Wifi via WAVLINK

Plaats reactie
Rogu53
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 29 jul 2020 13:43

Wifi via WAVLINK

Bericht door Rogu53 » za 17 okt 2020 17:10

Ik heb wat rondgekeken om te zien wat voor Wifi oplossingen er zijn, de meest voorkomende is de Camp Pro 2. Hoorde van iemand dat je dat voor rond de €90 kon aanschaffen. De prijzen welke ik tegenkom zijn echter €139.
Ik hobby graag en hou wel van een uitdaging en ben op zoek gegaan naar een andere oplossing en kwam terecht bij de Wavlink ac600 range extender. Deze via aliexpress aangeschaft. Voor buiten de caravan een prima oplossing. In de caravan, zeker met gesloten deur en zonwering heb je een slechte ontvangst. Daarom gezocht naar een router voor binnen. Ook daarvoor kwam ik terecht bij aliexpress en heb daar een Kuwfi We826 gekozen, deze ondersteund alleen wifi maar van hetzelfde merk heb je ook een uitvoering waar je een simcard in kan plaatsen waardoor je via 3G/4G kan internetten voor het geval er geen wifi aanwezig is. Het is een kleine router die je makkelijk onder een zitting wegwerkt.
Ik heb voor alleen wifi gekozen.
De Wavlink gebruik ik om het wifisignaal op te vangen en deze stuurt het signaal draadloos door zodat je rondom de caravan daarop kan inloggen. Met een netwerkkabel is de Wavlink verbonden met de de router welke binnen staat.
Kosten: € 35 voor de wavlink en €28 voor de router.
De spullen heb ik thuis getest waarbij de Wavlink contact maakt met de thuisrouter, te vergelijken met de wifi op de camping. De We826 router aangesloten en verbinding laten maken met de Wavlink. Daarna met m'n tablet ingelogd op zowel de Wavlink en de We826. Ik heb ziggo go geprobeerd en de ontvangst was perfect. Met de Wifianalyzer app gekeken naar het signaal. De thuisrouter geeft -58 dBm, zowel de Wavlink en de We826 geven - 40 dBm aan, het signaal wordt dus versterkt.
Zoals gezegd is dit een test welke thuis is gedaan maar ik heb er vertrouwen in dat het op de camping ook gaat werken.

Ralf
Berichten: 1226
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: Wifi via WAVLINK

Bericht door Ralf » ma 19 okt 2020 13:18

Als je lekker ouderwets kan inloggen op een netwerk dan is dat mooi .
je ziet alleen steeds vaker dat er een vang pagina is die je alleen met je browser kan openen waarna je da neen ww invoert en daarmee aan de wifi zit .
daar lukt het dan ook niet . Gaat het dan nog op de andere manier netwerk zoeken inloggen klaar . dan is er al het probleem dat de halve camping dit doet en daardoor het netwerk snel overbelast is . of dat in de camping router een aantal dingen zijn uitgezet waaronder streamen . Het blijft een onzekere factoor .
mijn inziens is een eigen wifi netwerk met een 4g antenne en router de beste oplossing . Ik zie regelmatig mensen hun eerste uren op de camping verkl%$##@#ten aan een wifi netwerk wat niet lekker werkt allerlei capriolen om de r36 antenne zo hoog mogelijk een een boom te planten .
dus geef mij maar eengoede antenne op het dak in combinatie met een 4 g en wifi en een app dan koop ik bij de plaatselijk sigarenboer mijn gigabites inhet land waar ik ben .
gr ralf
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wifi via WAVLINK

Bericht door Chris » ma 19 okt 2020 13:26

RE.gif
Bijna klaar idd zo Ralf.
Bijna, want in NL heb je overal een best goede 4G dekking maar hoe zuidelijker of oostelijker je komt hoe minder dat wordt.
Op "onze" camping in Sp ben ik happy met een 3G ontvangst. Maar zelfs dat is idd beter dan de dure camping WiFi die per tijdseenheden gaat..en super traag ook nog is.

Rookwolk signalen denk ik..

Ik heb dan ook mijn R36 het compleet met Tube U verkocht...
Gekloot elke keer weer.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Ralf
Berichten: 1226
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: Wifi via WAVLINK

Bericht door Ralf » di 20 okt 2020 13:52

mischien hier eens naar kijken
antenne is ca 3 x zo sterk dan je telefoon antenne en omdat je een plaatselijk simkaartje er in kan stoppen heb je normaal gesproken altijd maximaal ontvangst
word vast gemonteerd en kan je bedienen met een app
https://www.caravanandcamperparts.nl/te ... en-of.html

stuur een bptje en ikmaak een mooie prijs speciaal voor forum leden

gr ralf
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”