Alfa Network R36

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Alfa Network R36

Bericht door Gerardo » za 18 mei 2019 16:36

vikingpirate schreef:
vr 17 mei 2019 14:58
Ben even aan het testen en nu was mijn vraag ik heb mijn alfa r36 nu aangesloten maar de snelheden zijn dramatisch terwijl ik thuis ben.
Nu heb ik er een alfa awus036nh aan hangen en dan zie ik in de R36 dat hij alleen uitzend via 802.11b/g en geen N doe ik nu iets verkeerd. heb net de andere firmware erop gezet de R36-ALFA-al-2.32.img en dan heb ik het zelfde kan de R36 niet uitzenden op hoger dan B of G ????

Er staat ook bij connection speed 65mb/s
Dit zou dan toch veel hoger moeten zijn bij een N connectie?

1.PNG
Om even terug te komen op je eerdere post, de snelheid van de verbinding die je R36 maakt komt dan toch bijna 1 op 1 overeen met de snelheid die je met je tablet rechtstreeks behaald?
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Alfa Network R36

Bericht door vikingpirate » za 18 mei 2019 16:50

Klopt maar als ik mijn speedtest doe via mijn eigen wifi thuis dan haal ik op 2.4 ghz ongeveer 7MB en als ik het via mijn alfa r36 doe met een awusr036nh dan haal nog geen 1 MB wel erg vreemd heb wifi analyzer ff de kanalen laten bekijken en zit op een rustig kanaal de rest zit allemaal standaar op 11 en daar ben ik ver vandaan gaan zitten. Ik snap er echt niks van heb de laatste firmware 2.3.2.3 gehaald. Ik snap echt niet wat er hier fout gaat.
Screenshots_2019-05-18-16-52-34.png
Trekker met sleurhut

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Alfa Network R36

Bericht door Gerardo » za 18 mei 2019 19:52

Factory default reset weenie.gif ik heb geen suggesties meer.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Alfa Network R36

Bericht door vikingpirate » za 18 mei 2019 19:55

RE.gif heb ik ook al gedaan mijn ideeën zijn ook op misschien weet Hobby Linka misschien iets of andere leden alvast bedankt voor het meedenken
Trekker met sleurhut

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Alfa Network R36

Bericht door Gerardo » za 18 mei 2019 21:40

vikingpirate schreef:
za 18 mei 2019 16:50
Klopt maar als ik mijn speedtest doe via mijn eigen wifi thuis dan haal ik op 2.4 ghz ongeveer 7MB en als ik het via mijn alfa r36 doe met een awusr036nh dan haal nog geen 1 MB wel erg vreemd heb wifi analyzer ff de kanalen laten bekijken en zit op een rustig kanaal de rest zit allemaal standaar op 11 en daar ben ik ver vandaan gaan zitten. Ik snap er echt niks van heb de laatste firmware 2.3.2.3 gehaald. Ik snap echt niet wat er hier fout gaat.

Screenshots_2019-05-18-16-52-34.png
Was het voorheen wel goed of heeft het nooit echt vlot gewerkt?
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Alfa Network R36

Bericht door Gerardo » za 18 mei 2019 21:46

Even lekker kort door de bocht. Koop een Wificamp Pro2 setje van alfa en vergelijk de beide setjes. Is de nieuwe naar je zin, zet je je oude apparatskies op marktplaats. Is er geen verschil dan stuur je de nieuwe retour. thumbup.gif
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Alfa Network R36

Bericht door Gerardo » za 18 mei 2019 22:03

Sommigen krijgen bij het idee van een nieuw gat in het dak al een hart verknettering, maar ik heb de U tube op zo een mooie bijpassende RVS kantelsteun op een RVS plaatje op het dak van de caravan geplaatst. Alles netjes gesealed natuurlijk Een vaste doorvoer voor de USB kabel ernaast en de R36a binnen in de hangkast er recht onder. De U tube zet ik via het dakluik rechtop thumbup.gif De antenne heeft volgens de specs een gain van 9 Dbi en dat lijkt aardig te werken want ik ontving tijdens de laatste vakantie in Bretagne en Normandië ook de Wifi hotspots van de naastgelegen campings en het dorpje.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Alfa Network R36

Bericht door vikingpirate » za 18 mei 2019 22:08

Ik denk dat ik richting een totaal andere kant ga een nieuw router DD- WRT erop dan heb ik de zelfde functie erin zitten maar dan met 1 aparaat. En meteen mijn probleem dat ik het nieuwe wifi in 5ghz uitzend en ook kan ontvangen. Mocht iemand anders toch het ei weet te staan graag.
Laatst gewijzigd door vikingpirate op za 18 mei 2019 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Trekker met sleurhut

Gebruikersavatar
Trisha
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 mar 2019 19:55

Re: Alfa Network R36

Bericht door Trisha » za 18 mei 2019 22:12

Ik weet niet met welk merk apparaat (tablet, phone, notebook) je de test uitvoert, maar heb je al eens geprobeerd om de test uit te voeren vanaf een ander apparaat/merk?
Laatst gewijzigd door Trisha op za 18 mei 2019 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
ca·ra·van (de; m; meervoud: caravans)
vakantiewoonwagen, gekoppeld aan een auto ㉦

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Alfa Network R36

Bericht door Paul » za 18 mei 2019 22:16

RE.gif RE.gif Dat zou zeker een oplossing zijn, alleen heeft het een nadeel dat je het apparaat binnen op moet hangen.
Verwacht daardoor niet teveel van het ontvangst, zeker niet als de hotspot waarnaar je wil verbinden wat verder weg zit.

Je zou nog een WLX 2100 kunnen proberen, daar zit ik ook nog steeds over te twijfelen, ik heb er alleen niet zo heel veel vertrouwen in dat die het beter doet als een R36 met Tube-U.
Het grootste nadeel van de R36 met Tube-U vind ik dat hij niet constant is, de ene keer is hij lekker snel, de andere keer echt tergend traag.
Ik heb zelf ook al van alles geprobeerd en het maakt allemaal niet zoveel uit, echt snel zal het ding nooit worden.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Alfa Network R36

Bericht door vikingpirate » za 18 mei 2019 22:44

RE.gif
Je bedoelt een telefoon en twee andere tablets, ja het zelfde resultaat.
Daarom snap ik niet wat ik fout doe.
Trekker met sleurhut

Gebruikersavatar
Trisha
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 mar 2019 19:55

Re: Alfa Network R36

Bericht door Trisha » za 18 mei 2019 22:48

Zelfde merk of ook een ander merk?
ca·ra·van (de; m; meervoud: caravans)
vakantiewoonwagen, gekoppeld aan een auto ㉦

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Alfa Network R36

Bericht door vikingpirate » za 18 mei 2019 22:52

Zelfde merk tablets maar mijn laptop draadloos doet het zelfde teage snelheid via wifi.

Verder ga ik toch nu zoeken en de wat duurdere Router zoals die van Asus of Enginius b.v.
Trekker met sleurhut

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Alfa Network R36

Bericht door Gerardo » ma 20 mei 2019 13:00

RE.gif

Ik heb een wat duurdere voor je gevonden. Staat in een prachtige omgeving. Je hoeft alleen je caravan er maar heen te brengen. Dikke gain op 2.4 Ghz
Radioteleskop_20110820.jpg
Radioteleskop_20110820.jpg (18.19 KiB) 2423 keer bekeken
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Alfa Network R36

Bericht door vikingpirate » ma 20 mei 2019 18:18

RE.gif awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
Trekker met sleurhut

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Alfa Network R36

Bericht door vikingpirate » vr 24 mei 2019 22:59

Heb een betere oplossing gevonden in het volgende.

Men neemt twee oudere dual routers.
Op 1 van de twee routers zet je ddwrt geschikte versie voor het router model, met dhcp functie aan.
Daar log je mee in het wifi signaal b.v op de camping ( Zelfde verbinding als Alfa R36)
Dan heb je via utp op je laptop meteen internet. ( Wel de juiste instellingen hebben )
Men neemt het tweede router en verbinden deze met utp kabel aan blauwe poort van router 1 ( Straight utp minimaal cat 5e liever hoger) en de andere kant steken we in router twee in de gele poort (wan)
Op het tweede router (Originele software router) stellen we een wifi signaal in en maken deze aan naar eigen wens. (LET OP Hier moet dhcp uitgezet worden anders ip adres conflicten) kan maar 1 router ip adressen uit delen.

Resultaat veel sneller internet omdat twee routers het werk doen, je kan nu met mobiel laptop telefoon etc inloggen op router twee, en je krijgt ip adres van router 1 omdat die dhcp aan heef tstaan.


Reden twee routers omdat het oudere routers zijn en omdat DDWRT redelijk zwaar draait en veel vraagt van het router, en met verschil dat ik op mijn alfa haalde 0.33Mb en nu dik 36Mb.Ruim 100x sneller


Screenshots_2019-05-24-13-55-05.png

Speedtest gedaan op een tablet met 2.4ghz.

Neem voor de zekerheid wel mijn alfa mee maar is voor backup.
Trekker met sleurhut

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Alfa Network R36

Bericht door Paul » za 25 mei 2019 08:55

Prima oplossing als je goed bereik hebt op de camping.
Bij slecht bereik heb je hier nog weinig aan omdat de ontvangst van een standaard router niet in de buurt komt van bijvoorbeeld een tube-u.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Alfa Network R36

Bericht door vikingpirate » za 25 mei 2019 11:43

Mijn tekening voor een 5ghz yagi is al klaar nu alleen even 3mm aluminium halen en dan doet mijn cnc freesmachine de rest. Dan zet ik deze in een kunstof buis en dan hij mooi naast mijn andere
2, 4ghz yagi op de zuignap zijn werk gaan doen.
Achterop mijn linksys router met ddwrt daar heb ik een sma connector naar buiten de router gebracht om zo omni of yagi aan te sluiten.
Ik heb mijn 2.4ghz yagi al jaren in gebruik en mijn langsre afstand is over open veld 5.3 kilometer. Nu zal 5 ghz dat nooit halen maar met 300 meter ben ik al blij. De Alda r36 heeft altijd gewerkt met de 2, 4ghz yagi antenne. Dus als hij klaar is dan zal ik huer wel even test raport plaatsen.
Trekker met sleurhut

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Alfa Network R36

Bericht door Gerardo » di 28 mei 2019 03:58

Mooie oplossing. Leuk bouw project ook thumbup.gif
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Coen70
Berichten: 43
Lid geworden op: di 25 mar 2014 10:24

Re: Alfa Network R36

Bericht door Coen70 » do 30 mei 2019 16:38

vikingpirate schreef:
vr 24 mei 2019 22:59
Men neemt twee oudere dual routers.
Op 1 van de twee routers zet je ddwrt geschikte versie voor het router model, met dhcp functie aan.
Daar log je mee in het wifi signaal b.v op de camping ( Zelfde verbinding als Alfa R36)
Dan heb je via utp op je laptop meteen internet. ( Wel de juiste instellingen hebben )
In feite doe je het zelfde met de Alfa: de Tube is router 1 en ontvangt het signaal, de R36 is router 2. De beperking van de snelheid zit hem vooral in de R36.
Let wel op met de oplossing zoals jij hem uitwerkt: als je de laptop gebruikt om in te loggen op het camping-netwerk (via een browser) dan ziet het camping het werk de laptop als hoofdapparaat. Als je dan maar met één apparaat op het camping netwerk mag heb je een probleem.
Ik heb zelf de EZ wifi 4 en ben er erg tevreden over. Vooral omdat je ook nog met een VPN verbinding (naar je netwerk thuis) een veilige verbinding kunt maken. Tot nu toe is de snelheid van het netwerk op de camping bij mij altijd de beperkende factor geweest, niet de router. Met de Alfa was soms de snelheid van de wifi van de Alfa de beperkende factor.
Ford Galaxy 1.6 Ecoboost met Burstner Belcanto 490TK en Kampa Club air 390 all-season voortent

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Alfa Network R36

Bericht door Gerardo » do 30 mei 2019 17:20

De nieuwere R36a is sneller en de laatste firmware geeft je de mogelijkheid om het genoemde probleem van een enkele verbinding te omzeilen middels mac adress clonen. Easy peasy thumbup.gif
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Alfa Network R36

Bericht door Gerardo » do 30 mei 2019 17:25

1EYf7uPKkQqNFqr.jpeg
1EYf7uPKkQqNFqr.jpeg (95.57 KiB) 2141 keer bekeken
Zie deze Pica met specs.

Sorry voor de dubbele post.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Alfa Network R36

Bericht door Paul » do 30 mei 2019 17:40

Ik ga voor de ezwifi v5 als hij beschikbaar is.
Ik vervang mijn usb Outlet in de disselbak voor een externe antenne aansluiting en klaar.
De R36 is een prima ding maar het gebrek aan snelheid bij een sneller camping verbinding irriteert me mateloos.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Alfa Network R36

Bericht door vikingpirate » za 1 jun 2019 11:23

Ik heb nu de beste oplossing voor mijn eigen idee.

2 router dual 1ghz

Router met ddwrt firmware, die ontvangt het wifi camping signaal en daarop heb ik op het board waar de antennes met pigtale zijn aangesloten 1 op de 2.4 en 1 op de 5ghz band twee nieuwe pigtale maar dan met sma connector naar de buiten kant gebracht. Zodat ik mijn bestaande 2.4 ghz 25dbi yagi kan aangeschroefd worden op de sma. En de de tweede connector sma de nieuwe zelf gemaakte sector panel antenne voor de 5ghz band zie filmpje op url.

https://youtu.be/BzWwBd69h2Q


Nu mijn tweede router een linksys x3500 die ook simultaan dual band 1ghz verbonden door middel van cat6 utp naar router 1, alle twee op poort 1, en dit router linksys x3500 zend twee wifi signalen uit op 5 en 2.4 ghz en de speedtest komt voor de 5ghz uit op 66Mb en de 2.4 op 45Mb uit.

Ik ben hier super tevreden mee en de Alfa r36 gaat wel mee maar in de doos voor spullen, maar denk dat hij daar als backup blijft liggen.

Heb de zelf gemaakte sector antenne even getest met Vistumbler en er kwam uit dat hij op mijn eigen 2.4 ghz een -19 signaal sterkte gaf en kompleet vol geen fluctuerende pieken en dalen maar strakke puls.
Wil je de sector antenne ook maken let even op wat de bovenkant en de hoek die hij moet hebben voor beste resultaat 30 graden Richting te ontvangen signaal.
Mijn Alfa werkt ook nog prima maar ja als er op de camping meer Mb per gebruiker word aangeboden worden dan wil daar ook gebruik van maken ook omdat Analoge tv bijna overal weg is .
De yagi van aluminium eerder genoemd wil ook nog maken maar nog niet aan toegekomen.

Groet Vikingpirate
Trekker met sleurhut

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18815
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Alfa Network R36

Bericht door Hobby Linka » za 1 jun 2019 12:05

Misschien hier een appart draadje van maken? Nu vervuild het R36 draadje en jouw oplossing is met de zoekmachine niet te vinden.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”