beste oplossing tv op de camping

Gebruikersavatar
MIFR
Berichten: 205
Lid geworden op: di 2 jun 2020 17:25

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door MIFR » zo 21 mar 2021 20:56

DV_t schreef:
zo 21 mar 2021 20:29
[re.gif]

Maar toch ga je op je buitenantenne waarschijnlijk een extra 2,4 en 5ghz netwerk broadcasten.

Op de 2,4 GHz band heeft de camping eigenlijk maar drie bruikbare kanalen en daar gaat nu straks iedere caravan met 4G router en/of travel router tussendoor lopen storen omdat ze een veld verderop niet kunnen verbinden. Kortom de hele zorgvuldig ingemeten campingwifi met niet overlappende kanalen werkt voor geen meter.
... omdat ze een veld verderop niet kunnen verbinden. Kortom de hele zorgvuldig ingemeten campingwifi...

Spreek je jezelf nu niet een beetje tegen? 🙃
Knaus Sudwind 580 QS / BMW X5 M-sport (310PK / 650NM)

FamHagebeuk
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 5 mar 2021 18:24
Locatie: Amersfoort

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door FamHagebeuk » zo 21 mar 2021 20:57

Wally schreef:En, hoe was de wifi op Terspegelt?

Vorig jaar op veld 83 slecht.

Frans
Weet ik nog niet....we gaan 30 april ...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
------
Daphne (45), Richard (45) en Pepijn(6), rijden een Ford Kuga ST benzine 150PK (2019) met daar achter een Carevelair Artica 492 (2021). Als voortent een Unico Turijn (2021).

Gebruikersavatar
Marco85
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 31 jan 2021 20:43

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door Marco85 » ma 22 mar 2021 09:24

Bedankt voor de reacties.

Ik heb zojuist een Huawei E5785 Mifi router gekocht met een 50 gb simkaart en een chromecast. Tevens heb ik een duo sim besteld die ik in juli ga overzetten naar een onbeperkt data bundel. Enige nadeel hiervan is het beperkte 5gb per dag en niet meer bereikbaar op je telefoon. (jammer dan, ben immers op vakantie)
Voor de chromecast heb ik gekozen voor het eerste model (usb stick versie) omdat ik denk / hoop dat die minder data verbruikt dan de 4k versie die ik thuis heb.
De Huawei E5785 kun je ook als extender gebruiken dus hoop hiermee eerst te proberen via de camping wifi. Mocht dat niet afdoende zijn dan schakel ik over op 4g met eventueel in de toekomst wanneer nodig een buitenantenne.
Als ik 2 uur tv kan kijken op een avond is het ook wel voldoende.

Ook heb ik nog een DVB-T ontvanger, dus als de mogelijkheid er is voor kabel tv kan ik dat altijd gebruiken.
Ford Focus Titanium Business 1.5 ecoboost 150pk 2019 - Knaus Sport 420 QD Silver Selection 2019

FamHagebeuk
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 5 mar 2021 18:24
Locatie: Amersfoort

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door FamHagebeuk » ma 22 mar 2021 09:49

Welke heb je gekocht ? Google Motorola Mifi geeft geen succes bij mij...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
------
Daphne (45), Richard (45) en Pepijn(6), rijden een Ford Kuga ST benzine 150PK (2019) met daar achter een Carevelair Artica 492 (2021). Als voortent een Unico Turijn (2021).

Gebruikersavatar
MIFR
Berichten: 205
Lid geworden op: di 2 jun 2020 17:25

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door MIFR » ma 22 mar 2021 09:57

Marco85 schreef:
ma 22 mar 2021 09:24
Bedankt voor de reacties.

Ik heb zojuist een Huawei E5785 Mifi router gekocht met een 50 gb simkaart en een chromecast. Tevens heb ik een duo sim besteld die ik in juli ga overzetten naar een onbeperkt data bundel. Enige nadeel hiervan is het beperkte 5gb per dag en niet meer bereikbaar op je telefoon. (jammer dan, ben immers op vakantie)
Voor de chromecast heb ik gekozen voor het eerste model (usb stick versie) omdat ik denk / hoop dat die minder data verbruikt dan de 4k versie die ik thuis heb.
De Huawei E5785 kun je ook als extender gebruiken dus hoop hiermee eerst te proberen via de camping wifi. Mocht dat niet afdoende zijn dan schakel ik over op 4g met eventueel in de toekomst wanneer nodig een buitenantenne.
Als ik 2 uur tv kan kijken op een avond is het ook wel voldoende.

Ook heb ik nog een DVB-T ontvanger, dus als de mogelijkheid er is voor kabel tv kan ik dat altijd gebruiken.
Ik heb een vergelijkbare MiFi router van Huawei. Om het dataverbruik in beetje binnen de perken te houden (3 kids iPad / YouTube) heb ik op de router de bandbreedte per device beperkt.

Meer info: https://consumer.huawei.com/za/support/ ... s00275332/

Hiermee kun je dus zelf de beschikbare bandbreedte voor je ChromeCast instellen waardoor je je dataverbruik beter in de hand houd.
Knaus Sudwind 580 QS / BMW X5 M-sport (310PK / 650NM)

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door DV_t » ma 22 mar 2021 10:15

MIFR schreef:
zo 21 mar 2021 20:56
DV_t schreef:
zo 21 mar 2021 20:29
[re.gif]

Maar toch ga je op je buitenantenne waarschijnlijk een extra 2,4 en 5ghz netwerk broadcasten.

Op de 2,4 GHz band heeft de camping eigenlijk maar drie bruikbare kanalen en daar gaat nu straks iedere caravan met 4G router en/of travel router tussendoor lopen storen omdat ze een veld verderop niet kunnen verbinden. Kortom de hele zorgvuldig ingemeten campingwifi met niet overlappende kanalen werkt voor geen meter.
... omdat ze een veld verderop niet kunnen verbinden. Kortom de hele zorgvuldig ingemeten campingwifi...

Spreek je jezelf nu niet een beetje tegen? 🙃
Nee niet echt. Eerder lees ik dat er gezegd wordt dat de kinderen een veld verderop nog kunnen verbinden op de router van de caravan en dat ze daar dan lekker met de tablet kunnen spelen.

Normaal gesproken moet een Wifi netwerk zorgvuldig gepland worden en vooral op de 2,4GHZ band heb je maar 3 beschikbare kanalen die elkaar niet overlappen. Dat zijn 1, 6 en 11. In een zorgvuldig geplande omgeving wordt er gezorgd dat de access points die bijvoorbeeld op kanaal 6 zitten, elkaar niet kunnen zien (verstoren). Nu gaan "wij" allemaal routers met versterking op de antennes aan de caravan hangen waardoor deze drie kanalen verstoord kunnen worden. Of nog erger, we laten de router zelf een kanaal uitzoeken. Als dit bijvoorbeeld kanaal 3 is, dan hebben de access points op kanaal 1 en op 6 hier last van!

In de caravan heb je zelf eigenlijk maar 5-10 meter bereik nodig. Maar we gaan spullen ophangen die over de halve camping te ontvangen zijn. Het nadeel hiervan is dat verder iedereen een mindere ervaring op het netwerk heeft.

Het beste wifi netwerk is een netwerk met meerdere Access points die geen last hebben van elkaar en zo min mogelijk vermogen uitzenden. Daarom zie je nu ook thuis bijvoorbeeld al veel Mesh netwerken. Dus meerdere antennes (access points) binnen je eigen huis. Waarom is dit nu nodig en 10 jaar geleden niet? Juist omdat de routers van jouw buren ook allemaal lopen te schreeuwen (uitzenden op meerdere frequenties op vol vermogen).

Gebruikersavatar
MIFR
Berichten: 205
Lid geworden op: di 2 jun 2020 17:25

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door MIFR » ma 22 mar 2021 12:33

[re.gif]

Je kunt een WiFI netwerk niet plannen, daar is de 2,4GHZ frequentie veel te druk en te dynamisch voor. De 2,4 GHz frequentie is gewoon een frequentie afvalputje. WiFi, bluetooth, babyfoon’s, domotica, speelgoed, headsets, beveiligingscamera's etc… alles wat draadloos is vliegt over deze frequentie. Je kunt niet plannen welk apparaat op welk tijdstip aangaat en hoeveel bandbreedte deze op een bepaalde frequentiegaat gebruiken. Als je een FATSOENLIJKE router hebt, kun je deze veel beter zelf het kanaal laten kiezen op basis van het lokale frequentiegebruik.

Met een APP kijken welk kanalen “rustig” zijn heb je niets aan. Kanaal 1 kan overdag rustig zijn, tot dat de buren s‘ avonds de babyfoon aanzetten en de frequentie helemaal volstoppen. Dan is het fijn als je router dit automatisch detecteert en van frequentie wisselt.

Kijken hoeveel netwerken er op een bepaald kanaal zitten heb je ook niets aan. Als er 10 bejaardenwoningen op b.v. kanaal 1 zitten, en 1 jeugdsoos op kanaal 11, dan zit je toch echt beter op kanaal 1. Het gaat om de beschikbare bandbreedte op de frequentie, niet om het aantal routers wat een bepaald kanaal gebruiken.

Netwerken die met weining vermogen uitzenden versterken het onstaan van package loss. Als ik jou niet versta omdat jij loopt te fluisteren en ik daardoor continue aan jou moet vragen "kun je dat eens herhalen", daarmee maak je het alleen maar drukker op de 2,4GHZ frequentie. Je moet gewoon duidelijk praten/zenden op een normaal vermogen.
Knaus Sudwind 580 QS / BMW X5 M-sport (310PK / 650NM)

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door DV_t » ma 22 mar 2021 12:44

Eigenlijk zeg je dus dat bedrijven die Wifi survey's en planningen doen hier beter mee kunnen stoppen omdat het niet te plannen valt? scratch.gif

Bedrijven, gebouwen en campings worden zorgvuldig ingemeten en door middel van een controller in signaalsterkte aangepast. Daarom is het ook niet wenselijk dat er rogue access points binnen deze omgeving zijn/komen.

Het maakt dus voor die tablet niet uit of hij op de caravan verbinding of de campingwifi. Ook niet of jouw travel router op de campingwifi verbind of jouw tablet. Maar wel dat jouw travel router een nieuw wifi signaal gaat uitzenden wat andere access points stoort.

Als je zorgt dat je dat je dat signaal netjes rondom je caravan houdt is het ook geen probleem maar wel dat die dingen default op maximaal staan te schreeuwen.

In jouw vergelijking: Het is niet erg als mensen allemaal een eigen gesprek op normaal volume bij hun eigen caravan voeren. Maar als iedereen vanuit hun caravan over de camping gaat schreeuwen dan heb je last van verstoring.

Gebruikersavatar
MIFR
Berichten: 205
Lid geworden op: di 2 jun 2020 17:25

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door MIFR » ma 22 mar 2021 13:21

Eigenlijk zeg je dus dat bedrijven die Wifi survey's en planningen doen hier beter mee kunnen stoppen omdat het niet te plannen valt?
Nee, dat zeg ik niet, misschien lees jij dat, daar kan ik niets aan veranderen, daarvoor moet je ergens anders zijn awhoea.gif
Plannen op signaalsterkte? Prima.. Plannen op drukte op een frequentie? In een afgeschermd kantoorgebouw misschien, daarbuiten, geen beginnen aan...

Bedrijven, gebouwen en campings worden zorgvuldig ingemeten en door middel van een controller in signaalsterkte aangepast. Daarom is het ook niet wenselijk dat er rogue access points binnen deze omgeving zijn/komen.
Je hebt het weer over signaalsterkte, mijn verhaal gaat over beschikbare bandbreedte op een bepaalde frequentie. Niet hoe hard iemand roept, maar hoeveel mensen er door elkaar praten.
Knaus Sudwind 580 QS / BMW X5 M-sport (310PK / 650NM)

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door Hans1954 » ma 22 mar 2021 20:18

Een mifi met een Duo-Sim van T-Mobile is een slecht idee in combinatie met een Go-Unlimited. Gaat niet werken. T-Mobile kent het product "MB delen", maar dat is uitgeschakeld voor het Go-abonnement. Dit om misbruik te voorkomen. Van andere providers weet ik niet hoe ze hier mee omgaan.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Jeroent83
Berichten: 688
Lid geworden op: di 6 jan 2015 08:14
Locatie: Venray

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door Jeroent83 » di 4 mei 2021 21:39

FamHagebeuk schreef:
za 20 mar 2021 21:31
Momenteel zijn wij in blijde verwachting van onze nieuwe caravan. Uit ervaring van eerdere vakantie met de caravan, is het bereik van WiFi en 4g niet altijd even goed op de iPad of telefoon. Met name in de caravan maar ook vaak voor de tent is het niet geweldig. Daarom ben ik op zoek naar een soort gelijke oplossing. Dit klinkt als een perfect oplossing. Mag ik een paar vragen stellen over jouw setup?

- heb je het apparaat met de standaard antennes in gebruik?
- waar heb je hem gemonteerd?
- heb je inderdaad beter bereik over de WiFi dan met je telefoon?
- zijn er nog additionele tips?
Sorry ik had je vragen gemist, maar bij deze alsnog;

- heb je het apparaat met de standaard antennes in gebruik?
Ik heb nu nog de standaard antennes, maar wel de planning voor de externe antenne.
- waar heb je hem gemonteerd?
Hij zit direct achter de tv in de hangkast.
- heb je inderdaad beter bereik over de WiFi dan met je telefoon?
Ja, dat wel maar met externe antennes zou dit nog beter zijn.
- zijn er nog additionele tips?
Qua configuratie, ik zit zelf in de IT, dus kom er wel uit. Maar het kan de eerste keer wat ingewikkeld zijn.
BMW 340i Touring + Adria Adora 613 UT

Mariandel
Berichten: 436
Lid geworden op: wo 30 dec 2015 11:04
Locatie: Midden-Limburg

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door Mariandel » di 20 jul 2021 10:25

Jan van Vijven schreef:
wo 3 feb 2021 10:43
Ik gebruik deze, werkt perfect.
Niet automatisch maar makkelijk.

https://travel-vision.com/Home/travel-vision-smartfind/


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
@Jan van Vijven:
Heb jij misschien nog een Europa overzicht pagina wat betreft de LNB skew instellingen van de Astra 3.
Ik zag dat jij ook de Travelvison SmartFind hebt.
gr. Mariandel.
Hyundai Tucson 2.0 | Burstner Belcanto 455TS 2007 | Hypercamp Prestige Mover 2015

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

beste oplossing tv op de camping

Bericht door Jan van Vijven » di 20 jul 2021 10:38

Vast wel…
Maar ik ben voorlopig gestopt met kamperen en de hele inboedel ligt ver weg gestopt, is dus niet eenvoudig om dit even op te zoeken.

Stuur even een mailtje naar Werkendam, daar zit de bouwer/ontwerper van dat spul, die kunnen je vast wel een kopie geven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door iemand » di 20 jul 2021 16:16

zie het mooie stukje van de satellietclub De Transponder uit Apeldoorn
op blz 6

https://www.detransponder.nl/wp-content ... en-lnb.pdf

of dit verhaal
https://www.bgb.nl/downloads/EISS%2520Astra3.pdf

of deze
https://www.canaldigitaal.nl/blog/posts ... hten-tips/

en als laatste deze
https://www.zwiebelfam.nl/skew-wat-is-dat/
met een mooi plaatje
Afbeelding

maar daar ontbreekt de footprint... waar kun je Astra 3 ontvangen
footprint-astra3-tva.jpg
veel leesplezier .... thumbup.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Mariandel
Berichten: 436
Lid geworden op: wo 30 dec 2015 11:04
Locatie: Midden-Limburg

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door Mariandel » di 20 jul 2021 17:17

@iemand,
Perfect, daar kan ik wat mee!!
Bedankt aflower.gif
Hyundai Tucson 2.0 | Burstner Belcanto 455TS 2007 | Hypercamp Prestige Mover 2015

daniel1975
Berichten: 530
Lid geworden op: za 11 jan 2020 14:08

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door daniel1975 » di 17 aug 2021 18:49

Even dit topic kapen: kun je geen wifi routertje pakken die niet op de camping wifi is gekoppelt, maar aan de hotspot van je telefoon?
Ik zoek ook nog iets om op de slecht-wifi campings toch tv te kunnen kijken. De ziggogo app werkt prima op mijn telefoon, maar doe moet nog naar de TV toe.
Te tv koppelen aan de iphone via hotspot werkt niet.

bootjohn52
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 18 aug 2021 13:27

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door bootjohn52 » wo 18 aug 2021 14:10

Wat kost het per GB om tv te kijken via een wifi-router?

Reizigers

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door Reizigers » wo 18 aug 2021 15:44

daniel1975 schreef:
di 17 aug 2021 18:49
Even dit topic kapen: kun je geen wifi routertje pakken die niet op de camping wifi is gekoppelt, maar aan de hotspot van je telefoon?
Ik zoek ook nog iets om op de slecht-wifi campings toch tv te kunnen kijken. De ziggogo app werkt prima op mijn telefoon, maar doe moet nog naar de TV toe.
Te tv koppelen aan de iphone via hotspot werkt niet.
GSM als hotspot gebruiken, koppelen aan je tablet, tablet streamen naar Chromecast.
Doe ik al jaren zo. Schotel allang weggedaan.
Heb je geen Chromecast en tablet kan je ook je GSM met een lightning kabeltje aan de TV koppelen.
Maar werkt niet altijd even perfect.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door Morgoth » wo 18 aug 2021 15:46

[re.gif] [re.gif]
Veel. Ik was halverwege de F1 race door mijn bundel heen. Bovendien kun je niet eenvoudig een wifi router aan je telefoon hangen. Wat wel kan is een Lightning naar HDMI kabeltje kopen. Wel origineel Apple want alleen die werken bij het streamen. Maar een schotel is het allereenvoudigst.
Laatst gewijzigd door Morgoth op wo 18 aug 2021 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Reizigers

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door Reizigers » wo 18 aug 2021 16:22

Overigens als je een app gebruikt, Ziggo of Netflix of wat ook.
Zet de app bij instellingen op de lichtste kwaliteit.
Gebruikt hij veel minder data en je merkt er op de TV in de caravan/camper niets van.
Wij kijken iedere morgen het nieuws even en ‘s avonds vaak, zo niet elke avond, Ziggo of Netflix.
Redden we makkelijk zonder camping WiFi.

Gebruikersavatar
Marco85
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 31 jan 2021 20:43

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door Marco85 » wo 18 aug 2021 18:48

Ik heb met de telefoon onbeperkt internet en een duoSim aangevraagd.
Ik doe de 2e simkaart in een mifirouter, zet mijn telefoon in vliegtuigmodus en dan kijk ik via de chromecast en mifirouter. De mifirouter kun je ook als extensief gebruiken, dus bij goede camping WiFi kan je daarmee kijken.
Dit werkt bij mij echt perfect. Via 4g kijken kost zo’n beetje
1 tot 1,5 gb per uur. Na de 5gb per dag (limiet kpn) stuur je een sms en krijg je er weer 2gb bij. Sms versturen tijdens tv kijken en het beeld valt niet weg blij.gif blij.gif
Ford Focus Titanium Business 1.5 ecoboost 150pk 2019 - Knaus Sport 420 QD Silver Selection 2019

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door ArnoM » wo 18 aug 2021 18:53

[re.gif]
Telefoon op vliegtuigmodus is niet nodig hoor, bij mij tenminste niet.
Duo sim is alleen data, maar ik heb wel altijd een reserve telefoon bij me, als het nodig mocht zijn bel ik met Vodafone en laat de simkaart die ik in de router gebruik zo instellen dat hij niet meer alleen data is maar ook kan bellen.

Ik lees veel opmerkingen over hotspot maken met je telefoon.
Ik heb het wel eens getest, stabiliteit en snelheid is via een goede router veel beter dan via de hotspot van mijn telefoon (Samsung S20+).
Wat het beste werkt voor mij is de telefoon op internet via de router en dan streamen vanaf de telefoon via Chromecast.
Dat werkt veel beter en stabieler dan TV kijken op mijn laptop die op dezelfde router is verbonden.

Waarom telefoon op de router?
Deze router staat tegen het raam van mijn hut aan boord of in de caravan, die router heeft dan een beter signaal dan de telefoon die ergens anders in die hut/caravan niet direct tegen het raam staat, dat verschil is aanzienlijk.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

daniel1975
Berichten: 530
Lid geworden op: za 11 jan 2020 14:08

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door daniel1975 » wo 18 aug 2021 19:33

Reizigers schreef:
wo 18 aug 2021 15:44
daniel1975 schreef:
di 17 aug 2021 18:49
Even dit topic kapen: kun je geen wifi routertje pakken die niet op de camping wifi is gekoppelt, maar aan de hotspot van je telefoon?
Ik zoek ook nog iets om op de slecht-wifi campings toch tv te kunnen kijken. De ziggogo app werkt prima op mijn telefoon, maar doe moet nog naar de TV toe.
Te tv koppelen aan de iphone via hotspot werkt niet.
GSM als hotspot gebruiken, koppelen aan je tablet, tablet streamen naar Chromecast.
Doe ik al jaren zo. Schotel allang weggedaan.
Heb je geen Chromecast en tablet kan je ook je GSM met een lightning kabeltje aan de TV koppelen.
Maar werkt niet altijd even perfect.
Gebruik je dan geen dubbele data?
Ik heb 2 iphones ter beschikking; gebruik ik dan alleen de data van de foon waar de ziggo app op staat of ook databundel van de andere telefoon die als hotspot fungeert?

En kan ik met een Lightning kabeltje alle zenders doorzetten?

EDIT: laat maar. De prutsers van ziggo hebben geblokkeerd dat je middels een kabeltje naar tv kun zenden.

Gebruikersavatar
Marco85
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 31 jan 2021 20:43

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door Marco85 » wo 18 aug 2021 19:46

[re.gif] ik heb ook de originele Apple lightning naar HDMI kabel en kan daarmee alleen naar NPO 1,2 en 3 kijken met KPN iTV opnemen en terugkijken gaat wel.

Ik kan bij KPN niet beide (duo) simkaarten gelijktijdig gebruiken. Dan moet er 1 in de vliegtuigmodus
Ford Focus Titanium Business 1.5 ecoboost 150pk 2019 - Knaus Sport 420 QD Silver Selection 2019

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: beste oplossing tv op de camping

Bericht door Niels83 » wo 18 aug 2021 19:52

Ik denk dat als je veel tv wil kijken in binnen en buitenland je het beste een schotel kunt aanschaffen.

Als je kpn internet en tv hebt, en je blijft in NL dan is digitenne volgens mij een goede keuze.

Sta ja vast op 1 camping kun je mogelijk de kabel van de camping gebruiken.

Wil je alleen film kunnen kijken dan is downloaden via bijvoorbeeld Netflix en afspelen via een kabel naar je laptop imo het beste.

Dagelijks naar het nieuws kijken zou ik doen via een tablet op de wifi of telefoon data.

Voor ieder gebruik is een andere oplossing de beste..

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”