Alfa Network R36

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Alfa Network R36

Bericht door Gerardo » ma 17 aug 2020 10:59

Wat is nu de actuele status van je setup? Je hebt versie 1 van de WiFicamp en alles bestaat nu uit originele onderdelen van Alfa?
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
rr69
Berichten: 191
Lid geworden op: do 24 sep 2015 16:06
Locatie: Gouda

Re: Alfa Network R36

Bericht door rr69 » ma 17 aug 2020 12:10

Ik heb versie 2.32 draaien van de R36 Firmware. Deze gedownloaded van de Homepage van Alfa Networks en deze vervolgens geinstalleerd.

Als ik naar Advanced -> WAN ga staat er onder WAN Connenctions -> Ethernet Port.

Daarnaast staan een checkbox MAC Clone, als je die aanvinkt kan je het MAC Adres clonen.

Ik heb het overigens nog nooit hoeven gebruiken. Bij alle Campings waar ik tot nu toe ben geweest was het selecteren van het accesspoint en vervolgens via mijn telefoon, Laptop of tablet ( die waren verbonden via wifi van de R36) voldoende om in te loggen op de Website van de Internetverstrekker op de camping.

Gr. Rr69

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Opel Insignia 2.0 CDTI - Knaus Sudwind 450FU Silver Selection (Model 2018)

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Alfa Network R36

Bericht door witjesm » ma 17 aug 2020 12:20

Ik heb ook zo'n ding maar het afgelopen jaar nooit meer gebruikt. Mobiele data is tegenwoordig zo krachtig en goedkoop dat ik dat prutsen met die caravan netwerken niet meer zo zie zitten.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Alfa Network R36

Bericht door Chris » ma 17 aug 2020 12:22

RE.gif
Psies...
Ik HAD een compleet Alfa R36 set en op MP verkocht voordat ze niets meer waard waren..... net mazzel gehad.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Luc en Chris
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 16:05
Locatie: Kloosterzande

Re: Alfa Network R36

Bericht door Luc en Chris » ma 17 aug 2020 12:51

Gerardo schreef:
ma 17 aug 2020 10:59
Wat is nu de actuele status van je setup? Je hebt versie 1 van de WiFicamp en alles bestaat nu uit originele onderdelen van Alfa?
Klopt, alles is origineel nu. Enkel nog een oude versie van de firmware.

@rr69

Ik ga zo snel mogelijk de nieuwste firmware erop zetten. Maar dank je voor de tip.
Ex-camperaars die in een stacaravan zijn beland... en nu terug in een tourcaravan….
ICD-Drager sinds 20 juni 2016.

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Alfa Network R36

Bericht door Gerardo » ma 17 aug 2020 13:01

@ witjesm & Chris

Allemaal heel mooi zolang je geen data hongerige kinderen hoeft te voeden. Voor wie daar het hoofd aan probeert te bieden, is de WiFicamp een oplossing en als techniek zeker niet achterhaald. Sommige campings of de partij aan we ze het uitbesteden, gaan helemaal los met de prijs die ze rekenen voor 1 verbinding. Voor die situaties waarbij mac adress filtering word toegepast om het device waarmee je je registreert op te slaan, en dat gebeurt steeds vaker, is mac adress cloning de oplossing. Dat allemaal los van de discussie of je het netjes vindt richting aanbieder. Omgekeerd kun je je afvragen of de vergoeding die men soms rekent voor 1 device redelijk is.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Alfa Network R36

Bericht door Chris » ma 17 aug 2020 14:01

RE.gif

Datahonger bij een puber weet ik alles van.
Maar.. mijn schatje krijgt 10Gb per maand van mij, meer data is voor haar eigen rekening... ze is vakkenvuller dus verdient zelf geld.
Grappige is dat ze elke maand net genoeg blijkt te hebben aan die 10Gb, op de dag af.... hoe kan dat nou he vraag je je wel eens af... kus.gif

Maar ik heb ook een probleem met de data aanbieders op div. campings.
Vaak is de snelheid om te huilen, en betaal je dan ook nog per uur dan is het gebruik van eigen data erg aanlokkelijk.
Zelf heb ik unlimited, maar dat is niet unlimited in SP b.v.
Ik kom er zat mee uit... dus hop weg die R36 set..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Alfa Network R36

Bericht door Micky » ma 17 aug 2020 20:44

Gerardo schreef:
ma 17 aug 2020 13:01
@ witjesm & Chris

Allemaal heel mooi zolang je geen data hongerige kinderen hoeft te voeden. Voor wie daar het hoofd aan probeert te bieden, is de WiFicamp een oplossing en als techniek zeker niet achterhaald. Sommige campings of de partij aan we ze het uitbesteden, gaan helemaal los met de prijs die ze rekenen voor 1 verbinding. Voor die situaties waarbij mac adress filtering word toegepast om het device waarmee je je registreert op te slaan, en dat gebeurt steeds vaker, is mac adress cloning de oplossing. Dat allemaal los van de discussie of je het netjes vindt richting aanbieder. Omgekeerd kun je je afvragen of de vergoeding die men soms rekent voor 1 device redelijk is.
Ons abonnement heeft 200Gig per maand, naar wens te verdelen onder ons 3, de dochter krijgt 30 thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Alfa Network R36

Bericht door Gerardo » ma 17 aug 2020 21:18

Wauw! Wat een riante abonnementen hebben jullie allemaal. Lekker hoor. Ik heb mij aangemeld als beta tester bij Starlink van Elon Musk. Ik hoop er gauw van te horen. Lijkt mij de mooist denkbare oplossing voor rap internet waar je maar wilt. Behalve de beide polen. Maar daar ga ik niet heen.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Alfa Network R36

Bericht door Micky » ma 17 aug 2020 21:30

RE.gif

ik betaal bij Vodafone 55 euro per maand voor 3 abonnementen, allemaal onbeperkt bellen en sms, en 200gig data te verdelen, koopje, heeft red together en alles wordt verdubbelt omdat ik Ziggo thuis heb, dus het sportkanaal wat ik toch al had van 15 euro per maand kun je er nog aftrekken, want die is nu gratis, dus eigenlijk kost het me 40 per maand.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
jackt
Berichten: 921
Lid geworden op: di 27 jul 2010 16:38
Locatie: Ommen, in het mooie Vechtdal

Re: Alfa Network R36

Bericht door jackt » di 18 aug 2020 09:03

en 200gig data te verdelen
Ook in buitenland binnen EU??
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Alfa Network R36

Bericht door Micky » di 18 aug 2020 09:12

RE.gif

20 gig per simkaart per maand


Verzonden vanaf mijn iPhone 11 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Alfa Network R36

Bericht door PD » di 18 aug 2020 09:29

Ik heb sinds kort onbeperkt internet, bellen en sms in NL. Dit kost me sim-only slechts € 15,- per maand.
In de overige landen van de EU wel beperkt tot 12 GB maar TV-kijken is vooral een dingetje voor het voor- en najaar en dan zijn we hoofdzakelijk in NL.

Maandelijks opzegbaar, dus we gaan het een paar maandjes proberen om te beoordelen of het bevalt.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Alfa Network R36

Bericht door Gerardo » di 18 aug 2020 10:14

Mag ik vragen welke provider dat aanbiedt en hoe dat abonnement heet
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
MIFR
Berichten: 205
Lid geworden op: di 2 jun 2020 17:25

Re: Alfa Network R36

Bericht door MIFR » di 18 aug 2020 10:19

Ik heb afgelopen zomer in Italië ter plekke een prepaid simkaart van windtre gekocht voor mijn 4G router.

Ik was €30,- kwijt voor 200GB. Werkte perfect thumbup.gif
Knaus Sudwind 580 QS / BMW X5 M-sport (310PK / 650NM)

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Alfa Network R36

Bericht door witjesm » di 18 aug 2020 10:28

Zelf heb ik een telefoon van de zaak met unlimited data over heel de wereld en daarmee maak ik meestal een hotspot aan. Het is een heel duur abonnement maar omdat ik voor COVID nogal vaak van huis was toch kosten efficiënt. Daarnaast hebben onze auto's een gratis (ik bedoel het staat niet apart op de rekening) Hotspot voor de eerste 4 jaar.

Mijn dochter heeft een Zwitsers abonnement met unlimited in CH en 5 GB in EU voor 19.50 CHF/maand. Maar op vakantie geef ik haar een unlimited data pakket voor 9.95 CHF/maand en dan ben ik van alle problemen af.

Zoals Chris al schreef heb ik zeer slechte ervaring met de bandbreedte op campings en daarnaast is het vaak duurder dan de hiervoor beschreven 9.95CHF die probleemloos internet geven.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Alfa Network R36

Bericht door PD » di 18 aug 2020 10:31

Gerardo schreef:
di 18 aug 2020 10:14
Mag ik vragen welke provider dat aanbiedt en hoe dat abonnement heet
Ik heb dat via onze energieleverancier Budget Energie; het wordt uitgerold via het KPN netwerk.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

martijn v o

Re: Alfa Network R36

Bericht door martijn v o » di 18 aug 2020 12:45

Wij hadden nu voor het eerst op de camping inloggen via de R36 en zonder code toegang. Deed je dat met je telefoon of computer rechtstreeks op het campingnetwerk dan vroeg hij wel een code.
Dus vanavond maar uit eten omdat we 25 euro hebben uitgespaard. aflower.gif

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Alfa Network R36

Bericht door janoniem » di 18 aug 2020 13:13

RE.gif
Bij restaurants en recepties is toegang wel vaak gratis.
Had jouw R36 niet toevallig via zo'n WiFi hotspot toegang?
Vrij toegang, als dat via andere apparaten slechts met een code werkt, llijkt me niet kunnen.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

martijn v o

Re: Alfa Network R36

Bericht door martijn v o » di 18 aug 2020 14:03

Nee was hetzelfde netwerk. Eerst dacht ik nog, misschien een uur per dag gratis of zo maar 14 dagen later deed hij het nog steeds. Max gekeken via de wifi van de camping en dat ging op een paar haperingen na prima.

Luc en Chris
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 16:05
Locatie: Kloosterzande

Re: Alfa Network R36

Bericht door Luc en Chris » di 18 aug 2020 18:15

Taan schreef:
vr 1 nov 2019 16:54
liefhebber schreef:
do 5 sep 2019 00:09
In de laatste firmware versie al-2.32 is die optie weg.
Je zou de settings kunnen opslaan en in het R36 settings.dat bestand bij WAN_MAC_ADDR=
het gewenste mac address intypen met een flat editor zoals Kladblok.
Daarna de settings teruglezen/inladen via: Advanced -> Management -> Import settings
Heb eindelijk door wat er aan de hand is. Alleen als je de USB port Disabled krijg je die clonefunctie te zien. Ook bij eerdere firmwareversies. ik heb iig 2.30 geprobeerd.
Dit schijnt dus ook te werken in de versie 2.32, tenminste bij mij nu.
Ik ben uiteindelijk en ten einde raad maar naar huis gereden met de alfa en deze aan de laptop gehangen.

Wordt alweer vervolgd. mrgreen.gif
Ex-camperaars die in een stacaravan zijn beland... en nu terug in een tourcaravan….
ICD-Drager sinds 20 juni 2016.

Luc en Chris
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 16:05
Locatie: Kloosterzande

Re: Alfa Network R36

Bericht door Luc en Chris » vr 21 aug 2020 17:24

Gerardo schreef:
zo 21 jul 2019 23:51
Ok ik probeer een werkwijze te beschrijven.

1) zorg dat de WiFiCamp voorzien is van de nieuwste firmware versie. (Voor de R36a is dit vanaf versie 1.17 niet noodzakelijk maar het is wel aan te raden ivm
verbetert geheugen management)
2) als je je voor het eerst gaat aanmelden op het camping netwerk, doe dat dan met een laptop, smartphone of tablet.
(reden: meestal moet je op een web pagina akkoord gaan met de voorwaarden middels het zetten van een vinkje of het invullen van een code of ander geneuzel en
dat gaat niet in het instellingen scherm van de WiFiCamp)
3) kopieer van het apparaat waarmee je je op het camping netwerk hebt aangemeld het mac adress.
4) meld je af van het camping netwerk op het apparaat waarvan je het mac adress hebt gekopieerd, en laat dat apparaat de camping hotspot vergeten.
5) open het instellingen scherm van je WiFiCamp (192.168.36.1)
6) zoek naar de beschikbare hotspots en selecteer de hotspot waarmee je wilt verbinden.
7) plak in het "CLONE MAC ADRESS" veld het mac adress van het apparaat waarmee je je in eerste instantie op het camping netwerk had aangemeld en klik/tik op apply.

De R36 (a) start nu opnieuw op met de nieuwe instellingen, en meld zich aan op het camping netwerk met het mac adress van het apparaat waarmee je je in
eerste Instantie had aangemeld, en akkoord was gegaan met de voorwaarden. Het camping netwerk ziet je WiFiCamp nu als het eerste apparaat waarmee je je
had aangemeld.

8) selecteer op alle apparaten waarmee je internet toegang wenst je WiFiCamp hotspot en je kunt genieten van het WWW.

LET OP! LET OP!

verbind het eerste apparaat waarmee je je oorspronkelijk op het camping netwerk had aangemeld niet meer rechtstreeks op de camping WiFi anders loop je
het risico dat je WiFiCamp (wederom) geblokkeerd wordt en je daardoor geen internet toegang meer hebt. ( ook al zegt hij verbonden ) gebeurt het
onverhoopt toch dan kun je het relaas volgen drie posts eerder.

Ik hoop dat mijn hatseflats manier en beschrijving helpt om het weer op rit te krijgen thumbup.gif
Ik zit al even te sukkelen met de R36... ondertussen de versie 2.32 geïnstalleerd (zie hierboven), optie clonen gevonden en toegepast, maar dan? De Alfa ziet het netwerk wel, maar verbindt er niet mee? Ook niet handmatig....

Wie kan me hiermee op weg helpen?
Ex-camperaars die in een stacaravan zijn beland... en nu terug in een tourcaravan….
ICD-Drager sinds 20 juni 2016.

Gebruikersavatar
rr69
Berichten: 191
Lid geworden op: do 24 sep 2015 16:06
Locatie: Gouda

Re: Alfa Network R36

Bericht door rr69 » za 22 aug 2020 16:05

Als ik het goed begrijp heb je je tablet of telefoon verbonden via Wifi met je Alfa R36 Wifi netwerk.

Daarna via de de R36 pagina naar de de Netwerken, Netwerk selecteren wat je wil en opslaan.

Daarna duurt het even dat hij op connected komt te staan.

Bij jou blijft hij waarschijnlijk knipperen op "Connecting"

Weet je toevallig of als je het gewoon via je telefoon direct doet (dus niet verbonden met de R36) of je een Wachtwoord bij het accesspoint moet ingeven?

Ik zal zo eens testen met mijn R36. Ik heb inmiddels een R36a en heb de R36 thuis liggen met een extra Tube-U dus kan even kijken wat ie doet op mijn thuisnetwerk met firmware 2.32

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Opel Insignia 2.0 CDTI - Knaus Sudwind 450FU Silver Selection (Model 2018)

Luc en Chris
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 16:05
Locatie: Kloosterzande

Re: Alfa Network R36

Bericht door Luc en Chris » za 22 aug 2020 17:25

De iPad hadden we aangemeld met een code en vervolgens dit netwerk laten vergeten.
Vervolgens de Alfa r36 proberen aan te melden volgens wat hierboven staat. Dus netwerk selecteren, de optie clonen, en vervolgens na het rebooten blijft de r36 op disconnect knipperen.
Ex-camperaars die in een stacaravan zijn beland... en nu terug in een tourcaravan….
ICD-Drager sinds 20 juni 2016.

Gebruikersavatar
rr69
Berichten: 191
Lid geworden op: do 24 sep 2015 16:06
Locatie: Gouda

Re: Alfa Network R36

Bericht door rr69 » za 22 aug 2020 18:27

In principe hoef je het MAC adres niet te klonen, althans ik heb het nog nooit hoeven doen..

Als eerste je Ipad verbinden met de Wifi van de R36.
Daarna via Ipad naar de R36 pagina en de Tube-u laten verbinden met het Campingnetwerk, wanneer verbonden:

Vervolgens weer op de Ipad (nog steeds verbonden met de R36) naar de inlogpagina van de Camping en daar inloggen.

Als het goed is ziet dan het campingnetwerk gewoon het MAC adres van de Tube-u en hoef je niet te clonen.

Zolang je achter de R36 zit is alleen het MAC adres van de Tube-u zichtbaar voor het campingnetwerk..



Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Opel Insignia 2.0 CDTI - Knaus Sudwind 450FU Silver Selection (Model 2018)

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”