Zenderlijst niet compleet na fastscan

Plaats reactie
soldier
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 1 jan 2010 21:43

Zenderlijst niet compleet na fastscan

Bericht door soldier » ma 23 mar 2020 14:17

Ik heb afgelopen zaterdag een Nikkei NLD22mbk opgehangen in de camper van een familielid. Alles binnen een uur gelukt en na het doen van een CD fastscan de zenderlijst ingeladen. Althans dat dacht ik. Het tv gedeelte was compleet en werkte naar behoren, echter toen ik de radio-ontvangst wilde demonstreren (vanaf 700 in de CD zenderlijst van febr.2020) zag ik tot mijn verbazing dat deze kanalen er niet tussen stonden....
Zover ik weet en mijn ervaring reikt staat na het doen van een fastscan de complete CD zenderlijst in de ontvanger/tv. In dit geval ontbreken dus zenders. Iemand ervaring met dit fenomeen?
Mazda CX-5 2.0 "Sportive" AT 2021 met Fendt Bianco Selection 465 SFB 2015

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Zenderlijst niet compleet na fastscan

Bericht door thmeyer » ma 23 mar 2020 15:32

RE.gif
Hoi Soldier,

Het is een poging waard.

Ik heb geen Nikkei NLD22mbk, maar mijn afstandbediening van mijn satellietontvanger heeft bijna dezelfde indeling volgens de gebruiksaanwijzing van Nikkei NLD22mbk als die van jouw.
In die gebruiksaanwijzing van Nikkei wordt nergens gesproken over radiozenders.
Op mijn afstandbediening zit wel een speciale knop waar kan ik kiezen tussen TV- en radiozenders.
Wanneer ik de Fastscan van CD heb gedaan, zitten de TV- en Radiozenders apart achter deze knop.
De knop die ik bedoel is de knop met het symbool TV onder de 7 (links).
Mocht deze het toch niet zijn, dan is het te hopen dat er iemand is op het forum die ook z’n Nikkei TV heeft en daar ervaring mee heb.
En mocht er helemaal niemand zijn, dan zou ik maar bij de leverancier van de TV gaan informeren.

Succes Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

soldier
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 1 jan 2010 21:43

Re: Zenderlijst niet compleet na fastscan

Bericht door soldier » ma 23 mar 2020 16:29

Dank je Theo.ik begreep dat de Nikkei grotendeels overeenkomt met een Salora en Akai tv. Als t bij jouw tv werkt zou t bij deze ook moeten werken. Ik heb de digitale handleiding van de Nikkei er ook bij gezocht en onder de 7 toets zou idd een toets met tv symbool moeten staan, maar dat herinner ik me zo even niet. 1 dezer dagen maar even langs bij de camper.
Mazda CX-5 2.0 "Sportive" AT 2021 met Fendt Bianco Selection 465 SFB 2015

soldier
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 1 jan 2010 21:43

Re: Zenderlijst niet compleet na fastscan

Bericht door soldier » wo 3 jun 2020 21:40

In het Pinksterweekend de camper meegenomen naar de camping. Natuurlijk ook even de tv geprobeerd. Helaas zijn en blijven de radiozenders onvindbaar op de Nikkei tv. Ik heb op 1 juni de nieuwste CD HD zenderlijst geladen en de tv gaf aan zowel tv als radiozenders gevonden te hebben. Deze na laden opgeslagen.
Ook onder de hierboven genoemde knop geen radiozenders te vinden....op de tv zenderlijst staan de zenders vanaf kanaal 700 (radiozenders) ook niet.
Ik heb overigens deze vraag ook aan de Nikkei mensen gestuurd, maar geen reactie. :(

Wellicht zijn hier gebruikers van een Nikkei/Salora/Akai tv die me verder kunnen helpen?
Mazda CX-5 2.0 "Sportive" AT 2021 met Fendt Bianco Selection 465 SFB 2015

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Zenderlijst niet compleet na fastscan

Bericht door sindaco » wo 3 jun 2020 23:53

2 jaar geleden had mijn buurvrouw in peniscola de tv kapot ( een salora )
zij kon gewoon op de AB kiezen via de knop tv of radio.

na toezending van een nieuwe tv ( ook een salora) en na inladen CD lijst bleek dat de nieuwe TV via het menu kon schakelen tussen tv zenders en radiozenders.
je moet dus eerst het menu induiken om die keuze te maken.

dit werd ons verteld door arob antennebouw en volgens de oude methode ging het dus niet meer.
deze man had ze gebeld omdat we ook de radio niet meer via de AB konden vinden.

misschien zul je ook gewoon naar het menu moeten gaan om de vanaf 700 zenders te selecteren en gaat het niet meer via de AB knopjes.
anders kan die man van arob ook vaak de oplossing vertellen...is net een tv en schotel wikipedia mannnetje
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Zenderlijst niet compleet na fastscan

Bericht door PMT » do 4 jun 2020 12:42

Ik kan al een paar jaar niet meer via een zendergetal naar de radio zappen en dat heeft in mijn geval niets met de tv te maken maar met de decoder (sat801) van CD. Ik moet daar ook gewoon op het radioknopje van de AB drukken om naar de radiozenders te kunnen. Op één andere manier lukt niet.

Thuis met de Ziggo Next decoder, moet ik zelfs tegen de AB "radio" zeggen om te kunnen overschakelen. In het menu, zoals in de handleiding vermeld, zie je radio nergens staan en geeft Ziggo ook toe dat dat een foutje is.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

soldier
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 1 jan 2010 21:43

Re: Zenderlijst niet compleet na fastscan

Bericht door soldier » do 4 jun 2020 21:48

Inmiddels heb ik via een ander mailadres iemand bij de importeur van Nikkei gevonden die me het volgende antwoord heeft gestuurd:


Op de afstandsbediening zit geen mogelijk op te schakelen tussen radio en TV.
De omschakeling zit in de zenderlijst bewerken, als u op de Ok toets druk opent u de zenderlijst en dan zit het in het sub menu filter (blauwe toets) daar kunt u kiezen tussen radio of TV.


Zodra ik weer in de buurt ben van de camper zal ik deze tip testen. Misschien is een forumlid hiermee alvast geholpen...
Mazda CX-5 2.0 "Sportive" AT 2021 met Fendt Bianco Selection 465 SFB 2015

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”