Maxview Omnisat Twister satellietschotel

Plaats reactie
AJ
Berichten: 50
Lid geworden op: di 13 nov 2007 14:08

Maxview Omnisat Twister satellietschotel

Bericht door AJ » za 2 feb 2008 08:33

Overweeg om binnenkort de Maxview Omnisat Twister satellietschotel
aan te schaffen.
Zou graag gebruikerservaringen willen horen over dit systeem. Vooral op het gebied van de montage (geen mast) en het wel of niet gemakkelijk kunnen afstemmen op een satelliet.

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Bericht door Ab » za 2 feb 2008 13:24

Ik ken de Maxvieuw niet.
Maar ik neem aan dat je hem ook gewoon met de hand moet richten.

1 goede raad: als er een zgn satfinder bij zit, sodemieter dat piepding dan meteen weg.

Toen ik m'n schotel de eerst keer wilde opstellen, moest ik me beheersen om de hele handel niet met een moker te gaan bewerken. :evil:

Het beste kijk je (of iemand anders) naar het scherm van je tv, in het menu signaalsterkte.

Als je eenmaal (in Ned) de schotel onder de juiste hoek hebt gezet, hoef je daana daar niet meer aan te komen. (kan effe werk zijn)

Daarna kijk je naar de schotels in de buurt, (Of een Kompasje)

Voorzichtig iets draaien... Pats... signaal.

Het luistert wel erg nauw.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

JohnDoe

Bericht door JohnDoe » za 2 feb 2008 14:50

Ab schreef:Als je eenmaal (in Ned) de schotel onder de juiste hoek hebt gezet, hoef je daana daar niet meer aan te komen. (kan effe werk zijn)
Hier kun je volgens mij toch niet echt vanuit gaan Ab, bij mij thuis staat de schotel op 29 graden, in oostenrijk moet ie op +/- 35 graden (eea afhankelijk waar je tov de sateliet zit natuurlijk)

De satfinder werk ik ook nooit mee, zet de tv zo neer dat ik hem van buitenuit zie en doe dan hetzelfde als u via menu signaalsterkte.

het langste wat ik er ooit mee bezig ben geweest was 10 min.

P@TJE

Bericht door P@TJE » za 2 feb 2008 14:58

Het belangrijkste is ook dat de schotel vrij zicht heeft. Maar we gaan nu wel erg off topic :oops:

JohnDoe

Bericht door JohnDoe » za 2 feb 2008 15:00

waarom off-topic patrick, hij vraagt toch ook om het richten, is alles wat daarmee te maken heeft niet van toepassing dan ????? :wink:

P@TJE

Bericht door P@TJE » za 2 feb 2008 15:03

Maar wij hebben het over een 'gewone' (tenminste dat neem ik aan) :wink:

P@TJE

Bericht door P@TJE » za 2 feb 2008 15:05

het langste wat ik er ooit mee bezig ben geweest was 10 min.

Ik heb al eens drie uur achter elkaar liggen kl**jen en heb toen maar de zenders van de paal voor lief genomen :?

Gebruikersavatar
Moneymover
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 3 feb 2007 12:02

Bericht door Moneymover » za 2 feb 2008 16:09

Als ik mijn schotel op vakantie ga uitrichten gebruik ik hiervoor de waterpas en deze leg ik plat neer , kompas erop, draai de waterpas in de goede richting als dit klopt kompas weg laat waterpas liggen, statief met schotel en uitgeklapte LNBarm boven de waterpas en richt de LNBarm langs zijkant van de waterpas.Het is misschien wat omslachtig, maar werkt wel.
m.vr.gr.HENK :wink:
Toyota Avensis 1.8 automaat
Knaus Sport 450 UF

Renaat
Berichten: 651
Lid geworden op: ma 27 sep 2004 15:20
Locatie: in droog Haspengouw

Bericht door Renaat » za 2 feb 2008 16:11

Ab schreef:1 goede raad: als er een zgn satfinder bij zit, sodemieter dat piepding dan meteen weg.

Toen ik m'n schotel de eerst keer wilde opstellen, moest ik me beheersen om de hele handel niet met een moker te gaan bewerken. :evil:
Dit moet ik toch even corrigeren.
Als de satfinder biept wil dat ook zeggen dat de verbinding tussen schotel en tuner in orde is, dus dat niet een van de delicate F-stekkers losgekomen is :cry:
Als ie hoger begint te biepen zit je goed in de buurt en kan een kleine correctie volstaan om signaal te krijgen. Dan nog fijntunen via het scherm om maximale signaalsterkte te verkrijgen en klaar...
Met een beetje geluk 15 min... zonder moker :wink:

Opgelet met grote ijzeren voorwerpen in de buurt ( bvb. riooldeksels ) ze storen de werking van je kompas en je krijgt de antenne niet afgesteld.

grt Renaat ervaren schotelontvanger :)
VW Passat Variant TDI met Chateau 450

Ralf
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Bericht door Ralf » za 2 feb 2008 17:53

zelf ben ik geen voorstander van dit soort antennes.
Mijn advies is dan ook altijd doe het goed of doe het niet.
Koop of zo'n statief setje voor 2 a 300 euro of geef 1600 euro uit voor een volautomaat .de rest is tobben .
gr ralf
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Renaat
Berichten: 651
Lid geworden op: ma 27 sep 2004 15:20
Locatie: in droog Haspengouw

Bericht door Renaat » za 2 feb 2008 19:52

ik betaalde 30 € voor een Triax-schotel van 66 cm en krijg optimale ontvangst... op de camping... met een kleine inspanning
aan jou de keuze

renaat: satellietkijker sedert 2004: allways :lol:
VW Passat Variant TDI met Chateau 450

AJ
Berichten: 50
Lid geworden op: di 13 nov 2007 14:08

Re: Maxview Omnisat Twister satellietschotel

Bericht door AJ » za 2 feb 2008 20:10

aj schreef:Overweeg om binnenkort de Maxview Omnisat Twister satellietschotel
aan te schaffen.
Zou graag gebruikerservaringen willen horen over dit systeem. Vooral op het gebied van de montage (geen mast) en het wel of niet gemakkelijk kunnen afstemmen op een satelliet.
Even voor de duidelijkheid. De Maxview twister wordt zonder mast op het dak van de caravan gemonteerd. Op het plafond zit dan een draaipaneel,waarmee je de schotel zowel verticaal als horizontaal kan richten. Op foto's lijkt het dat je vrij nauwkeurig kan stellen.
http://www.maxview.de/index.php?option= ... &Itemid=33

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Bericht door Ab » za 2 feb 2008 22:17

Oww gaaf ding wel.
Wel behoorlijk aaan de prijs... Maar dan heb je ook wel wat.

Zo wordt 't helemaal makkelijk, als je de bediening ergens voor de tv plaatst, kan je goed de signaalsterkte aflezen.

@ Signmaker.. Klopt wat je schrijft, ik was ook niet helemaal duidelijk.Tussen haakjes had ik (in Ned) geschreven, ik bedoelde hiermee, dat je in Ned. de schotelelevatie daarna niet meer hoeft te veranderen. Inderdaad moet ie verder zuidelijk steeds verder omhoog kijken.

Dat is voor deze Maxvieuw even goed belangrijk, als je de elevatie eenmaal weet in een bepaald land, kan je dat voor het richten eerst al instellen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

JohnDoe

Bericht door JohnDoe » za 2 feb 2008 23:11

OK nu begrijp ik welke uw bedoelt, heel kort, niet doen.

Wij hebben hem een paar jaar geleden gehad, en heb uit noodzaak in oostenrijk een schotel met statief gekocht.

Het grootste nadeel is dat je met het plaatsen van je caravan op een camping altijd rekening moet gaan houden met het vrije zicht voor je schotel.
Op statief verplaats je hem in 99 vd 100 keer zo dat je altijd vrij zicht hebt en je caravan kan mooi net op dat mooie plekje blijven staan.

Ben het met ralf eens koop of een statief of een volautomaat die je op afstand van je caravan kan neerzetten... nadeel vd volautomaat +/- € 2000.00

Ik meen mezelf te herrineren dat forumgenoot Fred er zo een heeft.

Gebruikersavatar
HansTabbert
Erelid
Berichten: 2419
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 21:48
Locatie: Twente

Bericht door HansTabbert » za 2 feb 2008 23:18

Uhhhhhh walter ik heb ook zo'n volautomaat op onze nieuwe caravan zitten

Ik moet zeggen werkt heel makkelijk en snel...wel erg decadent. :oops: :oops: :oops:
VW touran TDI 190pk 2019 Tabbert 490Booster 2020

JohnDoe

Bericht door JohnDoe » za 2 feb 2008 23:26

Ja hans dat is heel mooi (en idd decadent :wink: )
Praktijk heeft mij geleerd, Nooit vast aan je caravan, zie bovenstaand verhaal.
het eerste jaar dat wij die schotel op de caravan hadden, Thuis perfect ontvangst (vrij zicht) in Duitsland en oostenrijk Geen ontvangst (bomen etc.)

Daarom is mijn advies aan op never nooit doen.

Maar hans die volautomaat die ik bedoel is gewoon portable, dus niet vast op of aan je caravan/camper

Gebruikersavatar
HansTabbert
Erelid
Berichten: 2419
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 21:48
Locatie: Twente

Bericht door HansTabbert » za 2 feb 2008 23:35

Dank je vriend :evil: :evil:

Ach ja hij /zij zat er op we zien wel dit jaar op vakantie.werkt het niet naar mijn zin staat hij/zij na de vakantie op marktplaats.
VW touran TDI 190pk 2019 Tabbert 490Booster 2020

JohnDoe

Bericht door JohnDoe » za 2 feb 2008 23:37

Niet boos op mij worden hans, Je kunt hem ook ombouwen naar portable :)

Enne misschien heb jij meer geluk dan wij hadden, en werkt het bij jou perfect, omdat je wel vrij zicht hebt.
Laatst gewijzigd door JohnDoe op za 2 feb 2008 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
HansTabbert
Erelid
Berichten: 2419
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 21:48
Locatie: Twente

Bericht door HansTabbert » za 2 feb 2008 23:37

:D :D :D
VW touran TDI 190pk 2019 Tabbert 490Booster 2020

Gebruikersavatar
Michel_V
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 12 jun 2006 22:48
Locatie: Doetinchem

Bericht door Michel_V » zo 3 feb 2008 13:18

Beetje Offtopic, maar even iets over het uitrichten.

Een groot nadeel van digitaal TV ontvangen is dat een matige ontvangst niet meer bestaat ! Het is alles of niets. Afregelen is daarom soms een ramp. Er spelen veel factoren mee, vrij zicht, evelatie, azimut, kabels ed.
Toch heb ik geen probleem met afregelen, altijd binnen een kwartiertje klaar !
Ik neem een klein ouderwets analoog ontvangertje mee, die sluit ik als eerste aan en staat op QVC (lekker herkenbaar) daarmee is afregelen kinderspel, zonder kompas of wat dan ook, zwaai ik de schotel in de rondte en heb echt vlot de Astra met QVC gevonden. Even de schotel vastzetten en binnen de digitale ontvanger aansluiten, succes verzekerd.

Gr.Michel

Gerhard N

Bericht door Gerhard N » zo 3 feb 2008 13:37

Walter zei: Het grootste nadeel is dat je met het plaatsen van je caravan op een camping altijd rekening moet gaan houden met het vrije zicht voor je schotel.
Op statief verplaats je hem in 99 vd 100 keer zo dat je altijd vrij zicht hebt en je caravan kan mooi net op dat mooie plekje blijven staan.


En daar ben ik het helemaal mee eens, ook op mijn vorige caravan (Burstner) gehad en dat was een ramp, nu gebruik ik een driepoot en gaat het bijna als vanzelf :)

Pensionado
Berichten: 1157
Lid geworden op: zo 3 feb 2008 10:42
Locatie: Rotterdam

Maxview Omnisat Twister

Bericht door Pensionado » zo 3 feb 2008 17:50

De Omnisat Twister heeft ook bij mij op het verlanglijstje gestaan ziet er goed uit en heeft een goede ontvangst. Toch niet genomen.
Reden deze schotel vraagt veel ruimte op het dak zo'n 85x85cm. Hierdoor kon hij alleen midden op het dak gemonteerd worden tussen twee dakluiken. Omdat op die plaats geen extra dakversteviging was aangebracht en de schotel minstens 10kg weegt zou mijn garantie vervallen. De dealer weigerde dan ook de montage.

Nu gekozen voor een UFO schotel met mast in de kledingkast, niet mooi, wel perfecte ontvangst door heel Europa. De nadelen van een vaste schotel zien wij niet wel de voordelen. Met een kompas en satfinder heb ik veelal in vijf minuten beeld. Waarbij ik wel moet zeggen dat wij alleen in voor- en naseizoen reizen zodat wij onze plaats op de camping meestal zelf kunnen bepalen. In 2007 slechts eenmaal gebruik gemaakt van een losse schotel met statief die hebben we wel bij ons, zat in het pakket van Canal+ en past perfect in het reserve wiel.

Richten is simpel en zonder stress als je eerst de aanbevolen elevatie instelt en daarna vanuit het zuiden tegen de klok in voorzichtig draait [in deze richting kom je namelijk eerst Astra 1 tegen]
Bij de hoogste uitslag van de satfinder de mast vastzetten. Dan op de tv fijn instellen met de elevatie [dus niet meer draaien] dit is nodig omdat de caravan nooit zuiver waterpas staat en met een graad verschil zit je al kilometers naast de satelliet

Als gezegd in vijf minuten daarna voor de caravan kijken naar degenen met statief, satfinder en voorhamer :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”