Adria Media Controller

Plaats reactie
Bertspeckmann
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 20 mei 2020 13:15

Adria Media Controller

Bericht door Bertspeckmann » do 21 mei 2020 09:11

Ik heb een spiksplinyernieuwe Adria Altea caravan gekocht. Daar zit een Adria Media Controller ingebouwd met 2 boxen en bluetooth ingang. Zelf vind ik het apparaatje niet erg degelijk, beetje goedkope indruk.
Mijn vraag is of andere forumleden bekend zijn met dit apparaatje en of zij de bluetooth functie begrijpen en gebruiken. Mij lukt het niet.
Graag jullie advies
M.vr.gr Bert.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Adria Media Controller

Bericht door Knaus440 » do 21 mei 2020 09:54

Sorry, het lukt me niet de link te kopiëren. Maar op google intypen "adria media controler handleiding" gaf een m.i. duidelijke handlijding.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Adria Media Controller

Bericht door BertJan » do 21 mei 2020 11:41

op de onderzijde zit de aan uit knop. zet je telefoon de bluetooth aan en doe het knopje aan de onderzijde aan en ze zijn verbonden en je kan muziek luisteren.

Bertspeckmann
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 20 mei 2020 13:15

Re: Adria Media Controller

Bericht door Bertspeckmann » do 21 mei 2020 14:58

Dank jullie wel, ga ik beiden proberen.
Groet, Bert

Bertspeckmann
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 20 mei 2020 13:15

Re: Adria Media Controller

Bericht door Bertspeckmann » vr 12 jun 2020 11:24

Goedemorgen,
Ik heb toch nog een vraag over de Adria media controller...
Ik probeer nu het geluid van mijn televisie af te spelen op de Adria media controller via bluetooth. Nu blijkt dat de tv moeilijk verbinding maakt met de media controller (achter de koelkast) omdat de controller niet in rechte lijn is met de plaats van de tv (gangpad van de caravan). Heeft iemand in dit forum hier ook last van en wat is de beste oplossing?
Graag jullie reacties.
M.vr.gr
Bert Speckmann.

Clim
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 18 jul 2021 14:58

Re: Adria Media Controller

Bericht door Clim » di 3 aug 2021 12:26

Goedemiddag Bert en andere forum bezoekers,

Ruim een jaar later: hier exact hetzelfde probleem, maar ik zie Ik zie op dit forum echter nog géén oplossing!
Ik heb extra voor de nieuwe Adria Altea 542PH caravan ook een nieuwe tv aangeschaft: de Megasat royal line ii 24" deluxe.
Deze TV heb ik o.a. gekozen omdat hier Bluetooth opzit.
De combinatie met de caravan is ronduit slecht, het stoort enorm (stotterend) en heb maar geluid aan 1 speaker. Zit ik voor het media apparaat dan stoort het helemaal.
De apparatuur staat loodrecht tegenover elkaar op max 2 meter.
Alle andere bluetooth apparatuur werkt WEL goed met de Adria. Ik heb gelezen dat de Adria Bluetooth 4.0 heeft, de tv heeft Bluetooth 4.2, wellicht dat daar iets inzit? Is er nieuwe firmware te downloaden voor de Adria?
Ik heb werkelijk alles geprobeerd, maar niets werkt (WIFI wel aanwezig, niet aanwezig, andere locaties etc. etc.)
Het is inderdaad zo, dat je losse bluetooth adapters kunt kopen, maar ik wil geen losse toestanden (weer een adapter erbij). buiten dat, ik heb een tv uitgekozen met Bluetooth, dan moet deze ook goed werken vind ik.
Ik heb de vraag ook uitgezet bij de caravan dealer en de tv dealer. De TV zal waarschijnlijk omgeruild worden voor een ander, de fout zal toch gevonden moeten worden.
Zelf denk ik dat de fout ergens in de software zit, voor de TV is er geen nieuwere software op dit moment.
Weet iemand de oplossing?

Alvast dank,
Groet Clim

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: Adria Media Controller

Bericht door Scout15 » di 3 aug 2021 12:49

Betreft het bij dit model MACH optie? in bijlage een document wat ik op een Duits forum had gevonden met alle informatie. Hierin staat ook beschreven hoe je het systeem een update kan geven.
Bijlagen
MACH Manuals.docx
(19.5 MiB) 80 keer gedownload
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Clim
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 18 jul 2021 14:58

Re: Adria Media Controller

Bericht door Clim » wo 4 aug 2021 14:23

Helaas géén Mach, het betreft dit kastje:
blue tooth.jpg

Ferdi
Berichten: 1526
Lid geworden op: ma 27 apr 2020 09:25

Adria Media Controller

Bericht door Ferdi » wo 4 aug 2021 14:35

Wij hadden dit ook in onze Altea. Het geluid uit de te kleine Visaton speakers is niet echt geweldig en de ontvangst van de Bluetooth is ook beneden pijl. 3 meter is al te ver.
Waardeloze accessoire.
We gebruikte maar weer onze losse Bluetooth speaker en lieten het ding voor wat het is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Ferdi

Kia Niro EV executive 2023 Kip Shelter plus 2023

Clim
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 18 jul 2021 14:58

Re: Adria Media Controller

Bericht door Clim » vr 20 aug 2021 17:38

Ik heb een Marmitek boomboom 55 gekocht, nu wel fatsoenlijk geluid zonder storingen

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”