Joyne falliet

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Joyne falliet

Bericht door DV_t » wo 14 apr 2021 21:52

Zo lang de dienst nog werkt maar kijken wat er gaat gebeuren en daarna over op Canal digitaal.

Jammer blijft het wel. Was prima tevreden en het heeft de recreatieve tv markt veranderd.

Gebruikersavatar
E.T.
Berichten: 597
Lid geworden op: do 3 apr 2008 17:23
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Joyne falliet

Bericht door E.T. » wo 14 apr 2021 22:26

Vind het wel lastig verhaal. Website is nog gewoon live en, zo het lijkt, kun je nog steeds abonnementen afsluiten en CI modules kopen. Lijkt me dat je als curator/Joyne geen nieuwe verplichtingen mag aangaan zonder zeker te weten of je ze kan nakomen. Je zou denken dat je hierin als consument in bescherming moet worden genomen. Niet iedereen volgt het nieuws rond dit soort zaken.
Groet
Edwin


BIOD Extase 2L 1974
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 R-Design 2020

workel

Re: Joyne falliet

Bericht door workel » wo 14 apr 2021 22:28

DV_t schreef:
wo 14 apr 2021 21:41
[re.gif]

Oke en hoe zou je dat in dit geval doen met een bedrijf wat volgens de berichten failliet is maar tot nu toe nog gewoon diensten aan biedt?
Al contact gehad of gezocht met Joyne en aangegeven dat je de koop wil ongedaan maken?

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Joyne falliet

Bericht door dieseltijger » wo 14 apr 2021 23:21

Het gaat niet om reuze bedragen.... Ik ga er geen energie in steken.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Joyne falliet

Bericht door Hans1954 » wo 14 apr 2021 23:44

[re.gif] Inderdaad gaat het niet om topbedragen. Maar voor mij geldt wel dat het per maand om €87,45 gaat. Ik vind dat ik voor dat geld wel veel krijg. Ga maar na: Jaarabonnement van Canal Digitaal met Ziggo Sport Totaal. T-Mobile Thuis en T-Mobile Go Unlimited op de telefoon. Dit betekent dat ik geen verdere belkosten heb. 5G internet op de telefoon. 100 mb thuis, Max Verstappen ook op vakantie kan zien racen zonder storingen en verder 3 voortreffelijke apps krijg om ook met de Chromecast in HD TV te kijken. Verder wil ik geen concessies doen tussen thuis en de caravan. Omdat dit allemaal behoorlijk belangrijk is in ons leven vind ik het niet te duur.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Joyne falliet

Bericht door dieseltijger » wo 14 apr 2021 23:46

Ik zit even te loeren... Het goedkoopste canaldigitaal pakket kost 19,95 per maand, vergelijkbaar met Ziggo TV-only. Vroeger was er sprake van een stevig prijsverschil. Stof tot nadenken. Aan de andere kant: ik ontvang al zo'n 16 jaar TV voor nop.

Edit: Ik zeg dit wel heel stoer, maar ik betaal uiteraard wel 28,20 voor *kaal* internet. Ik bel via mijn internet moden _zelf in elkaar gepield- en tik 5,- per maand af aan twee VoIP provider voor het huren van een nummer en een interface met het telefonienetwerk.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Joyne falliet

Bericht door Bob Diesel » do 15 apr 2021 06:03

Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Joyne falliet

Bericht door iemand » do 15 apr 2021 16:28

Geeft een goed inzicht dat het erg jammer is deze super fanatieke eigenaren
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Joyne falliet

Bericht door Jan van Vijven » vr 16 apr 2021 07:30

- Niet zien aankomen...
- Corona, hoezo? Ze gingen toch voor de vakantie abo’s? Er zijn nog nooit zoveel caravans verkocht!
- De mede aandeelhouders wilden geen doorstart...
- Alle jaren verlies...

Klinkt niet allemaal als een “gezond” gebeuren!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Joyne falliet

Bericht door Micky » vr 16 apr 2021 08:10

[re.gif]

Zo duur is CD dus eigenlijk niet mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Joyne falliet

Bericht door Hans1954 » vr 16 apr 2021 08:22

iemand schreef:
do 15 apr 2021 16:28
Geeft een goed inzicht dat het erg jammer is deze super fanatieke eigenaren
Fanatiek om Canal Digitaal te beconcurreren? Ik vind het nogal naïef om inkomsten aan te boren die seizoensgebonden zijn, terwijl de vaste lasten jaar rond lopen. Dat kan wel, maar dan moeten de tarieven de kosten wel dekken. Zoals het opgezet was, kon het niet anders dan mis gaan. En van wat ze wilde bereiken krijgen ze nu het tegendeel: Canal Digitaal is nu weer monopolist. Niet dat ik ooit gemerkt heb dat CD daar ooit misbruik van maakte. Ik zie ook niet zomaar gebeuren dat CD het pakket van Joyne overneemt. Hoewel ze daartoe meer mogelijkheden hebben bij Astra dan Joyne had bij Eutelsat. Wat voor mogelijkheden blijven er over voor ons kampeerders? Kiezen uit het aanbod van CD of maar een beetje aanrommelen met apps en campingwifi/4/5G. Degenen die vakantie vieren aan de rand van de footprint van CD zullen een grotere schotel en een andere LNB aan moeten schaffen. Of gewoon genoegen nemen met televisieuitzendingen die op de camping vertoond worden.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 5 jun 2020 13:04
Locatie: Friesland

Re: Joyne falliet

Bericht door Frup » vr 16 apr 2021 08:32

Binnen Nederland hebben we Digitenne nog als alternatief. 1, 2 en 3 zelfs gratis. Maar daar heb je weinig aan over de grens (en boven Groningen).
Het is afwachten wat er met het CD pakket en tarieven gaat gebeuren. Het aanbod is al minder geworden.
En er zijn steeds minder satellietschotels in het straatbeeld te zien. Het kan niet anders dan dat glasvezel ook bij CD tot minder abonnees leidt. In het slechtste scenario blijft er alleen een (groeiende) groep caravanners en camperaars over.
Grijze auto met 4 wielen en een caravan. 4 poten, 2 kranen, toilet, bedden en nog zo wat dingetjes. scratch.gif

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Joyne falliet

Bericht door Bob Diesel » vr 16 apr 2021 09:59

Hans1954 schreef:
vr 16 apr 2021 08:22
iemand schreef:
do 15 apr 2021 16:28
Geeft een goed inzicht dat het erg jammer is deze super fanatieke eigenaren
Fanatiek om Canal Digitaal te beconcurreren? Ik vind het nogal naïef om inkomsten aan te boren die seizoensgebonden zijn, terwijl de vaste lasten jaar rond lopen. Dat kan wel, maar dan moeten de tarieven de kosten wel dekken. Zoals het opgezet was, kon het niet anders dan mis gaan. En van wat ze wilde bereiken krijgen ze nu het tegendeel: Canal Digitaal is nu weer monopolist. Niet dat ik ooit gemerkt heb dat CD daar ooit misbruik van maakte. Ik zie ook niet zomaar gebeuren dat CD het pakket van Joyne overneemt. Hoewel ze daartoe meer mogelijkheden hebben bij Astra dan Joyne had bij Eutelsat. Wat voor mogelijkheden blijven er over voor ons kampeerders? Kiezen uit het aanbod van CD of maar een beetje aanrommelen met apps en campingwifi/4/5G. Degenen die vakantie vieren aan de rand van de footprint van CD zullen een grotere schotel en een andere LNB aan moeten schaffen. Of gewoon genoegen nemen met televisieuitzendingen die op de camping vertoond worden.
Niet gemerkt dat ooit misbruik scratch.gif

Heel wat jaren geleden begon CD systematisch prijsverhogingen door te voeren
Ik heb daar ooit de NMA en de consuwijzer ( kastje muur verhaal) over aangeschreven.
Heeft er toendertijd toe geleid dat CD 3 jaar lang als ,toen, monopolist stom.gif
Geen prijsverhogingen meer mocht doorvoeren, en waar je eerst in NL woonachtig moest zijn, deze verplichting moest op heffen
Daarna kwam Joyne op de markt ,waardoor ook CD mee ging denken over flex abbo,s

Als ze straks weer monopolist gaan zijn in Sat uitzendingen voor de NL markt stom.gif scratch.gif scratch.gif scratch.gif scratch.gif
Afwachten ,, betere 4a5 G dekking in EU , zou leuker zijn
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Joyne falliet

Bericht door Hans1954 » vr 16 apr 2021 17:09

[re.gif] Ik ben toch al ongeveer vanaf het begin bezig met digitale satellietontvangst. Heb het leuke "oude klantentarief" ik kan me echt niets herinneren van grote prijsverhogingen. Monopolie hebben ze ook nooit gehad. Het gaat hier immers om het product "televisie en radioprogramma's" en daar zijn wel meer providers van. Kan me dus niet indenken dat de NMA problemen zou hebben met de prijspolitiek van CD. Het stoppen met geoblocking is voor alle commerciële providers opgelegd door de EU. In feite liep CD maanden vooruit op de verplichting. 4/5G gaat het echt niet worden. Eigenlijk door hetzelfde probleem waar Joyne tegenaan liep. Infrastructuur waar maar een deel van het jaar klanten gebruik van maken is simpelweg te duur en campings leggen maar mondjesmaat goed internet aan. Enige toekomstige mogelijkheid met potentie is de uitrol van Starlink. En als je het over de hoofdprijs hebt: Die gaan voor internet €99 per maand vragen. Is CD toch een goede keus lijkt me.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Joyne falliet

Bericht door DV_t » vr 16 apr 2021 17:58

Ik heb net voor de zekerheid alvast een flex 3 in bestelling gezet bij Canal digitaal. Als Joyne er dan mee stopt dan maar uitrichten op CD.

Ik heb mbt Joyne nooit klachten gehad en blij met het pay per use model dat ze geïntroduceerd hebben. Moet ook meteen wel zeggen dat de klantenservice van Canal digitaal perfect is via Social media!

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Joyne falliet

Bericht door Bob Diesel » vr 16 apr 2021 18:32

[re.gif] [re.gif]
De monopoli positie zat ih feit dat ze ,,toen,,
Als enige SATELIET ontvangst aanboden
Het product dus ,, er was geen alternatief bv Joyne weenie.gif
Had niks met de programma,s of de aanbieders daar van te maken

En je zegt zelf ook al ,,de vroege klanten prijs die je nu betaalt
Wat echter toender tijd veel goedkoper was en toen iedere jaar duurder en duurder werd
Tot dat ze er toen 3jaar,mee moesten(NMA) stoppen
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Joyne falliet

Bericht door Hans1954 » vr 16 apr 2021 21:28

[re.gif] Als dat zo zou zijn, zou KPN dan ook niet aangepakt zijn? Die zijn namelijk de enige die DVB-T exploiteert. Heeft Ziggo in feite ook geen monopolie omdat bijna het hele land hun product DVB-C afneemt. Dus wat zou er dan mis zijn met Canal Digitaal als die het product DVB-S aanbiedt? Waar je bij KPN en Ziggo nog kan bedenken dat ze een prettig meewerkende overheid nodig hebben voor hun diensten te kunnen verlenen geldt dat voor bedrijven die in de DVB-S in het geheel niet. Zoals dus door Joyne bewezen is. Overigens heb ik even gegoogeld op wat jij beweert. Wat klachten bij Radar zoals jij die naar voren brengt en inderdaad een zaak van 3 personen bij de NMA die door die personen verloren werd. Verder als Canal Digitaal de enige aanbieder is van DVB-S kan je dat hun niet aanrekenen dat er geen concurrentie is. Verder de kosten. Ik betaal voor het Riant-pakket €16,00 per maand. Daarvoor krijg ik heel veel zenders. En dan reken ik het FTA pakket nog niet eens mee. Omdat ik thuis de schotel niet kan gebruiken heb ik ook nog een abonnement van T-Mobile thuis. €15,00 voor iets minder zenders. Zou in feite niet eens hoeven want in mijn Android TV kan ik de uitstekende CD-app gewoon downloaden en zenders kiezen met de afstandsbediening van de TV. Overigens heeft T-Mobile ook een mooie app. Dus ik vind de kosten nogal meevallen als ik zie dat Ziggo een startpakket aanbied voor €20,00 waar wel 4(!!) HD zenders inzitten. Ik vraag me wel af waarom je zo'n probleem hebt met CD. Is het omdat zij vroeger gratis Ned, 1,2 en 3 door moesten geven?
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Joyne falliet

Bericht door Bob Diesel » vr 16 apr 2021 21:44

Het is een gedoe van jaren geleden , so wath
Ik had toen er een probleem ,werd opgelost ,nu geen probleem
Life go,s on blij.gif
Hier het laatste nieuws

https://www.totaaltv.nl/nieuws/canal-di ... oyne-over/
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Joyne falliet

Bericht door dieseltijger » za 17 apr 2021 08:57

De een z'n dood is de ander z'n brood, alle nadeel heb se voordeel, wie het laatst lacht lacht het best, liever 1 vogel in de hand dan de lucht van 10, al is Joyne nog zo snel Canal Digitaal achterhaalt haar wel. En nog meer tegeltjeswijsheden.

Wat ik tot voor een jaar altijd deed pakken we maar weer op: ik neem een USB stick mee die door de satellietontvanger thuis volgestouwd is met films waar ik toch geen tijd voor had om ze te zien, en op vakantie richt ik de schotel op de satellieten die free-to-air de geliefde Engelse detectives of Duitstalige docu's en films voorschotelen...... Om tot ontdekking te komen dat ik weer geen tijd vrijmaakt voor tv.

Geen zin in het geduvel met gecodeerde programma's en het geduvel er om heen, en nu wordt ik er opnieuw aan herinnerd waarom.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Joyne falliet

Bericht door Hans1954 » za 17 apr 2021 09:22

[re.gif] En dan is in de huidige tijd het faillissement van een satelliet maatschappij nieuws dat de krant op pagina 17 haalt. Moet eerst nog maar eens zien waar ik mijn schotel uit ga richten. Liefst niet met een elevatie onder de 30 graden. scratch.gif
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Joyne falliet

Bericht door dieseltijger » za 17 apr 2021 09:38

[re.gif] het uitrichten van de schotel in een verloren uurtje heeft een therapeutische waarde. Maar in het dichtbesatelliete (kan deze woordsamentrekking?) gebied waar eutelsat zich bevindt prik je zo de verkeerde satelliet aan. Maar het is me zelfs gelukt zonder satfinder ondanks de nauwere openingshoek van de B&r schotel.

Vorig jaar nog een Duitse buurman geholpen met zijn kleine schotel. Dat was een makkie, en de Duitse transponders stralen bovendien met een dusdanig vermogen dat je zelfs met een roestig soep blikje nog voldoende signaal mee oppikt.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Joyne falliet

Bericht door Bob Diesel » za 17 apr 2021 12:31

En verder

https://mediamagazine.nl/eigenaar-canal ... yne/?amp=1


En klik nu maar eens hier op knipoog.gif suprise haphop.gif

www.joyne.nl
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Joyne falliet

Bericht door Jan van Vijven » za 17 apr 2021 18:28

Logisch toch? Ik had niet anders verwacht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Joyne falliet

Bericht door Hans1954 » za 17 apr 2021 18:51

[re.gif] Wel logisch. Maar als men gaat denken dat Canal Digitaal 1 op 1 de verkoopmodellen van Joyne over gaat nemen kan men van een koude kermis thuis komen.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

cadance
Berichten: 604
Lid geworden op: di 5 mei 2015 16:24
Locatie: Vlissingen

Re: Joyne falliet

Bericht door cadance » za 17 apr 2021 19:04

Waarom zou CD zo iets doen.
Als Joyne echt uit de lucht gaat is er toch nauwelijks noch een alternatief?
Het RIEKT naar onraad!
Ford C Max 1.6 Ecoboost 150 pk./ Burnster Premio 490 TL.

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”