wifi versterker aldi

toontje

wifi versterker aldi

Bericht door toontje » di 22 mei 2012 22:05

hoi iedereen
weet er iemand hoever de wifi verster van de aldi werkt het is een medion wlanversterker type md 86464.
vriendelijke groetjes
Toon

toontje

Re: wifi versterker aldi

Bericht door toontje » do 24 mei 2012 22:11

niemand?????????

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: wifi versterker aldi

Bericht door Knaus440 » vr 25 mei 2012 08:37

Misschien een versterker plaatsen zodat je vraag een groter bereik heeft? :wink:
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

sprite1

Re: wifi versterker aldi

Bericht door sprite1 » vr 25 mei 2012 11:47

nou vanuit belgie te lezen in drenthe, en friesland dus grooooot bereik mrgreen.gifsorry kon het niet laten aflower.gif

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: wifi versterker aldi

Bericht door Nimma » vr 25 mei 2012 15:36

TS, nadat je bent bijgekomen van de vrolijke reacties van de voorgaande posters kan ik je aanraden je te bekwamen in het zoeken.

Tik in google md 86464 en zie: daar verschijnt zomaar de handleiding van jouw apparaat.
Succes aflower.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

toontje

Re: wifi versterker aldi

Bericht door toontje » vr 25 mei 2012 22:29

bedankt voor de reacties tot nog toe :wink:

inderdaad maar de handleiding had ik al, maar mijn vraag is hoever deze werkt??? ik ga naar een camping en het internet is ongeveer 300meter van onze caravan af, anders moet ik steeds tot daar lopen om er gebruik van te maken he
Groetjes
Toon

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: wifi versterker aldi

Bericht door Ab » vr 25 mei 2012 22:45

Ik denk dat je er niks aan hebt Toon.
Zover ik kan beoordelen, is het geen zend-ontvanger.

Als je echt grote afstanden wilt kunnen overbruggen, koop je het best een USB zendontvanger met een antenne eraan. (Alpha bijv)

er zijn hier op dit forum diverse draadjes over.
viewtopic.php?f=65&t=3772&hilit=2com Deze bijv.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
TouranDriver455ts
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
Locatie: Koggenland, Westfriesland

Re: wifi versterker aldi

Bericht door TouranDriver455ts » vr 25 mei 2012 23:01

RE.gif
Gewoon gaan voor de Alfa Adapter AWUS036H mit 1000mWatt Sendeleistung.

Bij Maxisaver.de op dit moment de 1000mW uitvoering voor 38,49 Euro incl. verzendkosten.

Gisteren bericht gekregen via de mail dat mijn bestelling onderweg is via de post.

Gebruik nu al voor het 2e seizoen naar volle tevredenheid de 500 mW uitvoering maar omdat wij beiden gelijktijdig op het internet willen kunnen en niet willen knoeien met meerweg USB splitters heb ik nog een Alfa adapter besteld. De 500 mW uitvoering is echter vervangen door de 1000 mW voor dezelfde prijs.

Tip: Als je zo'n ding aanschaft niet de driver en software van de bijgeleverde CD installeren maar van de website van maxisaver.de downloaden. Zo krijg je altijd de ge-upgrade versie.
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: wifi versterker aldi

Bericht door Ab » vr 25 mei 2012 23:06

thumbup.gif
Prima ding. met een goede antenne kan je hiermee echt grote afstanden overbruggen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
R1chard
Berichten: 90
Lid geworden op: do 25 aug 2011 12:54

Re: wifi versterker aldi

Bericht door R1chard » zo 10 jun 2012 20:44

Tip: Als je zo'n ding aanschaft niet de driver en software van de bijgeleverde CD installeren maar van de website van maxisaver.de downloaden. Zo krijg je altijd de ge-upgrade versie.

Heb je ook een linkje waar ik die software op site van maxisaver.de kan vinden?
Ben al wezen zoeken, maar weinig succes tot dusver. scratch.gif
Volvo XC60 D4 2017, Fendt Saphir 495 SKM 2021

Ik ben echt niet gek, ik ben gewoon een limited edition

WillemM
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 14 feb 2010 16:48
Locatie: Leiden

Re: wifi versterker aldi

Bericht door WillemM » ma 11 jun 2012 09:05

golfopaburstner455ts schreef:RE.gif
Gewoon gaan voor de Alfa Adapter AWUS036H mit 1000mWatt Sendeleistung.

Bij Maxisaver.de op dit moment de 1000mW uitvoering voor 38,49 Euro incl. verzendkosten.
Lijkt mij idd een goede koop.........

Heb 'm net ook besteld(als het goed is via het Emailformulier,zag alleen niet dat ie daadwerkelijk verzonden werd,even afwachten dus)
Ford Focus Wagon + Hobby 360 Classic de Luxe(1986)

skippy79

Re: wifi versterker aldi

Bericht door skippy79 » vr 15 jun 2012 20:37

klopt het dat de versterker niet op de huidig mac's werken? heb een paar reviews van gelezn, en dit kwam er op :(

weet iemand een goeie voor de Mac?

Gebruikersavatar
R1chard
Berichten: 90
Lid geworden op: do 25 aug 2011 12:54

Re: wifi versterker aldi

Bericht door R1chard » ma 18 jun 2012 22:10

Heb de Alfa AWUS036H inmiddels ook binnen en geïnstalleerd, in no time en werkt perfect.
En dat voor net 3 tientjes inclusief verzenden.
Software is erg eenvoudig te downloaden via de site van Alfa. thumbup.gif
Volvo XC60 D4 2017, Fendt Saphir 495 SKM 2021

Ik ben echt niet gek, ik ben gewoon een limited edition

WillemM
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 14 feb 2010 16:48
Locatie: Leiden

Re: wifi versterker aldi

Bericht door WillemM » di 19 jun 2012 21:18

@R1chard...

Heb de wifi set ook binnen....zit toch een cd-tje bij,is die niet actueel genoeg??? Dus....
Ook de driver van de site gezocht,maarrrr
als ik op de link van de driver klik http://www.alfa.com.tw/in/front/bin/ptl ... ory=105397 dan vraagt ie om gebruikersnaam en wachtwoord ??? XP normal driver heb ik nodig !

Kan je me verder helpen??

EDIT :lol: het is gelukt,toch op die site,beetje raar,meerdere keren die gebruikersnaam en wachtwoord,en ineens ging ie downloaden,maar TOP...heb hem er nu aanhangen via een onbeveiligd :shock: punt ! En ik heb echt heeeeel veel punten in beeld midden in een woonwijk,met het kleine 5dbi antenne-tje,straks nog even die grote antenne eraan mrgreen.gif

Gr Willem
Ford Focus Wagon + Hobby 360 Classic de Luxe(1986)

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 758
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: wifi versterker aldi

Bericht door HenkR » vr 22 jun 2012 17:28

Ook hier de Alfa 36H via de Duitse internetsite aangeschaft. Levering duurde wel wat lang en heb daardoor jammer genoeg hierdoor 1 vakantie gemist.
Maar nu geweldig, werkt binnen met de rolos dicht. Doe zelf dan wel even de antenne achter de rolo whistle.gif .
Meeste werk zat niet in het installeren, maar het uitzetten van de eigen WiFi van de laptop, want met samen aan liep het minder lekker.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

Gebruikersavatar
R1chard
Berichten: 90
Lid geworden op: do 25 aug 2011 12:54

Re: wifi versterker aldi

Bericht door R1chard » ma 25 jun 2012 18:22

Ben m nu een beetje aan het testen met de lange antenne en heb ook het (te korte) kabeltje een stuk verlengd, maakt voor de werking niks uit, heel goede ontvangst.
Dit gaan we volgende maand op de camping in Italië eens uitgebreid proberen thumbup.gif
Volvo XC60 D4 2017, Fendt Saphir 495 SKM 2021

Ik ben echt niet gek, ik ben gewoon een limited edition

Hans en Linn

Re: wifi versterker aldi

Bericht door Hans en Linn » di 26 jun 2012 08:03

"""" Meeste werk zat niet in het installeren, maar het uitzetten van de eigen WiFi van de laptop, want met samen aan liep het minder lekker.......""""


Bij onze laptop zit er een knopje bovenaan het toetsenbord

waarmee je hem [ volgens ons ] aan en uit kan zetten...

Klopt dat of moeten we eigenlijk iets "in " de pc doen scratch.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: wifi versterker aldi

Bericht door Ab » di 26 jun 2012 09:17

Dat klopt. Gewoon uitzetten kan bij de meeste laptops gewoon met een knopje.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Hans en Linn

Re: wifi versterker aldi

Bericht door Hans en Linn » di 26 jun 2012 09:27

RE.gif

Bedankt, weet ik genoeg thumbup.gif

pd0bao40

Re: wifi versterker aldi

Bericht door pd0bao40 » di 26 jun 2012 10:45

Ik nog niet, heb nog een vraag : wordt er op deze frequenties nooit met richtantennes gewerkt ? Zie praktisch altijd dat verticale staafje maar bundelen van het vermogen en dat in een richting sturen is toch veel effectiever? Ook eventuele storing van ongewenste signalen op de achterzijde van de antenne wordt dan onderdrukt. Dus mijn vraag worden richtantennes al-dan-niet gebruikt en zo nee, waarom niet. Gr.Jaap.

douwe

Re: wifi versterker aldi

Bericht door douwe » di 26 jun 2012 15:38

hallo
graag zou ik van je willen weten hoe je dit artikel Alfa Adapter AWUS036H mit 1000mWatt op die site kunt bestellen
want ik kan nergens iets vinden bijv een winkelwagen
graag hoor ik het van je hoe je dit besteld heb


vrgr Douwe

WillemM
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 14 feb 2010 16:48
Locatie: Leiden

Re: wifi versterker aldi

Bericht door WillemM » di 26 jun 2012 17:40

@Douwe,

PB verstuurd mrgreen.gif
Ford Focus Wagon + Hobby 360 Classic de Luxe(1986)

Jurgen
Berichten: 251
Lid geworden op: do 17 nov 2011 15:59

Re: wifi versterker aldi

Bericht door Jurgen » di 26 jun 2012 21:03

pd0bao40 schreef:.... nooit met richtantennes gewerkt ?
Hoi Jaap,

Standaard wordt als (USB)ontvanger altijd de zogenaamde OMNI antenne gebruikt.
Zoals de naam ook al zegt gaat het hierbij om een omni directionele antenne, dus een rondstralende antenne.
Het voordeel hiervan is dat er door de antenne rondom wordt gekeken of er ergens een signaal opgepikt kan worden zodat het zoeken naar geschikte Access Points wordt vergemakkelijkt.
Wanneer je echter geen goed signaal in de buurt kunt vinden biedt een richtantenne uitkomst.
Ikzelf gebruik een tweetal richtantennes en wel een Ubiquiti NanoStation2 en een Auslinx Outdoor USB paneelantenne.
Deze laatste gebruikt dezelfde chipset als de ALFA AWUA036H maar dan met een veel groter ontvangstbereik.
Beiden antennes kunnen Hotspots tot een afstand van circa 15 km oppikken onder voorwaarde dat er een vrije zicht bestaat tussen de antenne en de Hotspot.

Ook gebruik ik één van deze antennes als een van de op decamping aanwezige Access Points overbelast zijn (kanalen zitten vol) zodat ik een verder afgelegen en minder gebruikte Access Point kan gebruiken.

Jürgen
Fendt Topas 560 TG Bj 2004

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 758
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: wifi versterker aldi

Bericht door HenkR » di 26 jun 2012 22:41

Ab schreef:Dat klopt. Gewoon uitzetten kan bij de meeste laptops gewoon met een knopje.
Voor de meeste hier klopt dit denk ik. Maar voor sommige is het meer dan een knopje zoals bv op mijn Dell. Is een combi van toetsen en toen ging er meer uit dan bedoelt. :(
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

driver
Berichten: 568
Lid geworden op: wo 24 aug 2011 21:37
Locatie: Antwerpen

Re: wifi versterker aldi

Bericht door driver » di 26 jun 2012 22:55

Je kan je omni antenne omvormen tot een richtantenne met een makkelijk te maken hulpstuk uit karton en alu folie. Gebruik het zelf met mijn alfa antenne, en het heeft me al geholpen zwakke signalen perfect bruikbaar te maken. Je kan instructies vinden door even te googelen op "windsurfer antenne", of via deze link:
https://sites.google.com/site/computert ... versterker

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”