Thule Easyfold XT 3

Plaats reactie
Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1199
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Thule Easyfold XT 3

Bericht door fortissimo » ma 24 aug 2020 19:16

Stiekem meer voor op mijn auto dan voor op de caravan, maar misschien zijn er hier mensen die ervaring en/of verstand hebben?

Wij zitten te kijken naar een fietsendrager voor op de auto, voor al de keren dat we niet met de caravan weggaan.
Ik dacht aan de Thule Easyfold XT 3.

Ik hoor van sommigen dat de opvouwbare fietsenrekken niet zo stabiel zijn. Maar is dat ook zo?
De laatste keren dat ik een fietsenrek probeerde was er eentje uit de jaren 80 (die je nog met een mega dopsleutel op je trekhaak moest vastzetten) en een niet vouwbare Thule (weet het type niet).

Wie heeft er tips, trucs, adviezen en adresjes ;)
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 251
Lid geworden op: zo 19 feb 2006 12:29
Locatie: Heusden

Re: Thule Easyfold XT 3

Bericht door Bart » ma 24 aug 2020 20:24

Zelf een Uebler i21 bevalt goed, maar niet de goedkoopste.
Drager is helemaal inklapbaar.
Volvo xc 90 T5 inscription
Kabe 540 Gle Smaragd 2018 Thule 6300 en Truma Avanta Comfort airco.

koos
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 aug 2010 10:38
Locatie: In het uiterste noorden van het vaste land

Re: Thule Easyfold XT 3

Bericht door koos » ma 24 aug 2020 20:36

Voor een andere hobby van mij heb ik een Yakima Justclick fietsendrager gekocht. Er moeten twee Solexen op vervoerd kunnen worden en daarvoor heb ik een zeer sterke en stabiele fietsendrager nodig. Ik kan je verzekeren dat deze drager zeer gemakkelijk op de trekhaak te plaatsen is en dat mijn Solexen er rotsvast op vervoerd kunnen worden. Er zijn veel verschillende dragers van goedkoop tot zeer prijzig. Ze lijken op het eerste gezicht veel op elkaar maar kunnen in gebruik flink verschillen. De merken Thule, Uebler en Yakima behoren tot de top. Succes met uitkiezen......
Subaru Forester 2.0 Premium (150 pk, 4WD, CVT) & Kip Starline 47 TRZ (1998) Powrmover/Ultraheat/Therme TT2/Solar 100W

Paul Vingerhoets
Berichten: 2359
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Thule Easyfold XT 3

Bericht door Paul Vingerhoets » di 25 aug 2020 07:00

Het is maar wat je ervoor uit wil geven, zelf een diamant gekocht wordt onder diverse verschillende merknamen aangeboden.

De prijs wordt bepaald in hoeverre je gemak wil hebben ik moet m vast zetten met handle en dan uitvouwen nummerbord omdraaien en lampunits uit klappen voor een honderdje meer zitten de lampunits al vast op hun plek voor nog een honderdje zit de handle geïntrigeerd in het vouwsysteem

Maar enige beweging geven ze allemaal tijdens rijden en dan niet dat ze over de kogel bewegen hoor, maar rotsvast en onbeweeglijk niet.
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Abve
Berichten: 580
Lid geworden op: do 6 aug 2020 13:35

Re: Thule Easyfold XT 3

Bericht door Abve » di 25 aug 2020 07:37

Ik heb al jaren de Easyfold voor 2 elektrische fietsen ( incl. accu’s 60 kg.
Dit rek is zeer praktisch en gemakkelijk opvouwbaar.
Voordeel daarvan is dat je hem gemakkelijk opbergt in de schuur maar ook achterin de auto kunt meenemen als je bijv. met de caravan op pad bent.
Vooral in Nederland vinden wij dit gemakkelijk. Je actieradius wordt groter omdat je niet altijd vanaf de camping je route hoeft te starten.
Je kunt met dezelfde sleutel zowel het rek op de trekhaak als de fietskarren vergrendelen.
Van instabiliteit heb ik nog nooit iets vernomen maar dat heeft denk ik ook met rijstijl te maken.
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.

[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]

.

Plaats reactie

Terug naar “Fietsendragers”