Chromecast

workel

Re: Chromecast

Bericht door workel » ma 25 jan 2021 12:28

[re.gif]
Zo doen wij het ook naar een aantal slechte verbinding mogelijkheden met de chromecast deze in de prullenbak gegooid, onding in mijn ogen.

Heb een macbook bij ons die zit of op de router in de caravan anders op de wifi en als beide verbindingen slecht zijn dan gaat de iPhone als hotspot werken, hdmi kabel van laptop naar TV en dan via KPNTV TV kijken, werkt voor ons prima, afgelopen zomer zo F1 gekeken, verbinding is er geen enkele keer uitgegaan.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Chromecast

Bericht door Morgoth » ma 25 jan 2021 13:52

Royke2 schreef:
ma 25 jan 2021 09:00
Makelijkste is gewoon kabeltje van tel of ipad naar je hdmi ingang tv, kan jeje ipad beeld pakken via de 4g hotspot van je telefoon. Dit is de makelijkste manier.

Anders inderdaad een 4g router aanschaffen en je telefoon sim hierin doen of apparte abbo.
In het hoogseizoen/kinder vakanties is inderdaad de camping wifi slecht door de drukte.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat kabeltje heb ik ook geprobeerd maar ook dat werkt niet altijd even geweldig. Zelfs met een originele Apple kabeltje niet. Een 4G router is denk ik de beste oplossing. Meteen lekkere buitenantenne voor goed ontvangst nemen. Maar goed, dan sta je op Camping Langenwald en heb je nog niks. Volgens mij werkt een schotel nog het betrouwbaarste.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 758
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: Chromecast

Bericht door HenkR » do 28 jan 2021 17:31

Net een "chromecast" van Chinese makelij via Ali aangeschaft (€6 + 2 voor snelle verzending whistle.gif ). Binnen 2 weken binnen en deze werkt via het huisnetwerk, maar kun je ook rechtstreeks tussen de dongel en telefoon/tablet/pc gebruiken.
Via het thuisnetwerk heb je eigenlijk alleen je toestel als een soort afstandsbediening rest loopt rechtstreeks.
Via de directe verbinding tussen toestel en dongel is het echt spiegelen wat er op je toestel gebeurd.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Chromecast

Bericht door Chris » do 28 jan 2021 20:08

[re.gif]

Welk soort kabeltje dan??? heb je een link Royke2 ??

Ik volg al een tijdje dit chromecast topic omdat ik zelf de zooi in de hut ook niet draaiend krijg... maar mijn puber van 15 dit zo voor elkaar vioolde...
Dat kan niet he.... ik moet het ook weten..
Maar.. die dame doet het idd met haar Ipad en mobieltje.
Ipad is IOS, en mobiel is Android... maar dat kan dus blijkbaar ook gewoon..
Tja... niet bij te houden die jeugd..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 758
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: Chromecast

Bericht door HenkR » do 28 jan 2021 20:21

Chris, protocol heef MHL en is bv te vinden via de zoeksleutel : Je Android-tablet of smartphone koppelen aan je tv

Ik heb het nooit aan de praat gekregen en met mij vele meer :oops:
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Chromecast

Bericht door Morgoth » vr 29 jan 2021 09:46

Als je een Samsung Android TV hebt met een Samsung Android telefoon, dan kun je rechtstreeks Screen Mirror gebruiken. Dan heb je de hele Chromecast niet nodig. Getest met een oude Samsung S4. Gaat prima.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Royke2
Berichten: 279
Lid geworden op: za 28 dec 2019 12:14

Re: Chromecast

Bericht door Royke2 » vr 29 jan 2021 10:47

Hey chris,

Deze kabel bedoelde ik.

Bekijk Lightning compatible naar HDMI kabel adapter voor iPhone & iPad op: https://www.bol.com/nl/p/lightning-comp ... _iphoneapp

Maar wat hier ook aangegeven word androird tv en ingebakke chromekast klint ook interresant


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eclipse cross 1.5 cvt 2017 - Burstner 510 Tk 2020

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Chromecast

Bericht door Morgoth » vr 29 jan 2021 13:50

[re.gif]
Niet kopen!
Hier heb je helemaal niks aan. Alleen YouTube kun je afspelen maar geen Netflix en geen life TV stream. Dit is zonde van het geld.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Chromecast

Bericht door Chris » vr 29 jan 2021 16:47

[re.gif] en [re.gif]

HA... een plus en een min.

Nou... ik heb 2 chromecasten... en een dochter die het wel aan de praat krijgt..
Ik laat het maar effe zo...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Royke2
Berichten: 279
Lid geworden op: za 28 dec 2019 12:14

Re: Chromecast

Bericht door Royke2 » zo 31 jan 2021 23:22

als je een mifi of camping wifi extender hebt. Kan je die ook eventueel internet van je iphone hotspot gebruik laten maken? Dit voor de chromecast dan is de bediening makelijker lijkt me ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eclipse cross 1.5 cvt 2017 - Burstner 510 Tk 2020

Elly

Re: Chromecast

Bericht door Elly » za 10 apr 2021 14:54

Het lukt mij ook niet om via een hotspot verbinding te maken met een Chromecast.
Ik heb 2 smartphones
1 smartphone maak ik de hotspot/
2de smartphone meld ik me aan op de hotspot van de 1ste phone.
Met de 2de smartphone open ik de Google home app, er komt een lijst met netwerken de 1ste iPhone staat er niet tussen, ik kies ander netwerk en tik de naam in b.v iPhone van Kees, dan moet ik een wachtwoord opgeven ik neem aan dat dit het wachtwoord is van de hotspot van de eerste smartphone, waarmee ik toestemming geef om gebruik te maken van de hotspot.
Dan wordt beveiliging gevraagd: Geen - WEP -WPA -wpa2 welke moet ik dan kiezen.
Dan verbinding maken, maar na een tijdje komt er te staan dat er geen verbinding gemaakt kan worden, wat doe ik fout.......

jorissti
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 7 mei 2017 21:35

Re: Chromecast

Bericht door jorissti » za 10 apr 2021 15:20

Elly schreef:Het lukt mij ook niet om via een hotspot verbinding te maken met een Chromecast.
Ik heb 2 smartphones
1 smartphone maak ik de hotspot/
2de smartphone meld ik me aan op de hotspot van de 1ste phone.
Met de 2de smartphone open ik de Google home app, er komt een lijst met netwerken de 1ste iPhone staat er niet tussen, ik kies ander netwerk en tik de naam in b.v iPhone van Kees, dan moet ik een wachtwoord opgeven ik neem aan dat dit het wachtwoord is van de hotspot van de eerste smartphone, waarmee ik toestemming geef om gebruik te maken van de hotspot.
Dan wordt beveiliging gevraagd: Geen - WEP -WPA -wpa2 welke moet ik dan kiezen.
Dan verbinding maken, maar na een tijdje komt er te staan dat er geen verbinding gemaakt kan worden, wat doe ik fout.......
Goed dat je er over begint, vorige week op de camping getracht om het ook op te zetten en precies het zelfde probleem, zoals hierboven om schreven! Heeft niemand aan de hand van screenshots de juiste stappen om te doen. Snap echt niet wat ook ik niet goed mag doen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Frank Volvo
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 10:16
Locatie: Bij Nijmegen

Re: Chromecast

Bericht door Frank Volvo » za 10 apr 2021 15:31

Gewoon de laatste chromecast kopen, die met de afstandbediening. Heb je helemaal geen telefoon meer nodig. Ik heb hem afgelopen weekeinde moeiteloos geinstalleerd en ben zeer tevreden.

Groet Frank
Kabe Safir Tdl, Lexus RX 450h

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 758
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: Chromecast

Bericht door HenkR » za 10 apr 2021 15:38

[re.gif]
Frank,
Als je geen WiFi hebt heb je nog steeds een telefoon nodig om als hotspot (wifi naar 4/5G) in te stellen. Volgens mij ligt bij de vraagsteller/ster daar de uitdaging. De chromecast op de hotspot aangemeld te krijgen.
Laatst gewijzigd door HenkR op za 10 apr 2021 15:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

jorissti
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 7 mei 2017 21:35

Re: Chromecast

Bericht door jorissti » za 10 apr 2021 15:42

Inderdaad Henk! Thuis in het eigen WiFi netwerk, geen probleem met de chromecast. Maar laat de camping nu niet thuis op het erf zijn!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Chromecast

Bericht door Hans1954 » za 10 apr 2021 16:53

Ik zal de ultieme handleiding voor Chromecast op de camping geven. Het begint bij de router thuis. Verander de SSID van de router thuis in de naam van je dromen. Verander ook het wachtwoord. Stel nu de mobiele hotspot in met exact de gelijke instellingen van je router thuis. (eventueel ook van de laptop of wifi extender)) Verbind nu volgens de handleiding de chromecast in het thuisnetwerk. Op de camping kan de wifi van de camping via laptop, telefoon (bij verschillende Samsung modellen) of extender gedeeld worden met de naam van het netwerk thuis. Werkt het thuis goed, dan werkt het met deze instellingen op de camping ook goed. De chromecast zit namelijk in "hetzelfde" netwerk.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

jorissti
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 7 mei 2017 21:35

Re: Chromecast

Bericht door jorissti » za 10 apr 2021 19:57

Beste Hans, wat is SSID als ik vragen mag??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Chromecast

Bericht door Hans1954 » za 10 apr 2021 20:06

Dat betekent Service Set Identifier. Populair gezegd de naam van je router. Staat ook ergens op de router (meestal aan de onderkant) en op dezelfde sticker vind je dan ook meestal het wachtwoord van de router. Beide kunnen aangepast worden in het menu van de router. Hoe? Meestal door in je adresbalk 192.168.1.1 te typen. Je komt dan in je inlogmenu en dan zal je even in de gegevens van je provider moeten kijken wat die gegevens zijn. Meestal is de inlognaam user of admin. Het wachtwoord is vanzelfsprekend via de papieren alleen bij jou bekend. Met nadruk is dat niet het wachtwoord dat op de router staat. Ben je er eenmaal in, wijst het eigenlijk de weg vanzelf. Het kan helpen om de gebruiksaanwijzing van de betreffende router even op te zoeken op het net. Providers bieden die meestal niet aan.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Chromecast

Bericht door DV_t » za 10 apr 2021 20:15

Let wel als je iets aanpast en op save drukt dat je verbinding verbroken wordt en je met nieuwe gegevens moet verbinden.

Als je kennis niet ver genoeg rijkt dan zou ik er niet aan beginnen en gewoon nieuwe type Chromecast met Google tv kopen. Deze kun je op campingwifi of je hotspot verbinden. Deze is in NL alleen niet te koop.

PS. als je via deze Chromecast de Ziggo app wilt gebruiken dan werkt dit alleen als ze op de camping ook Ziggo hebben. NLZiet werkt bijvoorbeeld wel.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Chromecast

Bericht door Hans1954 » za 10 apr 2021 20:23

[re.gif] met reset kan je alles heel snel weer terug zetten. Maar het is als zo vaak: RTFM.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

jorissti
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 7 mei 2017 21:35

Re: Chromecast

Bericht door jorissti » zo 11 apr 2021 08:31

Dank Hans, we gaan het proberen met het wijzigen van de naam. Alle apparaten komen in dit netwerk en als de caravan weer thuis is gaan we de chromecast op nemen in dit netwerk en hierna gaan we het weer proberen op de camping.

Het apparaat wat ik gebruik als hotspot, verbind ik met apparaat waarmee ik stream via Bluetooth. Dat klopt ook??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Chromecast

Bericht door Jaap van Duijn » zo 11 apr 2021 09:13

Dus na alle probeersels:
1--Met apple iPad en Iphone op een Philips TV gaat het niet werken.
2--We hebben boven staand kabeltje, direct apple, apple tv, special stick met een zijde usb andere zij apple, chrome cast het werkt niet.
3--We met telefoon als hotspot
4--Wel met goed wifi thuis of op de camping.
5--Alles werkt zelfs rechtstreeks noem het maar op, maar met de Netflix die op de TV geinstalleerd (is van nieuw), daarvoor moeten we wifi hebben.

Dus voor ons Netflix alleen als we Wifi hebben anders is ons abb. van 8GB/maand te snel leeg - voor de lol doen we wel eens laatste dagen v/d maand via hotspot en dat werkt hoor, maar alleen via echtgenote iPhone, niet via mijn iPhone is wel iets ouder model.
En ben ik gestopt met zoeken, van mijn lokale gadget leverancier, mocht ik alles een week einde testen zoveel hel het niet gekost.

groeten van een proefkonijn want nu 4 week einden met zwager (is zo een computer freak) aan het hutselen niks klaar er mee.

Jaap

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Chromecast

Bericht door Hans1954 » zo 11 apr 2021 09:36

[re.gif] [re.gif] Dat van Bluetooth klopt in het geheel niet. Dat gebruik je met Chromecast niet. De essentie van wat ik schreef is dat je alle hotspots die je inricht (telefoons die campingwifi kunnen delen, mobiele hotspot van Windows 10 en andere apparaten) allemaal dezelfde naam en wachtwoord hebben als de router thuis. Je kan de Chromecast dan thuis testen en gebruiken en hem zo meenemen naar de caravan en is hij direct klaar voor gebruik. Dus het jaar rond bruikbaar en in principe elke tv een smart-tv. Als ik als voorbeeld even het voorbeeld neem van een laptop met Windows 10. Ga dan naar * Instellingen* dan naar *Netwerk en Internet* dan * Mobiele Hotspot* en dan Netwerknaam en Netwerkwachtwoord Die twee laatsten moeten gelijk zijn aan je router. (waarvan ik zelf vind dat je daar eigen namen en wachtwoorden voor moet instellen) Als je de Chromecast volgens de gebruiksaanwijzing ingesteld hebt (dus met behulp van de Home-app) en werkend in je thuisconfiguratie kan je wifi op de router uitschakelen en bijvoorbeeld een telefoon tijdelijk even een soort van campingnaam geven en daarop de hotspot aanzetten. Met de laptop log je in op deze campingnaam, zet vervolgens de mobiele hotspot van Windows aan en je Chromecast zal gewoon werken alsof hij in de thuisconfiguratie zit. Het lijkt ingewikkeld maar is het zeker niet.
Laatst gewijzigd door Hans1954 op zo 11 apr 2021 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Chromecast

Bericht door DV_t » zo 11 apr 2021 09:40

Als je weet wat je doet en bovenstaande instructies in je hoofd hebt zitten wel.

Ik denk alleen dat dit voor veel mensen abracadabra is. Het advies om deze hun ssid en wpa sleutel te laten aanpassen gaat telefoongesprekken met de helpdesk opleveren denk ik awhoea.gif

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Chromecast

Bericht door Hans1954 » zo 11 apr 2021 09:47

[re.gif] Alles heeft een gebruiksaanwijzing en elke router heeft een resetknop waarmee alle wijzigingen ongedaan worden gemaakt. Google is altijd ook nog je beste vriend. En ik ben zeker geen computernerd want ik ben opgegroeid met 3 jaar wachten op een telefoonaansluiting thuis en kiesschijven. En toen ik met computers moest gaan werken was ik in no-time SAP Key-user. Gewoon door dingen stap voor stap te doen.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”