Wifi in de carvan

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Wifi in de carvan

Bericht door Daphne » di 26 jan 2021 19:29

Royke2 schreef:
di 26 jan 2021 19:01
Ik denk even hardop, als je een smart tv hebt, en deze met je telefoon verbind via hotspot, werken dan niet alle smart functies? De providers hebben ook smart apps....
Dat werkt dus niet met Ziggo-app, KPN iTV, Canal Digitaal app, Caiway etc. Zelfs thuis gebruiken wij een Chromecast om F1 te kunnen kijken op onze nieuwe smart TV omdat wij hier geen keuze voor Ziggo kunnen maken.
Alle andere zaken zoals Netflix, NPO start, YouTube zullen uiteraard wel net zoals thuis, zonder tussenkomst van Chromecast, werken.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Wifi in de carvan

Bericht door deusjevo » di 26 jan 2021 19:30

[re.gif] [re.gif]
Dat zijn toch mooie bedragen maar is voor niet voor particulieren weggelegd.
Ik heb al ca 25 jaar een abo via m’n werkgever, onbeperkt bellen en data bij Vodafone.
Ik gok dat wij iets van 250 abonnementen hebben bij Vodafone, heb echter geen idee wat een abo kost per maand.
Vaste telefonie en data op onze kantoren hebben we ook via Vodafone meen ik.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

workel

Re: Wifi in de carvan

Bericht door workel » wo 27 jan 2021 13:21

deusjevo schreef:
di 26 jan 2021 19:30
[re.gif] [re.gif]
Dat zijn toch mooie bedragen maar is voor niet voor particulieren weggelegd.
ff checkt op kpn.com particulier als je TV en internet thuis hebt, krijg je korting (€5) onbeperkt 2 jaar 25,- en 1 jaar 26,- incl BTW. Lijkt mij ook interessant.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Wifi in de carvan

Bericht door deusjevo » wo 27 jan 2021 14:02

[re.gif]
Zeker wel, heb alleen Ziggo tot volle tevredenheid.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

workel

Re: Wifi in de carvan

Bericht door workel » wo 27 jan 2021 17:07

Ook prima. thumbup.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wifi in de carvan

Bericht door PD » wo 27 jan 2021 17:11

workel schreef:
di 26 jan 2021 14:56
Unlimited Data in Nederland:
Met Unlimited Data van KPN kun je in Nederland zo veel internetten, video's bekijken en posten als jij maar wilt. Gebruik je per dag meer dan 5 GB data? Dan kun je zo vaak je wilt 1 GB data toevoegen via sms of MijnKPN.
Dit was voor mij ook het beste aanbod, maar met 5 GB ben ik na 2 uur TV kijken klaar, en dan is het niet handig om elke 25 minuten data bij te moeten voegen.
Gelukkig staan wij in voor- en najaar wanneer we de TV graag gebruiken, op campings met ruim voldoende wifi snelheid.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Thornwood
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 29 jul 2020 07:57

Re: Wifi in de carvan

Bericht door Thornwood » do 28 jan 2021 18:17

Zijn die onbeperkte databundels van KPN ouder abonnementen? Ik kan niet onbeperkt kiezen en betaal bijna zelfde voor 30 GN. (Wordt verdubbeld omdat thuis ook kon heb)

Afbeelding
Bürstner Ventana Avantgarde 480 TK

Reizigers

Re: Wifi in de carvan

Bericht door Reizigers » do 28 jan 2021 18:37

Wij wonen in het bos en hebben dus geen kabel.
Voor Internet hebben we een buitenantenne met 4g voor thuis van T-mobile.
Omdat ook KPN bij ons geen bereik heeft hebben we op beide gsm toestellen ookT-mobile.
Alle drie onbeperkt data en bellen, inclusief alle kortingen €25 per stuk.
In Europa (behalve Zwitserland, IJsland en Noorwegen) 24Gig dus beide 48Gig, genoeg voor TV op reis.
Eind 2021 of begin 2022 komt er glasvezel. Wordt een lang sleufje spitten whistle.gif

workel

Re: Wifi in de carvan

Bericht door workel » do 28 jan 2021 18:39

[re.gif]
@Thornwood, dat u doet is is via mijnKPN app en dan aanbod, niet doen, naar KPN.com en dan op verlengen kiezen op de site daarna 06 nummer invoeren en SMS code invoeren en daarna kunt u kiezen in onderstaande abonnementen, www.kpn.com/shop/mobiel/sim-only?icid=toptaak6-simonly

Succes.

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Wifi in de carvan

Bericht door ArnoM » do 28 jan 2021 19:22

Bij nieuwe abonnementen bestaat er geen unlimited data in het buitenland meer.
Klinkt leuk, die unlimited data maar is alleen in Nl.
25 GB buiten Nl heb ik niets aan, ja voor een halve week....
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

workel

Re: Wifi in de carvan

Bericht door workel » do 28 jan 2021 19:44

[re.gif]
Klopt wat je schrijft, dat had ik ook al op 26 jan. jl. aangegeven, maar zo word het denk ik wel duidelijk als je het maar herhaald, mrgreen.gif thumbup.gif

Gebruikersavatar
Thornwood
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 29 jul 2020 07:57

Re: Wifi in de carvan

Bericht door Thornwood » do 28 jan 2021 20:06

workel schreef:[re.gif]
@Thornwood, dat u doet is is via mijnKPN app en dan aanbod, niet doen, naar KPN.com en dan op verlengen kiezen op de site daarna 06 nummer invoeren en SMS code invoeren en daarna kunt u kiezen in onderstaande abonnementen, www.kpn.com/shop/mobiel/sim-only?icid=toptaak6-simonly

Succes.
Dank! Zal even kijken. Maar.., U? Afbeelding
Bürstner Ventana Avantgarde 480 TK

Gebruikersavatar
verbaant
Berichten: 158
Lid geworden op: di 1 dec 2015 14:36

Re: Wifi in de carvan

Bericht door verbaant » do 11 feb 2021 13:31

Ik heb een huawei E5785 4Gplus mifi router besteld voor gebruik tijdens onze kampeervakanties. Wifi netwerk voor ipads en chromecast om oa wel F1 te kunnen blijven kijken. De bedoeling is om hem semi vast in de caravan te monteren, via 12v zodat ik ook kan gebruiken zonder 230v. Ik lees dat er mensen zijn die een externe antenne koppelen aan hun mifi. Die van mij heeft 2x TS-9 aansluiting.
Waar moet ik op letten als ik een externe antenne ga aanschaffen/bestellen op Aliexpress of ergens anders?
Welke plaats in de caravan is ideaal? TV hangt bij de deur, dichtbij meterkast dus 12 en 230v direct beschikbaar.
Hobby 540 UL de Luxe met Dorema voortent en luifel, Enduro EM305+ mover, Thule Omnistore 6300.
Renault Grand Scenic 140 EDC Bose

Gebruikersavatar
verbaant
Berichten: 158
Lid geworden op: di 1 dec 2015 14:36

Re: Wifi in de carvan

Bericht door verbaant » zo 14 feb 2021 17:06

[re.gif]
De bestelde Huawei heb ik teruggestuurd! Nu een TP-Link Archer MR600 V2 besteld.
Zijn er mensen met ervaringen van deze router in een vergelijkbare Hobby caravan? Waar ophangen/plaatsen bijvoorbeeld?
Hobby 540 UL de Luxe met Dorema voortent en luifel, Enduro EM305+ mover, Thule Omnistore 6300.
Renault Grand Scenic 140 EDC Bose

Gebruikersavatar
Rembrandt
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 29 aug 2014 21:48

Re: Wifi in de carvan

Bericht door Rembrandt » zo 14 feb 2021 19:28

Zat net een filmpje te kijken van Starlink, met al die kleine satellieten van SpaceX.

Begon fantastisch.
$500,- voor het pakketje met router en schoteltje, en die meneer haalde 90 Mbps download in z’n achtertuin.
Leek me ook wel mooi voor de camping, en eigenlijk ook wel genoeg voor thuis.

Maar.......dan kost het je óók nog $99,- per maand. :(
Tja, dan zijn er goedkopere alternatieven.
Volkswagen Tiguan Allspace 1.5 TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) + Knaus Südwind 500 TK (2003)

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Wifi in de carvan

Bericht door mrbullmastiff » zo 14 mar 2021 18:20

Wij staan op het moment op de Kleine Abtshoeve, ondanks dat de camping een goed WiFi netwerk heeft hebben we afgelopen dagen alleen via onze mobiele verbinding internet kunnen gebruiken.
Toen we waren gearriveerd gaven ze aan dat er een kabelbreuk was die ze aan het repareren waren.
Binnen in onze caravan blijkt het internetsignaal flink gedempt te worden. Dat hadden we al eerder gemerkt maar nu hadden we helemaal geen signaal terwijl we maximaal 10 meter van de antenne staan.
Na een melding daarvan op dag 2 bleek mijn buurman zijn caravan en zijn vermoedelijke WiFi versterker de oorzaak. Bij zijn caravan maximale signaalsterkte, twee meter er vandaan vrijwel niets meer. De camping kan er niets aan doen geeft men aan.

Iemand al eens zoiets meegemaakt? Ik denk er over om zo een EZ hotspot extender aan te schaffen maar ik denk dat ik daar in dit geval waarschijnlijk niet mee geholpen zou zijn.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Wifi in de carvan

Bericht door Micky » zo 14 mar 2021 18:26

[re.gif]

Ik heb het wel eens gelezen, nooit meegemaakt, wel dat ze mij vroegen mijn extender uit te zetten, volgens mij heeft PD hem ook aan in de caravan, of is hij er niet?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: Wifi in de carvan

Bericht door Avontuur » zo 14 mar 2021 18:53

PD staat letterlijk onder de WiFi mast. Die weet de plekken wel, overigens wij staan er vlak naast en het internet is hier ook prima!
A travel adventure has no substitute.

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: Wifi in de carvan

Bericht door Avontuur » zo 14 mar 2021 18:57

mrbullmastiff schreef: Na een melding daarvan op dag 2 bleek mijn buurman zijn caravan en zijn vermoedelijke WiFi versterker de oorzaak. Bij zijn caravan maximale signaalsterkte, twee meter er vandaan vrijwel niets meer. De camping kan er niets aan doen geeft men aan.
.
Marc, voor nu de caravan toch maar even verplaatsen naar onze kant van de heg. Afbeelding
A travel adventure has no substitute.

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Wifi in de carvan

Bericht door mrbullmastiff » zo 14 mar 2021 19:13

Micky schreef:[re.gif]

Ik heb het wel eens gelezen, nooit meegemaakt, wel dat ze mij vroegen mijn extender uit te zetten, volgens mij heeft PD hem ook aan in de caravan, of is hij er niet?
Ik weet niet wat voor iets mijn buurman heeft. Echt heel vreemd, de antenne van de camping staat voor zijn dissel. Achter zijn caravan signaal nihil. Aan de andere kant 30 meter er vandaan en vrijwel maximaal signaal
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Wifi in de carvan

Bericht door mrbullmastiff » zo 14 mar 2021 19:15

Adventure schreef:
mrbullmastiff schreef: Na een melding daarvan op dag 2 bleek mijn buurman zijn caravan en zijn vermoedelijke WiFi versterker de oorzaak. Bij zijn caravan maximale signaalsterkte, twee meter er vandaan vrijwel niets meer. De camping kan er niets aan doen geeft men aan.
.
Marc, voor nu de caravan toch maar even verplaatsen naar onze kant van de heg. Afbeelding
Misschien doe ik dat morgen nog wel. We denken er over om hem eventueel nog twee weekenden te laten staan.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wifi in de carvan

Bericht door PD » zo 14 mar 2021 19:31

mrbullmastiff schreef:
zo 14 mar 2021 19:13
Micky schreef:[re.gif]

Ik heb het wel eens gelezen, nooit meegemaakt, wel dat ze mij vroegen mijn extender uit te zetten, volgens mij heeft PD hem ook aan in de caravan, of is hij er niet?
Ik weet niet wat voor iets mijn buurman heeft. Echt heel vreemd, de antenne van de camping staat voor zijn dissel. Achter zijn caravan signaal nihil. Aan de andere kant 30 meter er vandaan en vrijwel maximaal signaal
Inderdaad vreemd, ik weet dat de 3 overige forummers op DKA alledrie een EZ Extender hebben en dit weekend probleemloos TV hebben kunnen kijken via het wifi signaal. AndreVK en wij staan zij-aan-zij en Adventure er dwars op met de wifi-antenne van de camping ertussen...

Jouw buurman heeft volgens mij een Tube(U) op zijn dak staan, mogelijk met teveel zendvermogen ?
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Wifi in de carvan

Bericht door mrbullmastiff » zo 14 mar 2021 20:13

Ik heb vanavond even aan mijn buurman gevraagd wat hij gebruikt voor zijn Wifi met de uitleg waarom, hij heeft een Wificamp pro2 in gebruik. Hij heeft zijn Wifi uitgeschakeld om te testen maar dat bleek geen enkel verschil te maken. Er lijkt dus toch iets mis te zijn met het Wifi punt van de camping.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Royke2
Berichten: 279
Lid geworden op: za 28 dec 2019 12:14

Re: Wifi in de carvan

Bericht door Royke2 » zo 14 mar 2021 21:36

Lol... wifi in de caravan en alles wegdrukken word de nieuwe duitse windschermen op de camping

Ben ook aan het kijken voor wifi. Word wel een ez v4 of v5
Heeft se 5ghz nut? Zend vermogen is toch vele male minder dan 2.4ghz?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eclipse cross 1.5 cvt 2017 - Burstner 510 Tk 2020

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wifi in de carvan

Bericht door PD » zo 14 mar 2021 21:39

mrbullmastiff schreef:
zo 14 mar 2021 20:13
Ik heb vanavond even aan mijn buurman gevraagd wat hij gebruikt voor zijn Wifi met de uitleg waarom, hij heeft een Wificamp pro2 in gebruik. Hij heeft zijn Wifi uitgeschakeld om te testen maar dat bleek geen enkel verschil te maken. Er lijkt dus toch iets mis te zijn met het Wifi punt van de camping.
Even aan Sjoerd melden, dan kan Pim er naar kijken.
Pim is de ingehuurde ICT-er die ons ook de EZ-V4 geadviseerd heeft (en ook voor ons gekocht en getest heeft op basis van no cure, no pay).
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”