Downloaden met een (gratis) wifi punt

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3688
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Downloaden met een (gratis) wifi punt

Bericht door Niels83 » di 20 jul 2021 01:03

Wij treffen vaak (meestal) campings met WiFi waar je aardig mee kunt internetten, maar streamen is haast onmogelijk. 4G is er vaak niet, of er instabiel.

Nu ook weer een camping waar de wifi bereik aardig is, maar te traag, het downloaden van een ebook duurt hier al de hele dag. En soms wil ik eigenlijk ook wel weer iets nieuws op Netflix zetten. Via de NBA app (basketbal competitie in Amerika) kan ik wedstrijden downloaden, door het tijdstip kijk ik ze maar niet meer live, maar zonder sterke wifi start hij steeds opnieuw.

Heeft iemand tips over locaties waar je vaak een goed (gratis) wifi punt kunt vinden?
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op di 20 jul 2021 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Downloaden

Bericht door janoniem » di 20 jul 2021 04:29

Goed en gratis gaat niet samen; voldoende bandbreedte voor de zwaarste toepassingen én voor iedereen is voor campings een forse investering. Iemand zal dat moeten betalen.
Betreft de vraag campings in NL en betreft het ook andere toegangspunten dan campings?
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Reizigers

Re: Downloaden

Bericht door Reizigers » di 20 jul 2021 06:52

[re.gif]
[re.gif]

Als je het over locaties hebt kun je goed naar McDonalds gaan.
Altijd goede WiFi.
Zorg voor goede beveiliging als je openbare internet gebruikt.
Maar dat is op een camping helemaal nodig.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3688
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Downloaden

Bericht door Niels83 » di 20 jul 2021 09:06

janoniem schreef:
di 20 jul 2021 04:29
Goed en gratis gaat niet samen; voldoende bandbreedte voor de zwaarste toepassingen én voor iedereen is voor campings een forse investering. Iemand zal dat moeten betalen.
Betreft de vraag campings in NL en betreft het ook andere toegangspunten dan campings?
Op veel plekken waar we staan is het niet zo best. In het buiten gebied is de mobiele ontvangst vaak niet zo best laten we nu juist daar vaak staan. Straks gaan we op weg naar een stad. Dan neem ik de tablet mee om via de 4g van mijn telefoon die basketball wedstrijd te downloaden. Tot die tijd Facebook maar vermijden om de uitslag maar te ontlopen.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36093
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Downloaden

Bericht door Chris » di 20 jul 2021 10:04

Idd..

Dikke databundel werkt ook..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3688
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Downloaden

Bericht door Niels83 » di 20 jul 2021 14:37

De data bundel voldoet idd prima alleen is het netwerk in Frankrijk zeker buiten de steden niet water dicht.

iemand
Berichten: 5242
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Downloaden met een (gratis) wifi punt

Bericht door iemand » di 20 jul 2021 16:25

wat noem je streamen .... hoeveel, van wat en over welke periode en waar scratch.gif

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Streaming_media

enige wat ik nu lees is VEEL en GRATIS en liefst OVERAL... tja voor niets gaat de zon op en daar blijft het bij whistle.gif

Steeds meer campings knijpen bewust de bandbreedte per gebruiker, zo blijft ervoor iedereen wat over.
De moderne camping biedt dan vaak een wifi-plus-optie. Die uiteraard niet gratis is. weenie.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

koning

Re: Downloaden met een (gratis) wifi punt

Bericht door koning » di 20 jul 2021 16:29

@Niels: Hoe zet je iets op Netflix? scratch.gif

stefertje
Berichten: 572
Lid geworden op: za 17 aug 2019 09:26

Re: Downloaden met een (gratis) wifi punt

Bericht door stefertje » di 20 jul 2021 21:53

Chris schreef:Idd..

Dikke databundel werkt ook..
Dat is nog een lastige Chris…
Ik heb vanwege mijn werk een oneindige bundel met zowel internet als bellen/sms’en. Dit alleen wel in NL. Ik krijg van KPN 25 GB in de EU hiervoor terug. Dit is Europees geregeld dit in dit geval KPN je je abonnement geld aan data per maand in de EU moet kunnen geven om het netjes te houden. Voorbeeldje: is je abbo 25 euro per maand en internet per MB 1 euro in de EU, krijg je 25 mb aan internet per maand van KPN.
Nu bijv. Met het streamen van het EK, het nieuws ivm Peter R, de overstromingen etc vliegt er zomaar 15 gig in de eerste 2 weken eruit.. 10 gb ever en die gaan ook snel… bijkopen kost 3 euro per GB…
BMW X3 Xdrive30d
Volkswagen Up! GTI
Fendt 495 SKM - 2022

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Downloaden met een (gratis) wifi punt

Bericht door Gerardo » di 20 jul 2021 22:01

Nou Niels! Daar vraag je wat, maar als je het dan toch wilt weten, ik sta nu op een camping in Kroatië bij Pula in Istrië, genaamd Camp Stoja Arena. Als camping erg basic maar dat heeft een charme die wij erg waarderen. Doet ons denken aan vakanties in onze jeugd. MAARRRR de WiFi die is bizar! Ik verwachte er weinig tot niets van maar we streamen en video bellen en doen alles wat wel wat snelheid vereist. Amaaazing! mrgreen.gif Maar alle gekheid op een stokje, het is goed en ik heb het niet vaak op deze snelheid in das ausland mogen genieten thumbup.gif
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36093
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Downloaden met een (gratis) wifi punt

Bericht door Chris » wo 21 jul 2021 06:14

stefertje schreef:
di 20 jul 2021 21:53
Chris schreef:Idd..

Dikke databundel werkt ook..
Dat is nog een lastige Chris…
Ik heb vanwege mijn werk een oneindige bundel met zowel internet als bellen/sms’en. Dit alleen wel in NL. Ik krijg van KPN 25 GB in de EU hiervoor terug. Dit is Europees geregeld dit in dit geval KPN je je abonnement geld aan data per maand in de EU moet kunnen geven om het netjes te houden. Voorbeeldje: is je abbo 25 euro per maand en internet per MB 1 euro in de EU, krijg je 25 mb aan internet per maand van KPN.
Nu bijv. Met het streamen van het EK, het nieuws ivm Peter R, de overstromingen etc vliegt er zomaar 15 gig in de eerste 2 weken eruit.. 10 gb ever en die gaan ook snel… bijkopen kost 3 euro per GB…
Koop je 10 gb erbij.... kost je 30 euro..pf 20... 6 tientjes...
Whatever je anders bedenkt... kost dat bijna altijd nog meer.

En... veelal is de verbinding die je dan hebt beter met snelheid dan de camping Wifi..

Of thuis fillempies downloaden en meenemen op een USB sticky oid..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1962
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Downloaden met een (gratis) wifi punt

Bericht door moyzo » wo 21 jul 2021 07:31

[re.gif] [re.gif] Ik ben ook niet anders gewend dan dat je in Kroatië overal super gratis internet hebt op Camping’s en in steden zelfs publieke WiFi.
Nu gebruiken wij dat alleen voor nieuws lezen info omgeving en contact met thuisfront. Voor een avond waarop we niet lang buiten zitten downloaden we van te voren wat Netflix of Videoland series films op iPad en telefoon.
Maar verder liever een kaartje leggen dat is gezelliger.

Als je echt niet zonder kan zou ik een plaatselijke ( prepaid ) ) simkaart kopen met veel gbs er op of onbeperkt internet.het schijnt bij SFR maandelijks opzegbaar te zijn met veel gb’s abonnement hoorde ik van iemand. ( stage dochter Parijs 2 maanden)
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

stefertje
Berichten: 572
Lid geworden op: za 17 aug 2019 09:26

Re: Downloaden met een (gratis) wifi punt

Bericht door stefertje » wo 21 jul 2021 09:08

[mention]Chris [/mention] dat is inderdaad waar! Betalen en je hebt het…
Mijn bundel is inmiddels nagenoeg op en heb uitgevonden dat je voor 12 euro per week hier best aardig internet op de camping hebt… het is dan ook niet van de camping zelf maar een bedrijf die het faciliteert en weer je met CC dan ook betaalt.
BMW X3 Xdrive30d
Volkswagen Up! GTI
Fendt 495 SKM - 2022

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4290
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Downloaden met een (gratis) wifi punt

Bericht door WillyL » wo 21 jul 2021 09:33

TS zijn probleem is 2erlei. 1/ niet voldoende snel op campingnetwerk. Tja dat is de camping die wat toekijkt.
2/ 4G netwerk in buitengebied. Dit zijn de providers en dan moet bij hen aankloppen en hun winstbejag. Waarschijnlijk niet voldoende gebruikers om de investeringen te rechtvaardigen.
Behalve dan elders downloaden zoals McDN bv of nabij een GSMzendmast gaan staan kan je ook proberen de resolutie naar beneden te halen. Voor Vrt nieuws kan je dat beperken bv. Dan gaat het iets beter maar heb je slechter beeld. Maar het blijft een lapmiddel. Ook s nachts wanneer iedereen slaapt downloaden kan helpen. Dat is er minder 'concurrentie'.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19753
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Downloaden met een (gratis) wifi punt

Bericht door Daphne » wo 21 jul 2021 09:47

Niels83 schreef:
di 20 jul 2021 01:03
Nu ook weer een camping waar de wifi bereik aardig is, maar te traag, het downloaden van een ebook duurt hier al de hele dag. En soms wil ik eigenlijk ook wel weer iets nieuws op Netflix zetten. Via de NBA app (basketbal competitie in Amerika) kan ik wedstrijden downloaden, door het tijdstip kijk ik ze maar niet meer live, maar zonder sterke wifi start hij steeds opnieuw.
Voor een volgende keer wellicht iets meer voorbereiden. Ebooks en Netflix thuis al downloaden scheelt al, dan hoef je alleen nog maar de wedstrijden te downloaden. Dan lijkt me het idee van WillyL om dat 's nachts te doen een goeie en anders even richting bewoond gebied met goede 4G ontvangst en daar op mobiele data downloaden.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3688
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Downloaden met een (gratis) wifi punt

Bericht door Niels83 » wo 21 jul 2021 11:37

Als datkon had ik het gedaan. Netflix kent een beperking van een onbekend aantal titels. Hoeveel precies is afhankelijk van de producent en andere onduidelijke regels
Met kinder filmpjes van 5 minuten zit je heel snel aan dit aantal. Daarna blijft er ruimte voor een paar films voor ons.

Met boeken downloaden, bij mijn app kan ik maar 2 ebooks en 2 luisterboeken downloaden. Die zijn na na een paar dagen uit.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5776
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Downloaden met een (gratis) wifi punt

Bericht door Morgoth » wo 21 jul 2021 12:04

Het is niet altijd onwil van die campings.
Als je afgelegen campings hebt, zijn ze afhankelijk van satelliet-internet. En dat is gewoon niet snel, zeker als er veel gebruikers op gaan zitten. Dan kun je als camping wel duizenden euro's gaan investeren maar snel wordt het nooit.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

fendtjeplatin
Berichten: 592
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Downloaden met een (gratis) wifi punt

Bericht door fendtjeplatin » wo 21 jul 2021 12:19

Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1962
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Downloaden met een (gratis) wifi punt

Bericht door moyzo » wo 21 jul 2021 12:22

Niels83 schreef:
wo 21 jul 2021 11:37
Als datkon had ik het gedaan. Netflix kent een beperking van een onbekend aantal titels. Hoeveel precies is afhankelijk van de producent en andere onduidelijke regels
Met kinder filmpjes van 5 minuten zit je heel snel aan dit aantal. Daarna blijft er ruimte voor een paar films voor ons.

Met boeken downloaden, bij mijn app kan ik maar 2 ebooks en 2 luisterboeken downloaden. Die zijn na na een paar dagen uit.
Koop een e-reader leest ook prettiger in de zon en ik zo wel 200 boeken bij me.
Tja ik weet niet wat tegenwoordig gewoonte is maar onze kids speelden op de camping met vriendjes of in de speeltuin of in de zee/ zwembad ipv filmpjes kijken. Voor onderweg kan ik het enigszins begrijpen maar dan was er toch ook nog een Nintendo bijv.

Wellicht zijn wij nog van de oude stempel maar vakantie os voor ons geen films en tv kijken maar van de omgeving en het uitzicht genieten gezellig met een wijntje.
Tv kijken is voor een keertje als we echt niets anders te doen hebben.

Begrijp me niet verkeerd hoor het is geen afkeuring of zo maar ik vraag me alleen af hoe tegenwoordig de afhankelijkheid van tv/ internet een verre reis beïnvloed. Dan zou ik zeggen gewoon op de camping hier blijven met perfect internet.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19753
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Downloaden met een (gratis) wifi punt

Bericht door Daphne » wo 21 jul 2021 12:42

Niels83 schreef:
wo 21 jul 2021 11:37
Als datkon had ik het gedaan. Netflix kent een beperking van een onbekend aantal titels. Hoeveel precies is afhankelijk van de producent en andere onduidelijke regels
Met kinder filmpjes van 5 minuten zit je heel snel aan dit aantal. Daarna blijft er ruimte voor een paar films voor ons.

Met boeken downloaden, bij mijn app kan ik maar 2 ebooks en 2 luisterboeken downloaden. Die zijn na na een paar dagen uit.
Misschien eens buiten de WiFi en/of Data ook eens naar andere mogelijkheden kijken? Een ereader kun je honderden boeken en luisterboeken op kwijt. Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar zijn Netflix filmpjes te vervangen door andere filmpjes die wel opgeslagen kunnen worden? De moderne versie van videobanden of DVD of zo iets. Soms kan een andere benadering de zaken wat vergemakkelijken.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38535
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Downloaden met een (gratis) wifi punt

Bericht door Micky » wo 21 jul 2021 13:15

janoniem schreef:Goed en gratis gaat niet samen; voldoende bandbreedte voor de zwaarste toepassingen én voor iedereen is voor campings een forse investering. Iemand zal dat moeten betalen.
Betreft de vraag campings in NL en betreft het ook andere toegangspunten dan campings?
Inderdaad, wij betalen hier 18 euro per week voor 1 aansluiting maar dan kun je ook gewoon films enz kijken, zonder probleem,


Verzonden vanaf mijn iPhone 11 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3688
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Downloaden met een (gratis) wifi punt

Bericht door Niels83 » wo 21 jul 2021 15:55

Daphne schreef:
wo 21 jul 2021 12:42
Niels83 schreef:
wo 21 jul 2021 11:37
Als datkon had ik het gedaan. Netflix kent een beperking van een onbekend aantal titels. Hoeveel precies is afhankelijk van de producent en andere onduidelijke regels
Met kinder filmpjes van 5 minuten zit je heel snel aan dit aantal. Daarna blijft er ruimte voor een paar films voor ons.

Met boeken downloaden, bij mijn app kan ik maar 2 ebooks en 2 luisterboeken downloaden. Die zijn na na een paar dagen uit.
Misschien eens buiten de WiFi en/of Data ook eens naar andere mogelijkheden kijken? Een ereader kun je honderden boeken en luisterboeken op kwijt. Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar zijn Netflix filmpjes te vervangen door andere filmpjes die wel opgeslagen kunnen worden? De moderne versie van videobanden of DVD of zo iets. Soms kan een andere benadering de zaken wat vergemakkelijken.
Dat is dus Netflix.. Het downloaden van NL filmpjes is minimaal tegenwoordig. Juist door Netflix. Uiteraard kunnen we 2 tablets ed mee nemen, of een schotel met TV. Maar waar is dan het punt dat je net zo goed thuis kunt blijven. Met wat extra inspanning kan ik gewoon mijn boeken downloaden. Op mijn vrouw haar e reader staan 9000 boeken. Mijn moeder was daar nogal druk mee toen ze nog leefde. Echter vond ik daar het grootste deel weinig aan. Via de i
Legale route kosten 100 boeken meer dan de vakantie. Dus heb in nu bookchoice. Ideaal als je geen boek verslindender bent.

Maar het vraagt wat gedoe.

De westrijd is overigens opgelost, deze gaat de camping eigenaar via mijn account op de tv in de "bar" afspelen vanmiddag, hij bleek ook een liefhebber.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19753
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Downloaden met een (gratis) wifi punt

Bericht door Daphne » wo 21 jul 2021 16:05

[re.gif]
Niels83 schreef:
wo 21 jul 2021 15:55
De westrijd is overigens opgelost, deze gaat de camping eigenaar via mijn account op de tv in de "bar" afspelen vanmiddag, hij bleek ook een liefhebber.
Dat is mooi geregeld thumbup.gif

Ik ben ook al jaren lid van Bookchoice. Ik download elke maand de boeken die ik wil lezen, dan zijn ze ook van mij. De rest koop ik via Bol of de Kobo app. Ik zet ze thuis al op m'n ereader. Niets illegaals aan en kost ook geen enkele moeite.

Niels83 schreef:
wo 21 jul 2021 15:55
Maar waar is dan het punt dat je net zo goed thuis kunt blijven.
Goeie vraag. Heel eerlijk vroeg ik me dat ook af bij jouw openingspost mrgreen.gif maar aangezien ieder op eigen manier de vakantie invult, wil ik daar geen mening over hebben.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3688
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Downloaden met een (gratis) wifi punt

Bericht door Niels83 » wo 21 jul 2021 17:28

moyzo schreef:
wo 21 jul 2021 12:22
Niels83 schreef:
wo 21 jul 2021 11:37
Als datkon had ik het gedaan. Netflix kent een beperking van een onbekend aantal titels. Hoeveel precies is afhankelijk van de producent en andere onduidelijke regels
Met kinder filmpjes van 5 minuten zit je heel snel aan dit aantal. Daarna blijft er ruimte voor een paar films voor ons.

Met boeken downloaden, bij mijn app kan ik maar 2 ebooks en 2 luisterboeken downloaden. Die zijn na na een paar dagen uit.
Koop een e-reader leest ook prettiger in de zon en ik zo wel 200 boeken bij me.
Tja ik weet niet wat tegenwoordig gewoonte is maar onze kids speelden op de camping met vriendjes of in de speeltuin of in de zee/ zwembad ipv filmpjes kijken. Voor onderweg kan ik het enigszins begrijpen maar dan was er toch ook nog een Nintendo bijv.

Wellicht zijn wij nog van de oude stempel maar vakantie os voor ons geen films en tv kijken maar van de omgeving en het uitzicht genieten gezellig met een wijntje.
Tv kijken is voor een keertje als we echt niets anders te doen hebben.

Begrijp me niet verkeerd hoor het is geen afkeuring of zo maar ik vraag me alleen af hoe tegenwoordig de afhankelijkheid van tv/ internet een verre reis beïnvloed. Dan zou ik zeggen gewoon op de camping hier blijven met perfect internet.
Dit probleem speelt niet alleen bij verre reizen, zo staan wij ieder jaar een week in Emst. 0 gsm verbinding, en de wifi is volledig afhankelijk van wind, locatie en drukte op de camping.

Onze kinderen kijken overdag geen tv, in de auto wel, meestal eerste uurtje naar buiten kijken, dan afwisselend filmpjes, luisterverhalen en naar buiten kijken. Als ik iets zo lang mogelijk wil uitstellen is het gamen, wat overigens niet meer op een Nintendo maar op een tablet gebeurt waarbij je voor een groot deel van de spellen internet nodig hebt.

Op de camping kijken ze na het wakker worden tot wij opstaan filmpjes, dit geeft ons de mogelijkheid ook te genieten van de vakantie en niet elke ochtend voor 6.30 buiten te moeten zijn. De meeste buren zullen ons er ook dankbaar voor zijn.

Ik ben niet zo afhankelijk van internet hoor, dit jaar is door Corona de NBA finale verlaat. En dat is het enige op 'tv' dat ik volg. We staan nu op een camping waar het ''s avonds snel koud wordt, dan duiken we in bed met een filmpje.

Overigens heb ik ook vele boeken bij me maar dan online. Wat een ereader niet kan is luisterboeken afluisteren. Van echt lezen komt weinig als je ook de speeltuin in de gaten moet houden.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4290
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Downloaden met een (gratis) wifi punt

Bericht door WillyL » wo 21 jul 2021 19:05

Het kan oh zo zalig zijn zonder internet of gsmbereik.
Op de huttentochten komt dit dikwijls voor. Enig vervelende is dat je niet weet dat de eega thuis erg ziek aerd en net niet naar de kliniek moest. Ze werd gelukkig goed opgevolgd en geholpen door mijn nichtje.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”