van Lightning naar HDMI werkt niet goed

Gebruikersavatar
Dreke
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 20 jan 2019 19:08
Locatie: Zuidlaren

Re: van Lightning naar HDMI werkt niet goed

Bericht door Dreke » do 30 jul 2020 14:47

Morgoth schreef:
do 30 jul 2020 14:23
RE.gif
Dank. De echte Apple kost €55,00. Dat is geen probleem als ik heel zeker weet dat het goed werkt. Als ik voor € 55,00 het zelfde ding krijg als ik nu heb maar dan met een heel duur appel logo erop, vind ik het zonde van het geld.
Klopt heb er ook voor betaald en die werkt.
Eriba Nova 485GL (2016), Thule 6200, Truma SER, Volvo V70-D4 (2014)

Gebruikersavatar
Tjub
Berichten: 952
Lid geworden op: zo 10 jul 2016 23:06

Re: van Lightning naar HDMI werkt niet goed

Bericht door Tjub » do 30 jul 2020 20:01

Altijd wel iets met dat fruit...
Chateau Caratt 430TMF achter Renault Kadjar Techno TCe 140

iemand
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: van Lightning naar HDMI werkt niet goed

Bericht door iemand » do 30 jul 2020 20:28

WAT werkt er dan? Graag naam v/d app erbij noemen.
Er zijn zat app's die dan wegenz rechten dan nog niet 'mogen' streamen.

Zelfs op Android.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
Dreke
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 20 jan 2019 19:08
Locatie: Zuidlaren

Re: van Lightning naar HDMI werkt niet goed

Bericht door Dreke » do 30 jul 2020 20:36

RE.gif

Het werkt met Netflix op een ipad om downloads af te spelen, daar gebruik ik m voor
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op do 30 jul 2020 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodig quoten verwijderd. Zie de spelregels van het forum m.b.t. het quoten
Eriba Nova 485GL (2016), Thule 6200, Truma SER, Volvo V70-D4 (2014)

iemand
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: van Lightning naar HDMI werkt niet goed

Bericht door iemand » do 30 jul 2020 20:56

Nos, Ziggo, Canaal Digitaal etc scratch.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
Dreke
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 20 jan 2019 19:08
Locatie: Zuidlaren

Re: van Lightning naar HDMI werkt niet goed

Bericht door Dreke » vr 31 jul 2020 08:42

iemand schreef:
do 30 jul 2020 20:56
Nos, Ziggo, Canaal Digitaal etc scratch.gif
Net even wat testjes gedaan met de apple lightning adapter

Netflix: werkt met downloads en direct streamen
Ziggo: werkt niet, wordt tegengehouden door de app. Ook opgenomen programma’s kunnen niet worden afgespeeld
Canaldigitaal: werkt niet, wel geluid geen beeld
Nl-ziet: werkt
Youtube: werkt
Eriba Nova 485GL (2016), Thule 6200, Truma SER, Volvo V70-D4 (2014)

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5777
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: van Lightning naar HDMI werkt niet goed

Bericht door Morgoth » vr 31 jul 2020 08:46

RE.gif
Top! de belangrijkste twee werken dus.

Even voor iedereen die halverwege invalt:
Ik wil in de caravan geen schotel omdat ik eigenlijk maar heel weinig live TV kijk en omdat ik al die apparatuur niet wil meeslepen. Ik vind het echter wel leuk om 's avonds nog een serie ofzo te kijken. Of het nieuws van de dag. Ik heb daarvoor Netflix en NL-Ziet op mijn telefoon en iPad. Wat ik dus wil is een computermonitor met luidsprekers in de caravan hangen waarop ik die beide apps kan streamen. Wat ik NIET wil zijn WIFI routers, ChromeCast verbindingen en HotSpots. Veel te omslachtig. Ik heb dat thuis wel maar vooral mijn vrouw loopt daar altijd mee te klungelen. Dus wat is er handiger dan een kabel? Inpluggen en kijken. Ik heb een zakelijk abonnement met een grote databundel dus als er 3G of 4G is kan ik TV kijken.

Ik heb gisteren met een Apple service punt gebeld. Ook zij verzekeren me dat ik met de officiële adapter Netflix en NL-Ziet kan streamen. Ik wilde het van hun horen omdat ik het ding dan terug kan brengen als het niet werkt.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1851
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: van Lightning naar HDMI werkt niet goed

Bericht door EricS » vr 31 jul 2020 21:29

Dit blijft soms ongrijpbare materie...
Mijn ervaringen zijn dan ook wisselend, maar een ding weet ik zeker...'live' tv kijken ( in mijn geval iTV van KPN ) op telefoon, iPad of laptop kan je niet streamen naar ander beeldscherm/projector met welk type draad-communicatie of wireless dan ook. Met Samsung kan je draadloos smartviewen naar geschikte apparaten (ideaal voor ppt), ook genoemde mirroring kan je gebruiken of allerlei type kabels. Allemaal prima voor bestanden of opgenomen media. Ik heb ook de lightning koppelstuk....ook prima voor presentaties ed. maar...live tv kijken wordt geblokkeerd (kpn/ziggo). Logisch ook....anders kan je bijv voetbal of F1 zo op groot scherm laten zien....iets met uitzend rechten :-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: van Lightning naar HDMI werkt niet goed

Bericht door Hans1954 » vr 31 jul 2020 21:40

RE.gif Zowel Ziggo als KPN zijn "Cast-baar" De in hetzelfde wifinetwerk naar een TV te streamen. Wil je dat via een wifi-net van de camping doen, dan zal je de laptop even als hotspot in moeten stellen of daarvoor een andere oplossing gebruiken. Met rechten heeft het al een poos niets meer te maken.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36127
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: van Lightning naar HDMI werkt niet goed

Bericht door Chris » vr 31 jul 2020 21:42

Ik lees alleen mee...weet hier te weinig van gewoon...geen toegevoegde waarde ..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

iemand
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: van Lightning naar HDMI werkt niet goed

Bericht door iemand » vr 31 jul 2020 22:04

Hans1954 schreef:
vr 31 jul 2020 21:40
RE.gif Zowel Ziggo als KPN zijn "Cast-baar"
Maar dan moet de app op de TV draaien ipv op je mobiel of tablet. Graag even bevestigen weenie.gif
Nadeel daarvan is dat app's op TV al snel niet meer werken omdat die niet geupdate worden.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: van Lightning naar HDMI werkt niet goed

Bericht door Hans1954 » vr 31 jul 2020 22:21

RE.gif Je speelt de app gewoon op je telefoon af. En als alles goed geïnstalleerd is komt het casticoon in beeld. En dan kan je gewon via je chromecast streamen. Soms lukt dat niet omdat je telefoon niet gelijktijdig hotspot en "cast-station kan zijn. In dat geval moet je met een tweede telefoon werken. Die tweede telefoon hoeft zelfs geen simkaart te hebben. Dus een oude volstaat. Als de app van KPN/Ziggo/Canal Digitaal er maar op staat. Dit in het geval van 4G. Bij camping wifi zal je zoals gezegd even een eigen netwerkje opbouwen. Dat gaat heel goed via Windows 10 maar de nieuwere Samsung toestellen hebben ook een functie WIFi delen. In het laatste geval is soms ook een tweede telefoon nodig. Ik gebruik het zo al jaren. Thuis heb ik de Canal Digitaal app ingebouwd in mijn TV en die werkt in principe hetzelfde. Loopt ook gewoon als 1 van de 5 toegestane apparaten.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1851
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: van Lightning naar HDMI werkt niet goed

Bericht door EricS » vr 31 jul 2020 22:40

TS is volgens mij duidelijk.... " Wat ik NIET wil zijn WIFI routers, ChromeCast verbindingen en HotSpots. Veel te omslachtig..."

Dus een kabel(tje) of draadloos is de wens...en volgens mij kan je dan geen live TV kijken streamen naar ander scherm. Ik heb ze allemaal geprobeerd...

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

van Lightning naar HDMI werkt niet goed

Bericht door Erwin1987 » vr 31 jul 2020 22:47

Even iets anders gedacht, kun je niet beter een laptop meenemen die kan ik namelijk doormiddel van een HDMI kabel altijd op de tv laten afspelen.
Of is dat geen optie?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: van Lightning naar HDMI werkt niet goed

Bericht door Hans1954 » za 1 aug 2020 07:36

RE.gif Is op zich ook een goede optie. Je kan dan zelfs het scherm kiezen wat je aan wilt hebben dus dan geen twee beelden. Kwaliteit is dan wel wat minder dan bij Chromecast. En er staat natuurlijk wel een laptop in de weg.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: van Lightning naar HDMI werkt niet goed

Bericht door Erwin1987 » za 1 aug 2020 07:40

Re:

Inderdaad de laptop staat in de weg, maar het is wel veel makkelijker verder om aan te sluiten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5777
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: van Lightning naar HDMI werkt niet goed

Bericht door Morgoth » wo 5 aug 2020 11:58

EricS schreef:
vr 31 jul 2020 22:40
TS is volgens mij duidelijk.... " Wat ik NIET wil zijn WIFI routers, ChromeCast verbindingen en HotSpots. Veel te omslachtig..."

Dus een kabel(tje) of draadloos is de wens...en volgens mij kan je dan geen live TV kijken streamen naar ander scherm. Ik heb ze allemaal geprobeerd...

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Jawel. Het werkt wel.

Ik heb de originele Apple adapter gisteren gehaald en daarvoor € 55,00 afgetikt. Het werkt, maar met een kleine restrictie. Als ik vanaf mijn wat oudere iPad TV NL-Ziet of Netflix afspeel gaat ie na een aantal minuten in de slaapstand. Dat is niet alleen beeldscherm uit maar ook het afspelen stopt dan. Ik moet nog uitzoeken hoe dit kan. Ik stream namelijk liever vanaf de iPad omdat ik daarop meer opslagruimte heb dan op de telefoon. Ik kan dus Netflix films downloaden.

Vanaf de iPhone 8 heb ik gisteravond de hele avond via NL-Ziet, life een film zitten kijken welke ik via de kabel stuurde naar een wat oudere (niet smart) TV. Dat werkt. De beeldkwaliteit is prima, het werkt geheel storingsvrij. Ook nog even een stukje serie gekeken via Netflix en dat werkt ook.
Het geheel ook geprobeerd op een computermonitor. Ook dat werkt prima. Ik kan dus (zoals ik al wilde) een computermonitor in de caravan hangen en deze via de adapter aan de telefoon hangen. Een telefoon heb je toch altijd al mee. Dus geen extra zooi meeslepen.

Ik ben dus heel tevreden en heb het nu precies zoals ik het wilde. Ik moet alleen nog even testen met de iPhone 6 van mijn ega.
Erwin1987 schreef:
vr 31 jul 2020 22:47
Even iets anders gedacht, kun je niet beter een laptop meenemen die kan ik namelijk doormiddel van een HDMI kabel altijd op de tv laten afspelen.
Of is dat geen optie?
Als ik een laptop gebruik moet ik altijd via een hotspot verbinding maken met de telefoon. Voor mij op zich geen probleem maar dat gaat mevrouw Morgoth niet voor elkaar krijgen. Je moet dan eerst de Hotspot aanzetten, de juiste verbinding kiezen op de laptop, vervolgens met "windowsteken"-P het beeldscherm kiezen en dan via een app het programma kiezen. Ik weet nu al dat dit niet gaat lukken. Nu is het stekker erin en gaan. Ideaal. Jammer dat het zo duur is want het blokje is uiterlijk gelijk aan dat ding van 7 euro van de Ali.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”