Enduro EM305+ of toch iets anders?

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
atmosphere2
Berichten: 143
Lid geworden op: za 26 mar 2016 16:04

Re: Enduro EM305+ of toch iets anders?

Bericht door atmosphere2 » do 25 mar 2021 17:07

Chris schreef:
ma 22 mar 2021 21:42
Nou.. een piek betekend even....aanloopstroom of leveler op, stoepje pakken... die dingen.
Gewoon ergens heenrollen is geen piekstroom... dan kom je misschien aan 30-40 A... misschien nog wel minder.
Maar... dat is gissen..
Klopt wel wat je zegt , ik heb het bij een aantal caravans gemeten , op een vlakke werkplaats vloer was het rond de 25 A , buiten ietsje meer. Over een houten lat heen rijden (2 cm hoge drempel ) 70 A.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Enduro EM305+ of toch iets anders?

Bericht door eurotrotter » do 25 mar 2021 18:16

Arjan1978 schreef:
ma 22 mar 2021 19:19

Probeer die afgeladen tandemasser van ons maar eens met de hand te draaien. Zelf op de rechte betonnen vloer in mijn bedrijfshal is dat al onbegonnen werk.
IK heb geen ervaring met tandem as caravans,maar wel iets met tandem as aanhangers.
Bij ons,waar ik soms werk,hebben we een tandem as aanhanger,en als ik die handmatig wil verplaatsen draai ik het neuswiel helemaal omhoog ,zodat de druk op de voorste as wegvalt en ik dat ding met de hand heen rijdt waar ik m hebben wil.
Zo iets kun je met een caravan natuurlijk ook doen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Arjan1978
Berichten: 177
Lid geworden op: za 16 mei 2020 18:23
Locatie: Leimuiden
Contacteer:

Re: Enduro EM305+ of toch iets anders?

Bericht door Arjan1978 » do 25 mar 2021 18:29

[re.gif]
Dat had ik al eens geprobeerd maar viel nog vies tegen met de caravan.
Wij hebben een tandem boottrailer gehad. Zonder boot erop en recht geen enkel probleem. Met boot erop (totaalgewicht ook zo'n 1900kg) was die wel iets makkelijker te draaien met het neuswiel een stuk omhoog, maar nog steeds pittig.

De 4x4 mover draait nu de caravan behoorlijk scherp. Maar nu je het aangeeft om het neuswiel een eind omhoog te doen, bedenk ik mij net dat het wellicht minder zwaar werk word voor de mover, dus minder stroomverbruik scratch.gif .
Ga ik eens uitproberen.
Ik had eerder op internet filmpjes gezien waar bij een tandem met maar 2 motoren op een tandem zij het neuswiel omhoog draaide om ervoor te zorgen dat deze makkelijker kon draaien.
Onze eerste Tabbert Comtesse 570 tandem 1997 max. 1800kg met een Audi A6 3.0TDI Quatro 2015
2062

Plaats reactie

Terug naar “Movers”