Fietsendrager met lift

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wielewaal
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 4 apr 2021 16:34

Fietsendrager met lift

Bericht door Wielewaal » vr 9 apr 2021 19:42

Op mijn pas aangeschafte Sprite Europa 460 zit een Fiamma Carry Bike fietsendrager. Deze zit zodanig hoog dat ik d e-bike er niet op krijg. Ik wil nu een lift-fietsendrager monteren. Ik zie op internet echter de Fiamma en Thule lift-fietsendrager waarbij vermeld staat 'voor campers'. Zijn deze toch geschikt voor de caravan? Op de dissel wil ik een verkorte fietsendrager voor de tweede e-bike. Zijn daar nog suggesties voor?
Het leven is goed dus we leven er goed van!
Citroën C4 Grand Picasso automaat die voor de Sprite 460 Europa staat.

Gebruikersavatar
Witte yeti
Berichten: 518
Lid geworden op: ma 22 okt 2018 21:24
Locatie: Amsterdam

Re: Fietsendrager met lift

Bericht door Witte yeti » vr 9 apr 2021 20:55

Op mijn Sprite Alpine Sport 470 CF zitten voor gemonteerde rails op de achterkant tbv Thule fietsdrager, omdat deze rails nogal hoog zitten heb ik gekozen voor een Thule Lift V16 12 V gekozen. De lift functie bedien je een motor, je hebt ook een manuele versie van deze fietsdrager. Met een slinger bedien je het lift systeem.
Inmiddels heb ik op dissel een Thule Caravan Smart fietsdrager gemonteerd, omdat 2 fietsen (e-bikes) achterop te veel van het goede is.
Omdat de dissel erg kort is heb ik voor de kantelbare Thule Caravan Smart gekozen, daar plaats ik 1 fiets op. Wil je daar 2 fietsen plaatsen dan zou ik een Thule Caravan Superb Short of Thule Caravan Short, de 2 goten staan verder uit elkaar waardoor tussen de fietsen meer ruimte hebt (makkelijker plaatsen van de fietsen)
viewtopic.php?f=64&t=38664#p785347
Gr. Pim - Ford Kuga PHEV ST-line (2024) en Sprite Alpine Sport 470 CF (2018)
Sprite caravan liefhebbers - https://www.facebook.com/groups/488994278136743

Gebruikersavatar
Wielewaal
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 4 apr 2021 16:34

Re: Fietsendrager met lift

Bericht door Wielewaal » zo 11 apr 2021 11:35

Hoi Witte yeti,
Vraag: Op mijn caravan zit een openzwaaiende disselklep dus niet verticaal omhooggaand. Is er dan toch voldoende ruimte om de disselbak open te maken met fietsen erop?
Het leven is goed dus we leven er goed van!
Citroën C4 Grand Picasso automaat die voor de Sprite 460 Europa staat.

Gebruikersavatar
Witte yeti
Berichten: 518
Lid geworden op: ma 22 okt 2018 21:24
Locatie: Amsterdam

Re: Fietsendrager met lift

Bericht door Witte yeti » ma 19 apr 2021 13:36

[re.gif]
Ik heb ook een omhoog draaiende disselklep. De fietsdrager die ik gebruik, daarbij is het kantelen instelbaar. Het kantelen heb ik zodanig ingesteld dat de disselklep er net langs gaat. Zie topic wat ik al eerder hierboven heb vermeld.
Gr. Pim - Ford Kuga PHEV ST-line (2024) en Sprite Alpine Sport 470 CF (2018)
Sprite caravan liefhebbers - https://www.facebook.com/groups/488994278136743

Plaats reactie

Terug naar “Fietsendragers”