Camp Pro V2 stoort op Canal Digitaal

Plaats reactie
Luc en Chris
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 16:05
Locatie: Kloosterzande

Camp Pro V2 stoort op Canal Digitaal

Bericht door Luc en Chris » ma 6 jul 2020 08:06

Vreemd en kan er online ook niets over vinden helaas....

Afgelopen zaterdag de camp pro geïnstalleerd, de R36A geconfigureerd zoals ik het altijd gedaan heb in de camper. Echter nu op aan de stacaravan alwaar we nu een schotel hebben en Canal Digitaal.
En wat blijkt de Alfa R36A stoort het signaal van de schotel blijkbaar. Want als ik de Alfa uitzet hebben we terug normaal beeld.

Wat kunnen we hierachter zoeken? De router staat ca 50 cm van de tv vandaan en die stroom geven vanop een andere kring helpt ook niet.
Is er een WiFi techneut die hier een oplossing voor heeft?
Ex-camperaars die in een stacaravan zijn beland... en nu terug in een tourcaravan….
ICD-Drager sinds 20 juni 2016.

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1108
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Camp Pro V2 stoort op Canal Digitaal

Bericht door sindaco » ma 6 jul 2020 11:44

dat is raar maar wordt zoeken denk ik.

ik heb de R36a in de kleerkast hangen van de caravan en onze tv met canal digitaal module geeft de afgelopen paar jaar dat we hem gebruiken en dus relatief ook dichtbij de tv hangt geen enkele storing.

is natuurlijk wel raar dat je indien router uit is geen storing hebt...dus dan zou je idd richting router gaan denken.
ik weet niet of het wifi signaal van de R36 die storing kan geven...want dan zouden misschien ( zomaar een gedachte ) wifi signalen van de camping zelf als een antenne dicht bij je plek is ook storing kunnen geven.

heb je de originele usb kabel gebruikt die erbij zit als verbinding met de antenne buiten of een andere kabel.
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1108
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Camp Pro V2 stoort op Canal Digitaal

Bericht door sindaco » ma 6 jul 2020 11:50

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-m ... omst-10087

misschien kun je hier iets mee...lijkt op een soort gelijke situatie
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Luc en Chris
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 16:05
Locatie: Kloosterzande

Re: Camp Pro V2 stoort op Canal Digitaal

Bericht door Luc en Chris » ma 6 jul 2020 12:31

sindaco schreef:
ma 6 jul 2020 11:44
dat is raar maar wordt zoeken denk ik....
...heb je de originele usb kabel gebruikt die erbij zit als verbinding met de antenne buiten of een andere kabel.
Neen, een andere antenne met kabel. Maar heb nog wel thuis een originele voor te proberen, maar of dat het probleem zou kunnen zijn?

Ga eens kijken of ik aan dat sperfilter kan aan geraken.
Ex-camperaars die in een stacaravan zijn beland... en nu terug in een tourcaravan….
ICD-Drager sinds 20 juni 2016.

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1108
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Camp Pro V2 stoort op Canal Digitaal

Bericht door sindaco » ma 6 jul 2020 13:01

dan zou ik toch eerst als je die hebt de originele antenne en usb kabel die erbij zit ( tenminste als je een complete set R36A gekocht hebt ) gebruiken.

het kastje van de R36A router wordt wel met 230 gevoed, maar geeft via die USB kabel de stroom door naar de antenne die er normaal bijhoort...TUBE U.
die kabel is voor data transfer en ik dacht 5 volt stroom voeding voor de antenne van de set.

als je de router separaat van het systeem gebruikt met een andere antenne en kabel dan zou ik eerst eens naar het origineel terug gaan.

heb je vroeger in je camper dan met de complete set nooit tv problemen gehad, of had je geen tv in de camper?
als het daar goed werkte zou ik de kabel en antenne die je toen op de router aangesloten had zitten gebruiken.

het kan goed zijn dat de software van de router niet met alle antennes die je er bij wilt gebruiken kan samenwerken..

succes
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Luc en Chris
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 16:05
Locatie: Kloosterzande

Re: Camp Pro V2 stoort op Canal Digitaal

Bericht door Luc en Chris » ma 6 jul 2020 17:40

Wij hadden in de camper inderdaad geen televisie... mrgreen.gif

Maar ik probeer het uit en koppel terug.
Ex-camperaars die in een stacaravan zijn beland... en nu terug in een tourcaravan….
ICD-Drager sinds 20 juni 2016.

Luc en Chris
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 16:05
Locatie: Kloosterzande

Re: Camp Pro V2 stoort op Canal Digitaal

Bericht door Luc en Chris » zo 12 jul 2020 15:29

sindaco schreef:
ma 6 jul 2020 11:50
https://community.ziggo.nl/mediaboxen-m ... omst-10087

misschien kun je hier iets mee...lijkt op een soort gelijke situatie
Werkt dus niet, ik heb zulk een filtertje gekocht, maar kan van dat geld beter een paar biertjes gekocht hebben...

Blijft nog de antenne over, maar de camping WiFi ziet deze al een nieuw toestel, dat is voorlopig ook geen optie aangezien we tot 03 augustus nog voor deze WiFi betaald hebben.

Nog ideeën?
Ex-camperaars die in een stacaravan zijn beland... en nu terug in een tourcaravan….
ICD-Drager sinds 20 juni 2016.

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Camp Pro V2 stoort op Canal Digitaal

Bericht door Gerardo » zo 12 jul 2020 18:33

Deze storing is niet zo heel erg vreemd hoor. De satelliet ontvanger in je TV of box heeft een ontvangst bereik van 950 tot 2400 Mhz. Hey! 2400 Mhz? 2.4 GHz! het kan dus zomaar zijn dat je WiFi signaaltje een beetje stoort op je satelliet ontvanger. probeer een ander wiFi kanaal in te stellen. Overigens is het op deze korte opstel afstand heel goed mogelijk dat je frontend van je satelliet ontvanger "over de zeik" gaat van het sterke WiFi signaal.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Luc en Chris
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 16:05
Locatie: Kloosterzande

Re: Camp Pro V2 stoort op Canal Digitaal

Bericht door Luc en Chris » zo 12 jul 2020 19:38

@Gerardo

Dank om mee te denken, maar ik had al diverse andere kanalen uitgeprobeerd zonder resultaat helaas.
Ex-camperaars die in een stacaravan zijn beland... en nu terug in een tourcaravan….
ICD-Drager sinds 20 juni 2016.

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1108
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Camp Pro V2 stoort op Canal Digitaal

Bericht door sindaco » zo 12 jul 2020 19:56

is er niet iemand met eenzelfde set, zodat je evt als men dat goedvindt zijn antenne aan je usb kabel van je R36 even probeert.

anders toch de volgende keer je originele antenne en usb kabel van de set mee nemen
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Camp Pro V2 stoort op Canal Digitaal

Bericht door meeder » zo 12 jul 2020 19:57

Al eens naar de coax kabel gekeken tussen de schotel en ontvanger?
Coax kabels van mindere kwaliteit willen wel eens voor problemen zorgen.

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Camp Pro V2 stoort op Canal Digitaal

Bericht door Gerardo » zo 12 jul 2020 20:09

Luc en Chris schreef:
zo 12 jul 2020 19:38
@Gerardo

Dank om mee te denken, maar ik had al diverse andere kanalen uitgeprobeerd zonder resultaat helaas.
Ok, blijft overeind dat de afstand tussen je R36A en je satelliet ontvanger een beetje klein is. Ik denk dat het frontend van de satelliet ontvanger dicht gedrukt wordt. Kan ik wel uitleggen, maar gaat misschien wat ver. Er is geen eenvoudig te realiseren oplossing. Behalve het RF vermogen omlaag schroeven van je R36A en/of de fysieke afstand maximaliseren binnen de mogelijkheden die je hebt.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”