International sim

Powerman

International sim

Bericht door Powerman » zo 3 jan 2021 14:30

Tijdens onze vakanties in binnen- en buitenland hebben wij graag de beschikking over een goede tv ontvangst. Wij hebben daarvoor gekozen voor een 4G mifi verbinding, gekoppeld aan een chromecast, zodat we we op de gewone smart tv, kunnen kijken waar en wanneer we willen. Probleem is alleen, dat er maar weinig providers zijn, die een maandelijks opzegbare unlimited data simcard aanbieden. Bovendien wordt je verbindingssnelheid na 5 gb verbruik per dag dan dusdanig afgeknepen, dat je tv kijken verder wel kunt vergeten. Daarom ben ik op zoek gegaan naar alternatieven. Bij International sim, kun je prepaid simcards bestellen met voldoende internetsnelheid. 100 gb voor Frankrijk kost €99 en is 3 maanden geldig. Het lijkt mij wel een oplossing, maar ik heb er geen ervaring mee. Wie heeft er ervaring mee opgedaan en werkt het in de praktijk naar behoren? Ik bedoel, zonder dat de snelheid wordt afgeknepen? Een andere mogelijkheid is wellicht een simcard met een 097 nummer ipv een 06 nummer. (Bedoeld voor machine to machine communicatie) Heeft iemand daar ervaring mee?
Dit is de site van International sim.
https://www.internationalsim.nl/sim-kaarten

workel

Re: International sim

Bericht door workel » zo 3 jan 2021 14:39

Reactieopvoorgaandebericht
Problematiek is bij de huidige abonnementen data geknepen word in het buitenland of max. dag verbruik dat is bij KPN, VF en T-M zo daar doe je niets aan. Denk dat de internationale sim een prima alternatief is, moet je wel zeker weten dat deze sim niet geknepen gaat worden, dan heb je er nog niets aan.
Ik zo ze ff vragen of de data ook geknepen word en of deze in een mifi router gebruikt mag worden. Staat niet in de algemene voorwaarden.

Heb zelf nog 3 oude KPN abonnementen vanaf 2018 contractsvrij en die mogen allemaal 50 GB data verbruiken in het buitenland, hiermee kijken wij TV metname F1 en voetbal, afgelopen zomer in 3 weken, 140 GB verbruikt.

Powerman

Re: International sim

Bericht door Powerman » zo 3 jan 2021 14:50

Ik had een maandelijks opzegbare kpn onbeperkt simkaart, maar omdat dat een 06 nummer is mag ik die eigenlijk niet in een mifi router gebruiken. En idd, wordt de snelheid geknepen, zodra je 5gb op een dag hebt gebruikt. Na een film of een voetbalwedstrijd, heb je dat vaak al bereikt. Dus de hamvraag voor mij is, of de prepaid sim van International sim wordt afgeknepen of niet. Ik ga ze maar eens bellen.

Abve
Berichten: 580
Lid geworden op: do 6 aug 2020 13:35

Re: International sim

Bericht door Abve » zo 3 jan 2021 15:45

Ik heb ook een Mifi en maak gebruik van een simcard van ‘ Keepgo’.
Google daar maar eens op, als je belang hebt.
Niet het goedkoopste denk ik, maar wel heel gemakkelijk.
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.

[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]

.

Powerman

Re: International sim

Bericht door Powerman » zo 3 jan 2021 15:49

[re.gif] Dank voor de tip! Kun je "onbeperkt" tv kijken met die sim?

workel

Re: International sim

Bericht door workel » zo 3 jan 2021 15:55

[re.gif]
Ga er maar vanuit van niet.

Abve
Berichten: 580
Lid geworden op: do 6 aug 2020 13:35

Re: International sim

Bericht door Abve » zo 3 jan 2021 17:19

Citrocar schreef:
zo 3 jan 2021 15:49
[re.gif] Dank voor de tip! Kun je "onbeperkt" tv kijken met die sim?
Dat weet ik niet.
In de caravan gebruiken wij nl. geen tv, hooguit kijken we een specifiek programma via de IPad en dat gaat uiteraard via de Mifi.
Maar als je googled moet je een antwoord vinden, lijkt mij.
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.

[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]

.

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: International sim

Bericht door 4Motion » zo 3 jan 2021 20:32

Wij kopen, indien nodig, een lokale prepaid simkaart voor in de router. Werkt naar mijn aanvoelingen altijd het beste, en geen onverwachte kosten.
In Kroatië alvast fantastisch: daar koop je unlimited data voor 7 dagen voor een prikje.

Handige site om te bepalen welke sim je lokaal het beste koopt:
https://prepaid-data-sim-card.fandom.co ... _with_data
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

workel

Re: International sim

Bericht door workel » ma 4 jan 2021 11:15

[re.gif]
Denk dat dat een prima oplossing is als de camping Wifi niet al te best is.
Topic starter wil TV kijken en dat gaat met een data sim die je in je vakantie land koopt niet werken, snelheid is vaak te laag of na 1GB/2GB geknepen, Avondje TV kijken zal toch snel tussen de 5/8GB per avond zijn verwacht ik.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: International sim

Bericht door Micky » ma 4 jan 2021 11:28

RE.gif

Op veel plaatsen werkt dat gewoon hoor je koopt immers een bundel en zolang die niet op is werkt het lijkt me, wij kijken veel TV maar dan wel met onze Nederlandse simkaarten.


Verzonden vanaf mijn iPhone 11 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: International sim

Bericht door Ab » ma 4 jan 2021 12:29

Ik weet niet hoe het in Europa geregeld is.
2 jaar geleden was ik in Canada, met vrienden.
Die hadden een mifi meegenomen met de bedoeling er een plaatselijke simkaart in te kopen.
Simkaarten zat, maar mifi ho maar, niet mogelijk.
In Europa is het misschien wel te doen, geen ervaring mee.
Afgelopen september wel af en toe via Ziggo go wat tv gekeken op mijn smartphone in Frankrijk, gewoon uit mijn bundel met 4 G.
Normaal gesproken gebruiken we de schotel, dat werkt overal, behalve in de schaduw.. knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: International sim

Bericht door mrbullmastiff » ma 4 jan 2021 17:33

Ik gebruik al verschillende jaren een Mifi router, werkte tot op heden overal waar we waren perfect.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Powerman

Re: International sim

Bericht door Powerman » ma 18 jan 2021 17:24

[re.gif] Gebruik je de mifi router ook om tv te kijken, of alleen voor internet? Ik heb een TP Link router en internetten gaat probleemloos, ook via chromecast naar de tv streamen van Ziggo go, lukt prima, maar ik loop tegen het afknijpen van de snelheid aan door KPN. Vandaar mijn vraag, of iemand ervaringen heeft met op deze manier tv kjjken en een simkaart, waar die snelheid niet wordt geknepen nadat je 5 gb hebt verbruikt.

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: International sim

Bericht door mrbullmastiff » wo 20 jan 2021 17:12

In principe gebruik ik de mifi alleen voor internet en vergaderingen via WebEx en Teams.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: International sim

Bericht door ArnoM » wo 20 jan 2021 18:36

[re.gif] [re.gif]
Ik gebruik mijn netgear router voor 95% in het buitenland met zeker 60 tot 100+ GB/maand hoofdzakelijk voor Ziggo Go, zonder afknijpen van snelheid na een x aantal GB's.
Over het algemeen werkt het goed, uiteraard afhankelijk van de sterkte van het signaal op de plaats waar je dan bent.
Voor mij op de Rijn is het hoofdzakelijk ten zuiden van Straatsburg nagenoeg onmogelijk om fatsoenlijk TV te kijken.
Maar het werkt bij mij dus goed zonder een knijpen van snelheid te ervaren.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Powerman

Re: International sim

Bericht door Powerman » vr 29 jan 2021 14:09

[re.gif] kun je daar iets meer over vertellen? Is dat een mifi router met simcard en welke sim gebruik je dan? Of is het een wifi router, die de camping wifi versterkt?

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: International sim

Bericht door Morgoth » vr 29 jan 2021 14:39

Arno vaart. Dus geen camping Wifi.

Je kunt een schotel met een goedkoop Sky-DSL abonnement nemen. Internet via de schotel. Geen datalimiet en overal internet, ook zonder 4G ontvangst. Nadeel: Download is prima maar wel hoge pingtijden waardoor het internetten alsnog niet heel snel gaat. Maar Netflix gaat vanwege de hoge buffercapaciteit wel goed. Ziggo-go en dergelijke apps gaan vanwege de geringere buffer helaas iets minder en heb je af en toe een zandloper.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: International sim

Bericht door ArnoM » vr 29 jan 2021 14:46

Dit is een Netgear Nighthawk M2 4G+ router met een duo simcard erin.
Gewoon op hetzelfde abo als mijn telefoon.
Het is echter wel een oud bestaand abo, Red Pro Elite van Vodafone, origineel 75 GB in heel Europa welke verdubbeld wordt als je ook Ziggo klant bent.
In ieder geval een stuk beter dan welk huidig abo dan ook want die komen niet boven 25 GB voor Europa uit.
Ik ben het iig nog niet tegen gekomen.
Maar ik heb ruimschoots voldoende aan 150 GB.
Uiteraard afhankelijk van de sterkte van het netwerk maar geen gezeik over Fair use policy en knijpen van snelheid enzo.

Nu nog 38,3 GB over, dus bijna 112 GB verbruikt waarvan zeker 105 GB in het buitenland.

Afbeelding

Dit is een serieus snelle 4G+ router met een grote accu die het bij mij zeker een uur of 10/12 uur uithoud afhankelijk of hij veel netwerk moet zoeken.

Afbeelding
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

intsim

Re: International sim

Bericht door intsim » wo 26 mei 2021 07:06

Wellicht een verduidelijking in het hele verhaal van SIM kaarten:

Het grote verschil tussen een SIM kaart van je eigen provider en een Roaming SIM kaart of een Lokale SIM kaart is vaak het buitenlandse netwerk. Waar je eigen provider veelal maar met 1 provider in het buitenland afspraken heeft (de goedkoopste) heeft ondersteunt een Roaming SIM kaart vaak meerdere providers en kiest automatisch het netwerk met het sterkste signaal. Uiteindelijk wil je eigen provider zo goedkoop mogelijk uit zijn voor je buitenlandse verbruik. Resultaat is bijna altijd dat je met je eigen provider geen prioriteit in het netwerk krijgt en dus veelal een tragere verbinding of je bundel na een X aantal MB’s geknepen wordt.
Roaming SIM kaarten & M2M Sim kaarten houden hier geen rekening mee. Deze SIM kaarten zijn er juist voor bedoelt om een goede dekking te hebben in meerdere landen en een goede snelheid te garanderen. Met deze SIM kaarten wordt ook niet gestunt zoals enkele budget providers zoals 10GB voor 10 euro. Deze aanbiedingen dekken namelijk de kosten niet. Providers gokken op ongebruikte data en weinig gebruik in het buitenland.
Lokale SIM kaarten geven naast roaming sim kaarten vaak betere service/snelheid dan je eigen SIM kaart. Enige nadeel die een lokale SIM kaart kan hebben is dat veel landen een registratieplicht met ID hebben voor SIM kaarten (denk aan Frankrijk, Italie, Duitsland)

Probeer zelf eens een download (speedtest) met je eigen provider eens in het buitenland. Vaak geeft je telefoon of Mifi wel een 4G signaaltje aan, maar behaalt de speedtest een schamele 3G download snelheid.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: International sim

Bericht door Hans1954 » wo 26 mei 2021 09:12

Als ik de prijs van zo'n kaart bekijk, vind ik dat poepduur. Ik hen onbeperkt van T-Mobile voor 25 per maand in Nederland. In de EU heb ik 21 GB per maand. Lijkt leuk maar mijn ervaring is dat ook onbeperkte- of grote databundels getroffen worden door afspraken van providers. En T-Mobile NL had met T-Mobile HR een afspraak om de 4G snelheid te beperken. En dan denk je alles voor elkaar te hebben, en dan is het nog ruk. Ik zou voor de kosten toch eens naar Canal Digitaal kijken.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: International sim

Bericht door Micky » wo 26 mei 2021 09:17

intsim schreef:
wo 26 mei 2021 07:06
Wellicht een verduidelijking in het hele verhaal van SIM kaarten:

Het grote verschil tussen een SIM kaart van je eigen provider en een Roaming SIM kaart of een Lokale SIM kaart is vaak het buitenlandse netwerk. Waar je eigen provider veelal maar met 1 provider in het buitenland afspraken heeft (de goedkoopste) heeft ondersteunt een Roaming SIM kaart vaak meerdere providers en kiest automatisch het netwerk met het sterkste signaal.
Vreemd, ik heb dat nooit, ik kan altijd gewoon uit de verschillende netwerken kiezen in het buitenland, zowel met mijn E-SIM van Vodafone als met de gewone SIM van KPN die in mijn toestel zitten.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: International sim

Bericht door ArnoM » wo 26 mei 2021 10:29

Ik ook niet.
In Duitsland haast nooit nodig maar in het Franse grensgebied tussen Lauterbourg en Basel heel vaak.
Meestal zet ik het netwerk vast op Bouygues anders is de telefoon constant aan het heen en weer zoeken en verbinden tussen verschillende Duitse en Franse netwerken.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Henri Berends
Berichten: 1110
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: International sim

Bericht door Henri Berends » vr 25 jun 2021 23:17

Hebben jullie suggesties voor een prepaid sim voor gebruik in Italië? Zag een aankondiging van provider TIM 15Gb voor 20 euro geldigheid 30 dagen. 4G netwerk met een goede landelijke dekking.
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

fabricsman
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 15 aug 2021 19:44

Re: International sim

Bericht door fabricsman » di 17 aug 2021 11:39

Henri Berends schreef:
vr 25 jun 2021 23:17
Hebben jullie suggesties voor een prepaid sim voor gebruik in Italië? Zag een aankondiging van provider TIM 15Gb voor 20 euro geldigheid 30 dagen. 4G netwerk met een goede landelijke dekking.
Waarschijnlijk nu te laat maar je kan eens naar wind.it kijken

https://www.windtre.it/offerte-internet ... -200-giga/

Ik denk dat dit een prima aanbieding is en volgens mij is hun netwerk ook goed.

Henri Berends
Berichten: 1110
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: International sim

Bericht door Henri Berends » di 17 aug 2021 16:02

[re.gif]
Nee hoor niet te laat.
Zo te zien een scherpe prijs. Maar zal wel de voorwaarden goed lezen.
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”