deze zit niet goed. hoe wel?
deze zit niet goed. hoe wel?
Hij lijjt te ver naar voren te zitten, hij kan dus simpel naar achteren. Maar de drager fabrikant geeft aan dat je de lading altijd moet kunnen zien. Dat gaat dan niet.
Ik dacht hem er trouwens af te halen en dan af te stellen op de fiets, zodat ik dat niet op het dak hoef te doen, doen jullie dat ook zo?
Re: deze zit niet goed. hoe wel?
Ik kan de lading ook niet zien, en deze auto heeft gaten waar de drager invalt, de vorige stond in het onderhoudsboekje waar ze moesten komen.
Erwin
Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Erwin
Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Home-car racer 48
Re: deze zit niet goed. hoe wel?
Misschien de hele set wat meer naar voren verplaatsen. En het afstellen zou ik op het dak doen. Ik weet ook niet of je de hele installatie zo van het dak kan afnemen. De fietsendragers die wij indertijd hadden konden naar believen naar voren en naar achteren versteld worden op de dakdragers.
Zie hieronder de foto van alweer 12 of 13 jaar geleden. Misschien niet goed te zien maar de dakdragers stonden op mijn Passat redelijk ver naar voren.
Zie hieronder de foto van alweer 12 of 13 jaar geleden. Misschien niet goed te zien maar de dakdragers stonden op mijn Passat redelijk ver naar voren.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.
Re: deze zit niet goed. hoe wel?
De lading moet kunnen zien ? dat gaat toch meestal nooit...
Ik heb eerst op de grond de fietsen op de Thule dragers gezet, kan je plek van de bandenhouder goed zetten. daarna dwarsdrager op de auto monteren en dan de fietsendrager op de dwarsdragers.
Zie hier hoe ik 3 fietsen op het dak van mijn Passat meeneem...buitenste staan naar voren gericht, middelste naar achteren, geen probleem en staan muurvast.
ps, de dwarsliggers hebben vaste plekken op de Passat, kunnen niet meer naar voren of achteren (hooguit plm 5 cm)
Ik heb eerst op de grond de fietsen op de Thule dragers gezet, kan je plek van de bandenhouder goed zetten. daarna dwarsdrager op de auto monteren en dan de fietsendrager op de dwarsdragers.
Zie hier hoe ik 3 fietsen op het dak van mijn Passat meeneem...buitenste staan naar voren gericht, middelste naar achteren, geen probleem en staan muurvast.
ps, de dwarsliggers hebben vaste plekken op de Passat, kunnen niet meer naar voren of achteren (hooguit plm 5 cm)
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.
Re: deze zit niet goed. hoe wel?
Ik zou niet naar de drager fabrikant luisteren, wat een onzin, je plaatst de dragers op de plek waar de handleiding van de auto aangeeft waar je ze hoort te plaatsen.Niels83 schreef: ↑do 11 jun 2020 13:25DSC_1664_copy_1216x684.jpg
Gisteren de dakdragers binnen fegad dus gelijk op de auto gezet. ook maar gelijk de fietsen drager geprobeerd.. past wel, maar zit nog niet niet goed.
Hij lijjt te ver naar voren te zitten, hij kan dus simpel naar achteren. Maar de drager fabrikant geeft aan dat je de lading altijd moet kunnen zien. Dat gaat dan niet.
Ik dacht hem er trouwens af te halen en dan af te stellen op de fiets, zodat ik dat niet op het dak hoef te doen, doen jullie dat ook zo?
waarom zou je de lading moeten kunnen zien? als het is om te kunnen zien of de boel er nog opzit, dan is het helemaal overbodig, als jij de boel verliest dan hoor je dat wel, of juist niet meer omdat het geruis weg is
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: deze zit niet goed. hoe wel?
bij mij is de locatie ook bepaald, maar de fietsendragers kunnen nog wel naar voren en naar achteren, maar ik moet daarbij wel ook rekening houden met waar de wielen komen, die kan ik wel verstellen natuurlijk maar dan moet ik bepalen of die voor of achter de drager komen.
Ik denk dat ik de afstand van de dagdragers ga meten, en ze dan in de tuin leg, daarop de fietsdragers monteer met de juiste afstanden. Best een werkje waar ik geen tijd voir heb voor de vakantie maar goed.
Ik denk dat ik de afstand van de dagdragers ga meten, en ze dan in de tuin leg, daarop de fietsdragers monteer met de juiste afstanden. Best een werkje waar ik geen tijd voir heb voor de vakantie maar goed.
Laatst gewijzigd door Niels83 op do 11 jun 2020 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
deze zit niet goed. hoe wel?
Huh dat is vreemd, ik kon ze op de Passat plaatsen waar ik wilde, hier heel goed te zien dat ze echt veel verder naar voren zitten dan bij jou:
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: deze zit niet goed. hoe wel?
Dat laatste is niet helemaal waar. Ik ken iemand die ooit de dakkoffer gevuld had met spullen en hem niet goed dicht kreeg, dacht hij wacht even tot zijn vrouw thuis is om zodat ze kan helpen.Micky schreef: ↑do 11 jun 2020 15:11Ik zou niet naar de drager fabrikant luisteren, wat een onzin, je plaatst de dragers op de plek waar de handleiding van de auto aangeeft waar je ze hoort te plaatsen.Niels83 schreef: ↑do 11 jun 2020 13:25DSC_1664_copy_1216x684.jpg
Gisteren de dakdragers binnen fegad dus gelijk op de auto gezet. ook maar gelijk de fietsen drager geprobeerd.. past wel, maar zit nog niet niet goed.
Hij lijjt te ver naar voren te zitten, hij kan dus simpel naar achteren. Maar de drager fabrikant geeft aan dat je de lading altijd moet kunnen zien. Dat gaat dan niet.
Ik dacht hem er trouwens af te halen en dan af te stellen op de fiets, zodat ik dat niet op het dak hoef te doen, doen jullie dat ook zo?
waarom zou je de lading moeten kunnen zien? als het is om te kunnen zien of de boel er nog opzit, dan is het helemaal overbodig, als jij de boel verliest dan hoor je dat wel, of juist niet meer omdat het geruis weg is
paar uur na het eten, hij zich afvragen waarom iedereen zat te seinen, bleek dat die koffer nooit dicht was gegaan, inmiddels een slaapzak en een stoel kwijt. Niks van gemerkt.. die gene ben ik natuurlijk niet zelf.
Re: deze zit niet goed. hoe wel?
RE.gif
Dat had je (ik) ook niet gezien als je wel tegen de koffer aan kon kijken, ik kan met heel veel moeite net het puntje van de lange skikoffer zien als hij zo ver mogelijk naar voren zit (ivm openen achterklep) en ik voorover hang.
Overigens wel een hele onverantwoorde actie van die mensen, je speelt met mensenlevens ik doe sowieso altijd nog een spanband om de box en de dragers tenzij ik lokaal naar de piste rij natuurlijk, mijn sleutel wil er ook niet uit als hij niet goed vergrendelt zit trouwens.
Vriendin van ons heeft een paar skies op haar motorkap gehad op de heenweg naar Oostenrijk
Dat had je (ik) ook niet gezien als je wel tegen de koffer aan kon kijken, ik kan met heel veel moeite net het puntje van de lange skikoffer zien als hij zo ver mogelijk naar voren zit (ivm openen achterklep) en ik voorover hang.
Overigens wel een hele onverantwoorde actie van die mensen, je speelt met mensenlevens ik doe sowieso altijd nog een spanband om de box en de dragers tenzij ik lokaal naar de piste rij natuurlijk, mijn sleutel wil er ook niet uit als hij niet goed vergrendelt zit trouwens.
Vriendin van ons heeft een paar skies op haar motorkap gehad op de heenweg naar Oostenrijk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: deze zit niet goed. hoe wel?
in een corsa is dat wel anders dan passat natuurlijk. en zien nee, maar horen dus ook niet..
wil je de fiets nu het liefst zo ver mogelijk naar achteren, voren of de trap as precies tussen de dragers in?
achter mijn dakdragers heb ik meer dak ruimte dan er voor lijkt mij de wilen zo dichtmogelijk bij de dragers?
wil je de fiets nu het liefst zo ver mogelijk naar achteren, voren of de trap as precies tussen de dragers in?
achter mijn dakdragers heb ik meer dak ruimte dan er voor lijkt mij de wilen zo dichtmogelijk bij de dragers?
Re: deze zit niet goed. hoe wel?
RE.gif
De onderzijde van je V-greep (die je frame vast pakt) zit aan je dwarsligger vast. Dit is je vertrekpunt voor de positie van de fiets.
Zet je fiets er eens in en je ziet direkt of de drager (die dus aan beide dwarsliggers vast komt) meer naar voren of achter moet.
@Mickey
vreemd idd...mijn zoon had het geplaatst, dan zal mijn genoemde 5 cm toch iets meer moeten zijn en speling moeten geven, staat het bij mij max naar achter en bij jou max naar voren wellicht. heel veel meer kan je er niet mee schuiven gezien de taps toelopende breedte van de rails en verschillende breedte van de dwarsliggers
De onderzijde van je V-greep (die je frame vast pakt) zit aan je dwarsligger vast. Dit is je vertrekpunt voor de positie van de fiets.
Zet je fiets er eens in en je ziet direkt of de drager (die dus aan beide dwarsliggers vast komt) meer naar voren of achter moet.
@Mickey
vreemd idd...mijn zoon had het geplaatst, dan zal mijn genoemde 5 cm toch iets meer moeten zijn en speling moeten geven, staat het bij mij max naar achter en bij jou max naar voren wellicht. heel veel meer kan je er niet mee schuiven gezien de taps toelopende breedte van de rails en verschillende breedte van de dwarsliggers
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.
Re: deze zit niet goed. hoe wel?
RE.gif
Ah, daar zit het verschil, jij hebt Passat dragers denk ik en ik heb altijd thule ik kan dus wel de breedte aanpassen en daardoor theoretisch zelfs helemaal naar voren
Ah, daar zit het verschil, jij hebt Passat dragers denk ik en ik heb altijd thule ik kan dus wel de breedte aanpassen en daardoor theoretisch zelfs helemaal naar voren
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: deze zit niet goed. hoe wel?
Brrr, zo'n dakdrager heeft mij eens 4 deuken in het dak bezorgd. Voor mij nooit weer, tenzij ik op de auto af fabriek al dakrails heb.Niels83 schreef: ↑do 11 jun 2020 13:25DSC_1664_copy_1216x684.jpg
Gisteren de dakdragers binnen fegad dus gelijk op de auto gezet. ook maar gelijk de fietsen drager geprobeerd.. past wel, maar zit nog niet niet goed.
Hij lijjt te ver naar voren te zitten, hij kan dus simpel naar achteren. Maar de drager fabrikant geeft aan dat je de lading altijd moet kunnen zien. Dat gaat dan niet.
Ik dacht hem er trouwens af te halen en dan af te stellen op de fiets, zodat ik dat niet op het dak hoef te doen, doen jullie dat ook zo?
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: deze zit niet goed. hoe wel?
er zijn geen originele dragers voor deze auto. hier moet ik het mee doen.
ik heb daar bij aanschaf niet op gelet. ook niet op andere slecht weg gewerkte schades, auto is een fijn ding, naar een miskoop vanwege het uiterlijk, evt deuken zouden jammer zijn maar het is niet anders.
van alles geprobeerd met de dragers maar zoals hij op de foto staat was het enige dat paste. ging prima verder.
ik heb daar bij aanschaf niet op gelet. ook niet op andere slecht weg gewerkte schades, auto is een fijn ding, naar een miskoop vanwege het uiterlijk, evt deuken zouden jammer zijn maar het is niet anders.
van alles geprobeerd met de dragers maar zoals hij op de foto staat was het enige dat paste. ging prima verder.
Re: deze zit niet goed. hoe wel?
Kun je niets vinden hierover op het forum van het desbetreffende automerk?
Ik kan mij niet voorstellen dat er niemand is met hetzelfde probleem.
Het was toch een fabia?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik kan mij niet voorstellen dat er niemand is met hetzelfde probleem.
Het was toch een fabia?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
deze zit niet goed. hoe wel?
Hoe dan?Morgoth schreef:Brrr, zo'n dakdrager heeft mij eens 4 deuken in het dak bezorgd. Voor mij nooit weer, tenzij ik op de auto af fabriek al dakrails heb.Niels83 schreef: ↑do 11 jun 2020 13:25DSC_1664_copy_1216x684.jpg
Gisteren de dakdragers binnen fegad dus gelijk op de auto gezet. ook maar gelijk de fietsen drager geprobeerd.. past wel, maar zit nog niet niet goed.
Hij lijjt te ver naar voren te zitten, hij kan dus simpel naar achteren. Maar de drager fabrikant geeft aan dat je de lading altijd moet kunnen zien. Dat gaat dan niet.
Ik dacht hem er trouwens af te halen en dan af te stellen op de fiets, zodat ik dat niet op het dak hoef te doen, doen jullie dat ook zo?
@niels
Te ver naar voren? Ik heb de originele
Volvo drager en die zitten hier.
Erwin
Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Home-car racer 48
Re: deze zit niet goed. hoe wel?
Mijn excuses voor de “cheap ass corona” maar betere foto van zijkant heb ik niet. Bij de opel heb ik 3 bevestiging punten over de lengte zijde. Voorste 2 zijn door de fietsdrager in gebruik. Dwars dragers zijn origineel opel. Drager is een thule met een mooi mechanisme om carbon frame in te klemmen en af te sluiten. Aanrader!
- Bijlagen
-
- CAAEDA8E-0E42-4034-8A10-25FD6396C575.jpeg (22.99 KiB) 1460 keer bekeken
Home is where you park it
Re: deze zit niet goed. hoe wel?
Hoe dan?
@niels
Te ver naar voren? Ik heb de originele
Volvo drager en die zitten hier.
Erwin
Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Het is al jaren geleden. Ik had toen net een nieuwe Alfa 146. Thule universele dakdragers gekocht. Waarschijnlijk de verkeerde opvulblokken gebruikt of te vast gezet. Op elke hoek van het dak een deuk.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: deze zit niet goed. hoe wel?
Bij mijn auto kunnen de dragers maar op 1 plek omdat daarvoor een gaatje zit in de deuropening waar weer een pinnetje in valt van de dakdrager. Ik heb ze van Thule. Deze hebben een begrenzer op de draaiknop waardoor deuken niet mogelijk moeten zijn.
De houders voor de fietsen lijken mij inderdaad te ver naar voren te zitten.
Ik kan de fietsen uiteraard ook niet zien tijdens het rijden, tenzij ik met m'n hoofd op het dashboard ga liggen.
Als je toch gaat afstellen, kijk dan ook meteen of je kofferbak nog gewoon open kan met de fietsen er op.
Had eens zo'n houder besteld waarbij je het voorwiel moet verwijderen, maar die stak zo ver naar achteren dat de klep van de kofferbak hem raakte. Dit was hooguit aan te passen door het ding af te zagen, maar daarvoor was die te duur.
Gebruik nu de Proride 598 dragers. Super fijne dingen!
De houders voor de fietsen lijken mij inderdaad te ver naar voren te zitten.
Ik kan de fietsen uiteraard ook niet zien tijdens het rijden, tenzij ik met m'n hoofd op het dashboard ga liggen.
Als je toch gaat afstellen, kijk dan ook meteen of je kofferbak nog gewoon open kan met de fietsen er op.
Had eens zo'n houder besteld waarbij je het voorwiel moet verwijderen, maar die stak zo ver naar achteren dat de klep van de kofferbak hem raakte. Dit was hooguit aan te passen door het ding af te zagen, maar daarvoor was die te duur.
Gebruik nu de Proride 598 dragers. Super fijne dingen!
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS