Hoogte van fietsendrager achter

Plaats reactie
Jannel
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 6 sep 2020 11:08

Hoogte van fietsendrager achter

Bericht door Jannel » ma 7 jun 2021 21:08

Ik zie dat de goot van alle fietsendragers achter op de caravan ca. 90-100 cm boven straatniveau zitten. Als deze goot lager zou zitten komt het zwaartepunt van de caravan ook lager uit en wordt de caravan stabieler. Bovendien is de hefhoogte voor het plaatsen van de fiets dan lager.
Is er een verklaring voor het plaatsen van de fietsen op deze hoogte of zie ik het verkeerd?

Gebruikersavatar
Bart-P
Berichten: 402
Lid geworden op: di 24 feb 2009 01:29
Locatie: Rijnmond

Re: Hoogte van fietsendrager achter

Bericht door Bart-P » ma 7 jun 2021 21:10

Waarschijnlijk zit het rek zo hoog om boven de kentekenplaat te blijven.
In bezit van een Peugeot 308SW 1.6 bluehdi (2015) met daarachter een Beyerland Vitesse 400-DV (2001). Voorheen een Beyerland Sprinter 350-DD (1996). Daarvoor een Paradiso (1989)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Hoogte van fietsendrager achter

Bericht door Chris » ma 7 jun 2021 21:12

Maar de slinger blijft net zo groot...
Waarom willen mensen fietsen achterop een caravan... ????
Ik vraag het me oprecht af, het is echt de alllllllllllller slechtste plaats van de 5 mogelijkheiden om fietsen mee te nemen.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Hoogte van fietsendrager achter

Bericht door Morgoth » di 8 jun 2021 13:15

Ik denk dat het bij veel caravans hoog zit omdat de caravan aan de onderkant rond weg loopt. Daardoor kun je het rek niet bevestigen. Bij mij is dat ook zo. Ik denk overigens dat het voor de stabiliteit niet hel veel uitmaakt.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

panfamilia
Berichten: 91
Lid geworden op: di 9 aug 2016 17:29

Re: Hoogte van fietsendrager achter

Bericht door panfamilia » do 1 jul 2021 08:38

Toch even een reactie over wel of niet fietsdrager achter de caravan.
Jaren hebben we met onze oude Eriba Touring gereisd met 2 fietsen achterop. Het gaat hier dus duidelijk om stabiliteit, gewichtsverdeling en kogeldruk.
Dan is het mogelijk om de fietsen achterop te hebben. Ideaal?, nee, soms noodzakelijk (luxe probleem).

Na het aanschaffen van een jongere Eriba Touring waar al een fietsdrager op de dissel zat, moet ik zeggen dat dit al een stuk beter is geworden. Uiteraard rekening houdend met alle facetten om veilig weg te gaan.

Om nog meer van de vrijheid te genieten, heb ik dit jaar een Thule achterklep fietsdrager voor de Touran aangeschaft, zodat we bij loskoppeling vd caravan meer vrijheid hebben om met auto en fietsen overal heen te kunnen gaan. Aangezien we met zn tweeën zijn hoeven we de achterklep niet te gebruiken, kan gewoon via de zijdeuren alles bereiken. Nu is het alleen genieten, misschien heb ik later andere ideeën, maar op dit moment volstaat de verdeling ons prima.

Plaats reactie

Terug naar “Fietsendragers”