montage van enduro 305+

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Plaats reactie
emilio
Berichten: 100
Lid geworden op: za 28 mar 2015 10:25

montage van enduro 305+

Bericht door emilio » vr 2 jul 2021 22:24

Hallo ik heb een Enduro 305+ onder een fendt 470 2009 geplaatst volgens de handleiding en kom erachter dat wanneer de rollen op de wielen gedrukt wordt je een aantal soorten van knak hoort en de kleur indicator staat den op half groen /rood, de rollen zijn op 2 cm afgesteld tov de band en de klemmen zijn aangezet op 70 NM volgens de voorschriften, na terughalen van de motoren blijkt de afstand groter te zijn geworden, blijkbaar verschoven , het geheel opnieuw afgesteld en de bouten vaster gezet op 80 NM blijft het geheel knakvrij maar als ik onder de caravan kijk naar de bouten ,zien de ringen onder de bouten er ongeveer uit als bierdopjes.
nu ga ik een stuk dikkere ringen M12 monteren en hopen dat deze niet vervormen , iemand die hier ook wel eens mee gestoeid heeft ! scratch.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: montage van enduro 305+

Bericht door Chris » vr 2 jul 2021 22:45

Het verschuiven van de mover-montageplaats is een niet onbekend issue.
Goed dat je het zegt... ik moet er ook nog even naar kijken..

Bij mijn hut zitten er extra stopblokken voor de montage beugel..
Geeft extra steun..... maar kan dus nog verschuiven.
Ik moet nog even stopblokken met 2 bouten bestellen.... dan zit het nog vaster.

b.t.w.
Je weet vast wel dat de mover afgesteld moet worden wanneer ie op de grond, op zn wielen staat...
Hangend in de lucht op een brug oid is die maat niet gelijk.
Mijn mover moet op 19 mm staan..heb ik een meet-blokje voor.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

emilio
Berichten: 100
Lid geworden op: za 28 mar 2015 10:25

Re: montage van enduro 305+

Bericht door emilio » za 3 jul 2021 23:45

Ik heb de bouten gelost en de ringen vervangen door m 12 4 mm dikke ringen en is nu beter na te trekken zonder vervorming van de ringen .
de mover geplaatst met de wielen op de grond met afstand blokje 20 mm, eerste indruk na 5 x erop en eraf geen afwijking meer met de afstelling .

Plaats reactie

Terug naar “Movers”