JA idd je sprak voor je beurt, maar het is je vergeven. Ik heb jaren mijn YT gewoon in de auto vervoerd.Chris schreef: ↑vr 5 mar 2021 15:48Heel kort...
Blijft in de caravan..
En ( ik spreek waarschijnlijk voor mijn beurt.... maar..) ik ken niet een forumlid die de accu in de auto meeneemt.
1e.. in de hut is hij direct beschikbaar.
2e.. je hoeft geen capriolen uit te halen bij aankomts op een camping met die accu.
3e.. in de caravan staat hij vast... in de auto niet....
4e.. in beide voertuigen wordt hij toch vermoedelijk niet geladen. ( soms wel in de caravan indien daar voorzieningen voor zijn)
5e.. gewicht is meestal aardig boven of in de buurt van de as, weegt wel maar het gewicht moet toch ook mee... de auto kan ook overbelast worden.
6e.. uhhh...vul maar aan..
M.a.w. in de caravan en volgeladen en aangesloten... klaar om te moveren.
En wat GSAndre al zegt... misschien eens over een LifoPo4 accu gaan denken als deze naar de barrebiesjes is..
Dat scheelt wel enorm in gewicht..
1ste. daar heb je een punt.
2de. capriolen? hoezo? accu uit de auto, in het pad van caravan, snelklemmen op de polen en moveren. Ik zie nergens een circusact.
3de. in de auto stond ie klem achter de stoel dus 0,0 ruimte om te schuiven.
4de. klopt.
5de. ik deed er alles aan om de auto / caravan verhouding optimaal te houden. En dan moet je wel eens wat spelen met gewicht. Zeker met zo`n compact gewicht is dat goed te doen.
6de. gelukkig ben ik een gezonde Hollandse jongen en is het verplaatsen van een kilo of 30 geen probleem.
Maar nu er een ander auto is en de verhoudingen zeer in het voordeel van de auto uitvallen zal de YT verhuizen naar de caravan. Dat dan weer wel.
Maar wat staat er op het briefje op je YT? Daar ben ik dan weer nieuwsgierig naar.