TV kijken.

Gebruikersavatar
MIFR
Berichten: 205
Lid geworden op: di 2 jun 2020 17:25

Re: TV kijken.

Bericht door MIFR » do 11 mar 2021 19:49

Ik heb inmiddels de nieuwe Chromecast (2020) met Google TV hier liggen. Echt een fantastisch top apparaat!!!

Deze maakt zelf rechtstreeks verbinding met een (camping / hotel) WIFI netwerk waardoor je niet meer een eigen netwerk hoeft op te zetten om te casten. Je bedient de Chromecast gewoon met de bijgeleverde afstandbediening, je hebt je telefoon niet meer nodig.
shopping.png

Apps zoals Ziggo Go, Netflix, YouTube, Videoland, Amazon Prime, Disney plus etc... je kunt allemaal zelf op de nieuwe Chromecast installeren.
2003960784.png

Op tweakers.net staan een hele mooie review over de nieuwe Chromecast
https://tweakers.net/reviews/8294/chrom ... aties.html

Persoonlijk zou ik zelf wel nog steeds adviseren om een extra netwerk met een eigen router op te zetten (WIFI bridge), aangezien de antennes in het Chromecast kastje natuurlijk niet zo sterk/gevoelig zijn als die van een WIFI router.
Knaus Sudwind 580 QS / BMW X5 M-sport (310PK / 650NM)

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: TV kijken.

Bericht door DV_t » do 11 mar 2021 20:25

[re.gif]

Let op dat de Ziggo Go app op dit type Chromecast (android tv) alleen werkt via een Ziggo netwerk!

Je zult dan alsnog iets met een router en VPN moeten doen. Pas op met dit advies dus. Enige optie is dan bijvoorbeeld NLZiet. Moet je dus wel weer een extra abonnement voor nemen en een stabiele verbinding hebben.

Wally
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: TV kijken.

Bericht door Wally » do 11 mar 2021 21:35

Jaap van Duijn schreef:
wo 10 mar 2021 17:40
@Frans,
Juist "men zegt" met die Chromecast verbind je je Iphone en of Ipad met je TV.
Dan schakel je op je Iphone of Ipad de netwerk verbinding met provider UIT en neemt zo te zeggen je Iphone of Ipad als afspeel medium een soort harde schijf waar je de Netflix films opgeladen heb, je gebruikt dan geen internet = geen data meer.
Klopt, maar dan heeft men van te voren een en ander gedownload.

Maar als Ts tv wilt kijken, bv NPO1 live en dit via z'n telefoon en chromecast op zijn tv kijkt, zal dat toch ten koste gaan van zijn databundel.
Of zie ik dat verkeerd.

Frans

Gebruikersavatar
MIFR
Berichten: 205
Lid geworden op: di 2 jun 2020 17:25

Re: TV kijken.

Bericht door MIFR » do 11 mar 2021 22:28

DV_t schreef:
do 11 mar 2021 20:25
[re.gif]

Let op dat de Ziggo Go app op dit type Chromecast (android tv) alleen werkt via een Ziggo netwerk!

Je zult dan alsnog iets met een router en VPN moeten doen. Pas op met dit advies dus. Enige optie is dan bijvoorbeeld NLZiet. Moet je dus wel weer een extra abonnement voor nemen en een stabiele verbinding hebben.
Zou goed kunnen ja, ik zal het morgen eens testen.
Knaus Sudwind 580 QS / BMW X5 M-sport (310PK / 650NM)

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: TV kijken.

Bericht door DV_t » do 11 mar 2021 23:51

[re.gif]

Ik neem zelf ook deze nieuwe versie mee omdat het gewoon handig is. Bouw daarnaast wel een openvpn tunnel op via de travel router.

Voor reguliere tv hebben wij ook altijd gewoon de schotel mee. Er zijn nog maar weinig campings waar gewoon een stabiele en snelle verbinding beschikbaar is.

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: TV kijken.

Bericht door Jaap van Duijn » vr 12 mar 2021 08:41

@Wally,

Dat is het juist, wat mijn vraag is/was.
Thuis op de Ipad de film of seizoenen van Netflix opnemen en "ergens" afspelen op het TV toestel.
TV kijken weten we hoe dat gaat, dat weer wel.
En een Alfa router met buiten antenne hebben we ook al tig jaren in gebruik ook daar weten we weg mee.
Komt goed als het werkt zoals ons verteld en we allemaal gelezen hebben zal ik terug koppelen van de hoed en de rand.

Jaap

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”