gecombineerde inbouwdoos

Plaats reactie
Gebruikersavatar
henkth
Berichten: 266
Lid geworden op: wo 7 dec 2011 13:24

gecombineerde inbouwdoos

Bericht door henkth » do 18 mar 2021 11:48

Ik heb een gecombineerde inbouwdoos.
Elektra, TV, 12 volt en sat.
Normaal worden die gebruikt om het TV signaal vanuit de caravan naar de voortent te brengen .
Kan dit ook andersom?
Dus kabel van de paal aan de buitenzijde en de TV in de caravan.
Lijkt mij van wel maar ik vraag het toch even.
Ford Focus 2.0 Wagon Rally Edition - Dethleffs C'joy 480 QLK 2019

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Gecombineerde inbouwdoos 230 volt TV + Sat

Bericht door thmeyer » do 18 mar 2021 13:20

[re.gif]
Het zou moeten lukken, alleen in de TV aansluiting (IEC) binnen zit een filter, die zou misschien problemen kunnen opleveren.
Lukt het niet, dan zou je de satelliet aansluiting kunnen gebruiken, want daar zit niets tussen.
Wel zou je misschien gebruik moet maken van een paar verloopjes van F-connector naar IEC en anders om, zowel voor binnen als buiten de caravan.

Zelf heb ik satelliet, dus gebruik ik een kabel met F-connectoren, maar op een camping met CA- systeem heb ik altijd die verloopstekkers bij me.

Theo
Bijlagen
Verloop F-connector naar Coax (IEC) male of Female.JPG
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: gecombineerde inbouwdoos

Bericht door janoniem » do 18 mar 2021 15:11

Onze oude analoge aansluiting was een combinatie van Radio en TV. Een splitter in de wandcontactdoos verdeelde het signaal. Gebruik je iets dergelijks in omgekeerde richting dan is die splitter fout aangesloten.
Maar ik heb geen ervaring met aansluitingen op campings, misschien wordt daar geen radio doorgegeven.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
henkth
Berichten: 266
Lid geworden op: wo 7 dec 2011 13:24

Re: gecombineerde inbouwdoos

Bericht door henkth » do 18 mar 2021 16:56

janoniem,
Het gaat om de doos op de afbeelding.
Niet de doos op de paal.
inbouwdoos.jpg
inbouwdoos.jpg (11.18 KiB) 730 keer bekeken
Ford Focus 2.0 Wagon Rally Edition - Dethleffs C'joy 480 QLK 2019

Gebruikersavatar
henkth
Berichten: 266
Lid geworden op: wo 7 dec 2011 13:24

Re: gecombineerde inbouwdoos

Bericht door henkth » zo 21 mar 2021 10:44

Is er nog iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?
Bij voorbaat dank.
Ford Focus 2.0 Wagon Rally Edition - Dethleffs C'joy 480 QLK 2019

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: gecombineerde inbouwdoos

Bericht door dieseltijger » zo 21 mar 2021 10:49

henkth schreef:
do 18 mar 2021 11:48
Ik heb een gecombineerde inbouwdoos.
Elektra, TV, 12 volt en sat.
Normaal worden die gebruikt om het TV signaal vanuit de caravan naar de voortent te brengen .
Kan dit ook andersom?
Dus kabel van de paal aan de buitenzijde en de TV in de caravan.
Lijkt mij van wel maar ik vraag het toch even.
Eerlijk gezegd: deze dozen hebben geen splitter. Dus ja, het kan wat je wil. Let er alleen op dat alles tussen jouw tv en de paal een impedantie van 75 ohm heeft. Dus kabels en stekkers en de adapters. Meer niet.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: gecombineerde inbouwdoos

Bericht door Chris » zo 21 mar 2021 12:58

Hi Henk..

In mijn caravan zit een beetje meer coax dan nodig.
Knaus bedacht dat er vlak naast de TV misschien nog wel een receiver moest staan, dus daar zit al bekabeling in voorbereid, maar niet aangesloten.
Ook de kabel vanaf de doos die jij bedoeld komt daar aan.... maar ook niet aangesloten omdat er verschillende mogelijkheden zijn... elk wat wils..
Of bij jou wel alles aangesloten is.... dat weet ik niet... 2 kansen..
Maar bedenk dat dit dus bij jou ook zou kunnen zijn...
Die kabels met overlengte zitten in de kabelgootjes rondom de bedachte aansluitpunten.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: gecombineerde inbouwdoos

Bericht door Conradi » zo 21 mar 2021 13:10

henkth schreef:
do 18 mar 2021 11:48
Normaal worden die gebruikt om het TV signaal vanuit de caravan naar de voortent te brengen .
Kan dit ook andersom?
Dus kabel van de paal aan de buitenzijde en de TV in de caravan.
Ja hoor, zo gebruik ik 'm ook. Normaal is het alleen maar kabel wat er in een caravan zit en die maakt geen onderscheidt in welke richting het signaal gaat.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: gecombineerde inbouwdoos

Bericht door Ab » zo 21 mar 2021 22:41

Het is juist normaal om signaal, electriciteit, enz. van buiten naar binnen te brengen. knipoog.gif
Niet andersom.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

gecombineerde inbouwdoos

Bericht door thmeyer » zo 21 mar 2021 23:00

[re.gif]
Sorry Ab,

Die gecombineerde inbouwdoos die hier boven getoond wordt, heeft duidelijk een 12 volt DC-, een 230 volt AC- en een TV ICE (male) aansluiting.
En een TV heeft altijd een ICE female aansluiting.
Allemaal aansluitingen naar buiten.
De F-aansluiting is twijfelachting, die kan zowel in- als uit zijn.

Nogmaals, dat is mijn conclusie !!

Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: gecombineerde inbouwdoos

Bericht door Ab » zo 21 mar 2021 23:57

Je hebt gelijk..
Niet goed naar de doos gekeken...dit is inderdaad een doosje andersom.
thumbup.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
henkth
Berichten: 266
Lid geworden op: wo 7 dec 2011 13:24

Re: gecombineerde inbouwdoos

Bericht door henkth » ma 22 mar 2021 11:47

Bedankt allemaal voor de bijdragen.
Dus, als ik het goed begrijp, wij zijn het erover eens dat deze oplossing kan.
Samenvattend: coax kabel van camping paal aan buitenzijde doos en aan de binnenzijde doos een coax naar de TV in de caravan.
Groet, Henk
Ford Focus 2.0 Wagon Rally Edition - Dethleffs C'joy 480 QLK 2019

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

gecombineerde inbouwdoos

Bericht door thmeyer » ma 22 mar 2021 12:07

Extra INFO,

Toch moet ik zeggen, dat ik bij de TV, een aansluiting in de caravan heb, waar ik af en toe alleen de 12 volt DC gebruik.
Mijn satelliet-kabel kwam in het verleden via een gaatje bij de CEE 230 volt aansluiting binnen.
Deze kabel zat dan rechtstreeks op de satellietontvanger aangesloten, om dan zo min mogelijke demping van het signaal te hebben.
Vorige jaar heb ik een Maxview-kabel van 10 meter rechtstreeks van de satellietontvanger naar de disselbak getrokken.
Hierdoor heb ik geen extra enkele koppelingen meer tussen de ontvanger en de schotel, die weer demping kunnen geven.
Het restant van die kabel ligt op een rollertje in de disselbak.
Mijn schotel zit indien mogelijk op het neuswielstang gemonteerd.
Mocht ik onvoldoende hoogte of obstakels voor de schotel hebben, dan heb ik nog een dunne aluminium lichtgewicht pijp van 2 meter bij me.
Die zet ik weer vast met een aluminium steigerpijp -klem aan dezelfde neuswieltang.
De Maxview antennekabel uit de disselbak gaat dan vervolgens door een PVC-buis geklemd aan het chassis naar de aluminium pijp en wordt daar rechtstreeks op de LNB aangesloten.
Mocht ik toch met de caravan ten opzichte van ASTRA ongunstig staan.
Dan heb ik nog altijd een driepot en een extra coax verlengkabel om dit op te lossen.
Zelfs onder de bomen met een gat van 1,5 meter tussen de bladeren door kan ik toch via de satelliet TV kijken.
Bij een TV in de voortent cq luifel, kan ik de kabel via F-aansluiting (zie bijlage) zo doorsteken naar buiten TV- aansluiting.
Wel moet de satellietontvanger ook mee naar buiten. (Nog nooit gedaan, maar het kan)
Ook zou dit met de eerdere besproken aansluiting van het CA van de camping kunnen.
Maar dan zou ik deze eerder onder caravan door laten lopen en rechtstreeks op TV in de voortent cq luifel aansluiten.
Bij een CA-systeem op de camping gebruik ik de verloop van de F- connector naar de TV ICE male en female.

Opmerking: O. uit W. verkoopt wel een WCD met een TV ICE female aansluiting.

@Henkth, Als je de juiste en passende connectoren gebruik, zal dat zeker werken.

Theo
Bijlagen
WCD TV-Satelliet en 12 volt DC.JPG
WCD TV-Satelliet en 12 volt DC.JPG (23.5 KiB) 527 keer bekeken
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Gecombineerde inbouwdoos 230 volt TV + Sat + 12 V + 230 Volt

Bericht door thmeyer » di 23 mar 2021 13:59


Nog wat extra informatie betreffende de getoonde gecombineerde inbouwdoos 12 volt DC, 230 volt AC, TV ICE en de F-connector.

Om dat ik er nog 1 van liggen, heb ik de binnenkant eens bekeken.
En wat blijkt dat de TV- en Satelliet aansluiten aan de binnenzijde beide met een F-connectoren aangesloten worden.
Beide doorvoeren zijn eigenlijk twee "verlopen" die ze hiervoor hebben gebruikt.
Dus mocht de TV ICE (male of female) niet juist zijn, dan kan deze eenvoudig verwisseld worden door een andere uitvoering.

Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
Checkin
Berichten: 157
Lid geworden op: zo 20 aug 2006 12:03

Re: gecombineerde inbouwdoos

Bericht door Checkin » za 10 apr 2021 17:48

henkth schreef:Is er nog iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?
Bij voorbaat dank.
Deze “doos” gebruik ik om de signalen in de caravan te krijgen. Hoe krijg je dan het signaal binnen als je de doos wil gebruiken voor, om naar buiten te voeren. Als je het signaal in de tent wil hebben, zou ik rechtstreeks van de paal halen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dethleffs Camper Lifestyle 510 TK - Audi A4 Avant Quattro 272Pk - 400Nm

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”