Accu mover in de auto tijdens reis?

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1335
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Accu mover in de auto tijdens reis?

Bericht door Pakkie » ma 8 mar 2021 15:20

Als jij je er prettig bij voelt vooral doen, maar duw eens 1.000 kg tegen een voorstoel aan......moet je eens kijken wat er met die stoel gebeurt scratch.gif.
Of wat te denken van een zijdelingse impact waarna die 30k als een projectiel door je auto geslingerd wordt. Zo'n risico moet je in mijn ogen niet willen nemen.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: Accu mover in de auto tijdens reis?

Bericht door Rene_13 » ma 8 mar 2021 15:44

[re.gif]

Ook deze vergelijking van jou is net als het feit van je eerdere opmerking dat je bij een verplaatsing van 2000 km een accu niet los in de auto zou plaatsen maar bij een verplaatsing van 5 km het wel zou doen, in mijn optiek niet juist.
Als je vindt dat het gevaarlijk is doe je het nl NOOIT. Ook niet op een korte rit. Want ik heb tot nu toe 2x schade gereden en dat was telkens op een korte rit.
Dus korte ritten zijn minstens zo gevaarlijk als een lange rit.

Verder is het door jou inmiddels verwijderde filmpje https://www.youtube.com/watch?v=8Ye72Fg2xjs in geen vergelijk met een accu die op de bodem vast achter de voorstoel staat. Je zie hier de stoel breken op de verbinding rugleuning/zitting. en daar staat de accu niet.

Blijf ik bij mijn standpunt. Als ik op vakantie met een caravan achter de auto een frontale botsing krijg dan heb ik andere problemen dan alleen de accu.
Laatst gewijzigd door Rene_13 op ma 8 mar 2021 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1335
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Accu mover in de auto tijdens reis?

Bericht door Pakkie » ma 8 mar 2021 15:49

Filmpje geeft in ieder geval weer hoe kwetsbaar stoelen zijn. Ook bij een ritje van 5 km is het uiteraard verstandig om aandacht te besteden aan het zekeren van je bagage. Echter de de kans op een ongeval is bij een ritje van 5 km is heel wat anders dan de kans op een ongeval op een rit van 2.000 km.
As said: als jij zo eigenwijs wil zijn en het risico wil nemen moet je dat vooral doen, maar ik heb helaas genoeg ongevallen in mijn leven gezien en geanalyseerd (en helaas ook 1 frontale meegemaakt) om te weten dat ik dat risico niet zou nemen.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: Accu mover in de auto tijdens reis?

Bericht door Rene_13 » ma 8 mar 2021 15:55

[re.gif]
Echter de de kans op een ongeval is bij een ritje van 5 km is heel wat anders dan de kans op een ongeval op een rit van 2.000 km
Daar zijn we het ook oneens.

Ik heb de smiley weggehaald, want dat vond ik achteraf gezien niet netjes.
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10953
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Accu mover in de auto tijdens reis?

Bericht door dieseltijger » ma 8 mar 2021 16:02

Arme Topic Starter....
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Hypotheekje
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 16 nov 2020 13:23

Re: Accu mover in de auto tijdens reis?

Bericht door Hypotheekje » di 9 mar 2021 13:15

In ieder geval ben ik blij met jullie deskundigheid/ervaring hoe met een accu om te gaan. Ik denk dat ik hem idd in de caravan laat staan tijdens de reis. danku.gif danku.gif


Hypotheekje schreef:
vr 5 mar 2021 15:23
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen; ik heb nu voor het eerst een caravan met een mover gekocht en heb dus totaal geen ervaring met een mover en de bijbehorende accu. Over de accu zou ik graag jullie ervaring vernemen.
Ik snap uiteraard dat de accu aangesloten moet zijn op de mover als je de caravan wil verplaatsen. Maar die accu weegt nogal wat en ik vroeg me daarom ook af wat de meeste van jullie doen tijdens de reis: haal je de accu uit de caravan en zet je die in de auto (gewichtsbesparing in caravan) tijdens het rijden van en naar je bestemming en plaats je dan de accu in de caravan zodat je kunt gaan moveren OF laat je die zware bak in de caravan staan?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.


Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Accu mover in de auto tijdens reis?

Bericht door Chris » di 9 mar 2021 14:12

Wijs...
Punt uit. thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5739
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Accu mover in de auto tijdens reis?

Bericht door Morgoth » di 9 mar 2021 14:30

Buiten alles.... Zou het fijn zijn om een accu vol accuzuur over je heen te krijgen? Die plastic behuizing blijft echt niet heel na een impact.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4192
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Accu mover in de auto tijdens reis?

Bericht door WillyL » di 9 mar 2021 21:35

[re.gif] dat had ik ook in gedachten maar heb het niet geplaatst. Terechte opmerking van je!
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Accu mover in de auto tijdens reis?

Bericht door Micky » di 9 mar 2021 22:25

Het is heel simpel, hier tegenin gaan is gewoon tegendraads doen, je wil toch zo veilig mogelijk op reis gaan? ik koop zelfs speciaal een scheiding tussen de kofferbak en de achterbank als die niet bij de auto zit, nu zit hij er weer bij, de XC60 had hem niet, 75 euro en je bent weer net even iets veiliger op pad thumbup.gif

Overigens ook een opmerking van de Polizei tijdens de controle die we jaren geleden onderweg hadden, compliment dat we over de afscheiding na hadden gedacht, ze zeiden dat veel mensen dit gewoon hadden en niet gebruikten uit gemak of onkunde/kennis [aschrik.gif]
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10953
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Accu mover in de auto tijdens reis?

Bericht door dieseltijger » di 9 mar 2021 23:01

Andere invalshoek: Waar maakt iedereen zich druk over? Menslievendheid moet niet doorschieten naar bemoeizucht.

Als iemand een accu los in de passagiersruimte wil vervoeren: prima. Of een hele trits accu's vervoeren die tot aan het plafond gestapeld zijn, terwijl de gordels zijn afgeknipt en de airbags te gelde zijn gemaakt op marktplaats: I couldn't care less. Je moet maar zo denken: zolang er maar een BOVAG sticker van 2021 op de caravan geplakt is.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Plaats reactie

Terug naar “Movers”