Connectie issue wifi CampPro 2v2

Plaats reactie
ericw
Berichten: 150
Lid geworden op: za 3 jan 2015 12:48
Locatie: Achterhoek

Connectie issue wifi CampPro 2v2

Bericht door ericw » ma 20 jul 2020 12:25

Sinds afgelopen zaterdag mn nieuwe campPro in gebruik genomen op een camping in Frankrijk.
Ze hebben betaald internet voor max 2 devices waarvan er maar 1 tegelijk mag connecten.

De campPro via easy setup geconfigureerd en werkte direct. blij.gif
Maar helaas verliezen mn devices paar x per dag hun wifi verbinding met de campPro (verificatie fout) en kunnen ook niet meer opnieuw connecten met het zelf aangemaakte SSID. :(
Enige oplossing is het uit/aan doen van de campPro, daarna werkt het weer.

Wat doe ik verkeerd of wat is hier de oorzaak van?
Skoda Superb HB Sportline 1.5TSI (2020) + Hobby 455UF (2010) Enduro Mover, Truma Saphir Comfort airco

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Connectie issue wifi CampPro 2v2

Bericht door Gerardo » ma 20 jul 2020 19:10

Ik herken het.

RF output van de R36a omlaag gezet. Op vol vermogen wordt hij best warm, icm de omgevingswarmte vindt hij dat blijkbaar niet tof. Sindsdien geen probleem meer.
Bijlagen
Screenshot_20200720-190943_Chrome.jpg
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Thorbecke
Berichten: 5
Lid geworden op: di 7 mar 2017 22:52

Re: Connectie issue wifi CampPro 2v2

Bericht door Thorbecke » wo 26 aug 2020 18:49

Ik herken ook dit probleem.

De afgelopen warme dagen, werd het R36A WFi signaal verbroken. dit gebeurde na 2 of 3 uur.

Nu weer een lagere omgevingstemperatuur en het is over. Toch de RF Output op 13 dBu gezet.

Bijkomend vraagje: waarom staat Country Code standaard op Au (Australia)?

Henkc
Berichten: 96
Lid geworden op: di 14 aug 2018 10:25

Re: Connectie issue wifi CampPro 2v2

Bericht door Henkc » wo 26 aug 2020 20:46

RE.gif
De lamdeninstelling heeft te maken met het (toegestane) maximale zendvermogen van het device.
In Nederland is dat (zo ff uit de losse pols) 100mW in andere landen kan dit varieren tot zelfs 500mW toe.

Ff kort door de bocht..
Staar je overigens niet blind op dat zendvermogen. Je Camppro mag dan wellicht met meer dan 100mW uitzenden, je laptopje of telefoon doet dat niet.
Ergo... het lijkt op je telefoon dat je een prachtig signaal binnen krijgt (vol balkje) maar je telefoon haalt met zenden je Camppro niet goed.

Ik zelf ken de Camppro niet (heb engenius ez hotspot) maar het movcht je Camppro de verbinding verliezen dan heb je diverse mogelijkheden.
1) De verbinding valt idd uit.
2) De camping “reset” de verbinding automatisch na x tijd inactiviteit.
3) Je moet echt dagelijks opnieuw aanmelden.

Ik weet niet of de Camppro de mogelijkheid maar kijk eens naar “keep alive” (oid). Dat zoekt op regelmatige tijden verbinding met het internet (8.8.8.8 of 8.8.4.4 is google dns en een goede optie). Zo denkt de camping dat je nog steeds “online” bent.

Hopelijk helpt bovenstaande en is het niet te “belerend”

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”