Ervaring met Powrmover XL

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Bartje
Berichten: 229
Lid geworden op: za 2 jun 2007 18:19
Locatie: Roeselare

Ervaring met Powrmover XL

Bericht door Bartje » ma 23 jun 2008 17:57

de kogel is door de kerk, er koimt een mover op mijn caravan.

Ik heb lang getwijfeld tussen Powrmover XL en Truma Mover S(E).

Ik denk dat ik voor de Powrmover ga gaan, al was het maar voor het enorme prijsverschil in combinatie met de geboden garantie.

Maar zijn er mensen die negative ervaring hebben met Powrmover ?
Ik lees bijna overal positief commentaar
Laatst gewijzigd door Bartje op zo 29 jun 2008 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Tramp

Bericht door Tramp » ma 23 jun 2008 20:32

Veertien juli vlak voor de vakantie gaat er bij mij eentje eronder.
Ook een Xl van powrmover.

Ervaringen heb ik pas na de vakantie..

Gerhard N

Bericht door Gerhard N » ma 23 jun 2008 21:14

Ik kan gewoon niets negatiefs zeggen over die powrmover, die doet het gewoon perfect :!:
Wat die service betreft: ik heb die nog nooit nodig gehad :D

Florentinus

Bericht door Florentinus » ma 23 jun 2008 21:31

Heb deze reeds 4jaar en ben uiterst tevreden en over de service meer dan te vreden.

De mensen van Powermover zijn erg behulpzaam ook al laat de dealer waar men ze koopt het laat afweten, ze zijn je altijd van dienst.

Rolf Florentinus

Tuintj33

Bericht door Tuintj33 » ma 23 jun 2008 22:21

wij hebben deze mover, en idd, geen klachten. Mijn zwager had wel probemen met de AB, waardoor de mover niet reageerde en de caravan bleef rijden. Door de stroom af te zetten werd schade voorkomen. Dit gebeurde in Spanje, maar na een telefoontje werd nog dezelfde week een nieuwe AB bij de camping bezorgd. Prima service dus

gastjw

Bericht door gastjw » ma 23 jun 2008 23:18

Tuintj33 schreef:....de mover niet reageerde en de caravan bleef rijden. Door de stroom af te zetten werd schade voorkomen.
Zie je dus weer hoe belangrijk het is om gemakkelijk van buiten af de mover uit te kunnen zetten!
Desnoods met een snoekduik de caravan in.
En met de buitendeur en de kastdeur open, als daar de schakelaar achter zit.

Pensionado
Berichten: 1157
Lid geworden op: zo 3 feb 2008 10:42
Locatie: Rotterdam

Bericht door Pensionado » di 24 jun 2008 04:19

Wel eerst even de steunen uitdraaien Jasper :wink:

Tuintj33

Bericht door Tuintj33 » di 24 jun 2008 09:44

Jasper, je hebt helemaal gelijk, bij mijn zwager zit ie naast de kast, en hij moest wat toeren uithalen om erbij te kunnen
Wij hebben de Mover daarom laten plaatsen naast de ingang, onder de rondzit, zo kunnen we er altijd direct bij......

Apejoekie

Bericht door Apejoekie » di 24 jun 2008 10:17

Wederom een handige tip om mee te nemen!

Knaapje
Berichten: 702
Lid geworden op: di 5 jun 2007 19:44

Bericht door Knaapje » di 24 jun 2008 13:31

De hoofdschakelaar/sleutel zit bij mij vrijwel naast de deur aan de buitenkant achter zo'n bekend wit klepje.
Kan je er altijd bij. En ook gezekerd!!
Knaapje.

gastjw

Bericht door gastjw » di 24 jun 2008 13:39

Pensionado schreef:Wel eerst even de steunen uitdraaien Jasper :wink:
Hoebedoellu?

PetervdN

Bericht door PetervdN » vr 27 jun 2008 15:57

Sinds vorig jaar hebben wij ook een Powr mover XL en hij bevalt perfect.
Zelfs het paasweekend in de blubber geen enkel probleem met 1500 kg.

Bartje
Berichten: 229
Lid geworden op: za 2 jun 2007 18:19
Locatie: Roeselare

Re: Ervaring met Powrmover XL

Bericht door Bartje » zo 29 jun 2008 12:51

Bartje schreef:de kogel is door de kerk, er koimt een mover op mijn caravan.

Ik heb lang getwijfeld tussen Powrmover XL en Truma Mover S(E).

Ik denk dat ik voor de Powrmover ga gaan, al was het maar voor het enorme prijsverschil in combinatei met de geboden garantie.

Maar zijn er mensen die negative ervaring hebben met Powrmover ?
Ik lees bijna overal positief commentaar
Hij is besteld, ik ga hem zelf monteren.
Moet ik op iets speciaals letten, tijdens montage ?
Zijn er tips & trics ?

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Bericht door Ab » zo 29 jun 2008 13:53

Wel een paar.. Zorg ervoor, dat de bekabeling links en rechts zoveel mogelijk dezelfde lengte hebben.
Da's best belangrijk, omdat anders door het verschil in weerstand je caravan niet echt rechtdoor wil, maar een prachtig bochtje gaat rijden.

Een paar steuntjes, of stop/vulhoutjes bij de hand houden, als je het alleen gaat doen in ieder geval.

Je kunt maar 1 kant tegelijk optillen, en vastklemmen namelijk.

Zorg ook voor 2 balkjes of zoiets van precies dezelfde dikte, om tussen de aandrijfrollen en de banden te doen tijdens het monteren.
De dikte moet overeenkomen met de ruimte die je wilt hebben, of die wordt voorgeschreven in teruggetrokken toestand,
Hier bereik je mee, dat beide rollen even ver van de band komen.

Kies de plaats van de hoofdschakelaar dusdanig, dat je er makkelijk bij kan, ook als je met de mover aan het rijden bent.

Zie een ander draadje: Overweeg een hoofdzekering te plaatsen direkt na de accu.

Alle bekabeling onder de caravan bij voorkeur in een beschermende ommantelingsbuis (ribbelbuis of zo) leggen, en goed vastzetten met beugels. Als er niks meer kan bewegen door schokken heb je er genoeg geplaatst. Bij doorvoeringen nog een extra buis daar weer omheen.
(zeker bij chassisdoorvoeringen)

De bodemdoorvoeringen weer goed afkitten, dan lopen de mieren ook niet meer zo makkelijk naar binnen, en je hebt meteen ook alles lekker gefixeerd.

Bij de kluscaravan kan je ook nog wel wat tips vinden.

Succes !
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Bericht door Ab » zo 29 jun 2008 13:55

Oh, nog even wat, de RVS bouten even inspuiten met teflon spray !!

Anders vreten ze zich bij de eerste beste weerstand vast, en krijg je ze heel moeilijk strak aangedraaid.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Knaapje
Berichten: 702
Lid geworden op: di 5 jun 2007 19:44

Bericht door Knaapje » zo 29 jun 2008 14:11

Ik heb zelf een paar weken geleden een Reich economy gemonteerd, zonder brug.
Ik vond het handig om de moverunit met een kleine garagekrik (plankje er tussen) eronder te manoevreren en klem tegen het chassis te zetten.
Je kunt hem dan nog wat bewegen en handvast zetten. Stang er tussen.
Andere unit idem en dan alles afmonteren.
Ik heb hem zelf gezekerd en de hoofdschakelaar buiten gemonteerd.

Succes.
Knaapje

gastjw

Bericht door gastjw » zo 29 jun 2008 14:38

En vooral, ga een poosje oefenen in op je kop staan.
Want ze zijn een beetje vreemd georiënteerd op de wereld.

Namelijk, een stukje uit briefwisseling met hen:
Dear sir / madam,
Attached is a drawing that is in the Dutch User Manual of the Powrmover.
As you can see it says that the socket called "Left" is connected to
the device on the wheel on the righthand side of the caravan, the
socket called "Right" to the device on the lefthand side.
Is that correct? It seems confusing.
Thanks for your reply.
Kind regards

Het antwoord:
Onderwerp: Fw: left - right
Dimitri,
Can you deal with please.
Thanks
Phil

Zoals in de handleiding vermeld staat bekijken wij links en rechts van
de caravan, gezien vanaf de dissel. Dus niet vanuit de rijrichting. Dit kan
inderdaad verwarrend zijn, maar dit is de Engelse manier van redeneren.
Met vriendeliijke groet,
Dimitri

De manier waarop wij links en rechts aanduiden is in elk land gelijk.
Mocht u nog verdere vragen hebben dan hoor ik het graag.
Met vriendeliijke groet,
Dimitri

Ik heb mijn licht eens opgestoken bij een vriend in GB.
Hij bevestigt dat ook in GB de begrippen 'links' en 'rechts' gerelateerd zijn aan de rijrichting.
Uw antwoord is dus blijkbaar niet juist.
De enige verklaring die ik kan bedenken, heeft een relatie met de
afstandbediening.
Kortom, het blijft een raar verhaal, misschien wel 'amateuristisch'.
Vriendelijke groet,

Ik wil u bij deze hartelijk danken voor uw positieve feedback. Ik zal dit
zeker meenemen naar het volgende overleg met mijn moederbedrijf.
Excuses dat ik u een onjuist antwoord heb gegeven, en ik waardeer het dat u mij hierop wijst. Nu kan ik voorkomen dat ik dezelfde fout in de toekomst weer maak.
Mocht u nog meer suggesties hebben, u heeft mijn mail adres. Ik hoor graag van u.
Met vriendeliijke groet,
Dimitri Mostert

:lol: :lol:
Dat was in nov. 2007. Je bent dus gewaarschuwd. Raak niet in de war. :razz:

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Bericht door Ab » zo 29 jun 2008 14:57

Mocht het toch fout gaan: Niks aan de hand, want soms sta je voor, en soms achter de caravan. :lol: :lol:

Dan moet je ook steeds "ändersom" denken...

Ik vergis me daar ook regelmatig in.. :wink:
Maar maakt eigenlijk ook niks uit.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Technichien
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 7 mei 2006 09:17
Locatie: My RV is my castle..................

Bericht door Technichien » di 1 jul 2008 07:42

Met Powermoverxl ervaring van februari 2006 tm februari 2008. Met Truma SE ervaring van maart 2008 tot heden. Beide systemen zijn even sterk. Wat tractie betreft. Had eerst rollen met carburundum, bij de Powermover, deze zijn vervangen door Powermover zelf met aluminium gegroefde rollen. Almet al is Powermover 4 keer voor uiteenlopende zaken bij onze mover geweest. Reductiekastje gewisseld van een motorunit. Afstand moveraandrijfrol/ band afgesteld. Diverse besturingskastjes - afstandsbedieningen uitgewisseld. Te weinig bereik en spontaan horten. Dit laatste nog steeds het geval toen we de caravan in ruilden.(Powermover erkent dat ze daar nog steeds aan werken). Je hoeft maar een kik te geven en Powermover staat voor je klaar.............Oh ja de bescherming van de aandrijfmotoren tegen de boze buitenwereld. regenwater, wegenzout, stof zand etc. laat te wensen over. Al behoorlijke in- en uitwendige corrosie na 2 jaar gebruik.
Toch maar voor Truma gekozen met de nieuwe caravan. Je moet wat meer handelingen verrichten om de mover aan de gang te krijgen. Werkt zonder opmerkingen tot op heden.
Succes met de keuze. :idea:
Met onze 2cv6-18pk- en Solifer 1974, Primus cv

Gerhard N

Bericht door Gerhard N » di 1 jul 2008 17:05

Al die probleempjes, die jij hier opsomt over die powrmover, daar herken ik er geen van, heb er zelf een van 2004 en tot nu toe totaal geen enkel probleem :D Toch wordt de caravan veelvuldig gebruikt en dus de mover ook, misschien had jij een "maandagse" ?

Gebruikersavatar
Technichien
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 7 mei 2006 09:17
Locatie: My RV is my castle..................

Bericht door Technichien » di 1 jul 2008 17:20

:( Een maandag mover................ :!: :?: Eerder een wet van Murphy mover. Alle foutieve zaken qua installatie, de caravanleverancier :twisted: aan te rekenen en de mover betreffende werden door mij buiten voorgaande thread gehouden.
Met onze 2cv6-18pk- en Solifer 1974, Primus cv

Gebruikersavatar
Raversijde
Berichten: 51
Lid geworden op: di 27 mar 2007 11:50
Locatie: België - Kust

Bericht door Raversijde » di 1 jul 2008 20:26

Ook wij hebben sedert vorig jaar een powrmover onder de caravan staan.
Heb deze samen met m'n broer onder de caravan geplaatst. Het elektisch gedeelte heb ik wel aan een vakman (m'n broer) overgelaten. Let er wel op dat beide bedradingen ongeveer evenlang zijn voor de rechter en linker wielaandrijving. Gaatje door de vloer met elastische silicone opgespoten. Nadien alle bouten en moeren met doorzichtig vernis ingespoten om de moerbevestigingen extra te verzekeren. Zekering van 80 Amp was standaard bijgeleverd. Bij de instelling van de druppellader hadden we deze echter te hoog gezet waardoor de mover in veiligheid sloeg. We zouden een mover niet meer willen missen.
:D
Na een stilstand van 10 maanden (zonder aangesloten te zijn op het netstroom om de accu bij te laden) deed de mover het nog perfect.
De snelheid waarmee de caravan voorbeweegt is volgens mij in vergelijking met andere movers wat aan de trager kant. Maar ja het is ten slotte toch geen snelheidsrace. :wink:

Helka

verzekering

Bericht door Helka » wo 9 jul 2008 15:15

Tuintj33 schreef:wij hebben deze mover, en idd, geen klachten. Mijn zwager had wel probemen met de AB, waardoor de mover niet reageerde en de caravan bleef rijden. Door de stroom af te zetten werd schade voorkomen. Dit gebeurde in Spanje, maar na een telefoontje werd nog dezelfde week een nieuwe AB bij de camping bezorgd. Prima service dus
mijn vraagje hierop is "veronderstel dat deze caravan schade veroorzaakt had aan 'n ander kampeermiddel,had dan de verzekering die schade betaald,omdat de caravan niet aangekoppeld aan de auto,zoe weleens willen weten hoe dat zou zijn

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Bericht door Ab » wo 9 jul 2008 19:17

Da's een goeie !

Misschien interessant genoeg om hier een nieuw topic over te starten ?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Blondi

Bericht door Blondi » wo 9 jul 2008 19:40

in belgie bestaat er een verzekering ba en dat dien ingeval uw caravan los is .

Plaats reactie

Terug naar “Movers”