tv van canal digitaal

Plaats reactie
rene.koevoets
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 8 nov 2019 21:30

tv van canal digitaal

Bericht door rene.koevoets » zo 23 mei 2021 20:58

Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen.

In 2019 had ik in mei problemen met mijn losse schotel van Travelvision samen met Joyne omdat de updates van Travelvision niet werkte met Joyne.
Ik heb toen snel een CI module van Canal Digitaal gekocht samen met een vakantie Flex 6 abonnement. dat werkte toen wel met de Travelvision schotel.
Later in 2019 heb ik wel correcte updates ontvangen en werkte alle weer prima met Joyne.
In 2020 heb ik voor alle zekerheid het Canal Digitaal abonnement verlengd maar zoals velen zijn wij in 2020 niet meer weg geweest.
Ik heb later in 2020 een mail van Canal Digitaal ontvangen waarbij vanwege de Corona perikelen de mogelijkheid geboden werd om de ingeblokte periodes te wijzigen. Het abonnement werd daarmee in wezen met een jaar kosteloos verlengd.

In januari 2021 is mijn nieuwe caravan afgeleverd en ik heb een vaste schotel, Oyster Vision laten installeren en mijn decoder, een Rebox HD 2220.
Uiteraard heb ik alles getest en alles werkte prima met de schotel, decoder en Joyne. De caravan is toen de stalling ingegaan.
Gisteren heb ik de caravan uit de stalling gehaald en omdat Joyne inmiddels failliet is heb ik vorige maand in Mijn Canal Digitaal de periodes vanaf 1 mei 2021 t/m september 2021 ingeboekt. Ook heb ik vanmorgen, 23 mei, een heractivatie uitgevoerd.

Maar nu het probleem.
De schotel vindt de Astra 3 probleemloos, ook kan ik zonder problemen alle zenders inlezen van Canal Digitaal, maar daarna blijf ik op het beeld van de TV de mededeling krijgen: Geen signaal.
Er is niets aan de installatie veranderd, de CI module van Canal Digitaal zit in de decoder maar toch geen signaal.
Ligt dit dan toch aan Canal Digitaal? De app op mijn telefoon van Canal Digitaal geeft wel de zenders door.
Ook staat in Mijn Canal Digitaal het abonnement op actief.

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: tv van canal digitaal

Bericht door sindaco » zo 23 mei 2021 21:59

kijk eens of je oyster de laatste update heeft.

op de site van ten haaft staan voor elk type schotel de laatste updates en hoe je ze kunt invoeren.
soms worden de gegevens veranderd en dan moet de schotel de laatste update hebben.

je kunt ook in je display van de oyster aflezen wat je actuele update is.

https://ten-haaft.com/rmc-en/updates-oyster/

klik bij oyster without reciever dat is de basis.
misschien heb je wel wat anders.
kijk welke schotel je precies hebt en dan kom je er wel uit.
als ie recent is dan is het een oyster vision III waarschijnlijk en die laatste update was van 24-09-2018.
de oyster schotel werkt met alle ontvangers samen en heeft ook separaat af en toe een update nodig om alles goed te kunnen vinden.
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: tv van canal digitaal

Bericht door DV_t » zo 23 mei 2021 22:38

Heb je wel de juiste transponder gegevens in je decoder staan?

Die schotel kan wel op de satteliet gelocked staan maar je decoder moet de juiste zenders wel kunnen vinden. Kun je proberen om de kanaallijst opnieuw in te lezen (fastscan)

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: tv van canal digitaal

Bericht door sindaco » zo 23 mei 2021 23:04

kijk ook even of de volgorde van de 4 voorgeprogrammeerde lnb instellingen overeenkomt met de 4 lnb instellingen van je decoder.

LNB 1 Astra 1
LNB 2 Astra 3
LNB 3 Astra 2
LNB 4 Hotbird

als in je decoder bijvoorbeeld astra 3 op positie lnb 1 zit zul je niks zien.
normaal heeft oyster deze volgorde.

maar ik weet niet waar joyne voorheen zat en je decoder heeft astra 3 misschien niet op de plek staan van de schotel.
misschien beetje moeilijk maar check de lnb volgorde indien mogelijk in de decoder.
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Jekihero

Re: tv van canal digitaal

Bericht door Jekihero » ma 24 mei 2021 08:32

Smartcard heractiveren?

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 5 jun 2020 13:04
Locatie: Friesland

Re: tv van canal digitaal

Bericht door Frup » ma 24 mei 2021 09:27

Ook even checken of de ‘source’ op de TV goed staat. Bijv. hdmi, als deze met een hdmi kabel is aangesloten op de decoder.
Grijze auto met 4 wielen en een caravan. 4 poten, 2 kranen, toilet, bedden en nog zo wat dingetjes. scratch.gif

rene.koevoets
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 8 nov 2019 21:30

Re: tv van canal digitaal

Bericht door rene.koevoets » ma 24 mei 2021 15:10

Bedankt voor alle reacties,

Ik heb de fabrieksinstellingen van de decoder teruggezet. Daarna de zenders van Canal Digitaal opnieuw ingelezen.
Toen kreeg ik de melding geen rechten op deze zender.
Toen wist ik genoeg. Heb de CI module geheractiveerd en na 5 minuten had ik beeld en geluid.

De bovenstaande reactie waarin gesteld werd dat de decoder de instellingen van Joyne vasthoudt, heeft mij op weg geholpen.

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: tv van canal digitaal

Bericht door sindaco » ma 24 mei 2021 15:20

thumbup.gif

oke mooi dat het gelukt is.
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Wvdboom

Re: tv van canal digitaal

Bericht door Wvdboom » wo 26 mei 2021 18:26

Hallo ik zit met een soortgelijk probleem.
Heb een automatische schotel en een travelsat digismart.
Via ten haaft ben ik bij een nl bedrijf terecht gekomen. Daar is de enige oplossing het omruilen naar een vision control a 650 euro.
Is er iemand die me aan een andere (goedkopere) oplossing kan helpen?

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: tv van canal digitaal

Bericht door iemand » wo 26 mei 2021 18:43

[re.gif] maak even een eigen draadje/onderwerp aan
en beschrijf daar specifiek je vraag
en vermeld je configuratie van schotel, ontvanger en tv en wat je denkt te kunnen ontvangen/ kijken met welke kaart.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

OldJohn66
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 3 mei 2021 16:58

Re: tv van canal digitaal

Bericht door OldJohn66 » ma 19 jul 2021 20:14

Draadje weer opgepakt. Heb mijn Kathrein sat60 (standaard op caravan geleverd met Kathrein 940 s receiver) verwisseld voor Selfsat H30D. Bij Astra 19.2 goed signaal en beeld. Ook goed signaal bij Astra 23.5 Echter geen beeld. Vermoed dat ik specificaties moet aanpassen bij LNB gegevens? Wie heeft hiervoor juiste data? Wil ook gebruik maken van Canaal Digitaal. Kaart ingestoken en geactiveerd. Ook hier nog zender lijst invoeren. Heb wel xml bestanden op usb-stick, maar krijg deze niet geïmporteerd. Wie kan helpen?

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”