Joyne falliet

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Joyne falliet

Bericht door Bob Diesel » ma 12 apr 2021 20:27

Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Joyne falliet

Bericht door DV_t » ma 12 apr 2021 20:41

Ik heb net vandaag weer een travel abonnement gekocht van 60 euro scratch.gif

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Joyne falliet

Bericht door Bob Diesel » ma 12 apr 2021 20:44

Via internet,,? Dan heb je wettelijk 14 dagen bedenk tijd
Dus terug halen die euri
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Joyne falliet

Bericht door DV_t » ma 12 apr 2021 20:50

Hoe dan? Ik heb met Ideal betaald en geen terugboekoptie.

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Joyne falliet

Bericht door Bob Diesel » ma 12 apr 2021 20:55

Bank bellen boos.gif boos.gif
Of hopen op een doorstart

https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... bestelling
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11134
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Joyne falliet

Bericht door dieseltijger » ma 12 apr 2021 21:16

Ach, je kan van jouw schotel altijd een skottelbraai maken.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Joyne falliet

Bericht door meeder » ma 12 apr 2021 21:21

De website is nog volledig operationeel en in de webshop kan je gewoon nog bestellen. Zou voor mensen die het niet weten wel fijn zijn als de webshop dicht doen.

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Joyne falliet

Bericht door DV_t » ma 12 apr 2021 21:31

dieseltijger schreef:
ma 12 apr 2021 21:16
Ach, je kan van jouw schotel altijd een skottelbraai maken.
Heb een travel Vision R7 dus dan maar op Canal digitaal uitrichten en een abonnement koppelen. Alleen zonde van die 6 tientjes die ik net vanmiddag heb overgemaakt.

Misschien blijft de dienstverlening toch werken voor aangeschafte abonnementen scratch.gif

Gebruikersavatar
E.T.
Berichten: 609
Lid geworden op: do 3 apr 2008 17:23
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Joyne falliet

Bericht door E.T. » ma 12 apr 2021 23:26

Heb nog een maandje lopen en nog een maand die nog geactiveerd moet worden.

Maar even afwachten hoe het afloop, met een beetje geluk is er een partij die er in springt en de lopende abonnementen overneemt.
Groet
Edwin


BIOD Extase 2L 1974
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 R-Design 2020

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18276
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Joyne falliet

Bericht door deusjevo » di 13 apr 2021 00:03

Bob Diesel schreef:
ma 12 apr 2021 20:55
Bank bellen boos.gif boos.gif
Of hopen op een doorstart

https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... bestelling
Bank bellen heeft niet zo veel zin vrees ik.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11134
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Joyne falliet

Bericht door dieseltijger » di 13 apr 2021 07:20

Da's pech, geld weg! Mijden als de pest dat bedrijf, en als je een abonnement met die tent hebt zoals ik, de betaling stoppen omdat je niet uit kan gaan van nakoming van hun kant.

Het zijn peanuts bedragen. Gewoon overgaan op canal digitaal. Richt nog makkelijker uit ook.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Joyne falliet

Bericht door Micky » di 13 apr 2021 08:08

Daarom staat de website ook nog open, alle geld die binnenkomt wil de curator graag hebben, blijkbaar toch duurder dan we allemaal vinden deze service
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2845
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Joyne falliet

Bericht door Hans1954 » di 13 apr 2021 08:09

[re.gif] Precies. Baggerbedrijf. Ik trof in 2019 op de camping iemand met een grote Joynesticker op zijn caravan. Het was erg druk en hij presteerde het om zijn caravan zo neer te zetten dat ik helemaal geen ontvangst op mijn schotel had. Iets minder dan vriendelijk verzocht om op te rotten. Had hij commentaar want al die schotels van Canal Digitaal staan zo vreselijk in de weg, maar dat zou zolang niet duren want CD zou toch binnenkort failliet zijn. De idioot zei dat hij de baas van Joyne was. Kan wel zo zijn, kan niet zo zijn. Hij kwam in elk geval uit Friesland dus het zou kunnen. Met deze persoonlijke ervaring was ik toch blij dat ik bij CD zat. En daar blijf ik nog wel even.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

BertJan
Berichten: 2695
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Joyne falliet

Bericht door BertJan » di 13 apr 2021 08:12

erg jammer als dit bedrijf verdwijnt, ik hoop op een doorstart, canaal digitaal is veel vriendelijker geworden door deze concurrent.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11134
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Joyne falliet

Bericht door dieseltijger » di 13 apr 2021 08:15

Gezellig dat kamperen. Ik zie evenmin de link tussen het gebrek aan persoonlijke omgangsvormen en de satelliet abonnementen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2845
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Joyne falliet

Bericht door Hans1954 » di 13 apr 2021 08:44

BertJan schreef:
di 13 apr 2021 08:12
erg jammer als dit bedrijf verdwijnt, ik hoop op een doorstart, canaal digitaal is veel vriendelijker geworden door deze concurrent.
Kan werkelijk niet klagen over de klantenservice van Canal Digitaal. Heb trouwens zeer zelden contact met ze. Voorlichting is goed, In schrift en door filmpjes, de rekeningen kloppen altijd, ze zijn helder geweest over het verbreken van het contract met Discovery/Eurosport en ze hebben een geweldige app. Zijn volgens mij ook de enige die op Android TV's de App aanbieden. En dat geeft weer goede mogelijkheden om op vakantie en thuis Ziggosport Totaal te ontvangen. En persoonlijk geldt voor mij dat ik als abonnee van het eerste uur een heel leuke korting krijg op het abonnement.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Joyne falliet

Bericht door Bob Diesel » di 13 apr 2021 08:52

Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Joyne falliet

Bericht door Bob Diesel » di 13 apr 2021 08:55

dieseltijger schreef:
di 13 apr 2021 07:20
Da's pech, geld weg! Mijden als de pest dat bedrijf, en als je een abonnement met die tent hebt zoals ik, de betaling stoppen omdat je niet uit kan gaan van nakoming van hun kant.

Het zijn peanuts bedragen. Gewoon overgaan op canal digitaal. Richt nog makkelijker uit ook.
Nog niet aan de Algarve geweest scratch.gif
Daar ontvang je met een 65 cm geen CD , wel Joyne
Met een 85 cm schotel krijgen veel cd klanten nog geen ontvangst boos.gif
Net als aan de andere uit einden van de footprint
Eutelsat heeft een groter bereik als astra 3
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2845
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Joyne falliet

Bericht door Hans1954 » di 13 apr 2021 09:01

dieseltijger schreef:
di 13 apr 2021 08:15
Gezellig dat kamperen. Ik zie evenmin de link tussen het gebrek aan persoonlijke omgangsvormen en de satelliet abonnementen.
Voor mij heel belangrijk. Minstens even belangrijk als de dienst die men verkoopt.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Joyne falliet

Bericht door DV_t » di 13 apr 2021 09:11

Ik vindt/vond Joyne een prettige provider. Destijds had Canal Digitaal besloten om geen vakantie abonnementen aan te bieden en ze hadden toch alleenrecht dus hele jaar betalen of geen tv.

Toen Joyne op de markt kwam kon je simpel en snel een periode activeren en zelf kiezen hoeveel maanden je van de diensten gebruik wilde maken tegen een prettig tarief. In plaats van € 200+ euro per jaar bij Canal Digitaal, kon je bijvoorbeeld voor 6 tientjes drie keer een maand activeren. Niet lang daarna bood Canal Digitaal ook weer vakantie abonnementen aan in dezelfde vorm.

Ik neem aan dat de diensten niet zomaar gestopt worden en misschien kan ik de drie aangeschafte periodes toch gewoon gebruiken dit jaar. Dan kijken we daarna maar verder of ik met Canal Digitaal verder ga.

Ik zie zojuist dit bericht:
Noch de aandeelhouders, noch Joyne zelf hebben het faillissement aangevraagd. Het is waarschijnlijk dat Eutelsat, de leverancier van satellietruimte waarop Joyne uitzendt en langdurige afspraken heeft, het faillissement heeft aangevraagd.

De activiteiten worden ondanks het faillissement – blijkbaar met instemming van Eutelsat – nog voortgezet in afwachting van de bevindingen van de curator.


Zou dit dan ook door Corona komen? Minder mensen die in het buitenland "overwinteren" waardoor geen inkomsten en waardoor ze Eutelsat niet kunnen/konden betalen?

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 365
Lid geworden op: vr 5 jun 2020 13:04
Locatie: Friesland

Re: Joyne falliet

Bericht door Frup » di 13 apr 2021 12:11

[re.gif]
Het is dus vooralsnog onduidelijk wat er aan het faillissement ten grondslag ligt.
Jammer. Wij waren van plan om van CD naar Joyne over te stappen. Omdat hun pakket beter aansluit bij onze kijk wensen. Maar het ontbreken van een TV App bij Joyne heeft ons daar tot nog toe van weerhouden. We gebruiken thuis ook (nog) satelliet omdat we in een buitengebied wonen. Glasvezel is onderweg...
Het zou mij niet verbazen als de snelle verglazing van Nederland (en de buitengebieden met name) er voor zorgt dat het aantal abonnees snel terugloopt. Met alle gevolgen van dien.
Grijze auto met 4 wielen en een caravan. 4 poten, 2 kranen, toilet, bedden en nog zo wat dingetjes. scratch.gif

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Joyne falliet

Bericht door Bob Diesel » di 13 apr 2021 12:12

Lees zo juist dat de gecodeerde zenders op zwart zijn gegaan
FTA zenders zijn nog wel te ontvangen
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2845
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Joyne falliet

Bericht door Hans1954 » di 13 apr 2021 12:38

Frup schreef:
di 13 apr 2021 12:11
[re.gif]
Het is dus vooralsnog onduidelijk wat er aan het faillissement ten grondslag ligt.
Jammer. Wij waren van plan om van CD naar Joyne over te stappen. Omdat hun pakket beter aansluit bij onze kijk wensen. Maar het ontbreken van een TV App bij Joyne heeft ons daar tot nog toe van weerhouden. We gebruiken thuis ook (nog) satelliet omdat we in een buitengebied wonen. Glasvezel is onderweg...
Het zou mij niet verbazen als de snelle verglazing van Nederland (en de buitengebieden met name) er voor zorgt dat het aantal abonnees snel terugloopt. Met alle gevolgen van dien.
Denk dat het wel duidelijk is. Ze wilden concurreren met Canal Digitaal en dan met name op pakketten die CD niet of in mindere mate aanbood. Blijkbaar voorzag men bij CD welke problemen deze pakketten meebrachten. En dat is dus slechts een deel van het jaar inkomsten terwijl de satelliethuur wel volledig doorloopt. Dat kan wel, maar dan moet de prijs van die pakketten hoog genoeg zijn. En daar krijg je uiteraard geen klant voor warm. Nu dus ook de gecodeerde zenders op zwart. Ik zie geen doorstart komen. Elk nieuw bedrijf loopt tegen dezelfde moeilijkheden aan. Dus Spanje en Portugal zullen grotere schotels gaan zien bij Nederlanders.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18276
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Joyne falliet

Bericht door deusjevo » di 13 apr 2021 12:43

Op zich jammer, CD waar ik al ca 20 jaar een abo heb lopen werd de laatste jaren een beetje “hooghartig” in z’n manier van communiceren.
Dit beetje concurrentie deed CD wel goed wat communicatie betrof.

Heb er overigens nooit echt over nagedacht over te stappen.
Als “oudgediende” abonnee mag je niet echt klagen over de prijzen van CD, ik vrees wel dat de prijsstijgingen nu wat sneller gaan.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
E.T.
Berichten: 609
Lid geworden op: do 3 apr 2008 17:23
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Joyne falliet

Bericht door E.T. » di 13 apr 2021 12:59

Lees net dat: "In tegenstelling tot publicaties in andere media stelt curator Verdonk dat alle huidige contracten niet nietig zijn en gewoon doorlopen"

Bron https://www.totaaltv.nl/nieuws/eutelsat ... chijnlijk/
Groet
Edwin


BIOD Extase 2L 1974
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 R-Design 2020

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”