wifi versterker aldi

Gebruikersavatar
fs1986
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 4 feb 2011 15:29

Re: wifi versterker aldi

Bericht door fs1986 » di 26 jun 2012 23:20

Jurgen schreef: Ook gebruik ik één van deze antennes als een van de op decamping aanwezige Access Points overbelast zijn (kanalen zitten vol) zodat ik een verder afgelegen en minder gebruikte Access Point kan gebruiken.
Jürgen
Vol??? Dat komt dan zeker alleen bij hele grote campings voor? Normaal gesproken moeten er toch wel een paar honderd gebruikers tegelijkertijd gebruik van kunnen maken, dacht ik. scratch.gif

Ron Up

Re: wifi versterker aldi

Bericht door Ron Up » di 10 jul 2012 16:14

Hallo,
Dit is mn eerste post hier knipoog.gif Ik heb na aanleiding van dit draadje ook een Wifi versterker gekocht maar dan het allernieuwste type, werd me aangeraden door de verkoper.
Het is de AWUS036NHR met een extra rubberduck antenne van 10DB geworden, ik ben benieuwd !! mrgreen.gif
Mag ik hier de link plaatsen? http://2com.nl/index.php?route=product/ ... duct_id=68

Ps waar kan ik me voorstellen? Edit: gevonden :lol:

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: wifi versterker aldi

Bericht door JPGeetje » di 10 jul 2012 20:26

RE.gif
Leuk, die heb ik ook jaren gebruikt. Ik woon een 300m. van mijn werk en kon met de "Twenty Five Cents Antenne" zoals ze toen werd genoemd, mijn thuisnetwerkje prima bereiken vanuit mijn werkplek thumbup.gif

Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

pd0bao40

Re: wifi versterker aldi

Bericht door pd0bao40 » di 10 jul 2012 21:45

Wel even bij de versterkingsfactor dB niet vergeten de i (van isotroop te vermelden) Dus de versterking van de antenne volkomen vrijstaand ? in het heelal, zonder enige beinvloeding van aarde. Dit is uiteraard onmogelijk, maar de fabrikant krijgt wel enorme getallen. Praktijk : de helft. Gr.Jaap

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: wifi versterker aldi

Bericht door Ab » di 10 jul 2012 21:52

Is ook meer dan zat Jaap..
Er zit een (lichtelijk illegaal) zeer hoog zendvermogen van 2 Watt achter... :wink:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Nick

Re: wifi versterker aldi

Bericht door Nick » wo 11 jul 2012 09:58

Als leek op dit gebied vraag ik me iets af, nl. hoe kun je inloggen op zo'n hotspot.
Op de campings waar ik gestaan heb en die wifi aanboden heb ik altijd een zgn key gekregen om het gebeuren op te starten. Dit is tot nu toe altijd gelukt, zij het met wat hulp af en toe.
Hoe gaat dat met een hotspot die je zomaar ergens uit de lucht plukt? En hoe zit het dan met de beveiliging?

Jurgen
Berichten: 251
Lid geworden op: do 17 nov 2011 15:59

Re: wifi versterker aldi

Bericht door Jurgen » wo 11 jul 2012 10:34

Je plukt nergens zomaar een Hotspot / AP (Access Point) uit de lucht want deze zijn in de regel altijd beveiligd.
Dit kan op 2 manieren plaatsvinden, met een Key die je moet vullen om eerst verbinding met de AP te maken of met een Key die je op een Internet pagina van de betreffende AP moet invullen.
In het laatste geval heb je vrije toegang tot het AP maar niet tot het Internet.
Beide opties zijn veilig.

Mocht je ergens in het wilde weg een vrije Hotspot vinden die op geen enkele wijze beveiligd is kan ik alleen maar adviseren, BLIJF ER VANAF.
Je vind nog weleens vrije Hotspots in steden bij Hotels e.d. maar ook daar zou ik heel voorzichtig mee zijn.

Zoals al geschreven heb je bij sommige AP's eerst een Key nodig om verbinding met de AP te kunnen maken.
Hiervoor moet je de verkregen Key eerst in het betreffende veld van de bijgeleverde software (zoiets al ALFA Wireless LAN Utility) invullen en dan verbinding maken.
Hierna kun je onmiddellijk het Internet op.

In het andere geval kun je wel vrij verbinding maken met de AP, dus geen Key intoetsen, maar je hebt dan nog geen verbinding met het Internet.
Wel opent een meestal eigen pagina van de verstrekker van het Internet met daarin een PopUp waarin je de verkregen Username of Wachtwoord kunt invoeren.
Na correcte invoer kun je over het Internet beschikken.

Ik hoop dat ik enigszins duidelijk ben overgekomen.
Fendt Topas 560 TG Bj 2004

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 758
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: wifi versterker aldi

Bericht door HenkR » wo 11 jul 2012 10:46

Veel internetproviders hebben HotSpots door het land staan.
Voor KPN bv is het zo dat als je vast internet hebt je ook gratis met je zelfde login gegevens op de KPN HotSpot kunt inloggen

Een andere is bv Schiphol. Hier kun je ik geloof een half uur gratis via internetten. Zo zijn er ook diverse VVV's in Nederland en het buitenland die gratis of door het kopen van een soort x uren kaart je toegang geven.

Henk
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

Nick

Re: wifi versterker aldi

Bericht door Nick » wo 11 jul 2012 12:58

Is duidelijk, bedankt heren.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: wifi versterker aldi

Bericht door Ab » wo 11 jul 2012 13:57

Jurgen schreef:Je plukt nergens zomaar een Hotspot / AP (Access Point) uit de lucht want deze zijn in de regel altijd beveiligd.
Dat valt nog best mee.. :wink:
Ik heb er afgelopen jaren toch best heel veel gevonden.
Het wordt wel iets minder de laatste jaren, bij particulieren en bedrijven.
Een beveiligde of een onbeveiligde AP maakt in principe niks uit om er verbinding mee te maken.
In sommige steden heb je bijna overal free WIFI.
Juist waar je het eigenlijk niet eens verwacht. Estland en Letland bijv.
Dat komt ook steeds meer lijkt het.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Jurgen
Berichten: 251
Lid geworden op: do 17 nov 2011 15:59

Re: wifi versterker aldi

Bericht door Jurgen » wo 11 jul 2012 15:37

Dat klopt, er zijn nog best regelmatig vrije AP's te vinden maar ik bedoelde ook daarmee te zeggen dat je die met de nodige voorzichtigheid moet toepassen.
Zorg in elk geval dat jouw beveiliging (Internet Security, Virusscanner, Malware, updates, etc.) op de laptop in orde en vooral actueel is want niet alle vrij beschikbare AP's hebben de beste bedoelingen.
Fendt Topas 560 TG Bj 2004

Herm
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 13 nov 2013 08:51

Re: wifi versterker aldi

Bericht door Herm » ma 12 mei 2014 21:46

Hallo,
Heb met veel interesse dit (wat ouder)topic gelezen. Maar kan iemand me uitleggen hoe het werkt?
Ik bestel zo'n Alfa Wlan adapter bij maxisaver.de. Maar hoe gaat moet ik deze antenne in de laptop prikken of gaat dat draadloos? Op de tablet kan ik geen usb kabel inprikken.
Pikt de antenne het signaal uit de lucht en versterkt deze het signaal?
Waar moet ik de software dan installeren, nadat ik hem gevonden heb bij maxisaver.de?
Zoals jullie lezen. Naast veel interesse ook nog wel wat vraagjes.
Wie help mij op weg?

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: wifi versterker aldi

Bericht door Hobby Linka » ma 12 mei 2014 21:59

Hier staat al heel veel over de Alfa geschreven. Je kunt de handleiding downloaden in het eerste bericht.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 758
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: wifi versterker aldi

Bericht door HenkR » ma 12 mei 2014 23:12

Herm,

Volgens mij zijn alle antenne versterkers gebaseerd op USB en ik ken ze nog niet met tablet (android oid) drivers.
Met USB is het de bijgeleverde driver op je PC/laptop installeren. Apparaat erin prikken en je ziet nieuwe WiFi punten en/of sterkere.
Soms moet je de eigen Wifi van de laptop uitzetten, maar alleen als het niet meteen werkt.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: wifi versterker aldi

Bericht door moyzo » di 15 dec 2020 11:32

Ben net op zolder de overbodige campingspullen die allemaal uit de caravan zijn gekomen na verkoop eens aan het door spitten en kom daar een maxisaver wlan versterker tegen ( ooit gekocht in 2011 op aanraden van gebruikers hier op het forum) Hij schijnt gewerkt te hebben met een driver van RealTek R de: TL8187L.
Ik heb hem nauwelijks gebruikt en vraag me af of ik er nog iets mee kan doen zou er nog nieuwe software te vinden zijn want de site van dit bedrijf is buiten werking, zou het nog werken met de huidige wifi of kan ik hem beter maar richting kringloop brengen?
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: wifi versterker aldi

Bericht door Ron » di 15 dec 2020 11:47

Reactieopvoorgaandebericht

Gewoon even thuis testen.
Dan weet je het direct.
De meeste drivers zitten tegenwoordig toch al ingebakken in Windows of Linux
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”