Installeren van de Sitecom WLX 2100

Gebruikersavatar
Ton37
Berichten: 159
Lid geworden op: vr 3 feb 2017 20:42

Installeren van de Sitecom WLX 2100

Bericht door Ton37 » za 15 sep 2018 21:24

Ik heb, mede op basis van de goede ervaringen van diverse posters, een Sitecom WLX 2100 aangeschaft, net voordat wij met de caravan weggingen. Dus geen gelegenheid gehad om er thuis mee te experimenteren. Momenteel zit ik in de Limousin. Ik heb een (betaald) wifi voucher voor 3 apparaten. Dat werkt gewoon!! Desondanks wil ik de Sitecom uitproberen. Mede omreden, als 's avonds de rolluikjes dicht gaan, de normale wifi-ontvangst flink achteruit loopt en kan dan bijv. geen Ziggo-GO laten draaien (wegens slechte internet-verbinding). Dan zou wifi via de extender een betere ontvangst moeten hebben. Hij zit trouwens momenteel ingebouwd in de kledingkast van de caravan.

Mijn vraag: ik krijg met geen mogelijkheid de Sitecom aan de praat om contact te leggen met de Campingwifi. Ik werk met zowel een windows-laptop als windows-phone. De handleiding en diverse You-tubejes gevolgd, stap voor stap. Heelaas ook geen succes. Ik krijg wel verbinding met de Extender en kom in het menu. Maar dan houdt het op. Het lukt mij niet om verbinding met internet/Camping Wifi te krijgen. Ook via de wizard niet. De wizard gaat gelijk zoeken als ik de Camping Wifi (die wel wordt weergegeven, zelfs 100%) aanklik, maar laat niet toe dat ik de voucher-code intik (mocht dat nodig zijn in dit scherm??). Slaat ie gewoon over? Na het zoeken geeft het scherm aan dat ik mijn devices met de SitecomXXXXX moet verbinden. Daarna druk ik op 'Finish' en vermeld het scherm 'connection failed'??
2e vraag: Moet ik hem als 'Client Router' of als 'Access Point' configureren? (NB- als ik het als 'Access Point' instel, kom ik niet meer in de Extender via mijn browser (Edge) en 'sitecom.ext' ??
3e vraag: Is het gebruik van de wizard voldoende of moet er meer 'handmatig' worden ingesteld? (PS het uitvinken van de Green en naar 18Db instellen, lukt wel.) Dit dank zij een aantal forumsdiscussies hierover.
Duidelijk te zien/te lezen, wat dit betreft ben ik geen held in het netwerk/wifi verbindingen verhaal ;-)
Graag het advies en/of een stap voor stap instructie stel ik zeer op prijs. De hulp op de Sitecom-website heeft mij nog niets opgeleverd, dan verwijzing naar de handleiding.
Tot zover even mij vragen, mvg. Ton37

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Installeren van de Sitecom WLX 2100

Bericht door janoniem » zo 16 sep 2018 12:31

RE.gif

Eerste opmerking: In dit draadje zou deze vraag beter passen.

Wat het niet verschijnen van de inlogpagina betreft, dat kan veel oorzaken hebben.
Probeer eens alle andere devices uit te loggen, maak daarna via laptop een verbinding met je Sitecom, ga naar sitecom.ext en start de wizard.
Ik weet niet zeker wat er hierna gebeurt, mogelijk herstart de Sitecom om de wijzigingen aan te brengen.
Controleer dus eerst voor je verder gaat of je laptop nog steeds verbinding heeft met de Sitecom.
Handel daarna zoals de camping beschrijft.
Heb je misschien al het maximaal devices behorend bij de voucher, bereikt?

2e vraag: Moet ik hem als 'Client Router' of als 'Access Point' configureren?
Hij moet geconfigureerd zijn als Client Router (de fabrieksinstelling).
Sluit je hem via een netwerkkabel aan dan wordt het een AP en kun je ook de kanalen instellen.
Als Client neemt hij de kanaalkeuze van het (camping) netwerk over.

3e vraag: Is het gebruik van de wizard voldoende of moet er meer 'handmatig' worden ingesteld?
Start de wizard en klaar is Kees.
Het is wel mogelijk via een panel de beschikbare netwerken en hun zendsterkte te bekijken en een ander te kiezen.
Voer daarna wel altijd een save en reload uit want anders is de wijziging niet permanent.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Ton37
Berichten: 159
Lid geworden op: vr 3 feb 2017 20:42

Re: Installeren van de Sitecom WLX 2100

Bericht door Ton37 » zo 16 sep 2018 14:02

@janoniem. Dank je wel voor jouw uitvoerige reactie. Ik ga opnieuw proberen of het lukt. Het draadje waarheen je verwees had ik al gelezen, maar dat hielp mij niet. Ligt dan meer aan mij, laat dat duidelijk wezen. Het 'plug and play' verhaal gaat voor mij in ieder geval niet op 😉 Maar met jouw hulp ga ik voor de xx-keer proberen
Alles gaat volgens de gebruiksaanwijzing goed. Tot en met de Wizard. Als die klaar is geeft hij aan dat ik mijn devices kan aansluiten. Dat lukt niey met mn mobiel(windows) En daar houdt het tot nu toe op, helaas🙄.
Ik laat het vervolg weer weten. Mvg. Ton37

Gebruikersavatar
Ton37
Berichten: 159
Lid geworden op: vr 3 feb 2017 20:42

Re: Installeren van de Sitecom WLX 2100

Bericht door Ton37 » zo 16 sep 2018 14:10

janoniem schreef:
zo 16 sep 2018 12:31
RE.gif

Eerste opmerking: In dit draadje zou deze vraag beter passen.

Wat het ........
Controleer dus eerst voor je verder gaat of je laptop nog steeds verbinding heeft met de Sitecom.
Handel daarna zoals de camping beschrijft.
..............
Wat bedoel je hier mee @janoniem? Ik heb een voucher gekregen met een cijfercode en kan dan inloggen op de CampingWifi. Moet ik dit ergens invullen in het Sitecom-menu? Gr. Ton37

Update: ik heb opnieuw geprobeerd volgens de geadviseerde stappen en de gebruiksaanwijzing e.e.a. aan de praat te krijgen. Maar het lukt mij gewoon niet. Ik heb connectie met de Sitecom en kan in het menu komen. So far so good.
De code van de voucher zou ik moeten kunnen invullen in het veld, voordat de Wizard gaat Zoeken (vermoed ik??). Maar zodra ik de CampingSite aanklik in de Wizard-mode, gaat de Wizard gelijk zoeken en toont in een flits het 'invulveld' voor de code, maar stopt daarbij niet. Aan het eind, geeft hij weer hoe ik kan inloggen. Op het zoekvenster van de Wifi vind ik de SitecomXXXXXX ook. Dus de code van de voucher kan ik (mijnsinziens) niet 'kwijt'. Na verbinden met dit geeft hij aan op mijn device (Mobiel): 'Geen Internet, beveiligd' . That's all. . Helaas, pindakaas. Het lijkt erop na zoveel pogingen dat ik het maar hou bij het 'gewone' wifi, die het vlekkeloos doet. Gewoon jammer, maar geen frustratie. 't weer en de omgeving is fantastisch blij.gif

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Installeren van de Sitecom WLX 2100

Bericht door janoniem » zo 16 sep 2018 15:47

RE.gif
Ik begrijp nu dat je een cijfercode hebt voor toegang tot een beveiligd access point op de camping.
De procedure is dan:
- Sitecom power on en wacht tot start gereed
- Via een browser naar sitecom.ext
- Login naar Sitecom
- Selecteer Wizard
- Sitecom zoekt netwerken
- Selecteer de sterkste “paal” van de camping
- Hierna wordt gevraagd naar het wachtwoord,
de cijfercode die je ontving

Je zou de Sitecom terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen en dan de wizard nogmaals uitvoeren.
Misschien is al eerder een (onjuist) password ingevuld.
Mijn Sitecom is nu niet operationeel, ik moet putten uit wat ik me herinner.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Ton37
Berichten: 159
Lid geworden op: vr 3 feb 2017 20:42

Re: Installeren van de Sitecom WLX 2100

Bericht door Ton37 » zo 16 sep 2018 17:00

Wederom bedankt voor jouw hulp @janoniem.
De procedure zoals jij die beschrijft heb ik al tientallen malen geprobeerd, evenals het resetten van de Sitecom en opnieuw opstarten van laptop en/of mobiel (beide windows). Dat lukt steeds tot jouw laatste zin: 'Hierna wordt gevraagd naar jouw wachtwoord' … niet dus :(
Het probleem is dat de Wizard direct begint met zoeken, nadat ik de CampingSite met de hoogste ontvangst (bijna 100%) heb geselecteerd.... Ik zie dan het 'wachtwoord' veld (met 'fill in the ..enz...' <prev next>' in een flits voorbij schieten waarin in mijn cijfercode 'had' kunnen invullen? Dat lijk ik niet te kunnen beinvloeden?? Verschillende keren snel geprobeerd via next/prev. Maar als dat lukt verschijnt het invulveld niet. Hij gaat gelijk weer zoeken??? Dat is iets was mij bevreemd... scratch.gif

Tot zover

Even de juiste terminologie om misverstanden te voorkomen:

In de Wizard-mode.:

- De software begint te scannen

- Ik klik de betreffende Campingsite aan met de hoogste bereik (90%)

- in een flits zie ik: Fill in the requiered ..... (in groene tekst), Deze stopt niet om in te vullen maar begint gelijk te draaien

- Key is verifying

-daarna geeft hij aan dat ik mijn devices kan connecten met SitecomXXXX en Passwoord van de Extender

-na Finish: krijg ik de melding: connection failed.

Gebruikersavatar
JosD
Berichten: 616
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 15:57

Re: Installeren van de Sitecom WLX 2100

Bericht door JosD » zo 16 sep 2018 17:27

Er zijn campings die routers "herkennen" en deze eruit gooien, thuis op je eigen netwerk (of een andere camping) testen zou een oplossing kunnen bieden.

Succes met proberen thumbup.gif
Volkswagen Tiguan R-line 1.5 150PK 2022 - Knaus Südwind 450FU 2023

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Installeren van de Sitecom WLX 2100

Bericht door janoniem » zo 16 sep 2018 18:16

De Wizard toont na het scannen een "Site Survey" met een kolom "Security".
Is in die kolom "WPA" of iets dergelijks ingevuld bij het netwerk dat je kiest?
Staat er "none" dan is het open en zul je die cijfercode moeten invullen op een internetpagina.
Al geprobeerd om ondanks de foutmelding toch een pagina als b.v. google.fr te openen?
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Ton37
Berichten: 159
Lid geworden op: vr 3 feb 2017 20:42

Re: Installeren van de Sitecom WLX 2100

Bericht door Ton37 » zo 16 sep 2018 19:01

Dank jullie wek voor het meedenken👍 @anoniem, ik heb het al geprobeerd een site te openen, maar 'no connectie '. Via sitesurvey staat onder security idd none. Ga morgen eens vragen bij de eigenaar of het idd geblokkeerd is (ik betaal ervoor). Dan mss Sitecom belken? Tot zover bedankt, gr. Ton

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Installeren van de Sitecom WLX 2100

Bericht door janoniem » zo 16 sep 2018 21:14

RE.gif
Het gegeven dat onder Security "none" staat bij het gekozen netwerk, en je eerdere opmerking "gaat de Wizard gelijk zoeken en toont in een flits het invulveld voor de code, maar stopt daarbij niet", geeft aan, dat de beveiliging met cijfercode áchter de netwerk connectie plaatsvindt. Met andere woorden, jij maakt een wifi verbinding met de dichtstbijzijnde paal en wordt dan verder geleid naar een systeem van de camping waar toegang wordt geregeld naar het internet. Dat systeem vraagt ook pas naar de cijfercode. Zo'n systeem bewaakt ook het gebruik van een maximaal aantal devices per voucher en vaak ook een automatische logout na x aantal minuten inactiviteit.
Wanneer het op andere devices wel werkt zul je daar ook niet bij het kiezen van een wifi access point bij de instellingen de ontvangen cijfercode invullen (dat deel is open) maar worden doorgeleid naar een (camping)pagina waar die code wordt gevraagd. Het kan ook uitbesteed zijn waarna je b.v. wordt doorgestuurd naar een IT bedrijf.

Ik voeg een relevante pagina van de Sitecom instellingen toe, te bereiken via Settings/Wireless Settings:
Sitecom.jpg
Wireless Settings
1 Naam van het campingnetwerk
2 Klik daarop voor een overzicht van netwerken welke de Sitecom ziet
3 Het beveiligingstype van het gekozen netwerk
4 Het wachtwoord van het gekozen netwerk
5 Hier kun je jouw netwerk een zelfgekozen naam geven
6 Klik op Edit om het wachtwoord van je netwerk aan te passen

Vergeet nooit een Save/Reload na het maken van aanpassingen

Succes met de verdere acties.
Maar geniet van je vakantie, ook zónder eigen netwerk.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Ton37
Berichten: 159
Lid geworden op: vr 3 feb 2017 20:42

Re: Installeren van de Sitecom WLX 2100

Bericht door Ton37 » zo 16 sep 2018 21:56

Beste Janoniem, aan jouw heldere uitleg en antwoord zal het niet liggen. Heel erg bedankt. Plaatjes zeggen meer dan woorden ! Ik heb er in ieder geval van geleerd. Ik zie nu de door mij ingestelde/genoemde Wifi-punt en kan mijn wachtwoord invullen. Alleen ik krijg geen internetverbinding.
Ik ga morgen eens vragen bij de Campingbaas of hij het probleem herkent. Dan kan ik beter inschatten of de extender misschien geblokkeerd is?? Daarvan afhankelijk bel ik waarschijnlijk naar Sitecom NL . Hun beloven tenslotte: zeer eenvoudig instelbare Extender (ahum). Tot nu toe bij mij nog niet waar gemaakt ;-)
Maar zoals ik schreef, ik vind het een uitdaging (en geen frustratie!) om te kijken of ik hem 'werkend' kan krijgen. Er zijn genoeg (forumleden) die het ook is gelukt (Shame, shame, Me :oops: )
Blijft meer dan genoeg over om hier in de Limousin lekker te genieten hoor, maak je geen zorgen ;-)
Nogmaals bedankt voor alle hulp. Ik laat morgen zeker nog even van mij horen.
Mvg. Ton37

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Installeren van de Sitecom WLX 2100

Bericht door iemand » ma 17 sep 2018 10:24

Ivm typ workaround ivm type herkenning; kun je ook ergens in het menu het mac-adres aanpassen scratch.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Installeren van de Sitecom WLX 2100

Bericht door janoniem » ma 17 sep 2018 11:25

RE.gif
Ik heb in de panels nog geen optie gevonden om het Mac adres aan te passen.

Nog een hint, je hebt op de laptop toch wel je eigen netwerk gekozen?
Er zijn misschien meer gebruikers met zo'n apparaat in de lucht.
Om die vergissing te voorkomen kun je het netwerk beter een zelfgekozen naam geven.
Dan is een scan op "Sitecom" door de camping ook niet mogelijk.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Installeren van de Sitecom WLX 2100

Bericht door deusjevo » ma 17 sep 2018 11:32

@Ton37

Weet je zeker dat het handig is om info aan de campingbaas te vragen, ze zijn vaak niet zo happy op die extenders heb ik wel eens begrepen?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

martijn v o

Re: Installeren van de Sitecom WLX 2100

Bericht door martijn v o » ma 17 sep 2018 17:53

RE.gif Inderdaad en zeker niet als je kan kiezen voor wifi voor een apparaat en voor meerdere.
De campingbaas weet dan wel wat je van plan bent.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Installeren van de Sitecom WLX 2100

Bericht door janoniem » ma 17 sep 2018 19:27

RE.gif
Bij TS ligt het wel wat genuanceerder; hij heeft een voucher gekocht voor drie apparaten en wil nu de Sitecom met zijn betere antenne inzetten om ook 's-avonds in de caravan verzekerd te zijn van een goede ontvangst.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Ton37
Berichten: 159
Lid geworden op: vr 3 feb 2017 20:42

Re: Installeren van de Sitecom WLX 2100

Bericht door Ton37 » ma 17 sep 2018 21:34

janoniem schreef:
ma 17 sep 2018 19:27
RE.gif
Bij TS ligt het wel wat genuanceerder; hij heeft een voucher gekocht voor drie apparaten en wil nu de Sitecom met zijn betere antenne inzetten om ook 's-avonds in de caravan verzekerd te zijn van een goede ontvangst.
Dat heb je goed verwoord, Janoniem. De Campingbaas begreep mijn 'probleem'. Hij gaf aan dat idd er maar eenmalig 3 devices op zijn Wifi-net konden. Dus eentje meer, zelfs na uitloggen, blokkeerde de 4e. OK, helder. Hij gaf mij zelf gratis een extra code voor 1 apparaat (voor de extender) om die in te stellen. Die heb ik in het Sitecom-menu ingevoerd (vlg. Janoniems beschrijving). Alle lampjes, t/m groen branden, mijn eigen netwerknaam was zichtbaar (Jippie), kon eveneens mijn eigen wachtwoord invullen (Jippie2), maarrrrr .. de gevreesde melding bleef: geen internet, beveiligd.

Dank je voor alle hulp, mn. Janoniem!!! Overmorgen vertrek ik naar een nieuw camping en ga het daar nog eens proberen. Voorlopig houd ik het maar bij het gewone Wifi-netwerk. Heb inmiddels een 'erge haat- liefde' verhouding met deze Sitecom. Het scheelt niet weinig of hij kwam bij het gescheiden afval ;-)) . Dit ligt zeker niet aan de hulp van Janoniem, maar klaarblijk is het niet allemaal 'rozegeur en plug and play' ;-)) . Gelukkig heb ik nog 4G en gewone Wifi en zit ook niet echt te springen om superlang en -sterk Wifi te hebben. Maar de leergierigheid om dat (on)ding werkend te krijgen is/was een 'leuke' exercitie. Wie weet, eenmaal zie ik het Wifi-licht met dit ding ;-))

Wordt vervolgd tzt.??

Mvg. Ton37

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Installeren van de Sitecom WLX 2100

Bericht door janoniem » ma 17 sep 2018 21:51

RE.gif
Ik zou het apparaat terug zetten naar de oorspronkelijke staat in dit geval.
- Settings
- Backup/Restore Settings
- Factory Default

Hierna op de volgende camping de wizard uitvoeren en dan moet het werken.
Ik ben benieuwd.
Gooi hem niet weg, als het eenmaal werkt heb je er veel plezier van.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Ton37
Berichten: 159
Lid geworden op: vr 3 feb 2017 20:42

Re: Installeren van de Sitecom WLX 2100

Bericht door Ton37 » di 18 sep 2018 13:56

Toch even met de servicedesk van Sitecom gebeld. Hulpvaardig te woord gestaan. In dit geval/deze camping laat het gebruik van een extender gewoon niet toe, in ieder geval lukt het niet met deze Sitecom WLX2100. Daar is deze ook niet voor gebouwd. Hij komt het meeste tot zijn recht om thuis een wifinetwerkje te maken voor bijv. in de tuin of hoog op de zolder.
Verder ga hij aan dat dit meer en meer is aan het gebeuren: de campingeigenaren investeren steeds meer in hun (betaalde)-wifi en doen daarom de deur voor dergelijke extender langzaam (maar zeker) dicht. Och, een redelijke bijdrage voor een goede wifi-netwerk op de camping, soit ;-)

Afijn, ik zie wel of ik er 'eens' baat bij zal hebben, zo niet: een ervaring rijker en een illusie armer. Weer een digitaal gadget erbij ;-)) Er zijn ergere dingen in de wereld en omstreken ;-))
Met vriendelijke groet, Ton37 uit de Limousin, waar het heerlijk vertoeven is, zelfs zonder Extender ;-))

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Installeren van de Sitecom WLX 2100

Bericht door janoniem » di 18 sep 2018 16:16

RE.gif
Hulpvaardig zijn ze bij Sitecom zeker, ook mijn ervaring; de deskundige medewerker nam alle tijd.
Misschien hebben wij geluk gehad in het voorjaar, op alle 5 campings waar we stonden werkte de extender foutloos.
Waarschijnlijk is, met de komst van de blokkades, een restpartij WLX'en door Obelink en de Wit opgekocht.
Ik ben wel zeer benieuwd hoe de medewerker heeft vastgesteld dat de betreffende camping deze extender blokkeert.
Deed hij dat op basis van meldingen in de log of was het maar een aanname?
Als zijn prognose juist is dan is de tekst op de verpakking van apparaten die nu nog voor 99 euro worden aangeboden, inmiddels wel misleidend....
Sitecom.jpg
Kreten op de Sitecom verpakking
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Installeren van de Sitecom WLX 2100

Bericht door PD » di 18 sep 2018 16:27

RE.gif
Dat zal reuze meevallen. Ik heb, zoals je weet, de Sitecom sinds eind april als vervanger van mijn R36-setje in de kledingkast van de caravan hangen en vooralsnog heb ik de Sitecom op elke camping probleemloos kunnen gebruiken. Ik zie de wifi infrastructuur op campings nog niet zo snel een moderniseringsslag maken knipoog.gif Met de oude R36-set heb ik in al die jaren slechts een zeer beperkt aantal malen geen verbinding kunnen opzetten door een blokkade.

Ik heb even geteld: sinds Mei van dit jaar op 12 van 12 campings probleemloos met de Sitecom verbinding opgezet thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1335
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Installeren van de Sitecom WLX 2100

Bericht door Pakkie » di 18 sep 2018 17:00

Ook hier sinds dit voorjaar op 9 van de 9 campings probleemloos contact kunnen maken met het netwerk van de camping dus de kans dat het bij je volgende camping weer niet werkt acht ik wel heel klein. Hij hangt hier ook in de kledingkast:

Afbeelding
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
Ton37
Berichten: 159
Lid geworden op: vr 3 feb 2017 20:42

Re: Installeren van de Sitecom WLX 2100

Bericht door Ton37 » di 18 sep 2018 20:53

Beste forumleden, de laatste bovenstaande reacties waren voor mij een reden de WXL2100 aan te schaffen. Fijn te horen dat er nog licht aan het einde van de tunnel is ;-)). Ik verwoord in mijn eigen 'digibeten'-taal datgene wat de service-medewerker zei. Hij zag geen mogelijkheid in verband met hetgeen ik vertelde hoe 'normaliter' ik moest inloggen voor het (betaalde) wifi-connect, om dit te realiseren in de Extender.
Het kan natuurlijk dat ik bij het eerste gebruik op de 'verkeerde' wifi-camping zit, so be it. De camping verlaat ik hiervoor niet, veuls te mooi voor ons ;-)). Volgende week trekken we verder en zien dan wel weer of het gaat lukken. Don't worry, be happy ;-)).
Mijn extender hangt precies zo als die op de foto van @Pakkie, gewoon indrukwekkend te wezen. Alleen hangen er wat meer kleren ;-)), wat wij eigenlijk met dit mooie weer helemaal niet nodig bleken te hebben.
Ik 'geloof' dat de analyse van de Sitecom-medewerker een juiste was, alleen ik kan de technische kant niet juist verwoorden. Het had er, zover ik mij herinner, meer mee te maken dat bij een Open, niet beveiligde Wifi, er nog ingelogd moet worden op een andere internet-pagina en dan nog een code ingevuld moet worden. Dat kan de software van de Sitecom gewoon niet aan, zei hij.
Ik gaf ook aan, waarom dan die doelgerichte reclame hiervoor? Mmm.. daarop kon hij geen reactie geven. Maar dat kan ik hem niet kwalijk nemen, dat is de marketing afdeling zijn werk ;-))
Mocht het me in mijn 'vakantie' toch nog lukken volgende week, zal ik dit zeker melden.
Dank jullie voor het lezen en meedenken, Bonsoir Ton37

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Installeren van de Sitecom WLX 2100

Bericht door janoniem » di 18 sep 2018 22:20

Ton37 schreef:
di 18 sep 2018 20:53
.....dat bij een Open, niet beveiligde Wifi, er nog ingelogd moet worden op een andere internet-pagina en dan nog een code ingevuld moet worden.....
Een dergelijk systeem kende men ook op een camping in Cavalair en bij mij werkte dat toen.
De toegang tot het Access Point (één van de Wifi camping antennes) was in dat geval vrij, maar je kwam niet verder dan het toegangssysteem.
Dat bood de mogelijkheid een voucher te kopen waarna je (ik dacht per mail) een toegangscode ontving om in te loggen.
Zodra één van de devices op ons Sitecom netwerk had ingelogd was de toegang ook voor de overige geregeld (immers, het systeem ziet alleen de Sitecom als client).
Zo zou het ook in de Limousin moeten werken.
Een slimme IT'er die snapt wat daar allemaal in de log van de Sitecom wordt geschreven zal wel kunnen verklaren wat er mis gaat.
Lang geleden deed ik examen voor Ambi HP6 (Datacommunicatie en netwerken) maar ik heb het niet meer paraat en ook de ontwikkelingen niet gevolgd.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Installeren van de Sitecom WLX 2100

Bericht door PD » di 18 sep 2018 22:23

Ton37 schreef:
di 18 sep 2018 20:53
.....dat bij een Open, niet beveiligde Wifi, er nog ingelogd moet worden op een andere internet-pagina en dan nog een code ingevuld moet worden.....
Werkt bij mij ook gewoon, dus er is nog hoop :lol:
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”