Eriba puck L 225 GT van 2004 vs Fietsendrager Thule Sport GT Universal
Eriba puck L 225 GT van 2004 vs Fietsendrager Thule Sport GT Universal
Goedemorgen allen,
Ik ben nieuw hier op dit forum dus "hallo" aan iedereen.
Misschien is mijn vraag reeds verschenen op dit forum: dus bij deze dan Sorry...
zo niet stel ik hem hier nogmaals. :-)
Recent zijn wij de trotse bezitters geworden van een Eriba Puck L 225 GT van 2004.
Dit is onze eerste caravan (gingen tot vorige zomer met de tent camperen)
Dus wij zijn nog echte "caravanleken"...
Graag nemen wij onze 2 Mountainbike fietsen mee wanneer we gaan kamperen.
Nu weten we dat er verschillende mogelijkheden zijn om de fietsen mee te nemen.
Op het dak van de wagen, in de caravan, vooraan op de caravan, achteraan op de caravan...
Wij zouden opteren om de 2 fietsen achteraan te vervoeren (we weten dat niet iedereen hiervoor staat te springen)
Graag informeren wij dus even of onderstaande optie mogelijk is:
Thule Sport GT Universal
Iemand ervaringen? Alvast bedankt!
Ik ben nieuw hier op dit forum dus "hallo" aan iedereen.
Misschien is mijn vraag reeds verschenen op dit forum: dus bij deze dan Sorry...
zo niet stel ik hem hier nogmaals. :-)
Recent zijn wij de trotse bezitters geworden van een Eriba Puck L 225 GT van 2004.
Dit is onze eerste caravan (gingen tot vorige zomer met de tent camperen)
Dus wij zijn nog echte "caravanleken"...
Graag nemen wij onze 2 Mountainbike fietsen mee wanneer we gaan kamperen.
Nu weten we dat er verschillende mogelijkheden zijn om de fietsen mee te nemen.
Op het dak van de wagen, in de caravan, vooraan op de caravan, achteraan op de caravan...
Wij zouden opteren om de 2 fietsen achteraan te vervoeren (we weten dat niet iedereen hiervoor staat te springen)
Graag informeren wij dus even of onderstaande optie mogelijk is:
Thule Sport GT Universal
Iemand ervaringen? Alvast bedankt!
-
- Berichten: 1319
- Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
- Locatie: Katwijk ZH
Re: Eriba puck L 225 GT van 2004 vs Fietsendrager Thule Sport GT Universal
Dag Joline,
Welkom op het forum zal ik maar zeggen.
En met de deur in huis vallen, je hebt hier VOOR en TEGEN, iets anders lijkt er niet te bestaan.
Maar bij zo een kleine caravan en dan 2 fietsen achterop ben ik zeker niet alleen maar vraag je dan niet om moeilijkheden.
Ik heb ze gezien met 1 voorop en 1 achterop. Dat kost je wel 2 fiets dragers, maar zorgt wel voor beter evenwicht.
Wij allen zouden het niet leuk vinden - absoluut geen leed vermaak - als je met je spulletje onderuit gaat, want die hebben we in ons leven genoeg gezien.
Bedenk niet omdat het kan of omdat het mag (immers nergens staat geschreven wat je niet mag in dit geval), maar mijn voorstel kies voor veilig.
Dus voorop. Goede kogel druk. Alles laag op de vloer in de caravan, liefst zoveel mogelijk in de auto, en mijn persoonlijke keuze of staande of liggend op auto dak, heb je er wat aan als je alleen de auto gebruikt ook.
Groeten Jaap
Welkom op het forum zal ik maar zeggen.
En met de deur in huis vallen, je hebt hier VOOR en TEGEN, iets anders lijkt er niet te bestaan.
Maar bij zo een kleine caravan en dan 2 fietsen achterop ben ik zeker niet alleen maar vraag je dan niet om moeilijkheden.
Ik heb ze gezien met 1 voorop en 1 achterop. Dat kost je wel 2 fiets dragers, maar zorgt wel voor beter evenwicht.
Wij allen zouden het niet leuk vinden - absoluut geen leed vermaak - als je met je spulletje onderuit gaat, want die hebben we in ons leven genoeg gezien.
Bedenk niet omdat het kan of omdat het mag (immers nergens staat geschreven wat je niet mag in dit geval), maar mijn voorstel kies voor veilig.
Dus voorop. Goede kogel druk. Alles laag op de vloer in de caravan, liefst zoveel mogelijk in de auto, en mijn persoonlijke keuze of staande of liggend op auto dak, heb je er wat aan als je alleen de auto gebruikt ook.
Groeten Jaap
Re: Eriba puck L 225 GT van 2004 vs Fietsendrager Thule Sport GT Universal
Hallo Joline....
Welkom welkom...
En ik ben het ook met de schrijver hierboven eens...
Van alle mogelijkheden die er zijn is jou keuze achterop met voorsprong de slechtse plek.
Of het slecht of heel slecht is kan ik zeggen, maar denk aan de veiligheid en doe het niet..je maakt n.l. de grootst mogelijke pendule slinger die je kan bedenken..
En slingeren.....dat wil je echt niet...doodeng.
De dissel is dan een veel betere optie...
( in / op / aan de auto is de beste trouwens gevolgd door in de caravan boven de as...maar dat schreef je zelf ook al.)
Maar ik snap je probleem... die fietsen moeten mee..
Kijk hier eens.... een inventieve eigenaar... met fietsen op de dissel..op een gelijke caravan.
https://www.caravanmakelaardij.nl/carav ... 25-GT.html
Welkom welkom...
En ik ben het ook met de schrijver hierboven eens...
Van alle mogelijkheden die er zijn is jou keuze achterop met voorsprong de slechtse plek.
Of het slecht of heel slecht is kan ik zeggen, maar denk aan de veiligheid en doe het niet..je maakt n.l. de grootst mogelijke pendule slinger die je kan bedenken..
En slingeren.....dat wil je echt niet...doodeng.
De dissel is dan een veel betere optie...
( in / op / aan de auto is de beste trouwens gevolgd door in de caravan boven de as...maar dat schreef je zelf ook al.)
Maar ik snap je probleem... die fietsen moeten mee..
Kijk hier eens.... een inventieve eigenaar... met fietsen op de dissel..op een gelijke caravan.
https://www.caravanmakelaardij.nl/carav ... 25-GT.html
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Eriba puck L 225 GT van 2004 vs Fietsendrager Thule Sport GT Universal
Ik heb zelf ook een vrij korte caravan (opbouw 350).
Ik denk dat bij een korte caravan het fiets probleem achterop een stuk kleiner is. Ik heb in iedergeval ergens last van.
2 fietsen achterop en 1 à 2 voorop.
Ik denk dat bij een korte caravan het fiets probleem achterop een stuk kleiner is. Ik heb in iedergeval ergens last van.
2 fietsen achterop en 1 à 2 voorop.
In bezit van een Peugeot 308SW 1.6 bluehdi (2015) met daarachter een Beyerland Vitesse 400-DV (2001). Voorheen een Beyerland Sprinter 350-DD (1996). Daarvoor een Paradiso (1989)
Re: Eriba puck L 225 GT van 2004 vs Fietsendrager Thule Sport GT Universal
Ik heb dit systeem, zie foto’s. Ik heb de support nagemaakt naar het ontwerp van de Graaf. Ik zette er mijn mountainbike en racefiets op. Ik heb nu onlangs een Thule fietsrek gekocht omdat mijn vrouw haar e-bike wil meenemen.
Philmar
Philmar
- Bijlagen
-
- 33BB6148-9918-40D5-85F3-489400825A8D.jpeg (100.61 KiB) 974 keer bekeken
-
- 3E66D419-064B-4D11-A998-E1F55C687059.png (156.92 KiB) 974 keer bekeken
Re: Eriba puck L 225 GT van 2004 vs Fietsendrager Thule Sport GT Universal
Goedemorgen allen,
hiermee kunnen wij alvast aan de slag.
We zullen dan toch opteren voor een rek op de dissel. Naar het ontwerp van Philmar.
Want wij hebben reeds dezelfde Thule drager fietsendrager zoals op de foto die wij momenteel op onze wagen gebruiken.
Dan moeten we voorlopig eigenlijk niks nieuws kopen.
Mijn vriend is momenteel wel nog geen voorstander omdat hij schrik heeft dat er bij een scherpe bocht (indraaien) de fietsen tegen de wagen zouden komen.
hiermee kunnen wij alvast aan de slag.
We zullen dan toch opteren voor een rek op de dissel. Naar het ontwerp van Philmar.
Want wij hebben reeds dezelfde Thule drager fietsendrager zoals op de foto die wij momenteel op onze wagen gebruiken.
Dan moeten we voorlopig eigenlijk niks nieuws kopen.
Mijn vriend is momenteel wel nog geen voorstander omdat hij schrik heeft dat er bij een scherpe bocht (indraaien) de fietsen tegen de wagen zouden komen.
-
- Berichten: 1319
- Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
- Locatie: Katwijk ZH
Re: Eriba puck L 225 GT van 2004 vs Fietsendrager Thule Sport GT Universal
@Joline,
Wijs besluit en scheelt nog in de kosten ook.
Dat draaien en fietsen raken, ik zou zelf de bochten gaan maken op een parkeerplaats met een bijvb plank op de dissel en je vriend kijken.
Dan ziet hij wat en wanneer het verkeerd gaat en kan roepen tijdig stoppen.
Immers dan kan je een draai cirkel maken zoals je wil.
Heel veel succes en kampeer met fiets plezier, wij doen dit al jaaaaaren.
Jaap
Wijs besluit en scheelt nog in de kosten ook.
Dat draaien en fietsen raken, ik zou zelf de bochten gaan maken op een parkeerplaats met een bijvb plank op de dissel en je vriend kijken.
Dan ziet hij wat en wanneer het verkeerd gaat en kan roepen tijdig stoppen.
Immers dan kan je een draai cirkel maken zoals je wil.
Heel veel succes en kampeer met fiets plezier, wij doen dit al jaaaaaren.
Jaap
Re: Eriba puck L 225 GT van 2004 vs Fietsendrager Thule Sport GT Universal
Daar hebben wij problemen mee gehad.Joline schreef: ↑vr 26 mar 2021 08:10Goedemorgen allen,
hiermee kunnen wij alvast aan de slag.
We zullen dan toch opteren voor een rek op de dissel. Naar het ontwerp van Philmar.
Want wij hebben reeds dezelfde Thule drager fietsendrager zoals op de foto die wij momenteel op onze wagen gebruiken.
Dan moeten we voorlopig eigenlijk niks nieuws kopen.
Mijn vriend is momenteel wel nog geen voorstander omdat hij schrik heeft dat er bij een scherpe bocht (indraaien) de fietsen tegen de wagen zouden komen.
Philmar
Re: Eriba puck L 225 GT van 2004 vs Fietsendrager Thule Sport GT Universal
Tourings hebben een relatief korte dissel. Met een Thule Drager op een kogel lukt dat met 1 fiets meestal prima, 2 geeft in de bochten problemen. (Je kan het stuur en het voorwiel wat wegdraaien). Let wel, als je een damesfiets op een Thule drager wil hangen heb je een zogenaamde "false bar" nodig, zoals op de foto.
- Bijlagen
-
- Fiets op dissel
- F5BFA813-CE5A-4D7C-A2F5-0BED12378692.jpeg (450.21 KiB) 884 keer bekeken
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive
Re: Eriba puck L 225 GT van 2004 vs Fietsendrager Thule Sport GT Universal
https://www.caravans.nl/aanbod
er staan er diverse met fietsendragers, kan je kijken hoe, er staat er ook een bij met een thule universal.
er staan er diverse met fietsendragers, kan je kijken hoe, er staat er ook een bij met een thule universal.
Re: Eriba puck L 225 GT van 2004 vs Fietsendrager Thule Sport GT Universal
Begrijp ik het nu goed ?
De Eriba weegt leeg 650 kg en met maximum toelaatbaar gewicht is 750 kg ?
2 mountainbikes wegen 25 kg ? en de standaard 10 kg ?
Je hebt dan echt helemaal geen ruimte meer over lijkt mij.
De Eriba weegt leeg 650 kg en met maximum toelaatbaar gewicht is 750 kg ?
2 mountainbikes wegen 25 kg ? en de standaard 10 kg ?
Je hebt dan echt helemaal geen ruimte meer over lijkt mij.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Re: Eriba puck L 225 GT van 2004 vs Fietsendrager Thule Sport GT Universal
Hallo allen,
dit weekend even geprobeerd om ons fietsenrek op de dissel te monteren.
Dit zal echter niet lukken aangezien onze MTB's een relatief breed stuur hebben en wij inderdaad in de problemen zouden komen bij het kort indraaien.
Alsook dienen wij het meer naar achteren op de dissel te monteren dan de reeds doorgestuurde tekeningen aangezien wij anders in de problemen komen met ons loopwieltje. Hierdoor dienden wij een langer extra stuk te monteren (dan dit op de tekening) waardoor het allemaal nogal een slappe bedoening werd en er veel leven zat in de extra steun. Momenteel is deze manier van de fietsen meenemen dus ook even "on hold" geplaatst.
Achteraan monteren zou met de Universal blijkbaar ook niet lukken aangezien de breedte niet overeenkomt met onze bevestigingspunten van de caravan. En dit (de breedte) is blijkbaar het enige wat niet aanpasbaar is.
Dus ik vrees dat we naar plan C moeten overstappen en de fietsen dan toch op het dak van de wagen monteren.
We hebben het geluk dat onze fietsen zeer licht zijn (per fiets 9kg) en dat we beide relatief groot zijn om de fietsen vrij eenvoudig op het dak te plaatsen.
Wie had ooit gedacht dat beslissen waar we de fietsen zouden plaatsen zo moeilijk ging zijn.
Fijne dag aan iedereen!
dit weekend even geprobeerd om ons fietsenrek op de dissel te monteren.
Dit zal echter niet lukken aangezien onze MTB's een relatief breed stuur hebben en wij inderdaad in de problemen zouden komen bij het kort indraaien.
Alsook dienen wij het meer naar achteren op de dissel te monteren dan de reeds doorgestuurde tekeningen aangezien wij anders in de problemen komen met ons loopwieltje. Hierdoor dienden wij een langer extra stuk te monteren (dan dit op de tekening) waardoor het allemaal nogal een slappe bedoening werd en er veel leven zat in de extra steun. Momenteel is deze manier van de fietsen meenemen dus ook even "on hold" geplaatst.
Achteraan monteren zou met de Universal blijkbaar ook niet lukken aangezien de breedte niet overeenkomt met onze bevestigingspunten van de caravan. En dit (de breedte) is blijkbaar het enige wat niet aanpasbaar is.
Dus ik vrees dat we naar plan C moeten overstappen en de fietsen dan toch op het dak van de wagen monteren.
We hebben het geluk dat onze fietsen zeer licht zijn (per fiets 9kg) en dat we beide relatief groot zijn om de fietsen vrij eenvoudig op het dak te plaatsen.
Wie had ooit gedacht dat beslissen waar we de fietsen zouden plaatsen zo moeilijk ging zijn.
Fijne dag aan iedereen!