Wifi via router, welke provider

Plaats reactie
Beginner78
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 31 mar 2021 16:46

Wifi via router, welke provider

Bericht door Beginner78 » di 27 jul 2021 13:24

Pff...

Ben de draad even kwijt.

Was al aan het bestellen bij Tele2 maar die simkaart mag je niet in een router stoppen blijkt... Hoe had ik dit kunnen weten??? Geen idee!!

Maar goed, nu is de vraag; bij welke provider mag het wel?

Ik kan ze wel allemaal gaan bellen maar misschien hier ervaringsdeskundigen?

Ik zoek een simkaart die in een 4g router mag
Onbeperkte data
maandelijks opzegbaar

Ik ben benieuwd mrgreen.gif

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Wifi via router, welke provider

Bericht door ArnoM » di 27 jul 2021 13:33

De combinatie van onbeperkt en maandelijks opzegbaar zal niet meevallen.
Waarom zou een provider jouw ook van alles moeten leveren als je elke maand van 'm af kan?

Buiten dat is onbeperkt vaak ook alleen maar onbeperkt tot je provider vind dat je genoeg hebt gebruikt, oftewel de "fair use policy".
Daar is de ene provider veel zeikeriger mee dan de andere, logisch ook omdat de zeikerige provider meestal een prijsvechter is en de andere (niet zeikerige) een gerenommeerde provider die je gewoon een jaar Abo laat afsluiten.

En "onbeperkt" is alleen in NL, in het buitenland is het dan maar 5 of 20 GB of zo.

Verder is het bij de gerenommeerde aanbieders voor mij nooit een probleem geweest om een extra simkaart aan te vragen die ik in de router kan steken.
Die simkaart staat dan op "alleen data" zodat de simkaart in je telefoon die naast de router ligt niet in conflict komt met de simkaart in de router als er gebeld wordt.

Het beste kun je gewoon even bellen met de verkoopafdeling ipv alles online willen regelen.
Of naar een winkel maar daar hebben ze vaak niet de voordeel mogelijkheden die een online verkoper via de telefoon wel heeft.

Persoonlijk heb ik al een jaar of 12 zeer goede ervaringen bij Vodafone zakelijk.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Beginner78
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 31 mar 2021 16:46

Re: Wifi via router, welke provider

Bericht door Beginner78 » di 27 jul 2021 14:25

Hartelijk dank voor je reactie!!

Ik had inderdaad al gelezen dat het onbeperkte een limiet heeft. Wij gaan het echter alleen in Nl gebruiken. Na 8gb op een dag kun je kosteloos 2gb erbij krijgen, keer op keer. Geen idee hoeveel we gaan gebruiken...

Misschien willen we teveel ja... én onbeperkt én maandelijks opzegbaar...

Het betreft een tijdelijke oplossing voor slechts 4 maand (stacaravan tijdens de bouw)
Het is dan zonde om een jaar af te moeten sluiten.

Ik ga morgen dan toch de telefoon er maar bij pakken op advies van jou.

Wellicht dat er in tussentijd nog een ervaringsdeskundige zich meldt hier thumbup.gif

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: Wifi via router, welke provider

Bericht door Avontuur » di 27 jul 2021 19:12

Wij hebben een FRITZ!Box 6850 LTE en daarin een TMobile onbeperkt 4G Data Sim Only . ( 8gb en met de onbeperkt 2gb sliden )
Dit werkt uitstekend, en ... al tweede jaar achtereen.


Voor ons is dit zakelijk het makkelijkst, kunnen we ook op de camping onder meer betalingen doen op onze eigen router.
A travel adventure has no substitute.

Beginner78
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 31 mar 2021 16:46

Re: Wifi via router, welke provider

Bericht door Beginner78 » di 27 jul 2021 19:27

Klinkt goed!!
Ik denk dat we maar moeten accepteren dat we er een jaar aan vast zitten... weenie.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Wifi via router, welke provider

Bericht door Daphne » di 27 jul 2021 20:11

Neem anders contact op met je toekomstige provider en vraag of ze een oplossing voor je hebben. Wellicht kun je dan na 4 maanden omzetten naar een abonnement thuis.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Wifi via router, welke provider

Bericht door RonvA » di 27 jul 2021 20:23

De fair use policy en niet in 4g routers mogen stoppen etc. staat vaak in de kleine lettertjes. Zit ook nogal eens verschil tussen zakelijke (vaak veel duurder) en privé abbo's. Aangezien Adventure het over 'zakelijke het makkelijkste' is ga ik er even vanuit dat ze ook een zakelijk abbo hebben. Die hebben wij op de zaak ook meer dan genoeg, data, sim only. Naar je betaald er ook naar. Ik zou gewoon eens wat providers bellen / aanschrijven en kijken wat ze al dan niet te bieden hebben.
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: Wifi via router, welke provider

Bericht door Avontuur » di 27 jul 2021 21:50

Klopt wij hebben Tmobile data only zakelijk!
Geen idee of dat nog uitmaakt…
A travel adventure has no substitute.

Gebruikersavatar
Thornwood
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 29 jul 2020 07:57

Re: Wifi via router, welke provider

Bericht door Thornwood » di 27 jul 2021 21:53

Ik ben ook een router aan het zoeken. Zou je nu nog een 4G router kopen of toch al 5G?
Bürstner Ventana Avantgarde 480 TK

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Wifi via router, welke provider

Bericht door ArnoM » di 27 jul 2021 22:18

5G gaat voorlopig voor consumenten nauwelijks van meerwaarde zijn.
5G is meer voor communicatie van allerlei applicaties onderling, niet voor sneller internet wat wij gebruiken.
5G vreet ook accucapaciteit heb ik gemerkt.

Dus..., lekker gewoon 4G+ kopen maar wel letten op een hoge overdrachtsnelheid en of er eventueel meerdere devices tegelijk kunnen worden verbonden.
Een buitenantenne heb ik nog nooit nodig gehad en ik werk al een jaar of 12 met verschillende routers.
Als de router tegen het raam staat heb je met een buitenantenne niets meer ontvangst.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
CNB
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 15:11

Re: Wifi via router, welke provider

Bericht door CNB » di 27 jul 2021 23:09

Je kan ook kiezen voor prepaid. Vodafone heeft unlimited data bundels. Kosten normaal 14 euro voor 7 dagen. Nu 7 euro voor 7 dagen.

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”