Radio cd speler

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ronald Jan
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 30 jun 2019 03:02
Locatie: IJmond
Contacteer:

Radio cd speler

Bericht door Ronald Jan » vr 2 okt 2020 09:58

Hallo allemaal is er voor mijn Fendt Platin ook een radio cd speler met speakers te koop , of kan je een willekeurige aanschaffen en laten inbouwen?
Als je aan het praten bent kan je nooit horen wat een ander zegt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
JosD
Berichten: 616
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 15:57

Re: Radio cd speler

Bericht door JosD » vr 2 okt 2020 10:44

Cd speler.....wat is dat ?? De autoradio’s van tegenwoordig kun je vrij eenvoudig met je telefoon/spotify verbinden en daarmee is je muziekkeuze eindeloos zonder dat je een berg cd’s hoeft mee te nemen.
Deze kun je prima inbouwen (net als elke andere autoradio) in de Fendt.
Volkswagen Tiguan R-line 1.5 150PK 2022 - Knaus Südwind 450FU 2023

die Wilk
Berichten: 105
Lid geworden op: wo 25 mar 2020 20:41

Re: Radio cd speler

Bericht door die Wilk » vr 2 okt 2020 12:33

En zo is dat , gr Henny

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Radio cd speler

Bericht door PD » vr 2 okt 2020 12:42

Ronald Jan schreef:
vr 2 okt 2020 09:58
Hallo allemaal is er voor mijn Fendt Platin ook een radio cd speler met speakers te koop , of kan je een willekeurige aanschaffen en laten inbouwen?
Elke 12 V autoradio past. In onze Brillant zit ook een radio/cd met extra ingangen en bluetooth... de vorige eigenaar heeft er ook nog een enorme subwoofer ingebouwd dus we kunnen "dreunen" mrgreen.gif Luidsprekers hebben we zowel in de zithoek als bij het bed.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Ronald Jan
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 30 jun 2019 03:02
Locatie: IJmond
Contacteer:

Re: Radio cd speler

Bericht door Ronald Jan » vr 2 okt 2020 20:28

PD schreef:
vr 2 okt 2020 12:42
Ronald Jan schreef:
vr 2 okt 2020 09:58
Hallo allemaal is er voor mijn Fendt Platin ook een radio cd speler met speakers te koop , of kan je een willekeurige aanschaffen en laten inbouwen?
Elke 12 V autoradio past. In onze Brillant zit ook een radio/cd met extra ingangen en bluetooth... de vorige eigenaar heeft er ook nog een enorme subwoofer ingebouwd dus we kunnen "dreunen" mrgreen.gif Luidsprekers hebben we zowel in de zithoek als bij het bed.
Dat vind k perfect.
Als je aan het praten bent kan je nooit horen wat een ander zegt.
Afbeelding

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Radio cd speler

Bericht door fendtjeplatin » za 3 okt 2020 10:10

Ronald Jan schreef:
vr 2 okt 2020 09:58
Hallo allemaal is er voor mijn Fendt Platin ook een radio cd speler met speakers te koop , of kan je een willekeurige aanschaffen en laten inbouwen?
Anno 2020 zou het al een auto radio mogen zijn met Dab +.
Nu persoonlijk zou ik eerder in deze richting gaan
https://www.amazon.de/-/nl/gp/product/B ... ee11fc3acc
Dit vanwege de vele mogelijkheden , Dab+ , Spotify , internet radio , bluetooth ,
Dit in combinatie met een draadloze ikea speaker.
Gaat ge gegarandeerd plezier aan beleven dit voor weinig geld. ( thuis en in de caravan bruikbaar )
En voor de prijs moet men het niet laten.

https://www.ikea.com/us/en/cat/wi-fi-speakers-46194/
https://www.ikea.com/us/en/cat/bluetoot ... ers-46193/

Succes
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Gebruikersavatar
Ronald Jan
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 30 jun 2019 03:02
Locatie: IJmond
Contacteer:

Re: Radio cd speler

Bericht door Ronald Jan » ma 5 okt 2020 08:48

fendtjeplatin schreef:
za 3 okt 2020 10:10
Ronald Jan schreef:
vr 2 okt 2020 09:58
Hallo allemaal is er voor mijn Fendt Platin ook een radio cd speler met speakers te koop , of kan je een willekeurige aanschaffen en laten inbouwen?
Anno 2020 zou het al een auto radio mogen zijn met Dab +.
Nu persoonlijk zou ik eerder in deze richting gaan
https://www.amazon.de/-/nl/gp/product/B ... ee11fc3acc
Dit vanwege de vele mogelijkheden , Dab+ , Spotify , internet radio , bluetooth ,
Dit in combinatie met een draadloze ikea speaker.
Gaat ge gegarandeerd plezier aan beleven dit voor weinig geld. ( thuis en in de caravan bruikbaar )
En voor de prijs moet men het niet laten.

https://www.ikea.com/us/en/cat/wi-fi-speakers-46194/
https://www.ikea.com/us/en/cat/bluetoot ... ers-46193/

Succes
Dit lijkt mij de oplossing.
Als je aan het praten bent kan je nooit horen wat een ander zegt.
Afbeelding

Rikkie
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 2 okt 2017 20:44
Locatie: Ergens midden België

Re: Radio cd speler

Bericht door Rikkie » di 6 okt 2020 13:44

JosD schreef:
vr 2 okt 2020 10:44
Cd speler.....wat is dat ??
Misschien off topic maar hier wil ik toch op reageren ...
Ik heb een tijdje geleden een nieuwe wagen gekocht en daar stond zo'n hypermodern ding in ... "Android Car Play" noemde dat. Heb je geen cd-speler meer nodig zei de garagehouder. Alles wat op je smartphone staat komt ook op je autoradio.
Ja natuurlijk, en dan vertrek je op verlof en dan staat de CD die je wil horen natuurlijk niet op je smartphone.
Ook staat er zoveel op je smartphone dat je soms niet meer weet wat kiezen.
En dan dat gedoe met dat kabeltje om telkens weer je smartphone te connecteren met je auto-systeem want blijkbaar werkt dat niet via Bluetooth.
Na het verlof was ik dat zo kotsbeu dat ik gans het zaakje eruit gegooid heb en een mooi 2-Din systeem MET CD speler heb ingebouwd.
Heb een 30-tal CD's in de auto liggen en nu kan ik echt kiezen wat ik opzet.
Maar goed ... ieder zijn idee hierover.
(Ik weet dus wel wat een CD is knipoog.gif, net als vinyl platen en tape recorders)
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen ...

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Radio cd speler

Bericht door Daphne » di 6 okt 2020 13:52

RE.gif

Best zonde. Als je de tijd had genomen om vooraf een leuke vakantieplaylist te maken dan had je het systeem in de auto origineel kunnen houden.

Wij maken elk jaar een playlist voor de vakantie en zo hebben we al een hele uitgebreide collectie vakantie”cd’s”. Ook leuk voor de voorpret.
Overigens hebben we buiten Apple CarPlay ook de mogelijkheid om SD kaarten en USB sticks toe te voegen. Zoveel handiger dan je cd collectie mee te nemen en onderweg de gewilde cd te zoeken mrgreen.gif En niet te vergeten Spotify, zodat je zo’n beetje alles bij je hebt aan muziek.

@Ronald Jan, zou in ieder geval iets met DAB+ nemen, dan ben je voor jaren klaar.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Radio cd speler

Bericht door Knaus440 » di 6 okt 2020 14:20

Let wel op welke android Car system radio je koopt. De goedkope chinese aanbiedingen hebben soms rare en onverwachte beperkingen/ mogelijkheden.
De android system die bij aanschaf in onze auto zat werd ik helemaal gek van. En lastig in te stellen, update lukte niet. Een speciaal forum met gebruikers met problematiek van deze android bracht ook niet de oplossing. Ook niet hulp van een ervaren gebruiker.
Ook problemen met telefoon playlist, navigatie, interne harde schijf en muziek opnemen, etc.
Kortom, ook vervangen door ouderwetse 2 din en cd's ingebouwd.
Zag er mooi uit, met veel mogelijkheden. Oa achteruitrij camera. Maar gebruik was flut.
Was een type S160 dacht ik.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”