PEAP wifi, hoe deel ik dat ?

Plaats reactie
iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

PEAP wifi, hoe deel ik dat ?

Bericht door iemand » do 29 apr 2021 16:27

Hallo,

ik sta op camping Reeëndal in Loenen. Leuke, rustige en nette camping in prachtige natuur en het is hier een prima wandelgebied. thumbup.gif

Er is hier wifi in 2 smaken; voor groot gebruik, kost 1 euro per dag; voor klein gebruik, maar maar maar 1/1 MB scratch.gif
Nu is dat dan langzame prima voor wat surfen en het nieuws lezen te doen, maar video/tv kijken is er niet bij.

Maar waarom ze er dan ook no PEAP op zetten ? Je wordt zo wel erg beperkt. https://nl.wikipedia.org/wiki/PEAP
Je krijg per persoon een Gebruikersnaam en Wachtwoord. DIe zijn geldig voor het aantal dagen dat je op de camping staat.
Maar aan 2 codes en meerdere devices heb ik niet genoeg whistle.gif

Mijn snelle oplossing is een Windows-10 PC aangemeld op het camping-netwerk en dan in Windows-10 de Mobiele Hotspot aanzetten.

Maar ik ben benieuwd wat voor alternatieven er zijn. Dus daarom deze oproep in het forum haphop.gif

p.s. om vandaag wat foto's te uploaden naar m'n site en dit forum, toch maar even de mobiel als hotspot gebruikt. Dat ging ff wat vlotter met 30/30 blij.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
dennisb
Berichten: 493
Lid geworden op: wo 3 aug 2016 17:23
Locatie: KWK

Re: PEAP wifi, hoe deel ik dat ?

Bericht door dennisb » do 29 apr 2021 17:12

viewforum.php?f=65

Kijk hier ff bij de verschillende merken die je ziet. Deze kunnen allemaal je netwerk delen
Volkswagen Passat Variant 2.0FSI | Hobby 490 KMF | Truma SX | Victron PPP 20Ah | Truma Saphir Comfort rc

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: PEAP wifi, hoe deel ik dat ?

Bericht door Paul » do 29 apr 2021 17:27

Op onze camping gebruiken ze ook PEAP authenticatie.
Mijn engenius hotspot extender v5 kan hier prima mee omgaan.
Je zoekt dus een repeater die dit protocol ondersteund, volgens mij ook wel 802.1x genoemd maar ben niet helemaal thuis in de wifi standaarden.
De ziggo en KPN hotspots werken met hetzelfde protocol dus als de repeater die ondersteund dan zit je volgens mij goed.

Zal vast wel een it'er op het forum zitten die het exact kan vertellen.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: PEAP wifi, hoe deel ik dat ?

Bericht door janoniem » do 29 apr 2021 17:58

[re.gif]
De EZ hotspot extender V3 (niet meer leverbaar en gelijk aan Sitecom WLX-2100) ondersteunde al PEAP zoals dat o.a. gebruikt wordt door Ziggo.
Wel bleef daarbij de webinterface wel eens hangen wanneer je op een volgende camping aankwam.
Het was daarom zinvol bij vertrek eerst de connectie te verbreken.
Vanaf V4 zal dat allemaal wel verbeterd zijn.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”