beste oplossing tv op de camping

Gebruikersavatar
Marco85
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 31 jan 2021 20:43

beste oplossing tv op de camping

Bericht door Marco85 » di 2 feb 2021 15:27

Beste mensen,

Mijn vrouw en ik hebben nu 2 jaar een caravan en ik ben in die 2 jaar steeds aan het kijken naar wat de beste oplossing is om tv te kunnen kijken op de camping in binnen en buitenland. Nu ben ik benieuwd wat volgens jullie de beste optie is zonder schotel.
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
- Apple lightning naar HDMI, dit werkt goed voor de zenders Ned 1 t/m 3. Als je de andere zenders zoals RTL of SBS wil kijken lukt dit niet. Wel ben ik er achter gekomen dat alles wat je opneemt wel kan zien. Dus morgen kijken wat je vandaag wil zien en alles opnemen.
- Google Chromecast. hier ben je zeer afhankelijk van een goede wifi op de camping of een hotspot met je telefoon. Nu is dit op zich niet zo'n probleem als je een onbeperkt internet abbo hebt op je telefoon. Bel wel bereid om het abbo te verhogen zodat ik onbeperkt internet heb.
- Bekabeld met een decoder. Hier ben ik achter gekomen dat er diverse camping een verschillend signaal gebruiken en dus de tv niet overal werkt.
Ik weet niet precies welke decoder ik nu gebruik aangezien de caravan in de stalling staat.

Bij de O in W verkopen ze een televisie met een tripple tuner waarmee je de volgende signalen kan ontvangen: DVB-S, DVB-T, DVB-C en CI+ interface
Nu lees ik ook dat sommige campings het signaal BVD-T2 gebruiken, is dit dan ook te ontvangen op deze tv en een goede optie??

Ook zit ik dat er mensen zijn die bijvoorbeeld een Alfa wifi camp pro gebruiken. Hier zie ik (misschien onterecht) tegenop omdat je dan altijd een draad door een raam of deur naar buiten nodig hebt voor de antenne. Correct me if i'm wrong...

Ook lees ik dat sommige mensen een soort router hebben waarmee je een eigen wifi creëert. Dit zou volgens mij met een een Mifi router of een soort extender zijn?
Ik ga ervan dat als je de camping wifi gebruikt die wel een goede snelheid moet hebben omdat die wifi versterker niet de snelheid kan verhogen.

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en wat nu eigenlijk de beste / makkelijkste manier is..
Ford Focus Titanium Business 1.5 ecoboost 150pk 2019 - Knaus Sport 420 QD Silver Selection 2019

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door petronella » di 2 feb 2021 15:45

[re.gif] ik volg.......wij zijn ook opzoek naar een goede oplossing om tv te kijken als er geen kabelaansluiting is op de camping.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door moyzo » di 2 feb 2021 15:50

Vooropgesteld dat we in de caravan zo min mogelijk tv kijken hangt er straks toch een tv in onze caravan, puur om eens een film of serie te kijken via de Apple lightning. Ik download in een WiFi gebied meestal wat voorraad. Ook gebruiken we soms de kpn app om tv te kijken voor nieuws of zo. Nu hebben we in Kroatië vaak gratis en goed Wi-Fi- maar ik verhoog mijn internet abonnement meestal voor die maand(en) met een aantal gb’s voor onderweg of voor op die plaatsen waar de WiFi slecht is. Een schotel hebben we even gehad maar die lag na 2 x opzetten met veel vloeken op zolder en inmiddels heeft deze een andere eigenaar.
Maar nogmaals thuis kijken we al genoeg tv en op de camping als het even kan vermaken we ons met een potje kaarten een wijntje of een wandeling naar een gezellig terrasje dus misschien zijn wij niet de juiste raadgevers.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

workel

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door workel » di 2 feb 2021 16:01

In onze vorige caravan hing een tv en in onze nieuw komt ook een tv.
Zomers gebruiken wij hem alleen om F1 te kijken dit gaat via camping Wifi als deze goed werkt ander via de iPhone als hotspot. Macbook gaat met HDMI kabel aan TV en kijken via KPNTV, werkt prima.
Voorjaar gebruiken wij de TV iets meer via KPNTV of Netflix als het te koud word in de voortent.
Heb ook een google chromecast gehad maar dat werkte voor geen meter en die is het gemeente archief in gegaan. Drama ding.

Gebruikersavatar
Thornwood
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 29 jul 2020 07:57

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door Thornwood » di 2 feb 2021 16:10

Wij hebben nog geen tv in de caravan. Ik wil in de mei vakantie de IMac van de kinderen meenemen. Via dat ding kan je via KPN website alle zenders kijken. En iMac is of en scherm in èèn dus lijkt mij praktisch. Kost alleen veel internet maar hij kan op WiFi camping of hotspot van telefoon.
Bürstner Ventana Avantgarde 480 TK

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door Hans1954 » di 2 feb 2021 16:29

Jammer dat je de beste manier meteen al af laat vallen. Voor de TV die je aangeeft heb je of DVB-T2 nodig. En dat geeft GEEN Nederlandse zenders in het buitenland. Of je kijkt via een, een al of niet ingebouwde, chromecast. Gaat fantastisch mits je genoeg data hebt of sterk internet via de camping. En natuurlijk een app die je toegang geeft. Kabel van de camping kan ook, maar ook daar GEEN Nederlandse zenders in het buitenland. Schotel is toch echt het beste. Abonnementen genoeg voorhanden.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door iemand » di 2 feb 2021 17:07

De beste oplossing is alle opties meenemen.
Elke camping of zelfs locatie kan varieren.
Dus vooraf is dit nooit 100%% te bepalen.

Mi is de beste optie... genoegen nemen met wat er mogelijk is of verkassen thumbup.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
fjord390
Berichten: 256
Lid geworden op: di 1 jan 2013 11:37

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door fjord390 » di 2 feb 2021 22:15

De enigste optie om probleemloos tv te kijken is mijn inziens ook de schotel , al de andere opties hebben vaak beperkingen in gebruik , al dan niet om het wifi netwerk werkend te krijgen .
De tv bij obelink die jij denk ik bedoelt van € 149,00 lijkt of hij wat tuners mist dvbt2 , dvbs2 en dvbc hd .
Maar dan zou je obelink moeten contacteren .
De Philips 24PFS5525/12 led tv heeft dit zo wie zo wel en is maar € 30,00 duurder .
Burstner Averso 460tl , Mercedes Benz c180 Estate Avantgarde

KdeVetten
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 jun 2013 13:53

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door KdeVetten » di 2 feb 2021 23:28

na jaren tobben met schotels en nog meer van die dingen heb ik 2 jaar geleden een volautomatische schotel op het dak van de caravan laten monteren en heb daar nog geen moment spijt van gehad, druk op de knop en alles gaat vanzelf.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door Morgoth » wo 3 feb 2021 09:32

Het ligt er erg aan waar je naar toe wilt op vakantie. Ik heb ook van alles geprobeerd. Probleem is dat ik graag op kleine campings in de natuur sta en daar is vaak geen of nauwelijks 4G. Op een camping met echt goede probleemloze Wifi heb ik nog nooit gestaan.

Lightning naar HDMI werkt voor geen meter, behalve voor YouTube. Maar waarom zou je dat op de TV gaan zitten kijken in je vakantie. TV streamen maar ook Netflix werk niet of niet goed.

Chromecast is het zelfde geklooi. Netwerk maken met de ene telefoon en streamen met de andere. Voordat je dit in de benen hebt is de Formule 1 al refinished. Of een 4G router die niks ontvangt omdat je geen 4G netwerk hebt.

Ik heb daarom vorig jaar een schotel gekocht. Een tweedehandsje op een poot. Dat werkt prima maar het uitrichten is soms een dingetje. Ik denk dat ik ook maar voor de automatische schotel ga. Ik weet alleen niet of ik hem vast op het dak wil hebben. Als je een mooi plekje onder een boom hebt, moet je verkassen omdat de schotel alleen boom ziet. Dus ik ga zoeken naar een automatische schotel op een statief.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door Jan van Vijven » wo 3 feb 2021 09:47

Bel die gasten uit Werkendam eens, die hebben een handig ding, zij zijn ook op de professionele markt actief.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door Daphne » wo 3 feb 2021 09:56

Morgoth schreef:
wo 3 feb 2021 09:32
Ik denk dat ik ook maar voor de automatische schotel ga. Ik weet alleen niet of ik hem vast op het dak wil hebben. Als je een mooi plekje onder een boom hebt, moet je verkassen omdat de schotel alleen boom ziet.
Dat is het grootste misverstand denk ik. Onder een boom staan is het probleem niet, alleen uitzicht op een boom kan een probleem zijn. Wij staan zo vaak onder een boom en kunnen de schotel op het dak prima gebruiken.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

koning

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door koning » wo 3 feb 2021 10:10

Wij hebben een Chromecast in combinatie met een Alfa Network WiFi-Camp Pro2 Set Tube N Antenne + R36A Router. Dat bevalt ons prima.
Wij kiezen wel campings met wifi bereik over het hele terrein, dus niet alleen bij een receptie. Werkt altijd.
Slechte wifi op campings? Ja, 10 jaar geleden.
Campingeigenaren beseffen dat goede wifi onderdeel is van een fijne vakantie.

Dat geklooi met een schotel hebben wij niet meer, ook al heb je een automatische schotel moet je nog rekening houden met bomen etc.

Gebruikersavatar
wim
Berichten: 205
Lid geworden op: di 27 mei 2014 15:02
Locatie: Opperdoes
Contacteer:

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door wim » wo 3 feb 2021 10:21

KdeVetten schreef:
di 2 feb 2021 23:28
na jaren tobben met schotels en nog meer van die dingen heb ik 2 jaar geleden een volautomatische schotel op het dak van de caravan laten monteren en heb daar nog geen moment spijt van gehad, druk op de knop en alles gaat vanzelf.
Op mijn vorige caravan heb ik ook een schotel op dak gehad. Je hebt gelijk, druk op de knop en het werkt. Maar er zit ook wel een nadeel aan vast. Je moet altijd kijken hoe je je caravan zet. Heb diverse keren meegemaakt dat er een boom voor stond en dat ik alsnog een normale schotel op moest zetten.
Toyota Avensis Wagon-2.0 VVTi Executive Business CVT 152 PK 2014
Elddis Affinity 550 2020, Unico Verona luifel met front, Simpark mover, Avtex L249DRS-PRO 12 volt 24 Inch TV met DVB-S/S2, DVB-T/T2 en DVD-Speler
2276

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door Morgoth » wo 3 feb 2021 10:27

koning schreef:
wo 3 feb 2021 10:10
Slechte wifi op campings? Ja, 10 jaar geleden.
Campingeigenaren beseffen dat goede wifi onderdeel is van een fijne vakantie.
Daarom schreef ik: "Het ligt er erg aan waar je naar toe wilt op vakantie". Ik heb nog nooit op een camping gestaan met een goed stabiele Wifi. Maar ik kies ook niet de grote commerciële campings in drukke uitgaansgebieden. De campings waar ik kom hebben vaak niet eens ontvangst op de GSM, laat staan een kabel of glasvezel internet waar ze hun Wifi aan kunnen hangen.
Daphne schreef:
wo 3 feb 2021 09:56
Morgoth schreef:
wo 3 feb 2021 09:32
Ik denk dat ik ook maar voor de automatische schotel ga. Ik weet alleen niet of ik hem vast op het dak wil hebben. Als je een mooi plekje onder een boom hebt, moet je verkassen omdat de schotel alleen boom ziet.
Dat is het grootste misverstand denk ik. Onder een boom staan is het probleem niet, alleen uitzicht op een boom kan een probleem zijn. Wij staan zo vaak onder een boom en kunnen de schotel op het dak prima gebruiken.
Ja, dat weet ik wel. Maar de strekking van mijn opmerking was denk ik wel duidelijk. Een vaste schotel kan problemen geven op het plekje waar je wil gaan staan. Een schotel op een poot kun je ergens anders neerzetten.
Jan van Vijven schreef:
wo 3 feb 2021 09:47
Bel die gasten uit Werkendam eens, die hebben een handig ding, zij zijn ook op de professionele markt actief.
Ehh, welke gasten? Ik ben wel benieuwd. Ik weet niet of dit jaar het kamperen er nog van gaat komen maar voor volgend jaar wil ik zeker een andere schotel.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

beste oplossing tv op de camping

Bericht door Jan van Vijven » wo 3 feb 2021 10:28

https://travel-vision.com/Home/

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door iemand » wo 3 feb 2021 10:39

Dat is inderdaad prachtig spul en mooi om te zien als het zichzelf uitricht thumbup.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door Jan van Vijven » wo 3 feb 2021 10:43

Ik gebruik deze, werkt perfect.
Niet automatisch maar makkelijk.

https://travel-vision.com/Home/travel-vision-smartfind/


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

koning

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door koning » wo 3 feb 2021 10:52

@ Morgoth: Ook de kleine campings in landelijke gebieden in binnen en buitenland, waar wij komen, hebben tegenwoordig prima wifi. Een schotel hebben wij daarom niet meer nodig.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door Daphne » wo 3 feb 2021 10:58

Morgoth schreef:
wo 3 feb 2021 10:27

Daphne schreef:
wo 3 feb 2021 09:56

Dat is het grootste misverstand denk ik. Onder een boom staan is het probleem niet, alleen uitzicht op een boom kan een probleem zijn. Wij staan zo vaak onder een boom en kunnen de schotel op het dak prima gebruiken.
Ja, dat weet ik wel. Maar de strekking van mijn opmerking was denk ik wel duidelijk. Een vaste schotel kan problemen geven op het plekje waar je wil gaan staan. Een schotel op een poot kun je ergens anders neerzetten.
Onze ervaring is dat het heel erg meevalt. Wij verkassen in een zomervakantie van ongeveer 3 weken zo'n 8 tot 10 keer. Het overkomt ons dan hooguit 1 x dat we geen ontvangst hebben. Wij laten een mooi plekje niet staan omdat er geen ontvangst is, we trekken na een paar nachten toch verder en als er echt nood aan de man is, voor zover je van nood kunt spreken bij het kijken naar TV, dan hebben we de mogelijkheid om te streamen via Chromecast. Maar dat is nog nooit nodig geweest, ook de losse schotel niet die we jaren hebben meegesleept (voor het geval dat) hebben we inmiddels in de marktkraam staan om gratis weg te geven.

Maar inderdaad ben je met een losse schotel flexibeler, alleen heb je wat meer opbouw- en opruimwerk en zul je iets aan de diefstalgevoeligheid moeten doen. Als je dat niet erg vindt, kun je inderdaad beter een losse automatische schotel nemen.

En al die campings met uitstekende WiFi komen wij in het buitenland zelden tegen. weenie.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door Morgoth » wo 3 feb 2021 12:39

[re.gif]
Ja, dat is natuurlijk wel een dingetje. Zo'n schotel kost een hoop geld en is makkelijk te stelen.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Useless
Berichten: 436
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door Useless » wo 3 feb 2021 12:45

Wij gebruiken al jaren een portable automatische schotel en vinden het ideaal. Een obstakel? Gewoon een stukje verzetten. Voor diefstal ben ik nooit bang geweest omdat je aan alleen de schotel toch niets hebt zonder de schakelkast die in de caravan is ingebouwd. Moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat wij voornamelijk in scandinavie kamperen waar sowieso vrijwel nooit iets wordt gestolen.
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel

Gebruikersavatar
Marco85
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 31 jan 2021 20:43

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door Marco85 » wo 3 feb 2021 13:52

fjord390 schreef:
di 2 feb 2021 22:15
De enigste optie om probleemloos tv te kijken is mijn inziens ook de schotel , al de andere opties hebben vaak beperkingen in gebruik , al dan niet om het wifi netwerk werkend te krijgen .
De tv bij obelink die jij denk ik bedoelt van € 149,00 lijkt of hij wat tuners mist dvbt2 , dvbs2 en dvbc hd .
Maar dan zou je obelink moeten contacteren .
De Philips 24PFS5525/12 led tv heeft dit zo wie zo wel en is maar € 30,00 duurder .
Helaas is deze 24 inch en ik wil een 20 inch max.
Ford Focus Titanium Business 1.5 ecoboost 150pk 2019 - Knaus Sport 420 QD Silver Selection 2019

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door iemand » wo 3 feb 2021 17:06

dan zul je denk ik een extern kastje moeten gebruiken als ontvanger
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door Hans1954 » wo 3 feb 2021 20:26

Snap niet waarom mensen de schotel zo'n moeilijk apparaat vinden. Bovendien ook nog volharden in de verkeerde manier van afstellen. Terwijl het met de juiste hulpmiddelen en werkwijze een fluitje van een cent is. En datzelfde geldt ook voor het gebruik van een chromecast. Die laatste kan je zelfs thuis helemaal gereed maken voor gebruik op de camping.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”