Satfinder.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Satfinder.

Bericht door Ron » di 18 mei 2021 18:47

Ik heb hem ook direct geïnstalleerd.
Ziet er goed uit.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
refram
Berichten: 680
Lid geworden op: wo 26 aug 2020 18:03
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Satfinder.

Bericht door refram » wo 19 mei 2021 10:51

@ Reizigers,
Heb 'SatFinder Lite' geïnstalleerd en het werkt prima om te kijken of er bomen of gebouwen in de weg staan.

'SetSatellite-Dish 2021-Align Dish' werkt zonder internet bij mij enkel om het icoon 'compass' te bekijken.
Druk ik op het icoon 'Satellite Finder, geeft hij "Internet Connection Error". Als ik internet inschakel lukt het wel om Astra 3 in te geven, en lukt het daarna wel zonder internet om Astra 3 te zoeken. De app heeft blijkbaar enkel internet nodig om Astra 3 te selecteren.
Misschien is er een mogelijkheid om Astra 3 op te slaan in het geheugen, maar dit heb ik nog niet gevonden.
Nissan X Trail 1.6 dig-t met Fendt 515 SGE Bianco Activ.

Reizigers

Re: Satfinder.

Bericht door Reizigers » wo 19 mei 2021 12:48

@refram
Vreemd.
Ik heb op m’n Ipad de wifi even uitgezet en Dish Align opgestart.
Links bovenin bijvoorbeeld de Astra 3 aangeklikt en voila, de richting en bij info de schuinte.
Zie voorbeeld vanaf ons huis net gedaan.
Heb je wel de juiste app? Dish Aligh.
Bijlagen
466B2DE2-E581-42D2-B98B-2F53FBD965A2.png
719BE001-EBDA-434D-AACD-8AA417E0B689.png

Gebruikersavatar
refram
Berichten: 680
Lid geworden op: wo 26 aug 2020 18:03
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Satfinder.

Bericht door refram » wo 19 mei 2021 16:25

@ Reizigers,
Blijkbaar is de Google Play Store anders dan bij een Ipad.
Als ik zoek op "Dish Align" krijg ik 10 satzoekers maar blijkbaar geen "Dish Align" :(
Deze staat er nu op mijn smartphone.
Afbeelding

Dit is de openingspagina waar de app internet nodig heeft om Astra 3 te kunnen selecteren.
Afbeelding
Nissan X Trail 1.6 dig-t met Fendt 515 SGE Bianco Activ.

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Satfinder.

Bericht door DV_t » wo 19 mei 2021 16:53

Volgens mij is deze Dish align App er niet voor Android

Reizigers

Re: Satfinder.

Bericht door Reizigers » wo 19 mei 2021 17:12

@refram

Sorry, helemaal niet over nagedacht dat je Android hebt.
Wij hebben 🍏
Daar zal toch ook wel iets te vinden zijn die jou de richting kan geven waar je de schotel heen moet draaien.

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 5 jun 2020 13:04
Locatie: Friesland

Re: Satfinder.

Bericht door Frup » wo 19 mei 2021 20:13

[re.gif]
Die app voor Android heet ‘SatFinder’.
Ik heb deze gebruikt, en werkt prima. Als je in de app op ‘map’ klikt zie je precies op een kaart hoe je de schotel moet richten.
Enige probleem dat ik had, was dat ik wel een satelliet vond, maar de verkeerde ... Dat voorkom je dan wel weer met een betere satfinder.
Grijze auto met 4 wielen en een caravan. 4 poten, 2 kranen, toilet, bedden en nog zo wat dingetjes. scratch.gif

Gebruikersavatar
refram
Berichten: 680
Lid geworden op: wo 26 aug 2020 18:03
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Satfinder.

Bericht door refram » wo 19 mei 2021 22:39

@Frup,

Met de benaming 'SatFinder' krijg ik 28 verschillende apps, waarvan er 17 met de naam 'SatFinder'.
Welke is het dan juist? scratch.gif
U schrijft ook dat u 'SatFinder' had, in verleden tijd. Is er dan een betere?
Nissan X Trail 1.6 dig-t met Fendt 515 SGE Bianco Activ.

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 5 jun 2020 13:04
Locatie: Friesland

Re: Satfinder.

Bericht door Frup » wo 19 mei 2021 22:51

[re.gif]
SatFinder van Maciej Grzegorczyk.
Staat nog op mijn phone, maar heb het niet meer nodig omdat ik een Bente satfinder heb gekocht.
Grijze auto met 4 wielen en een caravan. 4 poten, 2 kranen, toilet, bedden en nog zo wat dingetjes. scratch.gif

Gebruikersavatar
refram
Berichten: 680
Lid geworden op: wo 26 aug 2020 18:03
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Satfinder.

Bericht door refram » wo 19 mei 2021 23:38

[re.gif]
Heb deze SatFinder van Maciej Grzegorczyk eens op de smartphone gezet om te proberen.
Maar waarschijnlijk koop ik ook een Bente. Enige wat me nog wat tegenhoud zijn updates van een Bente bij wijzigingen in satellietgegevens.
Nissan X Trail 1.6 dig-t met Fendt 515 SGE Bianco Activ.

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 5 jun 2020 13:04
Locatie: Friesland

Re: Satfinder.

Bericht door Frup » wo 19 mei 2021 23:42

[re.gif] de winkel waar ik de Bente kocht kan de instellingen aanpassen. Ik vond ook ergens een link hoe je dat zelf kan doen.
Het piepgeluid (volume) kan overigens ook worden gewijzigd. Zodat niet de hele camping jouw piepjes hoort.
Er zijn ook andere goede satfinders. Persoonlijk vind ik de Bente vrij simpel en foolproof. Kind kan de was doen, zeg maar.
Zouden de satellietgegevens vaak wijzigen?
Grijze auto met 4 wielen en een caravan. 4 poten, 2 kranen, toilet, bedden en nog zo wat dingetjes. scratch.gif

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Satfinder.

Bericht door Vino » do 20 mei 2021 10:25

Vind de Bente wel stevig aan de prijs ondanks de goede reviews. Overweeg zelf de Blue tooth Easy Dur-line SF 4000BT met 8 vooraf ingestelde satelieten voor 54,79 Euro.Nadeel zou kunnen zijn op batterijen.Iemand ervaring met deze Blue tooth?Rekening houdend dat ik niet in staat ben om ingewikkelde handelingen te verrichten zoals via aps en telefoon,update's en breedte/engte graden etc.

Met vriendelijke groet.

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: Satfinder.

Bericht door Den Adriaan » do 20 mei 2021 10:32

Misschien denk ik er tegemakkelijk over maar ik zet de schotel neer, de tv aan met het scherm waarop de signaalsterkte te zien is.
Schotel zet ik wel precies waterpas met behulp van een app op mijn telefoon.
Beetje draaien, signaalsterkte bekijken en hupsakee: voldoende en beeld.
Kan ik de tv niet zien omdat de schotel verder van de caravan moet zetten dan kijkt mijn wederhelft naar de tv.
Zo makkelijk kan het zijn.

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 5 jun 2020 13:04
Locatie: Friesland

Re: Satfinder.

Bericht door Frup » do 20 mei 2021 10:47

[re.gif]
Hahaha, die methode ken ik. En mijn vrouw maar door de deur heen roepen ‘beter’ ... ‘slechter’.
Vooral als de schotel wat verder weg moet staan is dat inderdaad wel een dingetje.
Grijze auto met 4 wielen en een caravan. 4 poten, 2 kranen, toilet, bedden en nog zo wat dingetjes. scratch.gif

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: Satfinder.

Bericht door Den Adriaan » do 20 mei 2021 11:21

Gewoon duimje omhoog of omlaag doet wonderen.

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 5 jun 2020 13:04
Locatie: Friesland

Re: Satfinder.

Bericht door Frup » do 20 mei 2021 18:38

[re.gif]
Wil je dat dan even aan mijn vrouw uitleggen? . weenie.gif
En meteen ook dat ze geen ‘stop!’ roept als de kogel onder de koppeling is, of hard op de achterruit slaat, maar gewoon even een gebaar maakt. Dank.
Grijze auto met 4 wielen en een caravan. 4 poten, 2 kranen, toilet, bedden en nog zo wat dingetjes. scratch.gif

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1339
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Satfinder.

Bericht door Bob Diesel » do 20 mei 2021 18:41

Ga je anderen nu werkelijk het campingentertainment ontzeggen mrgreen.gif
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

joris-pink
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 16 okt 2017 21:23

Re: Satfinder.

Bericht door joris-pink » do 20 mei 2021 21:50

Ik gebruik al eens dishpointer.
Grtz
Hyundai Santa Fe hybrid - Hobby prestige 540 Ufe (2018)

Gebruikersavatar
refram
Berichten: 680
Lid geworden op: wo 26 aug 2020 18:03
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Satfinder.

Bericht door refram » zo 8 aug 2021 18:01

Deze week een SatLink WS-6933 gekocht voor 85€
Gisteren al uitgeprobeerd met prima resultaat.
Eerst de Triax 65cm schotel aan het huis wat beter uitgelijnd, daarna eens getest met een proefopstelling op de Triax 88cm schotel met statief voor Spanje.

Heb deze satfinder wel in een satelliet speciaalzaak gekocht.
De verkoper liet me duidelijk zien hoe gemakkelijk Astra3 en Astra1 ingegeven worden. Hij heeft deze Astra's ook voorgeprogrammeerd.
Het menu is in het Nederlands in te stellen.
Een boekje met een Nederlandstalige handleiding is er niet bij en ook niet te downloaden via internet. Een Duitse handleiding zit er wel bij.
Een prima satfinter en gemakkelijk in gebruik, als een verkoper je in een paar minuten de instelling van de satellieten wegwijs maakt.
Afbeelding

Het ingebouwde kompas is een gadget, niet echt nauwkeurig voor een fijnafstelling.
Getwijfeld tussen een Bente satfinder en deze SatLink.
Nissan X Trail 1.6 dig-t met Fendt 515 SGE Bianco Activ.

Hans Gielen
Berichten: 143
Lid geworden op: di 28 aug 2012 22:20

Re: Satfinder.

Bericht door Hans Gielen » zo 8 aug 2021 20:51

Refram: zou je de instellingen willen delen?

Gebruikersavatar
refram
Berichten: 680
Lid geworden op: wo 26 aug 2020 18:03
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Satfinder.

Bericht door refram » zo 8 aug 2021 21:34

Wat wil je juist weten?

Dit geldt enkel voor TV Vlaanderen, Voor Canaal digitaal kun je andere parameters ingeven?
Om Astra3 en Astra1 in te brengen in het geheugen?
Naar Instellingen gaan.
Voor elke satelliet 3 parameters inbrengen op een willekeurig kanaal van de desbetreffende satelliet.
Voorbeeld voor Astra3:
Zenderkanaal nr.14
-11,739GHz inbrengen
- Verticaal
- 29,900MSPS
Voorbeeld voor Astra1:
BVN nr.19
-11,778GHz inbrengen
- Verticaal
- 29,500MSPS
Welke zender je inbrengt voor welke satelliet bepaal je zelf, best is eentje nemen die een standvastig kanaal heeft.
Dit hoeft maar éénmaal te gebeuren. Daarom kocht ik de satfinder ook bij een satelliet speciaalzaak. Wel een tientje of twee duurder maar met degelijke uitleg en service achteraf.
Laatst gewijzigd door refram op zo 8 aug 2021 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Nissan X Trail 1.6 dig-t met Fendt 515 SGE Bianco Activ.

Hans Gielen
Berichten: 143
Lid geworden op: di 28 aug 2012 22:20

Re: Satfinder.

Bericht door Hans Gielen » zo 8 aug 2021 22:00

Het schermpje onder satelite settings. Met frequenties etc.

Gebruikersavatar
refram
Berichten: 680
Lid geworden op: wo 26 aug 2020 18:03
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Satfinder.

Bericht door refram » zo 8 aug 2021 22:14

De gegevens voor "satellite settings" kun je te weten komen door op een tv die reeds aangesloten is via Canaal Digitaal op het menu te drukken.
Dan naar - Systeeminstellingen - Installatie - Antenne Instelling.
Er verschijnt dan een beeld met de in te brengen parameters die ik hierboven gaf.
( Dit is de werkwijze met een M7 decoder met aparte kaart) Hoe het met andere decoders gaat weet ik niet.
Nissan X Trail 1.6 dig-t met Fendt 515 SGE Bianco Activ.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Satfinder.

Bericht door PMT » zo 8 aug 2021 23:49

Ik heb die satlink en paar jaar geleden ook gehad, vond het teveel gedoe met het instellen van de parameters. Ik weet het, eenmaal instellen en dan zou het goed moeten zijn, dus niet. Percentage was goed op de satlink maar niet op de decoder M7, die gaf veel lagere percentages aan en ook geen beeld. Verkocht via MP en een Bente gekocht. Astra 23,5 selecteren een beetje de schotel draaien en beep beep beeld. Icm de Eiss nog nooit zo snel beeld gehad.
Via de leverancier ook wat linkjes gehad, hoe eventueel de Bente te updaten mocht dat nodig zijn indien Astra weer zijn parameters verandert.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10950
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Satfinder.

Bericht door dieseltijger » ma 9 aug 2021 06:52

Ook de Bente zal je moeten updaten: met enige regelmaat worden de kanalen op satellieten aangepast waarop zij hun ID en andere informatie kenbaar maken, en een smart satfinder moet dus afgestemd worden op dat kanaal. Ik dacht dat je op de website "kingofsat" deze kanalen per satelliet kon vinden. Een domme satfinder werkt ook prima, tenzij je een satelliet moet gebruiken waar veel andere satellieten in de buurt zitten, zoals met Joyne het geval was.

Het eenvoudigst is een product af te nemen waar de fabrikant of de winkelier deze updates publiceert - maar daar betaal je ook voor (lastig in Nederland), en leveranciers komen en gaan.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”