tv kijken via iphone naar tv

sam2
Berichten: 611
Lid geworden op: zo 25 aug 2013 13:16

tv kijken via iphone naar tv

Bericht door sam2 » za 28 mei 2016 09:02

Wij hebben al enkele jaren schotel voor tv kijken in caravan.
Maar zoveel wordt de tv ook weer niet gebruikt per jaar en het mag niet te hard regen en niet te veel wind anders verdraait de schotel, het opstellen brengt soms ook ergenIs mee, enz enz.
Nu hoor ik hier en daar vertellen dat in de nabijje toekomst of het is er al, dat tv kijken via iPhone met kabel naar tv perfect tv kan gekeken worden.
Nu de vragen; hoe gaat dat is zijn werk, welke kosten zijn daar aan verbonden,is dat goedkoper dan met betalende schotel enz enz?
Wat zijn de voordelen of nadelen tegen over de schotel?
Laatst gewijzigd door sam2 op za 28 mei 2016 09:27, 2 keer totaal gewijzigd.

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: tv kijken via iphone naar tv

Bericht door blefke » za 28 mei 2016 09:14

bijvoorbeeld met deze

https://www.horizon.tv/nl_nl/about/learn-more.html
Voor zo ver ik weet werkt deze alleen in Nederland, in combinatie met een ziggo abonnement.

Grzz,
Blefke

Ruud27

Re: tv kijken via iphone naar tv

Bericht door Ruud27 » za 28 mei 2016 09:31

Nederlandse Tv kijken in buitenland gaat niet deze worden niet doorgegeven het schijnt met een VPN verbinding wel te kunnen maar vraag me niet hoe dit werkt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

CFE-fan
Berichten: 68
Lid geworden op: do 9 aug 2012 09:50
Locatie: In het midden van het land

Re: tv kijken via iphone naar tv

Bericht door CFE-fan » za 28 mei 2016 09:31

blefke schreef: https://www.horizon.tv/nl_nl/about/learn-more.html
Voor zo ver ik weet werkt deze alleen in Nederland, in combinatie met een ziggo abonnement.
Werkt ook in het buitenland met een VPNverbinding op je telefoon, kon ik mooi de F1 kijken in Tsjechië afgelopen maand blij.gif

Uiteindelijk is het TVkijken via Wifi of mobiel internet. Deze wordt buiten Nederland inderdaad geblokeerd bij Ziggo. Met een VPN (Virtueel Prive Netwerk) kan je met je telefoon een verbinding met je thuisnetwerk maken. Zo is je telefoon dan toch (virtueel) in Nederland. Nadeel is wel dat het TVsignaal dus via thuis loopt.
Hobby 560 CFe Excellent (2011) - Citroën Grand C4 Picasso 2.0 HDi 150pk 370 Nm (2015)
Isabella Opus 250 - Unico Verona luifel - Enduro EM405smart/Lithium-ion accu Li1220 - Dometic Freshjet 2200 - Alfa R36 Wifi met Tube U en Minix Mediacenter

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: tv kijken via iphone naar tv

Bericht door blefke » za 28 mei 2016 09:38

RE.gif RE.gif
RE.gif
Dat is een goeie dat VPN verhaaltje.
Is dit gemakkelijk in te stellen?

Netflix werkt wel in het buitenland.
Of het in alle landen werkt weet ik niet, maar in Belgie functioneert het prima.
Heeft natuurlijk niet direct iets met de vraag van de TS te maken, maar kan toch wel handig zijn als je een keer een film of serie kijken.

grzz,
Blefke

JaapB

Re: tv kijken via iphone naar tv

Bericht door JaapB » za 28 mei 2016 09:56

Werkt ook in het buitenland met een VPNverbinding op je telefoon, kon ik mooi de F1 kijken in Tsjechië afgelopen maand blij.gif
Ja, en dat is dus precies wat TS vraagt, hoe werkt dat?

En inderdaad, Netflix werkt in alle landen.
Echter krijg je de Netflix uit het betreffende land.
Dus moet je even films of series uitzoeken die je verstaat of de audio kan instellen op Engels.
Idem voor ondertiteling, is zo gebeurt.
Ik las gisteren op NU.nl dat de Europesche commissie wil dat je gewoon je NL account mee kan nemen naar het buitenland.
Maar dan nog moet je wel een goede WiFi hebben.
Laatst gewijzigd door JaapB op za 28 mei 2016 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: tv kijken via iphone naar tv

Bericht door blefke » za 28 mei 2016 10:02

RE.gif
Tot nu toe heb ik het alleen in Belgie geprobeerd en daar waar ik altijd kom hebben ze een goede internet verbinding.
Lijkt ook wel logisch dat je de taal en of ondertiteling van het land krijgt.
Niet bij nagedacht knipoog.gif


Blefke

CFE-fan
Berichten: 68
Lid geworden op: do 9 aug 2012 09:50
Locatie: In het midden van het land

Re: tv kijken via iphone naar tv

Bericht door CFE-fan » za 28 mei 2016 10:38

blefke schreef: Dat is een goeie dat VPN verhaaltje.
Is dit gemakkelijk in te stellen?
Het hoeft niet moeilijk te zijn, maar is het vaak wel..Er zijn heel veel manieren om dit te doen. Het is o.a. afhankelijk van welke router je gebruikt.
Met mijn Fritz!Box ging het vrij eenvoudig link
Maar bij elke router zal dit anders werken.
Hobby 560 CFe Excellent (2011) - Citroën Grand C4 Picasso 2.0 HDi 150pk 370 Nm (2015)
Isabella Opus 250 - Unico Verona luifel - Enduro EM405smart/Lithium-ion accu Li1220 - Dometic Freshjet 2200 - Alfa R36 Wifi met Tube U en Minix Mediacenter

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: tv kijken via iphone naar tv

Bericht door Micky » za 28 mei 2016 10:59

Ik ga dit proberen op te zetten met de mac, als het gelukt is zal ik proberen hier eea te plaatsen voor de liefhebber, ik probeer het dit weekend te doen, maar er is Formule 1 en een feest vanavond, dus druk druk druk.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: tv kijken via iphone naar tv

Bericht door Conradi » za 28 mei 2016 11:14

Probleem met internet TV in het buitenland zijn de rechten. Als ik bijvoorbeeld de website van de NOS bezoek vanuit het buitenland kan ik wel de interviews met wielrenners bekijken die ze zelf maken, maar de officiële beelden van de Giro niet, omdat de NOS alleen de rechten voor NL heeft. Een VPN - die doet voorkomen dat je in NL bent - lost dat op. Echter, steeds meer streaming-diensten - zoals Netflix - blokkeren VPN aanbieders omwille van de eisen van de filmmaatschappijen.

VPN is een goede oplossing maar in de regel erg technisch. Er zijn 2 mogelijkheden:
- vanuit het buitenland een VPN naar je eigen huis opzetten, dat ben je dus weer in NL. Je hebt dan thuis een router nodig die VPN ondersteunt;
- een VPN opzetten naar een VPN provider. In dat geval kun je eigenlijk een IP-addres in ieder land van je keuze hebben. Zo kun je vanuit NL toch sommige Amerikaanse sites bezoeken. Zo'n VPN-provider is een dienst, dus je betaald er altijd een soort abonnement voor.
VPN's beschermen je data ook op vreemde netwerken zoals hotspots of bedrijven. Ik draai VPN via Private Internet Acces en dat werkt op 5 apparaten tegelijkertijd, zowel notebook als iPhone. Er zijn echter voor de iPhone ook kan-en-klare apps verkrijgbaar, die met één click een VPN inschakelen.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

JaapB

Re: tv kijken via iphone naar tv

Bericht door JaapB » za 28 mei 2016 16:45

blefke schreef:RE.gif
Tot nu toe heb ik het alleen in Belgie geprobeerd en daar waar ik altijd kom hebben ze een goede internet verbinding.
Lijkt ook wel logisch dat je de taal en of ondertiteling van het land krijgt.
Niet bij nagedacht knipoog.gif


Blefke
Ja maar bij Netflix kan je bij sommige films of series een andere taal of ondertiteling aanklikken.

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: tv kijken via iphone naar tv

Bericht door Pino » za 28 mei 2016 17:38

Volgens mij had TS het niet over buitenland of over de Ziggo dienst, maar hoe je het beeld van je iPhone op TV krijgt.
Dat zou kunnen met een Apple TV die aan je TV hangt. Je streamt dan via je iPhone het beeld en geluid naar dit doosje.
Er vanuitgaande dat je een eigen wifi omgevinkje hebt. Anders belast je het camping wifi best zwaar als ze al peer-to-peer toestaan.
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: tv kijken via iphone naar tv

Bericht door blefke » za 28 mei 2016 18:05

RE.gif
Inderdaad stom.gif mrgreen.gif helemaal overheen gelezen…
Apple tv thumbup.gif

Blefke

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: tv kijken via iphone naar tv

Bericht door erichendri » za 28 mei 2016 21:23

Data in het buitenland is niet gratis (en snel) op de camping.
Je kan iets via een VPN doen.
Daar zijn ook APPS voor je telefoon of PC.
IK vond deze https://www.goldenfrog.com/NL/vyprvpn/netherlands-vpn
Dit laat je dan denken dat je in Nederland surft.
Is wel een betaalde diens die je elk moment weer kunt opzeggen.
Ga het vanaf 10 juni proberen vanuit Frankrijk.
Willen de ITVonline van KPN kijken.
Dan kunnen we ook onze opnames bekijken.
Nu maar hopen dat de WIFI snel genoeg is daar in ons huurhuisje.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Gebruikersavatar
JAJB
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014 11:30
Locatie: Dorst

tv kijken via iphone naar tv

Bericht door JAJB » zo 29 mei 2016 16:27

ff een aandachtspuntje!

Als je bijv via de app van je thuisprovider wilt kijken moet je de vpn configuratie op je router of er achter draaien.

Een vpn dienst afsluiten heeft dan geen nut, dit is alleen t geval wanneer de app bijv onder mob data niet werkt bijv Xs4all die werkt alleen op lokaal netwerk.

Wanneer je dan vpn draait op je router of er achter krijgt je mob data dus ook een ip uit je lokale netwerk waardoor t werkt.

Een ander puntje, let op welk type vpn verbinding je pakt, je hebt meerdere protocollen, van lichte encryptie tot zwaar hoe zwaarder de encryptie hoe trager de verbinding word en hoe meer data t kost.

Kijk ook of je tel t type vpn ondersteund, er is geen 1 tel die alle protocollen ondersteund.

Bijv de iPhone 6 ondersteund er 4


Afbeelding
Opel Vectra 2.2 Directt, KIP Greyline 53 TDB Special '07, Unico Genua 280 + Uitbouw
*Ultra Heat, Reich Mover, Satenne R2, Dometic B2200*
Afbeelding

Gebruikersavatar
JAJB
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014 11:30
Locatie: Dorst

Re: tv kijken via iphone naar tv

Bericht door JAJB » zo 29 mei 2016 16:37

Micky schreef:Ik ga dit proberen op te zetten met de mac, als het gelukt is zal ik proberen hier eea te plaatsen voor de liefhebber, ik probeer het dit weekend te doen, maar er is Formule 1 en een feest vanavond, dus druk druk druk.
Micky, dit kan
Houd er alleen wel rekening mee dat je de Mac thuis 24/7 aan moet laten en niet in slaapstand mag laten gaan
Opel Vectra 2.2 Directt, KIP Greyline 53 TDB Special '07, Unico Genua 280 + Uitbouw
*Ultra Heat, Reich Mover, Satenne R2, Dometic B2200*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: tv kijken via iphone naar tv

Bericht door Micky » zo 29 mei 2016 18:01

RE.gif

Volgens mij kan ik het met de Timecapsule doen, werkt dat niet, geeft niet de Mac staat toch altijd aan en die kan ik op afstand uit zijn slaapstand halen thumbup.gif

Bij Ziggo hoef je niet perse de app te gebruiken, gewoon kijken via website van Horizon kan ook.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
JAJB
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014 11:30
Locatie: Dorst

Re: tv kijken via iphone naar tv

Bericht door JAJB » ma 30 mei 2016 08:49

Micky, mijn eerste stap zou zijn, kijk eerst eens na je router als die t ondersteund zou ik t daarop draaien
Opel Vectra 2.2 Directt, KIP Greyline 53 TDB Special '07, Unico Genua 280 + Uitbouw
*Ultra Heat, Reich Mover, Satenne R2, Dometic B2200*
Afbeelding

JVN
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 13 mei 2013 14:17

Re: tv kijken via iphone naar tv

Bericht door JVN » ma 30 mei 2016 21:25

Van het weekend zelf op de camping uitgetest. Wil namelijk ook geen TV + schotel meeslepen en afstellen voor de paar keer TV kijken.
Heb zelf internet thuis van de rode glasvezel provider met TV app. Daar krijg je een modem bij die je "eenvoudig" als VPN server in kan stellen (zie forum van de provider). Dat is voor Nederland niet echt nodig. Om eventueel in het buitenland te kijken wel (in NL heb je wanneer je VPN gebruikt wel extra zenders in de app).

De "wifi" wordt verzorgd door 4g mifi router met daarin ook een prepaid kaart van de rode provider (10 euro voor 1GB - ook in het buitenland)
Beeld op de kwaliteit normaal wat redelijk te doen is maar verwacht geen HD. Gebruikt ongeveer 4 - 4.5 mb per minuut.
Heb al met al ongeveer 1.5 gb gebruikt voor finale CL, stukjes Giro en Nederlands elftal, maar dat laatste stond gauw af :(
Schakel je naar hogere beeldkwaliteit dan loop dataverbruik fors op en is mi alleen gebruik via wifi mits voldoende snelheid reëel.
Om aan te sluiten op TV zag ik dat ergens Apple TV werd genoemd. Daarvoor heb je volgens mij ook een eigen wifi netwerk nodig. Heb ik niet uitgetest met mifi router, maar verwacht dat het werkt. De TV app van mijn provider ondersteunt overigens ook Chromecast.

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: tv kijken via iphone naar tv

Bericht door Pino » ma 30 mei 2016 21:40

Ik weet dat heel veel mensen hier een R36 hebben. Kun je die niet een VPN op laten zetten naar de thuis router?
Dan heb je voor al je devices meteen ook je thuis netwerk beschikbaar. Inclusief dus een tv stream via je eigen provider.
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

JVN
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 13 mei 2013 14:17

Re: tv kijken via iphone naar tv

Bericht door JVN » ma 30 mei 2016 21:49

Heb zelf geen r36 en ken de mogelijkheden niet. Je zal echter in ieder geval thuis een VPN server hetzij op het modem zelf of een achter je modem thuis moeten draaien.
Klopt inderdaad dat bijkomend voordeel is dat je bv veilig bij je nas kunt.

spaanschebrabander
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 3 jun 2016 09:51

Re: tv kijken via iphone naar tv

Bericht door spaanschebrabander » zo 5 jun 2016 08:24

Ik ben al maanden bezig om te proberen thuis een vpn te maken. Het is me nog steeds niet gelukt. Dat is echt niet simpel. Ik heb 2 "kookboeken" gevolgd hoe ik thuis vpn kan instellen mbv een oud laptopje, maar het is me niet gelukt. Wat wel lukt is om een vpn in te stellen op je smartphone of tablet en dan via NPO ned 1,2 of 3 bekijken. Ik heb gratis HOLa geinstalleerd en dat werkt. Nou schijnt Hola enigszins een slechte naam te hebben, maar toch.

Gebruikersavatar
CNB
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 15:11

Re: tv kijken via iphone naar tv

Bericht door CNB » zo 5 jun 2016 09:04

De makkelijkste en goedkoopste manier om beelden over te zetten vanaf je smartphone naar je TV is met een chromecast. De chromecast heeft echter wel een wifi verbinding nodig. Werkt met veel Apps waaronder NPO. Je kijkt dan echter vooral aflevering gemist. De Ziggo Horizon App heeft (nog) geen chromecast ondersteuning.

Gebruikersavatar
CNB
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 15:11

Re: tv kijken via iphone naar tv

Bericht door CNB » zo 5 jun 2016 09:06


Gebruikersavatar
JAJB
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014 11:30
Locatie: Dorst

Re: tv kijken via iphone naar tv

Bericht door JAJB » vr 17 jun 2016 12:22

caravan-newbie schreef:De makkelijkste en goedkoopste manier om beelden over te zetten vanaf je smartphone naar je TV is met een chromecast. De chromecast heeft echter wel een wifi verbinding nodig. Werkt met veel Apps waaronder NPO. Je kijkt dan echter vooral aflevering gemist. De Ziggo Horizon App heeft (nog) geen chromecast ondersteuning.
Hoeft ook niet Perse, je kan de Horizon app op je tel gebruiken en dan de mirroring functie gebruiken van de chromegast, krijg je t alsnog op je tv
Opel Vectra 2.2 Directt, KIP Greyline 53 TDB Special '07, Unico Genua 280 + Uitbouw
*Ultra Heat, Reich Mover, Satenne R2, Dometic B2200*
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”