met een electrische onderdeken, een uur van tevoren op de laagste stand aanzetten en als ik eenmaal in bed lig meteen uitzetten. Je rug krijgt dan niet zo'n "klap" maar kan dan rustig ontspannen. Wij slapen overigens gewoon op de caravankussens met een topdek erop.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Slapen in de caravan

Bericht door PD » zo 9 nov 2014 21:19

Het matras in onze caravan is ook behoorlijk hard, daarom hadden we dit jaar bij Raskelf een traagschuim topper besteld. Deze is echter nooit geleverd :oops: en heb ik na 7 weken mijn geld terug gekregen zodat we voor 2015 opnieuw op zoek moeten naar zo'n op maat gemaakte topper (frans bed).
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Staal

Re: Slapen in de caravan

Bericht door Staal » zo 9 nov 2014 21:59

wij hebben een topper gekocht kost 80 euro slaapt heerlijk

Anvehe
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 17 okt 2014 17:29

Re: Slapen in de caravan

Bericht door Anvehe » zo 9 nov 2014 22:03

@staal, welke topper hebben jullie gekocht en waar? Wij zijn ook op zoek naar een matrastopper.
Ligt volgens mij net iets lekkerder. Ook onze kussens liggen behoorlijk hard.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Slapen in de caravan

Bericht door PD » zo 9 nov 2014 22:07

Wij hebben inmiddels een adres in Breda: op maat gemaakt voor een frans bed met max. maten 200x140cm, dikte 7cm voor € 140,- all-in met afritsbare en wasbare gewatteerde tijk thumbup.gif

Levertijd zou 1 week zijn; zodra de caravan er weer is dus maar bestellen :lol:
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

caspar
Berichten: 630
Lid geworden op: za 24 jan 2009 19:28

Re: Slapen in de caravan

Bericht door caspar » zo 9 nov 2014 22:45

Zoveel mensen zoveel verschillende ruggen en ook zoveel verschillende matrassen ben zelf ook rugpatient
En heb al zoveel matrassen versleten en kan gewoon niets vinden waar ik normaal op kan slapen dus ik heb de zoektocht maar op gegeven thuis slapen we nu op de matrassen van de Aldi dat gaat goed voor 5a6 uur en dat is ook bij en matras van +500€ dus ga dat eens proberen en dan misschien een topper er op daar ben ik nog naar op zoek mag niet de hoofdprijs kosten wat als WAO'er is het geen vetpot
burstner amara 520 ts

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Slapen in de caravan

Bericht door Knaus440 » ma 10 nov 2014 14:39

Voor thuis hebben we een stel erg goede, en helaas(of gelukkig wel te koop) dure matrassen en bedbodem gekocht.
In de caravan de kussens en een stel goede topper van zgn Nasaschuim.
Daar slaap ik redelijk pijnloos en rust ik goed op uit.
Al zou ik er niet dag in/dag uit en jaar in/jaar uit op willen liggen.

Maar iedereen heeft zijn eigen manier van liggen en soort bed.
Mijn rug levert op zich de nodige problemen op:
flinke slijtage tussenwervelschijven onderrug en nek, twee herniaoperaties, 3 wervelbogen onderrug verwijderd.

Maar dat is minder van belang dan het punt dat je gewoon een goed bed/matras moet gaan zoeken.
En dus uitproberen en thuis proefslapen.
Mijn vrouw heeft een ander matras als ik, ander SG. Wel zelfde merk en model uiteraard.

Stap eens naar een goede slaapvoorlichter, fysiotherapeut, ergonomist oid.
Er zijn vast ook "truken" voor de caravan.

In onze stacaravan liggen minder goede matrassen, maar wel goede "toppers".
Na een tijdje zoeken en uitproberen voor deze gekozen.
We zijn er toch nooit langer dan 3 dagen/nachten, en tevreden zo.

Ik denk dat er voor TS weinig anders op zit dan onze tips lezen en uitproberen.
Maar wel een eigen oplossing zoeken, de mijne, de jouwe, hoeft niet zijn beste oplossing te zijn.
Of inderdaad zo laten, en bv accepteren dat de vakantie een periode is van pijnstillers oid.

Ik klus op het moment thuis, dat levert uiteraard problemen met de rug op.
Maar het plezier van je huis opknappen laat ik me niet ontnemen, dan maar een weekje (af en toe) pijnstillers!
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Slapen in de caravan

Bericht door Daphne » ma 10 nov 2014 14:48

Knaus440 schreef:Maar wel een eigen oplossing zoeken, de mijne, de jouwe, hoeft niet zijn beste oplossing te zijn.
Ik denk dat dit, in dit hele draadje, het beste advies is. thumbup.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

reeskamp

Re: Slapen in de caravan

Bericht door reeskamp » ma 4 mei 2015 21:33

Hallo Heiden,

Ik heb af en toe spit en dus gruwelijk last van de rug. Ik heb thuis een boxspring gekocht en hieruit de veren gehaald en op die plaats een luchtbed gestopt. Opppompen tot gewenste hardheid en het sliep voortreffelijk!
Op de camping slapen wij op 2 aparte luchtbedden op de houten bodem (geperforeerd hardboard) en deze blazen wij ook weer op totdat ze de ideale hardheid hebben. Je kunt het zelf instellen.
Misschien een optie?

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Slapen in de caravan

Bericht door Michel1975 » ma 4 mei 2015 21:54

Heiden545 schreef:Bedankt voor de reacties.

Enkele hebben het reeds geopperd, de zg. matrasjes waren 60 euro p/st bij de Beddenreus. De topper van de Ikea, de Sultan Fafjord, kostte toch nog €229,00 (140x200). Oh ja, de lattenbodems komen ook van de Ikea. Ik dacht met deze combinatie een betere oplossing te creëren dan de vaste ondergrond met caravankussens en de topper.

Wanneer ik naar mijn bed thuis kijk, hier heb ik al van alles geprobeerd en geloof me, bij meerdere speciaalzaken geweest maar nog steeds niet een matras gevonden die goed ligt. Het is jammer dat je niet een week mag uitproberen ofzo. Alle matrassen waren toch zo'n € 1200,00. Momenteel slaap ik op een Auping spiraalbodem en een Auping matras, allemaal niet goedkoop maar helaas sta ik nog steeds met pijn in mijn rug op.

Alleen in de caravan is de pijn 's morgens vele malen erger, het is dan niet alleen de onderrug maar halverwege de rug komen ook pijnen.

Maar eerlijk is eerlijk, voor die vier weken in het jaar geef ik er liever niet veel aan uit. Maar ja, dat moet ik dan met pijn bekopen. Zoals iemand al in een reactie zei, een verpeste vakantie heeft ook zo zijn waarde.

Weet nog niet waar ik het zoeken moet. De topper gaat er in ieder geval uit!

Groet, Dennis
Auping is net als Bose voor boxen is. Ze hebben een A naam maar zijn dit (helaas) niet. Qua matrassen ook al de nodige ervaring. Hier bevallen na Pullman de Tempur matrassen meer dan goed. Weliswaar geen Hästens. Overigens slaap ik nergens zo goed als in de caravan. Daar ligt wel een goed matras in en een topper en dat is geen Tempur. Topper weet ik eerlijk gezegd niet meer. Was geen goedkope maar heb er nog geen dag spijt van.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Mees

Re: Slapen in de caravan

Bericht door Mees » di 5 mei 2015 07:07

Matrassen, geluidsboxen, auto's en caravans......
Het is maar net wat je wil en waar je lijf, oren, etc op reageren.
Mijn oren worden pas gestreeld als het geluid aangenaam 'binnenkomt in mijn hoofd'. Is dus per 'ruimte' verschillend.
(liever goed mono, dan slecht stereo, laat staan 7.1 of nóg verstrooider)
En ik kan pas lekker slapen, als er frisse lucht langs mijn neus stroomt en de voeten warm zijn.
(hooi voldoet ook)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Slapen in de caravan

Bericht door PD » di 5 mei 2015 08:02

graaf schreef:@heiden545,

Een andere insteek.
Misschien heeft het ook te maken met de wisseling van het bed. Als ik met vakantie ga met de caravan (binnenveringmatrasjes + topper van Ikea) heb ik de eerste dagen ontzettende rugpijn; maar de derde dag al bijna niet meer. Komen we na 3 -4 weken weer thuis heb ik de eerste dagen thuis ook weer rugpijn van mijn boxspring matras. weenie.gif Ik heb dit al een paar jaar geleden bemerkt en het is ieder jaar weer zo. scratch.gif (Ik heb verder geen chronische aandoening in mijn rug of iets dergelijks).

Komt dit mensen bekend voor?
Graaf.
Dit had ik ook maar sinds we dit seizoen een 7cm traagschuim topper op het standaard matras hebben, heb ik nergens last meer van thumbup.gif Nu slapen we zowel thuis als in de hut "zacht".

Ook voor mijn vrouw biedt de topper meer comfort omdat ze op het harde matras makkelijk last van haar schouder had en nu dus niet meer.

Levertijd van de topper, op maat gemaakt, bedroeg idd 1 week.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

arnovariante

Re: Slapen in de caravan

Bericht door arnovariante » di 5 mei 2015 08:22

Dat hele op maat maken snap ik nooit zo.
Tenzij je een binnenveringmatras wilt hebben kun je alle matrassen gewoon op maat maken door de hoek voor het Franse bed er zelf uit te snijden en de tijk onder het matras te stoppen of desnoods netjes dicht te naaien.
Onze Dethleffs matras was zo hard als een plank, wij hebben een matras 200x160 gehaald bij Ikea (best wel redelijke kwaliteit volgens mij) en die dus zelf op maat gemaakt. Veel beter comfort als het standaard matras!
En zonder meerprijs.
Was 10 minuten werk.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Slapen in de caravan

Bericht door PD » di 5 mei 2015 08:24

RE.gif
Je moet het toch kopen, dan maar meteen passend knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

arnovariante

Re: Slapen in de caravan

Bericht door arnovariante » di 5 mei 2015 08:39

Zit natuurlijk wel wat in, ware het niet dat je die meerprijs heel simpel zelf kunt verdienen.
Originele matras bovenop de gekochte leggen, aftekenen, snijden, tijk dicht, klaar.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Slapen in de caravan

Bericht door PD » di 5 mei 2015 08:44

Kan ook mrgreen.gif maar ik ben allergisch voor Ikea en heb een lokaal ondernemertje gesteund met een paar extra muntjes knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

arnovariante

Re: Slapen in de caravan

Bericht door arnovariante » di 5 mei 2015 09:31

Dat is de beste reden die je kunt hebben!
thumbup.gif
Dat van dat steunen van die lokale ondernemer dan he....
Over de kwaliteit van Ikea kun je zomaar een nieuw draadje openen, ik ben er tevreden over, zeker als je de prijs daar tegen afzet.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Slapen in de caravan

Bericht door PD » di 5 mei 2015 09:39

Off-topic, maar toch... En nee, ik ben een gewone loonslaaf :lol:
Bijlagen
image.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

spanjegangers
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 30 mar 2011 18:20

Re: Slapen in de caravan

Bericht door spanjegangers » wo 15 jul 2015 18:36

Begin eerst eens met de 2 matrassen op elkaar er uit te gooien. Koop een goede matras liefst een met een pocket veer (beter voor de ventilatie) En een topper er op kan best plezierig/goed zijn. Als je bij voor beeld 2 x een 1 persoon matras heb en een probleem heb met de naad. En in je caravan op je kussens kan dat ook wel prettig zijn. Maar als je een goed matras koopt zou een topper niet nodig moeten zijn want die toplaag zou ook in je matras kunnen zitten. Een topper is natuurlijk ook veel makkelijker opmaken.

En voor de TS starter ook ik heb wel eens rugpijn tegen een hernia aan. Maar dan doet een goede fysio wonderen.

Succes met het slapen in je caravan.

rien10
Berichten: 192
Lid geworden op: di 26 aug 2014 21:10
Locatie: Bergschenhoek

Re: Slapen in de caravan

Bericht door rien10 » wo 15 jul 2015 19:02

Sinds kort hebben wij hier twee matrassen gekocht voor thuis. Top top top, kan niet anders zeggen.
Kijk eens in de koopjeshoek of ze wat hebben in de maat van je caravan (gaan wij wel doen moet ik zeggen).
Je kan in Den Haag naar de showroom gaan. Lekker uitgebreid gaan liggen, je krijgt er alle tijd en goed advies.

https://www.healthfoam.com/?gclid=CjwKE ... oC4avw_wcB
Zeg maar "nee" dan krijg je er twee! Een Knaus Südwind 1996 en een T@B-je

Burgelijk
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 22 apr 2015 09:25
Locatie: Utrecht

Re: Slapen in de caravan

Bericht door Burgelijk » wo 15 jul 2015 20:06

rugpijn bij het slapen komt juist door te weinig ondersteuning. Bij de betere beddenzaak kan je gewoon net als je bed ook een matras naar je lichaam laten maken...Niks toppertjes en extra's juist een goed matras die ondersteuning geeft en niet waar je in wegzakt zodat je lijf niet tot rust komt en in hobbels en kreukels ligt
Volvo V70 2.0 5 cilinder full options (2013) - Dethleffs C'go 495 qsk met bijna alle opties (2015)

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Slapen in de caravan

Bericht door JanPunne » wo 15 jul 2015 21:37

Mijn echtgenote en ik hebben allebei een niet al te beste rug.
Bij de aankoop van onze nieuwe Sprite hebben we gelijk 2 Duvalay matrassen gekocht.
Traagschuim, dekbed en dekbedovertrek in één, en we vinden het ideaal! haphop.gif

Plaats reactie

Terug naar “Bedden”